Jump to content
Българският форум за музиканти

Има ли шанс България на световният музик


Recommended Posts

^ случаят "орел, рак, щука и барабанист" се случва навсякъде, само тук оставаме до това ниво? поради дефицит на идеи, акъл, хора, кинти, време, възможности...?

 

та къв ви е значи проблемът на някои с присъствието ни разбираш ли на световния музикален пазар? някой да е дошъл да ви каже - ха-ха, твоята държава няма световноизвестни групи, педерас, не ставаш? не, нали... колко от вас ви вълнува тоя проблем от единия шибан идеализъм? и желанието превантивно да се покажем "и ний сме дали нещо на света", "ние сме велика нация" не се брои, това не е идеализъм, а чиста провинциална комплексарщина - всички човешки същества, независимо от ямбол или от стамбул, са равни, считано от 10 декември 1948... кви са тия неща, ааа, просто искате да има повече възможности за вас, значи? добре, в това няма нищо лошо, напротив, това е прекрасно!

 

та к'во точно правите, дето да ги заслужава тия възможности?

 

който наистина иска да изкарва кинти - работи върху себе си, на свой ред влага кинти и усилия - ама предварително... и се нагажда според пазара!

 

който наистина му е на сърцето да твори - копае, работи, бута нещата, те не стават, може да се отчае и да се откаже, но после пак тръгва, щото в крайна сметка това си е той, това е нещото, което му ври и кипи в душата, и, щото то си извира, грях е да се запуши...

 

а виж, който иска само да си седи на гъзеца, да подрънква на китарката някакви тъпотии, кавъри, или още по-зле - авторски тъпотии, хем да свири като грийн дей (ама 10 години след тях), хем да е ъндърграунд ---- нали знаете какво беше казал високоуважаваният ни премиер д-р борисов за картофите? пустеещи земеделски участъци колкото щеш!

 

но както казахме, гъзецът - та интернетът предоставя голяма възможност да се заблуждава

мозъкът, че се извършва някаква дейност, а всъщност да не се прави нищо. и затова някакви хора има да се карат за някакви неща, дето изобщо нито ги разбират, нито им влизат в работата, нито им пречат... едно време тия дискусии поне оборот на питейните заведения са създавали (ама аз съм ги изтървал тия години) - сега в тях няма никаква полезна дейност.

 

та престанете с тая демагогия защо нищо не става в тая държава. ако искате нещо да стане, трябва да положите много повече усилия, и да направите много повече жертви, от това, което правите сега, а не да гледате да не си мърдате от мястото, сакън да не ви изстине. ако не щете - у лево. тия, дето не щат, все сте разбрани хора, поне не пречете, разпространявайки своите грешни схващания, изкривени през слаби характери, в лесно манипулируемото българско обществено пространство - вредите! най-хубаво, ако никой не говореше - нито тия, дето са в мрак, нито тия, дето им е светнало. тогава всичко щеше да бъде най-ясно.

 

и тинтири-минтири...

 

та затова,

аз предлагам:

мораториум

над дискусиите защо нищо не става.

по тази тема да не се говори.

да налагаме мълчание, и да затваряме неразумни усти.

нека в този раздел повече не пишат тези, които питат "защо".

а само тези които отговарят "как".

тези, могат да бъдат част от това, дето е повече от сумата на частите си (представяш ли си?)

тези, на които вече им е ясно.

тези, които могат да помогнат.

 

ма т'ва ако стане...

Редактирано от Fallenblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 118
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Я да питам - само на мен ли ми си струва или БГ музиката в първите години на 21 век (грубо казано 2001-2004) беше като цяло по-хубава някак?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нека в този раздел повече не пишат тези, които питат "защо".

а само тези които отговарят "как".

 

От чисто философска (или каквато още се сетите) гледна точка отговорът представлява следствие от въпрос... (по обективни причини ще спра дотук).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще дам само един пример от България - Елица и Стунджи - Вода. Това е простичка, но успешна рецепта.

Обърнете внимание какво направи Сюзан Бойл (надявам се да няма нужда да обяснявам, че възроди неща, които бяха забравени от години).

След това обърнете внимание на това, което направиха тези пичове в Германия (размазаха всичко с тия песни)

и http://www.youtube.c...feature=related

и
също. Ето няколко неща, които разбиват класациите в различни държави без да са румънски шитни, Риана, Бионсе, Кеша, Бийбър, Джеси Джей, Аделе и бла-бла. Стига сме говорили, че музикалната индустрия била една добре смазана машина, която пускала само едни и същи неща и ако не били еди си какви, нямало начин......... Всичко си има край - трябва ли да давам примери в историята, за да го докажа. (Това не го казвам за успокоение, а за да повярваме в нашите сили)

Обърнете внимание българските "звезди" с какво ни заливат. Това оригинално ли е или пък тази жалка имитаторка на Ейми Уайнхаус? Записите и продукцията може би е добра, но тези парчета никога няма да станат световни хитове. Просто защото такива неща се слушат с хиляди всеки ден.

Отново се обръщам към примера с нашите световно известни оперни гласове. Те са уникални и много успешни, просто трябва да мултиплицираме това в останалите стилове. Просто трябва да експериментираме без страх, но с малко идеи. Благодаря на колегите за подкрепата, въпреки картечния огън на останалите философи :)

Редактирано от vane
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вероятно май съм се надрусал и не мога да хвана нишката?!Но,ако се придържам към темата подразбирам,че музикалният бизнес първо не е сериозен бизнес("Стига сме говорили, че музикалната индустрия била една добре смазана машина..."),ние,музикантите сме мързеливи,некадърни и безидейни тъпаци,които седят по цял ден пред компа,скучаят и т.н.Уау...Сигурно има и такива.Аз обаче имам преки наблюдения от Българските звезди,действителният музикален и академичен елит,учениците и преподавателите в музиакалното училище в София и студентите и преподавателите от БМА ,а също така от достатъчно млади и самоуки музиканти и мога да ви гарантирам,че много от тях(изключая звездите) се разцепват от свирене ,страхотни мечтатели са и биха били невероятни бъдещи творци...но ако на тях въобще някога им остане време да влезат и прочетат тази тема ще разберат ,че са пълни нескопосаници и последното нещо заради,което те нямат ясно бъдеще е музикалният бизнес,като такъв.Добре е ,че повечето нямат такова време и запазват позитивната си енергия и се реализират в чужбина,понеже тук са некадърници...Не съм очаквал,че има хора,които се навъртат около музиката в България с такова повръхностна мнение за българският музикант.И може би това е още една причина да не сме явни на световната сцена и въобаще да има сцена у нас.В сравнение с аглииската музикална среда и през последните години музикантите ,които познавам и работя в Стокхолм...там Никога не съм чул някой да каже нещо друго за музикант освен -"Той е много добър!".Не искам да намесвам световни имена и журналисти с тяхното мнение за българският музикант и бизнес от лични разговори.Не случайно имаме изяви в академичните стилове и то в много от тях,защото Имаме музиканти,но нямаме изяви на комерсиалната сцена,защото там натежава фактора пари...Аз предлагам пък да не се допускат хулещи мнения за музиканта поне в музикален форум.Тази тема я напускам.Пожелавам много ,ама наистина много късмет на свирещите у нас музиканти,защото ще имат нужда от такъв!!!

P.S.Освен това от няколко поста и вече ми е ясно как да стана успешен музикант-то било много лесно!

Няма лошо да се апелира за инициативност и иноваторство ,но да хулиш непознати скрит зад анонимността си е най-малкото цинично!

Редактирано от Dirk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dirk, гледай сега - според мен въобще не си разбрал много от нещата, за които си говорим тук. Нещо много се палиш на тема кадърност или некадърност. Тук има една особеност. Тука говорим за музикален бизнес по отношение на поп и рок музиката. Защото - чалгарския музикален бизнес си върви в БГ. Както ти се изказа - имаме много добри класически музикатни, оперни певци. Ами много от тях са си в бизнеса. При това в големия музикален бизнес. Не вярвам тях да ги интересува въобще дали обикновената музикална сцена (така наречените клубове например) в БГ е узурпирана от "кебапчии" като мен. Тук аз приемам нещата малко лично де, но не ми се връзвайте. Тук разсъждаваме, за първите стъпала в музикалния бизнес в "неандерталските" условия в България. Тук няма синдикати, няма организации, които да защитават авторските права или тези които уж ги има, нищо не правят. За това нека почнем от първите стъпала - да се поучим от това което е ставало на ЗАПАД. За това ги пиша тези работи. Не знам, дали ще съумеем да прескочим етапите, които в цивилизования свят са преминали още 30-те, 40-те, 50-те,,,,, ако щете 90-те години и да се изравним с тях. Едва ли. Не ми се вярва. За това нека опитаме да минем през тях. С пари и баба знае как. Аз разправям, че просто липсва връзката между изпълнителите и публиката. Липсва и конкуренцията - за това много точно написа Кольо, а и не само той. И доста други музиканти, които живеят и работят в развитите страни. Ако има сцена, ако може непрекъснато да се свири пред публика, ще си проличи кой кум, кой сват. И тук въпроса не е кой колко може да свири. Въпроса е - кой прави продукт, който ще впечатли публиката. При това да не бъде подчинен на мейнстрийма, на това, което се търси на пазара. За това давам примери с AC/DC, Deep Purple, Kiss и кой ли още не. ЗАЩОТО - тези групи са създали нещо по-ново. НЕ ТОВА, КОЕТО Е ВЪРВЯЛО НА ПАЗАРА В ТОЗИ МОМЕНТ!!!И ТОВА Е СЪЩЕСТВЕНОТО ЗА РОК МУЗИКАТА ПО ПРИНЦИП. ТЯ НИКОГА НЕ Е БИЛА СЪЗДАВАНА С ИДЕЯ ДА СЕ ПРОДАВА. ВИНАГИ Е БИЛА БУНТАРСКА МУЗИКА. И Е СТАВАЛА ПОПУЛЯРНА ВЪПРЕКИ ПАЗАРА. Ето за това си говорим тука. За този музикален бизнес. Защото въпреки всичко, някакъв пазар за рок музика има. Концертите на известните рок групи от западните страни в БГ го показват.

Та въпроса е как да си направим нашия музикален бизнес. Не ни интересуват класичестите музиканти, не ни интересуват чалгаджийте, интересува ни как да си създадем средата, в която да израстне някоя и друго БГ банда, така че след някоя и друга година да свири навън, по големи турнета, първо като подгряваща на някоя световно известна банда, а после защо не и като хедлайнер. И нещата да се вържат така, че тези музиканти да имат избор, дали да дойдат при теб в Стокхолм или при Кольо в Швейцария, да си бачкат и да си получават парите или да останат тука, да свирят авторска музика, да си намерят достатъчно публика, да имат някакви доходи, които да им позволяват да творят и след някакво време да излязат на сцена извън България.

Аз така чувствам нещата. Но големия проблем е, че повечето музиканти, които са точно професионални музиканти и се хранят от музиката, на практика са принудени да свирят каквото се търси или да бягат в чужбина. Ами при тези условия няма как да създават продукт тук в БГ. Ако разчитат всеки ден да получават пари, няма как да стане, ако искат да бъдат рок музиканти, примерно. И за край ще цитирам отново AC/DC - It's a long way to the top if you wanna rock and roll!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Silky,вероятно не си прочел предишните ми постове по темата,защото мнението ни се припокрива,доколкото то засяга българската сцена.А твоят пост е начина по които би трябвало да се води дискусия!От гледна точка дали съм разбрал "много от нещата тук",предполагам ,че по скоро ти,трябва да прочетеш заглавието на темата.Преди всичко говорим за шансовете ни на световната комерсиална сцена.И също въпроса за кадърността е засегнат,значително преди мен,по доста циничен начин,което се опитах да прекратя.Ако съм прозвучал агресивно и безсмислено ,нека модераторите да изстрият постта ми.Поздрави!

Редактирано от Dirk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко примери, за наши хора, бачкащи в сериозния бизнес. Интересно и поучително интервю. http://www.webcafe.bg/id_1675842601

Редактирано от Slinky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

^ Баце , принципно съм съгласен с теб, но точно в това интервю нищо интересно не виждам. Маса години работа на група "Лора", накрая плюят на всичко, свирят кавъри и бозави авторски попчета по чужбинско и вече са хванали Господ за шлифера... Не са ми нито пример, нито референс.

 

Нека се съсредоточим върху нова ти мнение, което за мен е много истинско:

И ТОВА Е СЪЩЕСТВЕНОТО ЗА РОК МУЗИКАТА ПО ПРИНЦИП. ТЯ НИКОГА НЕ Е БИЛА СЪЗДАВАНА С ИДЕЯ ДА СЕ ПРОДАВА. ВИНАГИ Е БИЛА БУНТАРСКА МУЗИКА. И Е СТАВАЛА ПОПУЛЯРНА ВЪПРЕКИ ПАЗАРА.

 

Значи основното в рок-музиката е идеята и новаторството, а не празното копиране на нещо "модерно". И ето ви един пример, наша млада група, която направо ме отвя - група Khan:

 

Не на всеки ще хареса такъв метълкор, но впрягането на такива етно- мотиви ги прави интересни, което не мога да кажа за 90% от другите ни тежки групи). Да не съдя от едно парче, но ето ви група с интересни идеи ! На по-леко стилово-ориентираните препоръчвам Smallman (

). Пак група с интересни идеи.

Ако си мислите, че ще впечатлим американците с рифове, и негрите с джаз - з@еби - те са ги измислили тия неща. Единственото, с което можем да впечатлим някой навън, е нещо, което те нямат и което ще им е интересно и екзотично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи парчето на Khan ме впечатли доста. Въпреки че не слушам такава музика - определено има много интересни неща в него. И феновете на тази музика в света вероятно може да се впечатлят също. Не мога да кажа същото за Smallman. Някак си с нищо не ме грабва, не ме впечатлява, изключително монотонно, еднообразно....Иначе да ти кажа винаги може да впечатлим всички и с рифове, и с джаз ако трябва. И да ти кажа особено с джаз впечатляваме. Както и с класика. Но тук говорим точно за музиката, която е по-лесносмилаема. Да направим продукт от типа на AC/DC и да има публика в БГ, а и в чужбина и да се пълнят зали и стадиони.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих предложил едно искорико-географско обяснение на факта, че все още нямаме световноизвестна група или изпълнител - почти половин век България, като част от соц-блока, беше изолирана от световната поп и рок музика и на нас все още се гледа с неуважение, високомерие, студенина, съмнение и прочее, тоест западняците изобщо не им минава през ум, че имаме потенциал и възможности да правим качествена поп и рок музика, въпреки че у нас със сигурност е имало, има и ще има талантливи певци, инструменталисти, композитори и музиканти изобщо. Просто е нуждо повече време, за да почнат да гледат на нас с уважение и постепенно и българските музиканти ще пробият на световната сцена. Лично аз съм убеден, че след около 50 години ситуацията ще е доста по-оптимистична, тоест до края на 21 век съм сигурен, че ще има български звезди на световната сцена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали е вярно, но се говори, че преди около 30 и няколко, да не казвам близо 40 години е имало предложение от мениджмънта на тогавашното турне на Ролинг Стоунс към Щурците да бъдат подгряваща група на Стоунсите за европейското им турне. Щурците са отказали по причина, че семействата им са били в България, а такава стъпка от тяхна страна би била равносилна на емиграция на Запад и семействата им вероятно са щели да бъдат тормозени от властта. А много добре знаем каква е била властта тогава в България. Но това ако не е признание за БГ банда, здраве му кажи. И вероятно мениджърите на Ролинг Стоунс въобще не са се интересували каква страна е България. Та не ми се струва, че факта че сме бивша соц-държава много влияе в това отношение.

Редактирано от Slinky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Вероятно мениджърите на Стоунс дори не са знаели за съществуването на България преди 40 години, така че това изобщо не ми звучи правдоподобно...

Редактирано от pampi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бе да ти кажа, може би не са знаели за съществуването на България, ама това съм го чел в интервю на Кирил Маричков. Казва, че са били на турне в Полша, някакви мениджъри са ги гледали и дошли при тях директно с предложението. Те обаче са се отказали, защото са имали малки деца, семейства в БГ и т.н. Макар че една нощ са пили и са се колебаели. И после подгряващата група станала унгарската Локомотив ГТ. Това Киро Маричков го казва, пък дали е вярно - не знам. Не ми се вярва обаче толкова безобразно да си измисля.

Редактирано от Slinky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Има една нова тенденция която забелязвам напоследък, групите/музикантите да се промотират в youtube и други такива сайтове, и след като решат, че има достатъчно голям интерес и самите хорица които ги гледат почнат да питат откъде може да си закупим ваша музика, чак тогава да се стига до направа на албум и неговата продажба.Направата на музика с цел само да се продава, според мене убива нейната красота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.