Jump to content
Българският форум за музиканти

Съгласните звуци в пеенето


Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Повечето пъти като пея на някого, отзивите са: "Абе добре пееш... Ама съгласните нещо не са ти като хората..." Какво означава това (ясно е, че не става въпрос само за шумящото Ш или Ч, нито Лто, изпълнявано по шопски като Уъ) и как вие правите съгласните във вашето пеене да звучат по-добре?

Редактирано от CorvusCorax
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето пъти като пея на някого, отзивите са: "Абе добре пееш... Ама съгласните нещо не са ти като хората..." Какво означава това (ясно е, че не става въпрос само за шумящото Ш или Ч, нито Лто, изпълнявано по шопски като Уъ) и как вие правите съгласните във вашето пеене да звучат по-добре?

:(B)

Единствените странно звучащи съгласни, които съм чувала са в изпълнение на човек, който няма добро английско произношение.... За други не се сещам..

С теб сме се зарекли да се видим на някоя от срещите и тогава като те чуя наживо ще мога да изкажа мнение. Всъщност имаш ли демота качени тук?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам нищо записано още B) . Ще помоля Джерекаров да се изкаже тук, защото той беше последния, който на ми хареса съгласните :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обинковено Т, П и Б са съгласни, които човек доста силно изстрелва, и в микрофона се получава ужасно пукане. Подобен проблем има при Г и К.

А С и З трябва да се взимат съвсем леко, защото иначе се получава много змийско изсъскване. Изобщо съгласните не трябва да се атакуват, а да се пеят леко, все едно се говорят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обинковено Т, П и Б са съгласни, които човек доста силно изстрелва, и в микрофона се получава ужасно пукане. Подобен проблем има при Г и К.

А С и З трябва да се взимат съвсем леко, защото иначе се получава много змийско изсъскване. Изобщо съгласните не трябва да се атакуват, а да се пеят леко, все едно се говорят.

Еми аз май точно това правя.... Ще чуете и ще кажете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тя и Ирина Флорин така прави, обаче какви текстове й пишат - направо подигравка с безбройните й говорни дефекти :) Но да се пее "уъ" вместо "лъ" е проява на шопски инат :)

 

Има много удобни съгласни за пеене - назалните (м, н) и сонорните (р, л). Проблемните (споменати от Джерекеров) би трябвало да галят слуха като тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
Има много удобни съгласни за пеене - назалните (м, н) и сонорните (р, л). Проблемните (споменати от Джерекеров) би трябвало да галят слуха като тях.

 

Здравей! ;);)

тези които пишеш за удобни за мен са примерно проблемни!

Особено в комбинация - Н+Р имам проблем... :)

 

Получава ми се един естраден дефект :wall: , който примерно Емил Димитров много го афишираше! :) ....... дори в най-известната му песен "Моя страна, моя България":

 

а на мен никога не ми е харесвало как той изпяваше:

 

"да прегъРъНа"

"да се въРъНа"

 

:):)

Редактирано от AlFiA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много удобни съгласни за пеене - назалните (м, н) и сонорните (р, л). Проблемните (споменати от Джерекеров) би трябвало да галят слуха като тях.

 

Здравей! ;);)

тези които пишеш за удобни за мен са примерно проблемни!

Особено в комбинация - Н+Р имам проблем... :)

 

Получава ми се един естраден дефект :wall: , който примерно Емил Димитров много го афишираше! :) ....... дори в най-известната му песен "Моя страна, моя България":

 

а на мен никога не ми е харесвало как той изпяваше:

 

"да прегъРъНа"

"да се въРъНа"

 

:):)

Абсолютно си права - без да уточня, имах предвид в в обкръжения само от гласни (рано, мене, балон, лира). Когато са в определени комбинации, става сложно и трябва да се намира решение (Емил Димитров, лека му пръст, така го е решил). Тук е предимството да си пишеш сам текстовете ;)

 

Дай ми пример за комбинация от н, следвано от р, че не се сещам :think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май всички, който са писали в тази тема до тук пеят поп... Моето е класическо пеене и е малко по-различно. Аз се старая да усещам всички тонове, всички гласни, съгласни и изобщо всичко на едно място, в една точка. Всеки следващ тон, всяка следваща сричка трябва да се мисли все едно я изпяваш върху предишната. Така не се губи позицията на тона, запазва се една постановка, не се чуват чупките между регистрите. Ако си представяш всеки път, че "кацаш" върху тона, а не да го буташ отдолу, всички тонове, срички и букви са си на едно място и са еднакво озвучени. Така се избягва глухотата на някои съгласни. Също така трябва да се стараеш да артикулираш с устните, все едно пееш на хора, който трудно разбират и трябва много ясно и отчетливо да им се произнася всичко. Така не би трябвало да има проблем със съгласните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май всички, който са писали в тази тема до тук пеят поп... Моето е класическо пеене и е малко по-различно. Аз се старая да усещам всички тонове, всички гласни, съгласни и изобщо всичко на едно място, в една точка. Всеки следващ тон, всяка следваща сричка трябва да се мисли все едно я изпяваш върху предишната. Така не се губи позицията на тона, запазва се една постановка, не се чуват чупките между регистрите. Ако си представяш всеки път, че "кацаш" върху тона, а не да го буташ отдолу, всички тонове, срички и букви са си на едно място и са еднакво озвучени. Така се избягва глухотата на някои съгласни. Също така трябва да се стараеш да артикулираш с устните, все едно пееш на хора, който трудно разбират и трябва много ясно и отчетливо да им се произнася всичко. Така не би трябвало да има проблем със съгласните.

Май така :D Benny Exclusive, радвай се, че е имало кой да ти ги каже тия работи по правилния начин и да те следи, докато ги "автоматизираш". Някои хора е трябвало да стигнат по интуитивен път до нещата, за които говориш толкова хубаво и ясно B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
Абсолютно си права - без да уточня, имах предвид в в обкръжения само от гласни (рано, мене, балон, лира). Когато са в определени комбинации, става сложно и трябва да се намира решение (Емил Димитров, лека му пръст, така го е решил). Тук е предимството да си пишеш сам текстовете  :)

 

Дай ми пример за комбинация от н, следвано от р, че не се сещам  :think:

 

За българския език и аз не се сещам наши думи :headbang: в текст на песен...

По-скоро трябва да ги има в италиански и английски текстове.

Доколкото се досещам... искаш да поставиш пример?? :think:

 

Само че при Емил Димитров текстът е във низходяща мелодия, а когато е възходяща става още по-кофти... и тогава става абсурд.

Единствено шансът е да се кажат съгласните с върха на езика, за да се вземе височината... Ей сега го изпробвах... :o

 

 

Познах ли? :green:

май да.. нали?! :band2:

Редактирано от AlFiA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе и аз нещо не мога да казвал "лъ" като хората, или е уъ "или" е "льъ" като за второто бая трябва да си изкривя устата :happy:

 

Преди ме бъзикаха с "уъвовете" и разни такива ама кво да се прави...

 

Колкото до съгласните, трябва да се изричат стегнато и троснато, да не се изпускат големи количества въздух, които водят до разни екстремни загуби на динамиката, поп-ове, бръмченета и т.н.... освен това колкото по малко въздух се изпуска при съгласните толкова повече от него остава за гласните ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
абе и аз нещо не мога да казвал "лъ" като хората, или е уъ "или" е "льъ" като за второто бая трябва да си изкривя устата :D

 

Преди ме бъзикаха с "уъвовете" и разни такива ама кво да се прави...

 

Колкото до съгласните, трябва да се изричат стегнато и троснато, да не се изпускат големи количества въздух, които водят до разни екстремни загуби на динамиката, поп-ове, бръмченета и т.н.... освен това колкото по малко въздух се изпуска при съгласните толкова повече от него остава за гласните ;)

хм.. като те чета си мисля че препоръките които пишеш не бива да се отнасят за пеене.

Може би описваш логопедичен проблем и упражненията към него. Сетих се за една логопедка която по съвместителство работеше към кабелна телевизия и веднъж се позанимава с детето ми и нещо такова ставаше дума да правело. :happy:

Но това при децата търпи развитие и с течение на времето се оправяло, а при вече големите не знам... :think:

Редактирано от AlFiA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

ами първите 2 изречения бяха относно говорните дефекти които бяха споменати по горе, а последния ред си е баш за пеене

 

 

Леко офтопик за диалекта...

то това за звуците зависи как си се научил, накарайте например един германец да каже ЖАБА - всичките казват йаба, 1 на 100 може би ще възпроизведе нещо по нормално, това е просто защото никога не са ползвали тоя звук, аз пък съм от край където се говори доста твърдо, в смисъл водъ, чешмъ, рекъ и до ден днешен продължавам да си говоря като неандерталец защото си ме кефи :metalist:

 

Като изключим тия няколко проблема смятам че дори и странно говоря по правилно от софианци, тей като човека определял правоговорните норми (за дядо ви Славейков иде реч) е живял по нашия край и е говорил така... Мен специално не ми прави впечатление да говоря различно но кореняци софианци казват че си личи

Редактирано от LOE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.