Jump to content
Българският форум за музиканти

Квартови Акорди


Recommended Posts

......... освен акорди на терцов строеж,в съвременната музика се използват и други начини за построяване на тоновете в един акорд.

Такъв пример е са квартовите акорди,където основният интервал между тоновете е кварта.

Тези акорди звучат доста по-хладно от терцовите,пианистичните и пентатонични акорди.punk_guitar.gif

Използват се доста в куул джаза,....типичен пример за такъв звук е и Чък Кърия Електрик Бенд.

 

Ето и няколко примера:

 

Нотен текст: страница 1 , страница 2 , страница 3

 

Аудио към нотния текст : тук

 

Примерите са в С лидийски лад.

 

В началото е самия лад

След това поредица от няколко терцови акорда (всъщност, могат да се разглеждат и като тризвучия върху басов тон).

И няколко примера с квартов строеж:

 

пример 1 - четиритонни акорди ( изпозваните интервали са - чиста и увеличена кварта )

пример 2 - акорди от две кварти,на секунда една от друга

пример 3 - акорди от три кварти + секунда

пример 4 - константен тон в мелодията и хроматични движения на хармонията (подобни похвати използва Майк Стърн)

 

За повече подробности - ЛС .

Ще се радвам ако съм полезен на някого. guitar2.gif

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че пускаш интересни неща, но би било добре освен нотен текст да има и таблатура. Просто съм почти сигурен че 80% от форума не четат ноти. В това число и аз. :wallbash: Ако греша, извинете ме. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ако човек иска да бъде спонтанен при свиренето си пример:

свободата във всяко едно естество е в основата това да се получава.

Таблатурата е нещо което те ограничава в конкретна пръстовка по конкретен начин.

Аз лично препоръчвам, в началото когато се учи фразировка,да се изследват

всички възможни начини за изсвирване на една фраза.

 

Китарата,за разлика например , от пианото, позволява това.

Така умът става гъвкав в реакциите си,и китаристът може свободно да "ходи" вертикално и хоризонтално по грифа на китарата.

 

В примерът който давам,темата е 12-тактова блус схема на Чарли Паркър.

....и свободата с боравенето на материята в този стил,смятам, че много добре си личи.

Надявам се да съм бил полезен.punk_guitar.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубави и с вкус оформени теми. Вмъквам, че в теоретичния раздел е налице и една стара тема за квартовата хармония: http://forum.muzikant.org/index.php?/topic/75860-kaadhoiaa-oadhiiiey/

Ако има желаещи, може да пишат и в нея.

 

:thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да няма обидени, но ползата, която някой би извлякъл от обсъжданата материя( това, което би разбрал с наличата си подготовка) ако чете само табулатура е под съмнение. Тези неща вървят ръка за ръка.

Защо не комбинираш интереса си към материята с това да се научиш да четеш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Част от прохождащите китаристи смятат, че е супер яко да си на голяма сцена с голяма уредба и голяма китара. Четенето някак отсъства от картинката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не разбрах защо на мнението на Parsekguitars имаше минус (и го коригирах)

Човекът се е напънал и написал полезен и добре оформен пост.

Ако някой не е заинтересован от четенето на ноти или обсъждания материал, не е нужно да го прави. Има достатъчно табулатури навсякъде.

Но обсъждането на джазова хармония предполага някакво желание за задълбочаване в нещата и мисля, че всеки, при добро желание и малко свободно време, може да разчете и разучи нещо относително просто, писано с нотен текст. Факт е, че развитието в дадени посоки е невъзможно от едно ниво нататък, без да се борави с ноти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята не беше такава, но както и да е. Минуса не е от мен - за протокола. Въпроса беше инфото да е достъпно за повече хора, които просто искат да хвърлят едно око. Ето едно линкче по същата тема Quartal Harmony. Иначе е съвсем нормално на който му е интересно да си научи нотите и да свири.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минусът трябваше да е плюс,но не уцелих.

Редактирано от Viara Ivanova
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе е съвсем нормално на който му е интересно да си научи нотите и да свири.

Някои не можем да се справяме с табулатури. Нотите са някак си, по-универсални, да речем...

Редактирано от yotzzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искате да учите ноти, добре. Но поне се научете да пишете правилно ТАБУЛАТУРА. Някой ще каже, голяма работа. Е, голяма е. Както се пише АДАПТЕРИ, а те АДАПТРИ, да не говорим за безумните КУБЕТА. Толкова години не се научиха, че се казва комбо (единствено Roland произведе на времето едно пършиво усилвателче CUBE). Това са уж дребни неща, но всъщност имат огромно значение. Простотията никога не върви ръка за ръка с истинската музика. Не може да си невежа, а да мислиш, че си постигнал кой знае колко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде стига вече майна. Ти ка реши че се пише табулатура? В някой учебник по български ли я пише тази дума? "Tablature (or tabulature, or tab for short)" Мисля че както и да го бях написал става ясно. Винаги всичко отива на едно място и това е думичката с главно "Г". Много се разводниха нещата. Знам нотите пич. Ходил съм две години на класическа китара. Не съм ги ползвал отдавна и преди да ми потрябват няма да ги ползвам. Каквото исках да кажа го казах. Винаги като се намесят по ерудираните музиканти от форума в някоя тема и почва едно напъване. Нищо лично ама... Сега и ако някой мод разчисти боклука би било супер. :rockon:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубави и с вкус оформени теми. Вмъквам, че в теоретичния раздел е налице и една стара тема за квартовата хармония: http://forum.muzikan...oiaa-oadhiiiey/

Ако има желаещи, може да пишат и в нея.

 

:thumbs_up:

 

:)

 

.....към прогресиите в/у: //Dm7/G7/Cmaj7/Cmaj7// ,си позволих да направя един аудио пример:

 

ноти стр.1 , стр.2 ; аудио тук , плейбек

 

....и плейбек за тези които искат пробват в/у такова хармонизиране.

 

Аз лично избягвам сложни изписвания на акорди(......с изключение на случаите когато това е наложително),

а само на основните четиризвучия.

Относно пръстовки и т. н. .... всичко е доста относително.....зависи човек какво търси.....ако искам да асоциирам тембър на флейта,бих използвал една пръстовка,а ако искам - на сакс,друга....въпрос на вкус и личен избор.

 

Пак ще повторя,аз лично тренирам фразите с всички възможни пръстовки които мога да построя.

Надявам се след нова година да имам възможност,да дам не само миди примери,а и изсвирени на живо. :)

 

Дано да съм бил полезен. :)

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.