Jump to content
Българският форум за музиканти

kolio_k

Tune-o-matic срещу Tremolo

Recommended Posts

Днес направих интересно (за мен) сравнение между две китари с много сходна конструкция и използвани материали. И двете са с махагонови (с камери) тела и кленови топове, махагонов сет нек, различни фингърбордове (Гибсъна е с палисандър, а тази на Диката с абаносов). Адаптерите и на двете са Гибсън Бърстбъкъри. Като цяло единствената сериозна разлика е в бриджа. А всеобщо споделяно мнение е, че тюноматика дава повече състейн от тремолото. Аз обаче се убедих от собствен опит, че при добро качество на изработката (точен джоб за грифа и добро лепене), нищо не пречи на китара с тремоло да има същия, ако не и малко повече състейн от такава с Тюноматик.

 

 

Има ли някой друг подобни наблюдения, би ми било интересно дали някой е правил подобни опити?

 

п.п. Умишлено не използвам много гейн и не правя вибрато, за да е по ясен теста

Редактирано от kolio_k
  • Like 7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Кольо и благодаря за интересната тема!

Аз бях правил подобно сравнение, но с по-различни инструменти със сходни параметри. В моя случай едната китара бе Ibanez Prestige, с basswood body, maple neck, edge pro tremolo, DiMarzio PAF Pro pickups, a другата бе Ibanez XPT700 Xiphos c mahagony body, wallnut neckthru, edge 3 tremolo, DimMarzio DeActivator's pickups. вярно е че използвах хай-гейн звук за опитите, но резултат ме удиви дотолкова, че реших да вкарам в експеримента трета китара - cumtom made RR7 (излязла изпод сръчните ръчички на Ненко - pioneer_306) c mahagony body, wallnut set neck, Т-О-М Бридж, DiMarzio PAF Pro pickup и за мое още по-голямо смайване и тази звучеше абсолютно идентично с другите две, пре все всичките конструктивни разлики. Единтвено от към състейн мисля при проби на "сухо" къстъм китарата има осезаемо по ясен и отчетлив звук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо не пречи на китара с тремоло да има същия, ако не и малко повече състейн от такава с Тюноматик

 

Втората китара наистина изкарва повече състейн.Дори ми се стори че се "самовъзбужда".

Въпреки това Gibson-а чуваемо вади по-хубав тон.Все си мисля, че впечатленията ми не са провокирани от марката.

 

п.с. - според мен силата на tone-o-matic изпълненията е при хармониците, като чели вадят повече унисон в съзвучията;

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бриджа по принцип няма значение за конкретните качества на конкретния инструмент (не че по принцип няма значение) :)

Най-голямо значение има лютиера. Сър например до преди 1-2 години нямаха въобще китара с фиксиран бридж, като според Джон Сър това се е дължало най-вече на липсата на такъв, който да осигурява достатъчно състейн и ясен тон.

Та просто Диката е добър лютиер :)

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам,че си с еднакви струни,мисля,че и пружините на тремолото допринасят за звученето,на дъртия ми Страт също е добър състейна,на Гибито съм свалил струнника почти до тялото и държи доста,е има 1-2 глухи тона,но от Студио толкоз,за съжаление нямам камера да ги пусна сравнително,а и амповете са различни.

Браво за темата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@edgecrusher Благодаря , радвам се че сравнението ти харесва, на мен лично ми стана интересно

 

@Slacoth Китарите с тюн/о/матик определено вадят по различен саунд, в случая с тези двете това е съвсем очевидно. Но не бих казал, че някоя от двете вади по добър тон. Просто всичко си зависи от ситуацията и търсения в момента звук. С китарата на Диката работя по 4-5 пъти в седмицата и установих, че в много случаи се справя по добре от Гибсъна, в редица случаи пък е точно обратното . Ако мога грубо да обобщя, Гибсън има по винтидж характер, а къстъм китарата е по модерно звучаща. И двете са супер, поради което си свиря и с двете :) . Но ако говорим за състейн (който всъщност не ми е важен, в интерес на истината), Гибсъна няма много шанс :)

 

Между другото самовъзбуждане няма, защото семпъла е записван на изключително тихо - мастъра на ампа е на под едно, а гейна е на 1 часа. Просто в тази част на грифа, къстъм китарата има много сериозен състейн.

 

@synchu

Диката без съмнение е добър лютиер, един мой приятел тук (в Берн) има китара от същата серия, състейна (а и саунда) на която е в същите параметри. Точно тези дни, друг колега ще му поръчва 3та, след като пробва моята преди седмица. Тези китари са изключително сполучливи и бързам да си припиша кредита, защото спецификациите са изцяло мои. Може би заслуга за състейна има факта, че грифа влиза доста навътре в тялото ( до бридж адаптера), не като при нормален Лес Пол и контактната площ между тялото и грифа е много голяма, а джоба беше изключително точно изрязан и грифа си стоеше стегнато в него преди да е залепен. Също така и материала беше възможно най добре подбран, без компромиси.

 

Между другото , на тема ясен тон, преди два дена свирих с Suhr Guthrie Govan, саунда не беше съвсем мой тип (най вече заради типа китара) , но беше кристално ясен и отчетлив, а китарата беше маниашки изработена и със перфектен сетъп

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мензурите едни и същи ли са?

 

Аз имам една китарка от New Zagora... Вади приличен звук, без забележки. Да, просто без забележки, както твоята китара от Диката ( :recourse: )!

 

Брадягата истинска ли ти е на снимката или колаж?

Редактирано от a_panov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, мензурата е еднаква, иначе сравнението би било нелепо, разбира се :-)

 

Брадата е добавка от телефона, и да искам не мога да си отгледам такава, наполовина кьосе съм :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и в момента си е нелепо...

Трябва (ако изобщо трябва, даже не виждам смисъл, щото отдавна разбрах че звук, състейн и прочее е съвкупност от много компоненти) да се направи експеримента с инструмент, с възможност за монтаж на ТОМ и Тремоло, и чак тогава вероятно може да има обективна оценка по казуса. Другото е митове и легенди.

...щото има китари с тремоло, които вадят повече състейн от такива с ТОМ, както и обратното. Не може да се каже категорично кое е по-по-най.

В този случай ако е така, в друг не е...

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@EAmechaniX

Не мисля, че сравнението ми е нелепо (разбира се мога и да бъркам), защото целта ми е да покажа, че китара с тремоло и свястна изработка може да вади повече състейн от такава с ТоМ (при това не дъска за 300 лева). Мисля, че явно си личи на семпъла. Въобще не искам да вадя някакви генерални изводи :) .

 

И да, Фендерът ми например има състейн 3 секунди около 15 праг на първа и втора струни. Така, че за правило и дума не може да става.

 

Между другото бих искал да видя китарата, която може да е хем с ТоМ, хем с тремоло. Сигурно някой и подобна изгъзица е пробвал да направи, но не ми е попадала пред очите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е нелепо и темата определено има смисъл. Както КольоК каза - да се покаже, че тремоло китарите нямат непременно малък състейн и това, че ТоМ имащите инструменти са непременно с по-як такъв. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм знаел, че не е задължително китара с флойд или тремоло да има по-малък състейн от китара с ТОМ.Състейна зависи от толкова много неща че не е само до бриджа.Зависи и от струните и от тялото и много неща според мен.Някои слагат на главата на китарата едни месингови блокове ,други сменят блока на тремолото или флойда с такъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако степенуваме критерийте neck through китарите са с най-дълъг състейн.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен разликата не е дали китарата е с ТОМ или Тремоло, а как са монтирани.

Свирил съм на Gibson с ТОМ и Gibson с ABR-1 (монтира се директно в тялото ) има разлика,

както също така с китара с тремоло, което е монтитано

с втулки в тялото и друга при която тремолото е монтирано с винтове в дървото, също има разлика.

При китари с директен монтаж дървото поема резонанса, докато при втулките не е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен разликата не е дали китарата е с ТОМ или Тремоло, а как са монтирани.

Това го прочетох като Том Морелло :D:D:D

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.