Jump to content
Българският форум за музиканти

Разлика между кракнати и оригинални версии


vane

Recommended Posts

Тези дни се замислих над няколко коментара в темата за Кюбейс и реших да ви питам. Някой забелязал ли е дали наистина има разлика в звученето/качеството между кракнатите и оригиналните версии - не само на Cubase, но и на Ableton и останалите DAW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Няма как да има разлика. Кракването е процес на премахване на заключването на програмата, което пречи тя да бъде използвана на повече машини (сериен номер, хардуерен ключ и т.н.). Това по никакъв начин няма нищо общо с кода на програмата, който отговаря за процесинга.

 

Все пак предпоръчвам закупуването на оригинален софтуер. Все пак това е продукт създаден от хора, а тези хора трябва да получат своите заплати. А и ако искаме да има следваща версия, то компанията производител трябва да има пари, за да я направи.

Редактирано от SGEORGE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има разлика в качеството, получава се от конфигурацията на компютъра, цената на звуковата карта (условно казано) и най-вече от опита и уменията на задкомпютърното (или предкомпютърно) устройство. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Ще извадя една малко стара тема, но смятам че това което ще напиша е важно!

Дали има разлики ли?  Ще ви кажа от личен опит. разлика в качеството и в динамиката на звученето няма, или поне аз не мога да е регистрирам. Обаче, всичко хубаво свършва дотук!  Бъгове, крашове и дори самозатваряния на програмата ще изобилстват,  до такава степен, че ще бъдете принудени или да се снабдите с легален софтуер, или да се откажете от музиката.  Както каза колегата по горе, компаниите трябва да бъдат възнаградени, както за труда си, така и за да могат да се развиват за в бъдеще. Как да очакваме поява на нов и по добър DAW, ако примерно 40% от потребителите на на даден софтуер не са броили и една стотинка на създателите му. На нас ни звучи нереално да дадем 1000 и повече евро за нещо което не може нито да се види, нито да се пипне. Може да се чуят и репллики от сорта на: Аудио интерфейса ми не струва толкова колкото ми искат за кюбейс 7.5!!! Да, но аудио интерфейса си го купихте, без значение дали нов или от оказион, дадохте пари за него, и дори през ума ви не е минавало да го откраднете нали? А за софтуера може, сваляме го кракнат от някъде, и не се чувстваме като крадци, дори не си го помисляме. Трябва да бъде ясно че кражбата на нещо материално, било то усилвател, микрофон, огледално рефлексен фотоапарат или дори кола, е също толкова тежко престъпление колкото и кражбата на софтуер. Относно цената, да висока е, но е и оправдана. Действително цената на хубав DAW може да бъде по висока от тази на някой хардуерни устройства, но все пак, аудио интерфейс, мощен МАК, микрофони, миди клавиатура, монитори..........за какво ни е всичко това ако не разполагаме с адекватен DAW на който да работим безпроблемно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, че трябва да се купува и софта, но не си прав, че кракнатите версии са трагични и с тях не може да се работи. Даже изобщо не си прав! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^

Съгласен съм с всичко, само не с това, че трябва да се дадат 1000 евра.

 

Logic Pro струва към 300 лв.

Reaper - 100 лв.

Ableton Live - към 600.

Cubase е към 900 кинта.

ProTools е към 1000-ка.

 

За всеки влак си има пътници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пък си мислите, че оригиналните версии нямат проблеми. Аз пък имам съвсем оригинален Самплитуде 10 Про ( с донгълче , книжки - както си е реда)  - а карам със "руската" версия . Дали повече бих си взел този живот оригинален софт ?  Освен ако не си вадя хляба с него. 

Редактирано от patzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moже, ама хората пускат пачове. Аз досега не съм забелязал да съм имал неразрешим проблем със Самплитюд от версия 7 (май?) насам. Но пък и не съм чак толкова разностранен ползвател вероятно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С win-XP  нямах проблеми. Но със седмица постоянни крашове. Бях качил последния пач и бях направил всичко както съветват съпорта. Леко даже взеха да ми намекват да си взема ъпгрейд за по-нова версия. Ама както и да е - да не разводнявам темата. Сега нямам проблеми вече  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ньмам никаква драма с САмплитюд 11, оригинална ( на единия от компютрите) , а на другите - демо версии :godbless:

проблемите са по скоро в "оригинала".... :crying:

щото винаги трябва да съм ъп ту дейт, и т.н.

....абе благина си е да си с ориджинал софт.....винаги можеш да навикаш съпорта и да кряскаш неистово за проблеми...... :metalist:

поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впечатленията ми от кракнат Cubase 5 и купен Elements 7 са че седмицата забива повече, докато петицата е непоклатима.

Като капак седмицата се цупи на някои VST-та.

Освен това, при Steinberg можеш да си викаш на воля... на никого не пречиш, хеле на съпорта им  :)

Така че май няма еднозначен отговор.

Редактирано от jabs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-нормалното нещо е всичко да си е оригинал. И тук нещата вече приключват с нормалното. :)Перфектен звук може да направиш и с кракнат софт, да. И да изкараш перфектен продукт. И няма да има разлика с оригиналния. И да вземеш грами дори. Но като няма кой да ти плати нормално за продукта който си направил - няма много смисъл да се напъваш за тоя дето духа. Защото хората не обичат да плащат, особено тук, от които сме и ние самите. Което не е нормално. А ако има кой да ти плати, което е нормално - просто ще имаш пари за оригинален софтуер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен седмицата или по-точно 7.5 на Cubase е супер. Нямам оплаквания. Спрях обаче да експериментирам с много плъгини и си ползвам тея на UAD картата. Гледам да се науча с тях да работя добре, преди да инсталирам 1000 други. И...плъгините са супер, но нищо не може да бие outboard техниката. Ако записа е добър- от изсвирването/изпяването, през преампа, компресора и т.н. нещата стават и без безкрайни чейни от плъгини. Преди време на един китарен бус слагах 5 симулации, различни импулси, ефекти и т.н. Сега просто мърдам микрофона на китарата докато нещата не зазвучат. Семплото понякога е доста по-ефективно от сложното. От друга страна е въпрос на стил на работа. Да се върнем на топика обаче. Аз лично не мога да си позволя адски много различни плъгини а предпочитам да си купувам нещата. Съотношението на софта, който имам е 60/40 оригинален/кракнат като се опитвам да го подобря. По тази причина гледам много внимателно да си избирам плъгините и следя за оферти в нета като тази на Soundtoys с безплатния дилей. Има доста такива и от време на време се налага да се извадиш с някой лев, но музиката изисква жертви. Инак е малко незаслужено... Не твърдя, че съм прав- това си е мое мнение. 

Редактирано от anomandrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% оригинален софтуер тук и никакви проблеми. Пък и дисциплинира именно в посоката, да се научим да използваме добре това, с което разполагаме, а не всеки ден новия "все по-добър" плъгин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.