Jump to content
Българският форум за музиканти

За Теорията на музиката


Знаете ли теорията на музиката?  

142 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

За жаза точно няма какво да се учи:blink:има 2-3 бука които като ги пресвириш и е гот,но никой не може да те научи да импровизираш!Може някой да ти покаже ходове и оттам нататък си ти и само ти!Има чувство,а не пенджури и ноти пред тебе :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 126
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Но преди да се захванеш да имровизираш, трябва да знаеш какво, къде и кога. А - и защо! :blink:

 

Прав си - джазът не е учебник, а живот.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но преди да се захванеш да имровизираш, трябва да знаеш какво, къде и кога. А - и защо! :blink:

 

Прав си - джазът не е учебник, а живот.

Това което го казваш май е за една друга тема във форума:blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз знам само мажорна и минорна гама, наскоро загрях и как се именоват арпежите, тва е....

та да направя и едно предложение - нека някои дет разбира от теория да направи няква тема с най-вайните неща обяснени кат за по простички хора така за китара щот все се дават некви книги дет само ноти и некво мн неразбираемо ми се вийда имаики се в предвид че сам самоук....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да напиша малко по въпроса.

 

Значи сигурно има хора, които имат достатъчно силна музикална интуиция, така че да могат да свирят добра музика, без да знаят теория, но съм убеден, че такива хора:

 

1. са изключително малко.

 

2. рано или късно ще научат теорията, най-малкото защото силна интуиция означава гъвкав интелект, който може да се справи с това да научи теорията, дето седи зад това, което прави.

 

И хайде сега да си говорим за стилове музика. Тук усещам предимно метъл и хард-рок феновете твърдо залагат на това, че не е необходима теория. А защо не си говорим за джаз? Твърдо съм убеден и се басирам, че всеки един джазмен може да свири метъл и хард-рок, ако поиска, но колко са метълистите, които могат да свирят джаз, а? Не искам да противопоставям стиловете музика, а по-скоро искам да отбележа, че като музикално съдържание джаз музиката е много по-богата и разнообразна от метъла. Вземете например едно метъл парче и го изсвирете като ноти на пиано - смешка, нали? При метъла доста се залага на звученето, на тежкия звук и ритъм, но музикалното съдържание е бедно. Дори и в солата. А сигурно се броят на пръстите на едната ръка известните джазмени, които не знаят перфектно музикалната теория. Защото ако някои хора се кефят на "яко жица", рев и стъргане, то други хора в един момент започват да търсят и нещо повече от това. Всичко е въпрос на това доколко са ти отворени възприятията.

 

А за това какво е ценно в изкуството. Деликатна философска тема. Но статистически погледнато, дори и конкретно за музикантите например, всеки един творец извървява някакъв път на развитие, който можем да приемем за прогресивен. Ако се направи едно съвсем обикновено проучване сред онези от тях, които имат голям опит зад гърба си и са изминали дълъг път на развитие, съвсем лесно могат да се извадят достатъчно прости критерии за това какво те смятат за добро в изкуството, какви са им отделните критерии за една творба, като например музикантите могат да говорят за това как с развитието си са видели значението на формата, на аранжимента, на хармонията, на импровизациите (ако има такива). Убеден съм, че тези критерии, макар и извадени от различни музиканти, ще се припокрият, ще може да се извлече една добра есенция за това какво е стойност в изкуството.

 

Защо казах всичко по-горе. Защото тази есенция от много отдавна е извлечена и продължава да се извлича и пише в учебници, учи се под формата на "теория на музиката" и какво ли още не. Четейки я, човек постепенно се култивира и вижда много неща зад гърба си вече по нов, подреден начин. Установява, че с това ново познание е развил и по-различна естетика от тази, която е имал преди, и на която е разчитал интуитивно - с други думи той усеща, че се е развил! А развитието и прогреса са онова, което ни прави хора и което ни различава от останалите същества по земята. Желанието за натрупване, систематизиране и откриване на нови знания е присъщо на човешкото.

 

Ето затова има нужда от теория!

 

А пък да докоснеш сърцето на обикновените хора не е трудно. Аз така докосвах сърцата на бабите едно време, като започнах да се уча да свиря на пиано и свирех котешкия марш. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

според мен повече от хората тук са дилетнати и си нямат идея от теория на музиката пък било то и елементарна:blink: имах едни колеги ж унижерситета дето смятаха че Елемнтарна тоест лесна и повечето хора май не знаят за какво става дума, мислят си че след като знаят от С до Н всичко им е Ок:lol:Това е като да говориш един език горе долу без да знаеш всичките му форми, така е и с хората който са нотно неграмотни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен повече от хората тук са дилетнати и си нямат идея от теория на музиката пък било то и елементарна:blink: имах едни колеги ж унижерситета дето смятаха че Елемнтарна тоест лесна и повечето хора  май не знаят за какво става дума, мислят си че след като знаят от  С до Н всичко им е Ок:lol:Това е като да говориш един език горе долу без да знаеш всичките му форми, така е и с хората който са нотно неграмотни

 

Иди се гръмни!

Нищо лично.

 

Тук има хора които търсят помощ....а не някой да определя какви са .

Редактирано от Nalbantov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
всъщност отговор а) е не на място, тъй като не е възможно да знаеш "за какво става въпрос", но да не си наясно с теорията. много са ми смешни всичките пишман музиканти, които никога не се научават да четат ноти и обясняват как вдъхновението им идвало отгоре.

музиката се разбира много по-добре, като знаеш какво ТОЧНО правиш, КАК го правиш и ЗАЩО се получава така. пък и е далеч по-приятно да разбираш "продукта" си, да го разнообразяваш.

иначе всички знаем да си цъкаме рандъм ноти, докато се получи нещо....

По принцип, си прав.Но ...музикалната история познава случаи на гениални музиканти / напр. Beatles/, които са правели музиката си без да познават нотите.Просто, свирят по слух и с вдъхновение отгоре. :guitar: Мисля, че е важно да познаваш нотите,а и много помага, но също така е важно да имаш онова нещо отгоре, което да ти казва какво да правиш с тях.

В анкетата посочих отговор b, защото си мисля, че винаги мога да науча и още нещо. :hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.