Jump to content
Българският форум за музиканти

бързо и технично свирене


merrick

Recommended Posts

Здравейте на всички ,какво мислите за това, всеки ли може да си научи да свири технично ,колко важна е техниката и бързината ?

 

За мен лично техниката има две страни работещи заедно - физическа и умствена. Най всеобщо казано техника означава способноста на мускулите (на ръцете в случая) да се съкращават координирано и ритмично с определена скорост за изпълнение на правилните ноти на правилното място с различни нотни трайности по определени начини с определен звук (фразиране - вибрато, артикулация, тембър).

 

Всеки може да развие техническите си способности. Нивото на развитие зависи от положеният труд , талант, нервна система и умствени способности. Развиването на добра техника включва различните видове памет и най - вече така наречената мускулна памет за развиването на която се изискват многократни повторения на определени движения.

Техниката е изключително важна за доброто изпълнение на различните музикални произведения както и за музикалното себе изразяване при импровизиращите музиканти. Бързото свирене (изпълнението на осмини, шеснадесетини и т.н. нотни трайности в бързи темпа) не е единствен критерий за добра техника. Свиренето в много бавни темпа например (цели ноти в темпо 20 - 40) изисква не по малки технически способности и концентрация.

Техниката би трябвало да обслужва нуждите на изпълняваното музикално произведение.

Представете си че човек може да бяга много бързо - това не означава че той трябва да бяга постоянно без спиране - сигурно ще има моменти на бавно бягане, ходене, бавно ходене, бързо ходене, спиране на едно място и т.н. - всичко според ситуацията.

 

Спора за техниката е породен от егото на музикантите и няма голямо отношение към музиката. Тези които поради една или друга причина не могат да свирят бързо се опитват да докажат че бавното свирене (което те "умеят") е по-важно и значимо в музиката компенсирайки по този начин невъзможноста или нежеланието си (мързела) да се упражняват достатъчно за постигането на по високи технически резултати. Обикновено музиката се "поставя на преден план" пред техниката. Много често именно такива хора не могат да се изразят достатъчно добре музикално поради липсата на необходимата техника.

От друга страна имаме такива хора, на които благодарение на определен вид нервна система се отдава по - лесно да свирят бързо. Много често обаче такива хора просто си движат пръстите бързо без нещата които свирят да придобиват някакъв конкретен музикален смисъл т.е. при тях се използва предимно чисто физическата страна на техниката (бързото съкращаване на мускулите на предмишницата и дланта). От бързо свирене се впечатляват предимно хора които все още не умеят да свирят бързо.

По-бързо, по-голямо, по-ярко, повече - това са неща от които хората се впвчетляват ПОВЕЧЕ. Най - По - По ... От там и този безсмислен (в музикално отношение) спор за доминиране...

 

Не всеки който свири бавно няма добра техника.

Не всеки който свири бързо има добра техника.

 

Техниката трябва да обслужва музиката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този е определил нещата и няма какво да се добави.. :cheers2:

Поздравче с едно шотландско келешче,израстнало в Австралия -

http://www.youtube.com/watch?v=TfxOapBZ3bg&NR=1

ся кой че каже дали тича по-бързо,отколкото свири блус на скорост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бързото свирене е просто част от музиката. Не е като да не е необходимо, но пък не винаги. Не виждам никакъв смисъл от този диспут. Искам да ви поздравя с ето това:

 

 

Бързо - определено не. Но е наистина предизвикателно, технично и определено е трудно. Вярвайте ми :)

 

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много красиво класическо изпълнение!

 

А ето и пример за много технично блус:

 

http://www.youtube.com/watch?v=yGJafrBw5UA

 

и модерно джаз свирене:

 

http://www.youtube.com/watch?v=LCdXR1whdkE

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Герги,според мен можеш да им дадеш много примери за яко свирене,но и аз съм на твойто мнение, че трябва свирене и репетиции,за да може поне малко да се достигнат майсторите,възхищението от тях води феновете им на концертите им толкоз години. :punk_guitar::music336::drummer::virtuoz::recourse::godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е техника! И ББ Кинг и Малмстийн! По-скоро човек трябва да си владее инструмента за да може да изсвири това, което му е в главата! Бързо или бавно няма значение!Важното е да е хубаво!:-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бързото свирене идва с развитие на техниката и е неизбежно ,ако се свири всеки ден по 2часа поне! А според мен и е необходимо!:thumbs_up:Друг е въпроса ,ако се занимавате за забавление в свободното време! Много примери има за бързи и технични китаристи ,оставили диря в развитието на китарата като инструмент, да не ги изреждам сега!Само ще спомена един , дето е постнал доста клипове в тубата и успешно имитира някои по-известни от него!

 

 

 

:cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Виж сега в този форум има хора, които просто си нямат личен живот и обичат да оспорват и най-явните факти.

Пример - тази тема, в която се опитват да ме убедят, че не трябва да се свири за да станеш добър китарист, а трябва да имаш много чувства. :hysterical:

Аз досега не съм видял някой изродски китарист като този на Burning the Masses да свири с душата си. Той също казва, че е 99% свирене 1% талант, но все пак може ли да спориш със спаружените и малодушни пияни чичковци от форума, които са балкански майстори по всичко?

Все пак, ако ЖП кантонери и тираджии не разбират от музика, то кой? Някакви си там музиканти ли? И то милионери и с милиони фенове по света... балъци. Да дойдат в София да ги научат от форума как стават нещата. За броени дни ще станат колхозници и алкохолици. :hysterical::hysterical:

 

:offtopic-001: Един крещящ пример, който доказва твърденията ми е примера с темата дали се пише метЪл /както правят неграмотните/ или метАл /както трябва да е/. Нищо, че "the origin of the term "heavy metal" in a musical context is uncertain. The phrase has been used for centuries in chemistry and metallurgy" и че "heavy" is roughly synonymous with "potent" or "profound," and "metal" designates a certain type of mood, grinding and weighted as with metaл".

Същите типове даже твърдят, че музикалният стил не произлиза от думата за твърдите химични вещества в лявата част на химичната таблица. Което вече беше нагло. :hysterical::offtopic-001:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се свири много.. поне 2-3 часа за да имаш хубава техника и то всеки ден.. Аз мисля че не всеки може да свири бързо.. Много е важно кога използваш бързина и как използваш бързина, акцент ритмичност и така нататък.. http://www.youtube.com/watch?v=_pc9C_D2ibM Ето това е човекът който показва звук, музика, оргиналност, бързо и технично свирене..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен не е толкова важно да си мега техничен,но да нямаш никаква техника пак е зле,според мен трябва като китарист да си добър композитор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.