Jump to content
Българският форум за музиканти

Мнението ви за амфимакрите


Sturmfuhrer

Recommended Posts

Това е въпрос, който ме интересува... поне лично мен. Интересно ми е какво мисли Sieger по въпроса.

Кви макари викаш?....

А с тебе, не говоря... Махна дъщеричката от аватара и съм ти обиден ;) ;) :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересен термин. няма го нито в моя любим учебник по ТМЕ, нито в записките ми при Пръвчева по същия предмет. нямаше и в нета за него. в речника на чуждите думи открих това: (не знам защо някой го е подчертал в моя речник:D

амфимакър (гр. amphimakros "от двете страни дълъг") стил Стихотворна стъпка у древните гърци и римляни, която има три срички, от които средната е кратка, а двете крайни са дълги : _ - _

 

подобен е и :

амфибрахий (гр. amphibrachys "кратък от двете страни") стил Стихотворна стъпка от три срички, от които средната е дълга (или с ударение), а двете крайни са кратки (или без ударение) : - _ -

 

но това са стилистични термини, не знаех, че се използват и в музиката. е аз допреди темата не знаех, че съществуват. доколкото мога да преценя и двете са си симетрични синкопи. изглеждат горе-долу така :

 

\ / \ / \ /

1) нота но таааа

 

\ / \ / \ /

2) но таааа но

 

дайте мнение по това, което съм написал, и аз не съм много сигурен в него :think: ;)

 

нещо не ми излиза графичката ;):D

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересен термин. няма го нито в моя любим учебник по ТМЕ, нито в записките ми при Пръвчева по същия предмет. нямаше и в нета за него. в речника на чуждите думи открих това: (не знам защо някой го е подчертал в моя речник:)

амфимакър (гр. amphimakros "от двете страни дълъг") стил Стихотворна стъпка у древните гърци и римляни, която има три срички, от които средната е кратка, а двете крайни са дълги : _ - _

 

подобен е и :

амфибрахий (гр. amphibrachys "кратък от двете страни") стил Стихотворна стъпка от три срички, от които средната е дълга (или с ударение), а двете крайни са кратки (или без ударение) : - _ -

 

но това са стилистични термини, не знаех, че се използват и в музиката. е аз допреди темата не знаех, че съществуват. доколкото мога да преценя и двете са си симетрични синкопи. изглеждат горе-долу така :

 

\ / \ / \ /

1) нота но таааа

 

\ / \ / \ /

2) но таааа но

 

дайте мнение по това, което съм написал, и аз не съм много сигурен в него :think: :D

 

нещо не ми излиза графичката :godbless::-(

Да, правилни неща.

Ама не разбрах защо си ги сложил без да отговориш на въпроса ми в темата?

Иначе кой речник на чуждите думи гледаш?

А иначе имай предвид и ударенията :)

1 и 3 ударени :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А само да спомена, и за това, че става дума за петвремен такт все пак.

И мисля, че всичко дет си написал е правилно.

 

А иначе ако трябва да го сложим в 5/4 примерно как ще стои?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не отговорих на въпроса от заглавието на темата, защото не свиря метъл. ако трябва да кажа за джаз музиката - например цялата боса нова е изградена на верижен синкоп, абе почти всичко е синкопи.

но пък не разбрах защо такта трябва да е с 5 времена ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не отговорих на въпроса от заглавието на темата, защото не свиря метъл. ако трябва да кажа за джаз музиката - например цялата боса нова е изградена на верижен синкоп, абе почти всичко е синкопи.

но пък не разбрах защо такта трябва да е с 5 времена ?

Епа щото така го знам аз :godbless: Ама не казвам, че трябва да е ткаа... просто ми е интересно да погледнем как звучи... всъщност сега като се замисля ние говорим и за дължина а не само за ударение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може би ще е полезно за всички, които са пропуснали курса по теория на музикалните елементи, пък и то има пряка връзка с темата :

 

синкоп - преместването на акцента от силен метричен момент върху предидещия слаб, получено в резултат на това, че тон, встъпил в слаб метричен момент, е продължил да звучи в следващия силен.

 

значи не знам кое е по-важно при синкопите - акцента или трайноста на нотите, но без едното няма смисъл :godbless:

 

като цяло най-разпространения синкоп е " па пааа па"

не мисля, че е нужно да сме в петвременен размер. а и не мисля, че този термин е широко разпространен :-(

а в петвременния размер можеш да експериментираш с вмъкване на един прост синкоп или да пробваш вариации със сложен. може да стане много интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може би ще е полезно за всички, които са пропуснали курса по теория на музикалните елементи, пък и то има пряка връзка с темата :

 

синкоп - преместването на акцента от силен метричен момент върху предидещия слаб, получено в резултат на това, че тон, встъпил в слаб метричен момент, е продължил да звучи в следващия силен.

 

значи не знам кое е по-важно при синкопите - акцента или трайноста на нотите, но без едното няма смисъл :)

 

като цяло най-разпространения синкоп е " па пааа па"

не мисля, че е нужно да сме в петвременен размер. а и не мисля, че този термин е широко разпространен :D

а в петвременния размер можеш да експериментираш с вмъкване на един прост синкоп или да пробваш вариации със сложен. може да стане много интересно.

Чакай сега... кой е казал, че синкопирането трябва да е на точно определен момент?? Ти казваш, предишният, аз казвам, че има мега синкопи, които са примерно на следващ момент. в смисъл примерно:

 

четвъртина с точка, след това 1/8 и след това 1/4 така акцента отива на тая 1/4 и говоря за такт 7/8 :godbless::-(:)

 

не ме разбрахте, ама нз :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в самото определение за синкоп има няколко изисквания, които трябва да се изпълнят, за да се каже, че една група от ноти е синкоп. а пък нещо ги броя и ги изкарвам 6 осмини в 7/8 в твоя пример :godbless::-(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не ме разбрахте, ама нз :)

Аз те-за мен знаеш :D

Е как да не ме разбереш като ти си ме учила :):D:)

 

а пък нещо ги броя и ги изкарвам 6 осмини в 7/8 в твоя пример

 

Щото не довърших до край :D

Аве нотите са така:

 

1/4 с точка

1/16 (ОПААААААА, явно съм объркал горе :godbless::-(:))

1/4

1/8

1/16

 

Ето за тва говоря, странно 7/8 :) Лично мене ме кефи страшно много

 

Акцентите явно сепадат на първата, третата и четвъртата нота.

 

А междудругото съжалавям, ако говоря пълни глупости, ОБАЧЕ Снежанка, знае, колко теория съм учил (НИКОЛКО).

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.