Jump to content
Българският форум за музиканти

Rezachka

Members
  • Мнения

    491
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    18

Rezachka last won the day on Февруари 4

Rezachka had the most liked content!

Относно Rezachka

  • Рожден ден 08/15/1990

Previous Fields

  • Инструмент
    Китара

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Последни посетители

1919 профилни разглеждания

Rezachka's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

148

Обществена Репутация

  1. Не знам дали не идва малко като оф-топик, но Ола май най-после се усети че импулса му е мега басов (след 10 мин 20 сек)
  2. Наскоро гледах едно видео което ми хареса и също отдолу един коментар: “Audiophiles don’t use their equipment to listen to your music. Audiophiles use your music to listen to their equipment.” — Alan Parsons Нямам грамофон, но виждам привлекателността в това да имаш, и според мен е единствено и само за изживяването, и да имаш колекцията от плочи изложена вкъщи. Ако си има някакви характерни черти на звука, е абсурдно да се говори че е по-добро. Но, нали знаете поговорката за кучето и вкуса...
  3. Това е което аз съм пробвал, вместо да зареждам импулси един по един на юзър слотовете на процесора: Връзвам XLR изхода който е без кабинет симулация към компютъра и през NadIR си човъркам докато си избера импулс, че е по-бързо и удобно. После избрания си го зареждам вече в процесора и не съм чул разлика.
  4. Каква точно е разликата между примерно: гейна на интерфейса да е на 0 и от инпута на плъгина да е +3 / гейна на интерфейса да е на +3 и на плъгина да е на 0
  5. OK boomer Надявам се да не се приеме като заядливо. Всъщност вече доста световно известни, и активно участващи в турнета групи си ползват спокойно плъгини за студио записи, съвсем успешно. Пък нека да не е истинска и капризна китарна апаратура, залите и стадионите им се пълнят... Съпротива срещу технологичните промени изглежда малко нелепо. Казвам го, като до миналата година и аз исках всичко да ми е аналогово, но просто не ги бях пробвал новите неща.
  6. Преди няколко години и аз писах във форума с такъв въпрос, за избор на лампова глава и кабинет за вкъщи. Тогава много от съфорумниците ми дадоха правилен съвет, но смея да кажа че ми го представиха с неправилен довод. И сега ще обясня. Така, когато аз задавах въпроса, тук най-вече се изтъкваше че няма смисъл защото няма да звучи добре. Няма смисъл от лампа за вкъщи, защото дори 1W да е няма как да звучи добре, защото вкъщи не може да се усили достатъчно. Ламповото не звучи добре ако не е усилено над нива подходящи за свирене вкъщи (или аз бих казал за свирене без протекция за ушите). Ще имам проблеми със съседите. Няма как говорителя да мести достатъчно въздух за да звучи добре (то май няма общо с това дали ампа е лампов или не). Ок, но има един проблем - "звучи добре" е много относително и субективно, и зависи също от много други неща, включително и от помещението. До тогава най-доброто с което аз разполагах беше едно кубе line6 spider. Така че разбира се ламповия амп ми звучеше невероятно, беше просто нива над него. Беше по-добре от всякъде и дори намалено на 1 от 10. Дори и с най-евтиния кабинет. Просто нямаше как да повярвам на съветите относно тона, но всичко което получих като мнения наблягаше на това как ще звучи. Но амп и кабинет за вкъщи е просто най-най-най-неудбоното и непрактично решение. И защо всъщност се отказах да ползвам амп и кабинет: - Заради мястото което заемат. Заради обема и теглото, и заради всеки един момент в който ти се налага нещо да се премести някъде. - Освен главата и кабинета ми трябваше и педалборд с тунер, гейт, драйв, дилей, ривърб, EQ + захранване за всичко. - За избора на кабинет/говорител факторите са прекалено много и е прекалено относително. - Кабели навсякъде, особено ако решиш и да записваш с микрофони пред кабинета. А пък и за мен, лично, ми е някак си несериозно да се записва само от кабинета без паралелно да се запази и DI трак на китарата (още кабели и устройсва). - Ако искаш с натистането на един футсуич да смениш "пресет" от аналогови ефекти и канала на ампа ти трябват още кабели и контролери/лупъри. Или просто с едно натискане да задействаш повче от един ефект, или да смениш канал на ампа заедно с вкл/изкл на ефект. - Лампите, въпреки че издържат много времене, не са евтин консуматив и не винаги има избор/наличност при нас. Купих си една катана, ей така на майтап сякаш, след като заляха интернета с ревюта и хвалби. И в крайна сметка тотално спрях да ползвам ламповия амп, защото с катана просто е по-удобно. Особено за моменти в които имам буквално само 10-15 минути да убия време и реша да посвиря. Не че ламповата глава загрява толкова бавно, но за всяко включване се замислях "струва ли си". Между другото, в стаята която имам като студио/офис, катаната си звучи наистина много пилично, но като я преместя в хола въобще не ми харесва. Не знам дали е заради акустичните панели или разположението, но е това е нещо интересно. До преди година продължавах да гледам скептично на всякакви процесори и софтуери за амп и кабинет симулация, и каквото и да бях пробвал все не ми харесваше. Но разбрах че всъщност просто не бях попадал на дибри импулси. И след като пробвах няколко хубави импулса, примерно на мен любими са ми на OwnHammer - Low Tuned Essentials и някои от BogrenDigital. Но бях попаднал и на много яки безплатни импулси от меса 4х12 ректо овърсайз. И накрая се замислям, защо ми беше да купувам всяко едно нещо по веригата отделно - тунер, овърдрайв, нойзгейт, глава, модулационни ефекти, кабинети, говорителни, кабели, микрофони, DI боксове... като един плъгин ги има всичките тия неща, не ми трябва друго освен интерфейса за да постигна същия резултат, и струва в пъти по-евтино. Примерно аз напоследък харесвам STL Tonality плъгина на Josh Middleton и Archetype: Gojira. В крайна сметка си взех си един от възможно най-малките като размер процесори, като все пак има достатъчно футсуичове, и не мога да опиша просто какъв кеф е целия "риг" да ми е в калъфа заедно с китарата. Държа си катаната ей така за да имам някакъв резервен план, ако някъде ми се наложи да я позлвам като пауър амп и кабинет, но честно казано не ми трябва и се замислям дали да не освободя мястото в стаята... Накратко: лампова глава и кабинет дори 1х12 за вкъщи - не ти трябва. Това е все едно да си кажеш трябва ми кола за из града, и да си купиш камион влекач с ремарке. Освен ако не става въпрос за обурудване на домашно студио или някаква такава ситуация. Сигурен съм че като си се надъхал да купуваш, това е последното нещо което ще искаш да чуеш. Особено ако си гледал вече може би десетки клипчета и ревюта където обясняват колко е яко (във всички винаги обясняват че е много яко). Но предполагам че като казваме за вкъщи, повечето тук имаме предвид за китарист тип "bedroom player" който ще свири в спалнята / хола, и има съседи с които да се съобразява. Все пак не е опоменато за какви условия се търси амп, и гадаем. Аз вече съм на мнение че от лампова глава и кабинет има смисъл само в студио или на сцена. А за вкъщи не ми трябва друго освен компютър/лаптоп. Но трябваше да мина сам през цялата хамалогия и всеки вариант, за да стигна до това което ми казваха от началото.
  7. Предвид най-актуалните цени на куриерските фирми у нас, нивото на обслужване в нашенските магазини, и цените, единствения минус на пазаруването от чужбина е чакането за транспорт на стоките. Въпреки че ми се е случвало и от бг магазин да поръчам в понеделник и да получа чак в петък - същия срок като с поръчка от Германия. А в някои магазини и на поръчки за 1000+ лв пак аз си плащам и доставката...
  8. Rezachka

    Странен нът...

    Интересно ми е как точно се преценя че е нужен такъв нът. Ако всички други потенцилни проблеми с интонацията са елиминирани, и да речем имаме китара с върхово качествена изработка и максимално добре изрязан нът, максимални снижен екшън, максимално прав гриф, идеално нивелирани прагове, никакво износване, нови качествени струни и т.н. Компенсиращия нът гарантирано ли винаги води до постигане на по-добра интонация, независимо от скала, дебелина на струни, дали са с намотка или без, стандартна или по-ниска (или дроп) настройка? Как може да преценим че трябва да се компенсира от нъта, и не може да се компенсира с настройка на бриджа? Някой срещал ли е по-подробна информация по този въпрос?
  9. Има още един аспект при вземането на такова решение дали да си поръчаме лютиерска китара, и това е препродаването. Може би не е сред най-важните фактори, и мисля че никой не си поръчва с идеята че ще я продаде като му омръзне, а обикновено това е нещо което го взимаш с намерението че ще си го имаш и ще му се радваш доживот. Обаче в живота всичко се случва, и понякога за човек може би е по-разумно да се "застрахова" със добре познато лого на китарата, за да знае че ако я пусне на пазара някой ден, другите също ще я оценят. Даже стойността на къстъм шоп инструменти, на които не пише fender/гибсън/есп/ibanez/джаксън (и др.), може дори да се покачи, поради факта че се чака по две години+ за поръчка. А и пазара потенциално е по-голям. Сещам се за една лютиерска китара на която вече няколко години и стои обявата във форумния базар... За мен къстъм шопа си остава за хората, които ще го усетят по-леко по джоба си, дори от колкото аз примерно бих усетил покупката на един скуайър булет страт. Но тук мисля че темата е за изработка/построяване на китара, и мисля че е по-удачно да се търсят отделни части за да се направи сглобка, като някакъв "партскастър", или нещо на този принцип. Не ми стана ясно точно какъв резултат се търси.
  10. Относно търсенето на тон в дървесината, няма да навлизам в полемика. Както се изразява един приятел - зависи какво искаш от живота. Но само ще кажа че няма да има случай в който публиката или дори слушател вкъщи като си пусне да слуша и някой да си каже "тоя песен не струва щото китарата му е от ясен а не махагон" или нещо такова... Помисли си хубаво дали искаш да се хвърляш в тоя филм да си правиш китара, при положение че за нова избора е по-голям от всякога. За какво и дали въобще дърводелец ще свърши нещо не мога да кажа, но китара от лютиер ще ти струва повече от най-високия клас серийно производство китара... Пък вече ако искаш ти да си я изработиш - пробвай, но мисля че се губи идеята ако търсиш някой друг да я прави. Ако искаш само да си сглобиш отделни части - всичко се продава.
  11. Условието е да купиш китара от по-скъпата серия (1 series), и получават подарък китара от по-бюджетната (2 series), и разбира се само на подбрани модели. Eдиничките са между €1199-1699, и двойките (подаръка) са на цени около €749-899. И като гледам ще се изчерпат бързо, бях сложил една в количката за да видя как всъщност става, но вече е изчерпана. От китарите "подарък" имаше три страници, сега като погледнах пак са само две. А днес е реално първия ден в който може да се ползва сайта и съответно промоцията, защото вчера им беше паднал сървъра от големия трафик.
  12. Много странна промоция. Ако примерно се купи китара за €1199, и се избере още една от €799 като подарък, и ако това е поделена поръчка между двама, реално е 40% намаление (€719 за първата и €479 за втората).
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.