Jump to content
Българският форум за музиканти

Има ли шанс България на световният музик


Recommended Posts

Чета в темата Музикален Бизнес,че нямаме шанс на световният музикален пазар с песни на Английски език.

Но все още съм млад музикант(под млад да се разбира неопитен). Виждал съм как метъл групи,пеещи песни на Английски да се формират и разпадат,не знам дали са зле,не знам дали са добри,това си е оценка на публиката.

Не ми пишете,че чалгата ви е виновна!Да се замислим над това:има много метъл групи,(слаби,средни и много добри)има и много чалга изпълнители ,а сега ще си задам въпроса "'чалгата с по-добро качество ли е от българският метъл или рок?".

Аз съм до тук,ако греша в нещо ме поправете !

blackout97

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 118
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Единственият начин е да се залага на уникалните неща, които имаме в България. Иначе никога няма да пробием, специално в популярната музика (изключвам частично народната, хоровата и оперната). Това го казваха и конференцията SeeMe тази година чужденците. Те ни го казват (смятай за какво става въпрос). Казват ни - "пейте като българи - вие имате красиви и характерни гласове - особено оперни", но аз ще добавя и останалите.

Трябва да се спре с имитациите (XFactor и тем подобни само погубват музикалния вкус на хората). Имаше една италианка, която се е грижила за имиджа на различни световни звезди. Тя също каза нещо много интересно: "тук в София вие имате всички тези бутици и магазини, които виждам и в Милано, но аз исках да видя нещо уникално ваше. Затова си купих една бродирана българска покривка. Хората по улиците са облечени сиво, по нищо не се разбира, че си в България ............". Трябва да се вкарват български мотиви в облеклото на изпълнителите.

И накрая, но не по-важност - стига копиране на самите композиции, трябва да се вкарват повече българските народни инструменти в популярната музика (има вече и успешни примери).

 

Пиша това и с ясното съзнание, че хората, които дават парите в България за музика и изкуство нямат интерес от това, защото отвън им казват кое как трябва да бъде, тоест не трябва да разчитаме на някой да ни оправи, а трябва да се спасяваме сами или на групи като Барон Мюнхаузен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, много си прав, че трябва да залагаме на нашата музика. Ето - още от преди много години обичах да слушам унгарска музика - и поп, и рок и метъл. И в нея се долавят доста неща от известните унгарски композитори. А те са си обработвали унгарски фолклор. И ето едно своеобразно звучене на съвременната унгарска музика. А ето и един пример, който за мен е показателен - една от любимите ми БГ банди: http://vbox7.com/play:8a9d7708

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

Това и на мен ми е едно от най-любимите български парчета. Просто гениално. И текста е гениален и много точно разказва за целия псевдо-преход в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша това и с ясното съзнание, че хората, които дават парите в България за музика и изкуство нямат интерес от това, защото отвън им казват кое как трябва да бъде, тоест не трябва да разчитаме на някой да ни оправи, а трябва да се спасяваме сами или на групи като Барон Мюнхаузен.
Епа не е нужно да сме големи мозъци ,за да снимаме,че банда еничари ебават нормалните хора,които явно не са нормални,щото слушат "черната овца" и подобен т@шак от 80-те и сънят продължава..

И у "черните" страни фанаха калашниците..,ние сме овче статукво,приятел - тук рок не вирее- той е бунт срещу системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отчасти съм съгласен с коментарите дотук, отчасти не . Безспорно имаме шанс, но не мисля, че това парче на Контрол при цялото ми уважение към групата не е критерии за това. По прицнип няма вълшебна пръчица или вълшебна формула която като я следваш 1 към 1 да ти даде 1 към 1 очакван резултат, така че вкарването на фолклорни елементи съвсем не е задължително, но не е и за пренебрегване. По скоро ние българите или нямаме реална визия за нещата как трябва да се случват ( или живеем с отдавна отживели моди от миналото или се опитваме да правим някакви новаторски неща, които само изпълнителите които ги правят си ги разбират ) .

 

Последиците от робството с векове в което сме били също оказва влияние, макар и да е минало толкова много време от тогава. Както ми беше казал един приятел " От това робство бате ЕГН-то ни се е сменило тотално " :) и е напълно прав според мен. Българите или нямаме вяра, че нещата ще станат или сме с прекалено големи очаквания. Повече се опитваме да подражаваме на някой друг отколкото да бъдем себе си, търсим постоянно одобрение от другите, понеже не сме уверени в собствените си възможности ... и този дефицит от навици смятам е основният ни проблем

Редактирано от emo_tion1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе само аз ли имам чувството, че всяка тема в "музикален бизнес" се обръща все на една и съща, и няколко човека си пишем вариации върху това, което си е казано кратко и ясно в подписа на хилбили... насмалко да се изтърва и аз да напиша още един ферман (или да копирам един, дето го писах в друг форум, а тука има половин час да се скролва, за да се прочете), ама глейте кво ми хрумна:

 

ако трябва да отговорим на въпроса, формулиран в заглавието, става следното.

"има ли шанс б-я на световния музикален пазар?"

световният музикален пазар в момента е пазар на висококачествени музикални лайна.

димитровградската индустрия произвежда също такива лайна, но с регионален привкус и аромат.

т.е. продуктът й отговаря на критериите за характерно звучене, описани в горните постове.

следователно, ако митьо пайнера реши да инвестира в тази насока, ДА, поп-фолкът, т.е. модерната масова българска музика, ще има сериозен шанс на световния музикален пазар, quod erat demonstrandum.

 

а?

Редактирано от Fallenblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно вярно. И на мен ми хрумна нещо интересно. Дори и да са лайна, на запад хората знаят как да правят качествени лайна ... каквото и да означава това :) Един пример затова са всички тези гласът на българия и ек фактор, в които се пее тъй наречената американска чалга.Но ми прави впечатлението,че почти никой не може да се доближи до нивото на Риана или Бионсе например. Пеят техните песни, обаче всички звучат еднакво, въпреки че имат гласове, а онази американска дива братче от километри може да я познаеш като запее

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти напълно съм съгласен, но вярвам, че сънят ще свърши, защото всяко нещо си има край. Освен това вярвам, че не всички хора са такива. А относно рок музиката - тя все по-малко вирее и на запад от нас, просто защото и там качеството запада.

А относно Риана и Бионсе - те не са ми никакво мерило, защото са изкуствено създадени и колкото и да си говорим, че били най-слушаните сега, аз смятам, че гледанията в ютюб са манипулирани, освен това виждали ли ли сте ги да пълнят стадиони - защото мисля, че пеят само в зали и то основно в САЩ. Освен това най-продаваният албум в света за последното десетилетие е ....... някакъв The Best на Бийтълс. Какво повече да коментираме. Според мен продажбите на музика в света падат поради ниското качество, а не поради пиратството. Хората не са толкова прости, за колкото ги мислят.

Относно ХъФактор и Гласът на България - те също не са мерило, защото качествените изпълнители, които не са връзкари (има и във форума доста такива) не се явяват на такива боклучави продукции, защото знаят, че ще ги манипулират и по-скоро ще ги спрат в тяхното развитие. Освен това много хора вече са спрели да гледат ТВ, така че и рейтингите им за нищо не стават. След случая "Катуница" мисля, че хората повече няма сляпо да вярват на масмедиите кое е правилно и кое - не е, така че това е едно добро начало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мислех , че рок групите идват в БГ понеже тези американски - по-диви са им позавзели пазара в САЩ. А относно твърдението ти, че не пеят пред по големи аудиториее

е първото видео на което попаднах , което опровергава и това твърдение.

 

Незнам дали се манипулират гледанията или дали са изкуствено създадени, но чак пък да не са никакво мерило ... И аз не съм им фен много много, но не мога хехптем да си затворя очите.

 

А гласът на България съвсем не е лошо предаване и дори смятам че първия сезон в БГ беше абсолютно реален и честен. Ние хората понякога си вкарваме филми , че всичко е конспирация в този свят, но реално тази Стиляна никой не я слагаше фаворит преди финала, но на финала тя беше най-добра от всички останали и на мен лично не ми трябваше зрителския вот, въпреки че този път беше много точен за да осъзная, че именно тя беше най-добрият глас тази вечер. Друг е проблемът, че всички почти пеят еднакво, което е тъпо, но нека като отричаме така масово, да не вадим с тръните и пшеницата, а да се опитваме да отсяваме положителните от отрицателните неща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една съвсееееем лека подробност: "Rihanna performing in Milan at the MTV concert". (най-вероятно концерта е безплатен или голяма част от хонорара се покрива от Немузикалната MTV. Това не е същото като организирано турне с доста дати, повечето на стадион като например U2, Depeche, AC/DC, Rolling Stones, Take That. За това говорим - Лейди ГаГа също не пее по стадиони. Идеята е, че нямат толкова реални последователи, които да си купят техен албум или билет за шоу и това не е заради финансовата криза. Вече имаме опит с прословутия концерт на Дженифър Лопес на стадион Васил Левски, когато беше "на върха на популярността" си. Концерта пропадна, защото никой не купуваше билети.

Относно "Гласът на България" - аз съм сигурен, че интересните и различни хора с интересни и различни гласове - ако въобще се явяват, ги изхвърлят още в началото - имаше едно 17 годишно момиче с нисък и интересен глас, което изхвърлиха. За тези формати поговрката гласи:

"В царството на изкуствено подбраните неможещи да пеят и този, който дори само пее вярно е цар"..........................................

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мене интереса на публиката е фактор. Факт е , че ако искаш да се храниш с рок , джаз или класическа музиак в БГ а дори много често и на запад трябва да си намериш друга професия, докато в другия бранш хората не само се хранят а и къщи строят. Това е ! Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с последното, но това не пречи най-хубавата музика се е раждала именно, защото на музикантите им е било приятно да я създават, а не са търсили единствено печалбата. Аз вярвам, че ако правиш нещо от сърце, хората ще го оценят, въпреки огромните средства, които се хвърлят, за да ни зомбират.

Забравих и още нещо - трябва да се спре с порочната практика в България само хората завършили висше музика да бъдат наричани музиканти. (Има едно предаване Алегро Виваче по БНР, което излъчва музикант на годината ежегодно и вкарва там само класиците, оперните певци и Теодосий Спасов, въпреки че има и други кадърни хора в другите жанрове).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва да се спре с порочната практика в България само хората завършили висше музика да бъдат наричани музиканти.

 

Хендрикс и много рок и метъл музиканти не са завършили музика,но са считани за едни от най-добрите

 

EDDIE VAN HALEN,KIRK HAMMET,RITCHIE SAMBORA,JIMMY PAGE И ТАКА МОГА ДА СИ ПРОДЪЛЖАВАМ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.