Jump to content
Българският форум за музиканти

Има ли шанс България на световният музик


Recommended Posts

Какво разбираш под точните хора?

Ако напипаш стила и кои песни се гледат/слушат най-много пак си доста добре. Ако го направиш това и си генерираш някакъв висок трафик ще можеш да изкарваш някакви пари от продажби на твои песни, че и кавъри, в Айтунс'а.

Другото е, че без мелодия/готина идея и със реклама, и без - няма как да стане. Ако песента е готина, когато и да я сложиш, рано или късно ще се види ;)

Колкото до китайците... ми да, може би са и повече, но аз почти не съм видял китайче да пее в ЮТуба. Да свирят и да вадят някакви божествени жици и сола - да, но при пеене и кавъри са по-ги няма.

Според мен, ако си направиш добре работата, това, което качваш да има качество и да е хубаво направено, ще си намериш доста публика, пък било тя и он-лайн. А и както казах, каква по-хубава реклама от това да излезеш да посвириш на някоя полянка където минава повечко народ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 118
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Съгласен съм с казаното до тук,но все пак един изпълнител,ако желае да стане популярен,трябва да има още малко по- ясна маркетингова стратегия,а не докато събираме фенове тук и там,никому неизвестна "кифла"е станала значително по-популярна...Тук някъде се крие и отговора на въпроса ,защо толкова лош продукт успява значително пред много по-качествен(понятието качествен е относително)...С две думи Пи аР(наливане на пари).Световната практика е пълна с примери за изkлючителни продукти провалени поради лоша реклама.Според мен е наивно да се разчита на успех,когато единственият плюс на продукта е качеството.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа, ето че пак до парите опряхме. Аз лично достигам до следния извод: както при започването на всякакъв род частен бизнес, музикантът/бандата се нуждае от начална инвестиция. На пръв поглед нищо ненормално. Все пак за да чакаш нещо, трябва да си вложил нещо ;) Лошото е, че пари за хляб не останаха, камо ли за музика :X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя свят сега големите риби стават още по-големи, а малките още по-малки. Едно време баба ми и дядо ми бедни хора може да са били ала са направили къща та и две , а сега системата те баламосва с някакви си 500 -1000 та дори и 2000 лв да са. За кое по напред ? А да не говорим че масово хората живеят с по 200-300 лв на месец.. То не , че в световен мащаб хавата е много по различен , но дивият кон си е див, обузданият обуздан

Редактирано от emo_tion1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя свят сега големите риби стават още по-големи, а малките още по-малки. Едно време баба ми и дядо ми бедни хора може да са били ала са направили къща та и две , а сега системата те баламосва с някакви си 500 -1000 та дори и 2000 лв да са. За кое по напред ? А да не говорим че масово хората живеят с по 200-300 лв на месец.. То не , че в световен мащаб хавата е много по различен , но дивият кон си е див, обузданият обуздан

Оправданието с парите винаги е стояло, но въпреки това и хора, които имат парите и оборудването и дори образованието, доста често не могат да постигнат особени резултати. Идеите са по-важното според мен.

 

Направих един списък с размисли и страсти - една смесица от проблеми и техните причини, обяснения какво според мен се е случило и техните възможни решения, в сферата на сънищата са де, но все пак ако дори за едно от тях някой се съгласи с мен, аз ще съм поне малко удовлетворен.

 

1. В много от държавите в Европа има определен процент музика местна, която трябва да се излъчва в ефира- 30-40-50%. В БГ се излъчва 5-10 и то по някакви радиа като БГ Радио, което пуска едни и същи песни от 10 години - Графа, Мария Илиева, Те, Любо, старите неща на Д2, Песента за Боби на Уикеда, "Луната спи" и естрадни песни, които в не малък процент са кавъри на чужди неща (за справка темата за крадените песни).

Самата идея за радио само с българска музика е смотана, защото така на практика липсва реалната конкуренция с чуждите изпълнители.

2. Радиа като NJoy и NRJ, City и Витоша (последното не съм сигурен съществува ли) не трябва да ги има. Не можеш цял ден да въртиш едни бозави и жалки песни (особено румънски). Нещата се превръщат в румънски мегамикс. Радио 1 също налага едни и същи песни по цял ден (нищо, че са класики, напримен на Whitesnake има 2 или 3 парчета, които пускат, ще си кажеш, че те имат само толкова хубави песни, да не изброявам Metallica, Seal, REM. Така според мен налагат един стереотип - „нищо ново“.(не съм го слушал от около година, ако греша, моля да ме поправите)

3. Господин Радосвет Радев, шефът на Дарик (замесен с ДС, но това е друга тема) унищожи Радио Тангра, което беше добре замислено и даде път на български групи. Сегашното онлайн радио не може да се похвали с аудиторията на предишното. (това за информация)

4. Единственият лъч надежда за популярната музика може би е БНР (колкото и странно да им звучи на някои), там поне има класация “Ескалатор“, където всеки може да си занесе готовата песен и хората да я пуснат. И там се въртят едни и същи нови бг песни, но все пак има някакво раздвижване според мен. Другото е радио Нова, което също пуска някакви бг неща в друг стил, разбира се, но не съм го следил по-детайлно, за да твърдя нещо повече.

5. За телевизиите май няма смисъл да говоря. БНТ е царството на връзките - Евровизия го доказва. Шоуто на Денис е някакъв шанс за младите изпълнители, може би ........ БТВ и Нова принципно не пускат българска музика, нямат предавания дори за народна и аз дори не ги смятам за български медии.........

6. Спирит ъф Бургас не е лоша сцена, но примерно ние с моята група като се пробвахме и ни казаха: "Сори пичове, обаче тази година работим с един промоутър и няма да плащаме нищо на българските групи, така че място за вас няма." (това разбира се някой може да го тълкува, че го казвам от завист или нещо от сорта, аз по-скоро се опитвам да споделя моят опит в тази връзка). Как да го тълкуваме това?

7. Истината е, че самите групи и хора тук от форума трябва да се съберат и да направят примерно някакъв фест, но да е на открито и с малко повече реклама (а не в някое клубче или читалище) и най-важното да има разнообразие в стиловете – не само рок и метъл. (само да не го наричаме Българския Уудсток, моля ви)

8. Би било добре когато свири някой сравнително известен БГ изпълнител, да покани някой да го подгрее (знам че това е последното нещо, което сега някой би направил), но според мен това също е добър начин да се помогне на БГ музиката.

9. Да се спре с налагането на нагласените певици като Миленита, Мона и бла-бла, които си плащат, за да им правят песни и да ги въртят. (това го отбелязвам, с ясната идея, че трудно ще се осъществи)

10. Вирджиния рекърдс да се махне от България. (това също, но може би тук е една от причините нещата да не се случват в глобален аспект)

11. Аз бих предложил да се разкарат хората, които преподават пеене в естрадния отдел (настоящ поп и джаз) на Консерваторията, защото очевидно тези, които излизат от там след това в огромния си процент са съсипани като творци и всичко уникално и самородно у тях е убито и се превръщат в певци и певици по пиано баровете. Да караш всички да пеят по един и същи, не особено читав начин е тенденция, която върви още от социализна, но сега се налага още по-силно. Това го казвам, понеже ходих на концерта на Мишо Белчев миналата седмица ми направи впечатление, че Йорданка Христова, Маргарита Хранова, Мими Иванова, дует Ритон, Нели Рангелова и др. пеят с една и съща вокална техника (открих топлата вода). От настоящия момент имам един пример на човек, който след влизането си в консервата си съсипа гласа http://bg-bg.faceboo...v=2444930445999 На фона на всичко това за мен лично изпъква Васко Кеца, който има собствен стил и той е пример какво трябва да прави един БГ изпълнител.

 

Просто трябва да се хванем (пак го повтарям) и самички да се обединим на някакъв принцип (колкото и да е трудно това и колкото и да са ни настройвали едни срещу други), да се хванем за косите и да се извадим от блатото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, кой дава парите поръчва музиката,а парите са основно в в чааветата на селяните,избили българската аристокрация едно време -музикалната им култура е Лепа Брена и гьобек :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря преди малко по телефона с един приятел(курсант от Военноморското във Варна) и като ми разправи следното, направо ми идеше да се хвърля от по-високо:

(темата на разговора е, че са ме натиснали някакви тъпи съседчета да ми надуват главата с долнопробна чалга, а той споделя опит от своето обкръжение)

Той: Даже един колега ми вика: "Какъв българин си ти, като не врътнеш един гюбек!?"

 

Не помня кой от колегите тук беше говорил за българския слушател, но е очевидно, че културата на масовия потребител с всеки изминал ден пада все повече. И какво излиза - имаме супер яките идеи, уреждаме качествени записи, изтупваме работата и накрая (с извинение) ни зае**ват, защото не могат да си въртят гюбеците в механата под наш съпровод. Разбира се, в случая говорим за световния музикален пазар, но представете си, че някой в собствената му родина е най-грубо подминат с лека ръка. Не знам какъв трябва да си, за да си кажеш "Тия моите сънародници не разбират от нищо стойностно, ще се пробвам в чужбина..." А да не говорим, че за да те забележи някой, трябва да имаш изяви. И много трудно може да се започне направо по чуждите сцени.

 

Та така, колеги. Ще свирим пред отбран кръг приятели по евтините клубчета, докато чааветата въртят гюбеци на новите конкуренти на Лепа Брена...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има истина в поста ти,но за рок и метъл музикантите наистина ли няма бъдеще в родината?

Чалгата с по-добро качество ли е от българският рок и метъл?

И ето всички пълнят стадионите на концерти на ей си/ди си,мейдън и т.н...

Нека сега кажа нещо:

Ясно е,че не много хора слушат български метъл или рок групи.(освен Щурците,Сигнал,Ахат и Б.Т.Р)

Мисля,че е така защото 20 години демокрация - няма и една световноизвестна(айде да не е световноизвестна,но група,която е оригинална и може да те грабне с музиката си(то добри групи има,ама не са много оригинални.)) група.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ето всички пълнят стадионите на концерти на ей си/ди си,мейдън и т.н...

 

То отговорът тук се съдържа във въпроса (ако го приемем за такъв) - в България стадиони пълнят ретро рок групите, които са били на върха на славата си 80-те или началото на 90-те; там голяма част от публиката ходи от носталгия и/или снобария. Ако дойдат някакви от рода на Тривиум или Авенджд Севънфолд, едва ли ще напълнят стадион, въпреки че на запад го правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много точен пример.Наи-общо казано не се е стигнало до по-сериозен интерес към тези групи.Както не се е стигнало до интерес и към много български групи.Нека не си мислим ,че когато сме заобиколени от хора с определен вкус това е реалната ситуация.А относно големите супер групи,те винаги ще пълнят стадиони,но това не е показателно за музикалната култура и необходимост на една нация.Не е необичайна практиката в много държави супер групите да правят серия от концерти на едно и също място или няколко пъти в турнето си(включително и по-малките държави).Тук те идват епизодично в кариерата си.И също ви гарантирам ви ,че една,да не казвам голяма ,но значителна част от тълпата по тези супер концерти ще видите по чалготеките.Моето желание е,поне музикантите един друг да започнем да се уважаваме повече,тогава и слушателите ще ни харесват повече и да не чакаме да станем много добри за да разбием света,а да свирим на живо .Да инвестираме в това,колкото можем .Да инвестираме и като слушатели.защото и най-бездарният manager,на една група ,като види продажбите си на албуми в определена държава ,веднага ще разбере дали има интерес групата му да концертира там.Може да не видим плода не труда си,но след време някой друг след нас ще го види.Малко тъжно звучи ,ама е истина...

 

Извинявам се правописните и синтактични грешки!Бързах.Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Blackout97 Чалгата никога не е имала по-добро качество от българския рок и метъл, обзалагам се, че и никога няма да има ;) Въпросът е в това, че силиконовите бомби с плейбеците си пълнят стадионите, а хората като нас свирят в тесни задимени клубчета пред 50-ина интелектуалци и обикновено го правят за кеф, защото иначе ще умрат от глад.

За да не бъда голословен, веднага давам пример, на който съм станал свидетел. Поне пловдивските музиканти сигурно са чували групата Angels of Pain. Та бях на едно от изпълненията на въпросната група в едно пловдивско клубче, честно казано беше доста пълно, т.е. имало е може би дори над 100 човека, но когато говорих с китариста (мой добър приятел) след това, се оказа, че като са приспаднали разходите по озвучаване и реклама, са останали с пари за по 1-2 бири на човек :X Пичовете явно бяха ентусиасти и имаха огромно желание да инвестират в тези участия, макар че доколкото знам не винаги са си покривали разходите. Въпросът е обаче колко от нас имат достатъчно средства, за да инвестират в себе си, трупайки верни фенове, докато най-сетне имат възможността да правят достатъчно големи концерти и да записват авторски песни, с които да възвърнат инвестициите си.

 

Аз лично напълно съм съгласен с последното мнение на колегата Dirk, както и с идеите на Vane. Трябва по някакъв начин музикантите да се обединим, да се организират повече фестове и подобни мероприятия със свободен или символичен вход, на които младите групи да трупат опит и да печелят фенове с музиката си. И тук не става дума за фестовете, които се правят в София, Пловдив и още няколко по-големи града по 1-2 пъти годишно. За да има някакъв успех, трябва групите да имат възможност да свирят дори на различни места из страната, пред повече хора. Защото колкото и гениален творец да си, ако не достигнеш до публиката, тогава нищо няма смисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много точно казано!

Ето няколко мисли на Филип Котлър (надявам се сте чували това име - ако не сте - това е най-големият гуру в модерния маркетинг). Мисля, че ще е полезно, колкото и да звучи странно на първо слушане и за нас - музикантите в БГ. Ако смятате, че не е полезно, съобщете на модераторите да го изтрият. Та:

"- В наситени пазари и в дългосрочен план, иновациите, резултат на вертикалния маркетинг водят до нисък допълнителен обем и значителна канибализация. (тук говорим за вече утвърдените стилове музика, където отдавна има традиции и топлата вода трудно ще открием)

- Обратно, иновациите, резултат на хоризонталния маркетинг създават нови категории и подкатегории." Примери в този случай са Sony Walkman, създал цяла нова пазарна ниша, тъй като преди това е имало само големи касетофони, куклата Барби, Kinder Surprise, които започват да продават шоколад във формата на яйце, а не в стандартната форма на блокчета.

Сега помислете за връзката с българската музика - какво уникално имаме ние и как ние можем да създадем нови пазарни категории и подкатегории.

Редактирано от vane
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе хора, не се ли усещате колко ТЪПО звучи през ДВЕ ХИЛЯДИ И ЕДИНАДЕСЕТА година на територията на РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ тепърва да се създава МУЗИКАЛНА ИНДУСТРИЯ. :wallbash: това, дето го говориш, за създаване на к'вито и да е нови работи, никога няма да стане, докато не се избавим от кучешкото желание да догонваме опашката на останалия свят... :(

Редактирано от Fallenblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Особено е забавно това, че vane не само продължава да "открива" топлата вода. Сега вече се е насочил и към маркетинга.

И настоява света "най-накрая" - има няма 40 години след навлизането на музикални традиции, различни от западно европейските в полезрението на по-масовия слушател, да прогледне за някакви "уникални" неща, които трябвало да се използват, за ... създаване на нови "неща"..

 

Значи ти съветваш музикантите как да си правят музиката, защото имало било нужда от нови жанрове ... (кой точно има нужда??новите жанрове се конструират защото някой казва, че има нужда или се получават от естествените търсения на музиканти/диджеи??)

 

Също така дълбаеш, за използването на фолклорни мотиви в композициите. Само че...защо ли грам не си се обосновал за какво точно говориш от музикална гледна точка и с какво ще се различава новият стил/жанр/подкатегория от съществуващите народна музика, сватбарска музика, фюжън на джаз, поп, рок, метъл, техно, дръм'н'бейс с "фолк елементи" примерно?...някакси така самоцелно...си говорим...

За някакви "уникални" работи, дето ти въобще наясно ли си с какво са уникални?( възможно най-изтърканата дума в съвременните писания за музика в България)

Явно не знаеш, щом си подви опашчицата и се ската пред простичкото ми предложение по-горе.

Да не би все пак да съм права,а? Можеш да даваш съвети как българските музиканти да изградят новата световна българска музика, но не можеш да композираш 1 парче според своите съвети... Трагедия! И сега кой ще я измисли новата българска музика??

Е хайде не ни мъчи повече :) вземи нАпиши го тоя бленуваният световен хит, да не забравиш - с фолклорни мотиви, ама ако може така гледай да са от най-уникалните, пусни го в айТюнс, та да видим как се покорява световния пазар и да почнем и ние да творим в новия стил/жанр/категория.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.