Jump to content
Българският форум за музиканти

Колко навивки на струната правите около ключа?


a_panov

Recommended Posts

Аз нищо не връзвам, без това времето за сменяне на струни ме изнервя и го считам за изгубено, остава да усложнявам работата. Правя по две намотки, много рядко три, но при повече определено съм установил, че нещо не е наред, физически не мога да си го обясня, но съм сигурен, че е така...

 

\/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно най-малко за да не се разстройва. Няма нужда от връзване ако струната е поставена добре, според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз правя по 2-3 на дебелите и по 4-5 на тънките струни, като законтрям винаги и смятам, че е важно. Това, че колкото повече намотки правиш толкова повече се разстройва не е съвсем така. Разстройва се до един момент, в който всичките тия "много" намотки се напаснат. След това си се разстройва нормално. Не съм пробвал това със завързването, но смятам да го пробвам, тъй като чувам доста добри отзиви за това. И не смятам, че намотките, завързванията и т.н. влияят по някакъв начин на звука. Но за да не се разстройва толкова лесно също е важно да не се застъпват намотки. :) Надявам се да съм бил полезен.

 

Поздрави!

Иван "Ванко" Пашов

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Недей че току виж всички хвърлят китарата и започнат да учат физика :hysterical:

Иначе си е вярно, физични закони,опън, къде се опира струната, колко намотки, такива работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползата от учене на физика е неоспорима, но едва ли е е необходимо да я изучим, за да си слагаме струните или пък да си връзваме обувките . Сякаш и с основно образование, човек би се справил прилично (в повечето случаи).

 

 

Ако няма застъпвания дори и повече намотки да има, при мен не се разстройва китарата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Съгласен съм. Стига да няма застъпване и да не се осираме от намотки, всичко е наред. При мен са по 2-3 на струна, не ги връзвам, само ги законтрям като ги огъна в противоположната на въртене посока при ключа. Нямам проблеми с разстройване, с обикновено тремоло съм, което обичам да ползвам.

 

Колкото до тона - не съм усещал някаква разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При найлоновите струни има осезаема разлика - колкото повече намотки, толкова по-нестабилна става настройката. Дали е от мат'ряла, физиците да кажат. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползата от учене на физика е неоспорима, но едва ли е е необходимо да я изучим, за да си слагаме струните или пък да си връзваме обувките . Сякаш и с основно образование, човек би се справил прилично (в повечето случаи).

 

 

 

Айде бе, я ский тука :thumbdown:

http://www.youtube.com/watch?v=zAFcV7zuUDA

http://www.youtube.com/watch?v=Qtgyf3MR46A

 

Възелът има значение!

...и в двата случая. B)

Редактирано от EAmechaniX
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Heartman, как можа да го постнеш това второто видео за връзване на струните?! По некадърно връзване не бях виждал.... :hysterical:

По принцип възелът се прави така, но не се настъпват навивките една връз друга, а се нареждат под възела, след което остатъка се реже и се подвива надолу към хедстока, за да не бодат връхчетата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем се отплесна. :no:

Сега ако ни намериш и клипчета за намотаване на партенки или пък рационално рязане на нокти ще изкъртиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като бяха обсъдени възможностите за:

- от 1 до ен на брой намотки

- с връзване, без връзване

- подпъхване и подпляскване

Беше спомената и необходимостта от учене на физика, макар да не беше конкретно упоменато, кои точно раздели от учебниците по физика касаят подмяната на струни и дали трябва да се запасим с определени издания, които по-подробно разглеждат материята, както и подръчни материали за лабораторни измервания на силите на опън, центростремителните явления при бавно/бързо въртене на ключовете, якост и гъвкавост на струните и плътност на никел, бронз, фосфор и свързания с това оптимален радиус на ключовете.

 

Допълнителните визуализации подпомогнаха, разбира се, пълното осмисляне на сложността на този нелек процес, както и ни направиха съпричастни на неистовите мъчения на китаристите от 14-15 век, които без съответните помагала, научни познания и съвременния технологичен напредък, безспорно са изпадали в невъобразим страх от всяка смяна на струни и са поисквали последно причастие или там каквото се полага в съответната религия с присъщата, на пристъпващите към това деяние, богобоязливост.

 

Във връзка с горното мисля, че темата е надлежно изчерпана и я заключвам.

  • Like 8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз предлагам да я преместим във форума на Ерик Джонсън под името "Влияние на броя намотки около ключа върху амплитудата на 64-тия хармоник"... :yes:

  • Like 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.