Jump to content
Българският форум за музиканти

Как да го направим да звучи по-яко?


Recommended Posts

  • 1 month later...

Не разбирам от смесване, но на слушане не ме кефи - убил си цялата динамика ! Не знам дали си прекалил с компресията, или с някакви други плъгини, но няма никакъв удар в парчето, нищо от това, което обикновено "ти маха главата". И някакво глухо стои, все едно зад чаршаф - чинелите нямат високи, но пък нямаш и ниски, но това не компенсира. ;-) Може би заради липсата на бас оня удар на 1:37 стои самотно, като изоставен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста сурово като цяло. Баскитара не чувам... има ли такава?! Миксът в този си вид според мен има нужда от EQ. Доста натрапчиво присъствие между 100 - 300 Hz. Моето "виждане" по въпросът:

 

http://www.4shared.com/audio/y4jvBDsk/SampleEX.html

 

Нищо ангажиращо разбира се. Не съм специалист, просто в представите ми метълиите носят малко рязване тук там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Евала колега :metalist: ще се получи. Само, че наистина китарите нямат ниски. Поиграй си с барабаните малко повечко. Може да пробваш и някое друго VST имам чувството че напоследък всички са полудели по Superior. И го компресирай накрая "надуй го" :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз работа с Nuendo та винаги слагам един iztop на изхода след като миксдауна трака го вкарвам в Wavelab, като там първото което гледам е как се върти панорамно (осцилоскопа по теория трябва да изглежда като яйце) това е за панорамата. Ако изглежда разплескан в ляво и дясно това не върви на добре. След това поглеждам как се въртят честотите, по принцип го дават че синусоида трябва да е права ако има липси дупки и т.н. вариантите са 2.

1. Ако са малки загубите или е пренадуто някъде честотно но малко компенсирам с C4 Waves.

2. Ако са големички е объркано още при самото смесване.(това често ми се получаваше докато се учех) с течение на времето човек се научава да слуша и нещата стават сами. Примерно докато се учех аз гледах синусоидата как се върти и слушах като откривах по този начин кой инструмент къде се намира честотно.

Та след тая работа като всичко гореспоменато е наред в Wavelab го надувам с L1 Waves. И за финал му премахвам някой друг честотен паразит, като това го правя с много бандов еквалайзер линеен, като дърпам по избор някоя от честотите до горе, като се очаква един не приятен дрънчащ, звънчащ и пръщящ звук в мониторите. След като ткрия къде е това започвам през 2 врътки да свалям всичко на долу защото е кратно на 2. Демек след като откриеш къде е всяка друга 2-ра врътка ще прави същото. И те тека те обаче това е само финала, тука няма нищо общо със самото смесване за което може да се пише и пише!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

боже, колко мъка има по тоя свят.......

 

lyu_records , прочетох доста откровени глупости, моля те като новогодишно пожелание - не обърквай хората!!!!

хайде весели празници!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Не ги бъркам така се прави финала! Поне аз така го правя., ако за теб това са глупости за мен не са Това съм го научил от един човек известен в студийната сфера в БГ. Говора за финалната обработка! Не влизам в подробности защото трябва много да се пише! Весели и на теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре, за да не звучи като заяждане...... нека направя един кратък анализ.

Първо - крайно погрешно е да се слага мултиефект процесор, на етап смесване, още повече Изотоп (Озон предполагам).Защо - защото са комбинирани едновременно мултибанд процесор, лимитер, еквилайзер , ривърб и т.н. После - отваряш експорта в Уейвлаб, и гледаш.......Основен проблем в съвременната музика, е че някой хора предпочитат да гледат, вместо да слушат. По-нататък - ако нещо липсвало, да се оправи с C4. Значи пак да компресираме, а след това еквилайзер с врътки. За да премахнем честотен паразит. А защо се е появил, и най важното кога? Дали пък не трябваше просто да направим микс експорт без НИКАКВИ лимитери и още тогава да СЛУШАМЕ? И това с врътките, кратни на две и т.н. просто си е хит за годината.

АЕ със здраве!

Редактирано от VSTi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не можеш май да ме разбереш колега. Слушането е ясно изотопа го слагам след като го смеся на изхода. Колкото и каквото да правиш на края винаги има нещо за пипане аз написах как са ме учили мен и как го правя. Разбира се че се слуша, но освен че се слуша се и гледа. Направи си един прост експеримент вземи нещо твое записано и направено както си му е реда и после му пусни един еквалайзер и направи гореспоменатото, сигурен съм че ще се случи това което съм написал при това на 100%. Това за което говоря е крайното оформяне на даден трак. Направи го с аудишана там има хубав линеен еквалайзер и да кратно е на 2 в случая през 2 врътки ще дрънчи след като откриеш коя ще се раздрънчи (има едно неприятно звучене)! Имай предвид че трака няма да се слуша само от мониторите ще се пуска и на друг източник, поради факта че хората няма да го слушат на монитори а на вефа по радиото примерно, с тази цел човек трябва да се стреми да премахне всичко дразнещо. Просто явно не може да вникнеш в това което съм написал. Няма смисъл от оспорване аз приключвам да пиша в темата, но мисля че преди да се оплюе нещо човек трябва да вникне в него да го пробва и после да спори! Човека който ми го показа и ме учеше е мой добър приятел и видно лице в студийната дейност с много издадени албуми зад себе си! C4 се пипа много лекичко.

Та толкоз няма смисъл да изпадам в безсмислени обяснения в темата на колегата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мастерирането, дори и със съвременните, софтуерни решения никак не е лесен процес или нещо, което може да се научи за няколко дни/седмици/месеци. Трябват си опит, умения и познания, плюс добри и правилно инсталирани ОТ. За съжаление съвсем не е толкова просто, като напомпване на микса с някакъв компресор. Според мен, ако се цели сериозен демо-запис (да не говорим за запис, който ще се издава), особено ако няма фрапиращи недостатъци в записа и смесването, е оправдано да се заплати на професионалист да го направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко оф...

 

Не искам да обиждам никого и наистина уважавам хората с опит в студиото, но според мен ако този твой познат действа така, то значи зарад такива хора нивото и качеството на Българската музика е на това дередже ....Да живей Пайнера...Не знам къде смесват и ко праят ама качеството е МЕГА!!! Чалгата е МЕГА ГАДНА, но качеството им е ЛУДНИЦА... Оставал съм със паднало чене като съм анализирал разните там гадни хитчета!!!

 

П.С. ( изцяло не искам да ангажирам никой с моето мнение )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

По-високи нива още при микса

По-внимателно работи с компресорите и максимайзерите защото колкото помагат толкова могат и да смачкат звука.При баса има според мен леко размазване на звука,Основен проблем са барабаните.Намери си ''Steven Slate Drums Platinum'' Разработката на ''Native instruments''и ги плейвай през Kontakt 5/има ги в народния магазин....по настоятелно търси..../

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, обичаш да вдигаш стари теми :P

Така като си почнал, вземи вдигни и моята, че ми липсваха коментари по завършената песен :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.