Jump to content
Българският форум за музиканти

Събирам мнения за биампинг-а


Demetrii

Recommended Posts

Aйде колеги, да ви чуя сега по темата.

 

От няколко дена се замислям по варианта за ползване на втори усилвател, редом с настоящия ми. Това което имам е Аmpeg BA 300/115, но ми е малко мъкненето и искам да вкарам още един кабинет с 10" и най-вероятно глава. Комбото ползвам с преамп и така изключвам вградения.

 

Идеята ми е от преампа, който има има ляв и десен изход, от единия да захраня комбото, а от другия главата с кабинет 2х10". За сега съм се спрял на този вариант, който е доста първоначален.

 

 

Приемам всякакви предложения и мнения по въпроса. Варианти са тест също ще са от полза.

 

За референция проверете това. Естествено не говорим за такъв мащаб :)

 

timmycnew02.jpg

 

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като използваш птедусилвател, не виждам смисъл да купуваш втора глава, т.е.да имаш общо три предусилвателя, от които ще ползваш един. По-разумно би било да вземеш само стъпало, което да захранва двете десетки. Най-чистото решение, според мен е да замениш комбото със стъпало и два кабинета 1х15" и 2х10" . След като предусилвателя ти има два изхода, ще можеш да вържеш двата кабинета на различни канали на стъпалото и да регулираш силата им поотделно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не държа толкова много на варианта, който съм посочил... доста е първичен :)

Но, не ми се иска да разпродавам това което имам и да купувам на ново всичко, защото си мисля, че няма да е изгодно. Само едно стъпало също не ми върши работа, защото искам да имам два канала /чист и мръсен/ да вървят едновременно. Това май няма как да стане, ако не греша :)

Т.е. грубо схемата си я представям: преамп, два power amp-а, два кабинета. В 15-ката е чистия плътен сигнал, в 10-ките с драйв.

Освен това наличието на 2 усилвателя с 2 кабинета ми дава възможност да нося това което ми трябва, а не всичко. В смисъл, да си взема само единия кабинет, там където няма нужда от два.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е елементарна и грешно обявена.

Bi-amping има съвсем друг смисъл! Това е термин, който се използва при многолентово звукоусилване и възпроизвеждане. Когато на едно многолентово озвучително тяло се подават разделени честотно сигнали, усилени разделно от мощни усилватели. Например отделно за басите и за високите (средите + високите) . От там произлиза Bi-Amping . Има още един вариант, който е подобен по име, но коренно различен по същност - Bi-wiring. В дадения случай е неефективен и безмислен.

Неправилната употреба на думите и определенията създава хаос и неразбиране в крайна сметка за какво се говори.

 

---Ако се иска да се използва активно разделяне на две части от музикалния спектър - например за 15" (18") да се подават само по-ниските честоти от спектъра на баса, а на 10" да се подават по-високите честоти (от същия спектър), тогава нещата стоят по различен начин. Срещат се бас усилватели с вградени активни разделителни филтри (АФР=crossover). Ако случаят не е такъв, трябва да се постави АРФ в изхода на предусилвателя, от него да се вземат два сигнала със съответните спектри от честоти и да се подадат на два мощни усилвателя, които от своя страна да захранят отделните озвучителни тела.

Ако наличното комбо позволява, т.е. има изведени точки за линеен изход И вход за вградения си мощен усилвател, може да се вкара единия от спектрите обратно в него, като така се запазва компактноста. Остава да се добави втори мощен усилвател и съответното озвучително тяло.

Държа да отбележа, че в този случай мощността не се сумира! По скоро не и с проста математика. Подобна организация на звуковата система обаче, се характеризира с намалени изкривявания и субективно по-добър звук. (Няма да обяснявам теорията, освен ако някой не изяви изрично желание за това).

 

---Ако обаче се иска просто добавяне на мощност, посоченото от blr е решение на въпроса.

 

ПП. Докато съм писал, условията се промениха в движение...

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две са причините поради които басистите ползват биампинг или поне аз не се сещам за други:

1. смесване на усилвател с "чист" звук и друг с ефекти. Така не се губи "масата" на баса когато се правят екстремни промени на звука с ефекти

2. с кросоувър и честотно разделяне на сигнала. Предимството в този случай е, че не се тормозят озвучителните тела с честоти, за които са по-малко пригодени, освен това се постига по-голямо звуково налягане.

Гледайки картинката с рига на Том Комърфорд предполагам, че мислиш за първия вариант и ще използваш ефекти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С един предусилвател трудно ще стане чист и мръсен звук едновременно, освен ако преампа няма паралелен изход, който ще се "замърси" от някакъв педал и ще влезе във втората глава или ще се използва замърсяването на втората глава. Друг вариант е сигналът да се раздели още преди предусилвателя. При всички случаи, това, което си избрал като вгтори риг е малко слабичко, иначе съм го виждал на живо и е много симпатично, а и не звучи зле. Само с него обаче, трудно ще свириш с по-шумна банда, т.е. пак ще трябва да мъкнеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, може да не съм се изразил правилно. Затова и картинка добавям в описанието. За мен е биампинг, защото имам два ампа :)

И да, идеята е да имам амп за чист сигнал, втори за мръсен. Точно както е при Тим.

В случая той ползва амп селектор, аз мисля да разделя сигнала от преампа. Левия канал си отива в комбото с чист сигнал, десния - в друг амп и кабинет, като преди това минава през един драйв. И двата звучат едновременно. Чист канал с плътни ниски, мръсен канал с драйв.

Все още не съм пробвал дали ще работи така /не знам дори дали ще ми хареса/, но ако не мога да разделя сигнала от преампа ще намеря амп селектор.

Мощност не се търси в случая, защото комбото е 300 вата, а евентуалния кабинет около 200. Търси се плътен звук, който има в себе си драйв, който обаче изрязва ниските.

Мислил съм си вариант с драйв като Mad professor или друг подобен качествен, но сякаш идеята на Тим повече ми допада ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът при тази схема е, че повечето ефекти, особено педалите не работят добре между предусилвателя и усилвателя на мощност, не са проектирани да работят с толкова високо напрежение на входа. Точно затова ти препоръчах да разделиш сигнала ПРЕДИ преампа и да го изпратиш през драйва към инструменталния вход на втората глава. Освен, че драйвът ще бъде където му е мястото, ще можеш да ползваш и различни тон-корекции на двата канала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изгледай частта за гиъра на Били Шиън от ДВД-то му Advanced Bass. При него сигнала е отделен от всеки пикап, но може да ти даде хитри идеи - как цепи честоти, кое къде звучи, блендване на сигнала, къде какви ефекти има... :)

При всяко положение евтино не става... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът при тази схема е, че повечето ефекти, особено педалите не работят добре между предусилвателя и усилвателя на мощност, не са проектирани да работят с толкова високо напрежение на входа.

 

Точно от това имах нужда ;) Ако наистина не става ще търся сплитер/амп селектор, което е по-добрия вариант.

 

@Baby Thomas ще погледна това DVD. Предполагам по торенти да търся?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, че не става, просто не работи оптимално в повечето случаи. За сплитер, се свържи с Nikifena, той е правил ето това например:

 

http://s2.photobucket.com/albums/y23/Naudio/?action=view&current=a-b-1.jpg

 

Качеството на неговите неща е много високо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се включвам отново. Докато съм писал горното си мнение се появиха две нови, а по незнайни причини форума не ми прие редакцията.

 

Единственият начин да разбереш коя комбинация от усилватели работи добре за твоя вкус е да пробваш. Имай предвид, че ако ще работят и двата усилвателя едновременно не ти е необходима висока мощност на този за драйв. Doug Pinnick от King's X свири в най-ранните години с 50 ватово китарно комбо като втори усилвател и звучи покъртително. :metalist:

 

Има един въпрос, за който е добре да се замислиш - как би пускал звук към централно озвучаване от подобна комбинация? Микрофон + балансиран сигнал или микрофон + микрофон са трудно приложими в български клубове по много причини. Най-лесно би било с кабел от всеки усилвател, но като извадиш изкривения сигнал от предусилвателя и го пуснеш с кабел рискуваш звукът да е прекалено различен от това, което чуваш през говорителите. Не е непреодолима пречка и с проби би могъл да намериш добър вариант, но е нещо, на което трябва да обърнеш внимание при избора на оборудване.

 

Edit: За себе си съм намерил вариант, при който използвам драйв (Big Muff) без да добавям втори усилвател. Можеш да помислиш и за такова решение - практично е, а и вече на пазара ни има доста качествени ефекти. Например трите драйва за бас на EBS късат глави, според скромното ми мнение :-)

Редактирано от разбойник
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тайно се надявах някой да предложи да направим тест с негов амп :blush: но уви, ще трябва да е по друг начин.

Ясно е, че хиляди пари не бих дал за нещо, което не знам как звучи самостоятелно, да не говорим в комбина.

 

За озучаване да си призная не бях мислил, по-скоро не смятах да озвучавам и двата кабинета. Повече ми е за мен и за публиката в първите редове ;) В интерес на истината бих пробвал кабел на 15-ката и мик на двете 10-ки. Това с двата кабела не ме радва особно, но пък може и да се получи добре.

 

За добър драйв си мисля от доста време, като за мен Big Muff ми е прекално фъз звучащ. Аз не гоня кой знае колко силно кривене, по-скоро мъркане, ако мога да се изразя така :) От всичко изгледано из нета, досега най-подходящи ми се видяха Mad Professor Blueberry, Аguilar Аgro, Tech 21 VT Bass... и още няколко. Нито едно от тях ги няма в България, за да чуя реално как звучат, а пък и струват доста парички... и въпреки всичко басите ми липсват, затова си мисля за два кабинета. В момента ползвам Marshall Guv'nor и не е като да нямам забележки, но на този етап толкова... ще мина да проверя как обажда EBS-a, макар да не искам да стъпвам там заради онова приятно усилвателче... ах само да ми падне.

 

Инак Doug Pinnick кърти подобаващо и с трите хладилника ;) но при него май е наложително заради 12-те струни.

 

Благодаря на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.