Jump to content
Българският форум за музиканти

Rezachka

Members
  • Content Count

    361
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

49 Excellent

About Rezachka

  • Rank
    Редовно навъртащ се
  • Birthday 08/15/1990

Previous Fields

  • Инструмент
    Китара

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Асеновград

Recent Profile Visitors

818 profile views
  1. Rezachka

    Ibanez RG421 vs Voggenreiter

    Да, има разлика в материала при новите, аз погледнах просто линка който беше в поста горе. Седемструнния ми RGMS7 е с такъв фретборд "Jatoba", точно това парче дърво е доста по-светло, но предполагам че варират на цвят, както и палисандъра. Честно казано не ме кефи колкото палисандъра, на допир, и самото дърво не е толкова поресто. Но това може и да е просто конкретно това парче. Не мисля че това в случая ще е определящ фактор, пък и с джъмбо праговете реално няма толкова директен допир до борда. Пък и нали с палисандъра има рестрикции, но последно четох някъде че изглежда китарите ще ги включат като изключение за да продължат да го ползват. RG421 все още има махагонови бройки по магазините. Има вариант дори и с тяло от Ясен и кленов фретборд. Мен лично ме кефи как Ибанез си правят болт-он конструкцията, по-приятно е от колкото тези с металната плочка, и не се усеща толкова като се свири. За това "Meranti" нищо не знам аз. На Yamaha не съм хващал точно пасификата, но съм хващал някаква друга нисък клас супер-страт тип китара, и не беше зле. Напълно адекватен и използваем инструмент.
  2. Rezachka

    Ibanez RG421 vs Voggenreiter

    Ами да, разликата е съществена. При бюджетните модели това е до някъде е вярно, но зависи кои модели сравняваме. Ако сравняваме примерно стартовите пакети от различните марки, като този сет на Voggenreiter - да. От изброените, трите китари са си различни една спрямо друга, и са на различни цени. Трябва да спомена, че не съм имал нито съм пробвал никоя от изброените китари. Voggenreiter до сега даже не го бях чувал като име, но такива пакети китайски стратове има всякакви, и да кажем че тях може да ги сложим по общ знаменател. Аз бих ги изключил като вариант въобще. Ибанеза според мен е най-добрия инструмент от тези три, съответно е и най-скъпия. Имайки предвид, че тялото е махагоново, и производството е индонезийско, а фиксирания бридж за мен е плюс. Може би тази китара е една идея по-метълска, с двата двойни адаптера, с керамични магнити... Пасификата е добър избор за първи инструмент, ако искаш нещо по-универсално, за не тежка музика, или ако държиш да имаш тремоло бридж.
  3. Хрумна ми една идея, тъй като в гаража имам една черна самозалепваща велурена лента... Мисля че ще пасне добре там, освен да скрие тази част от фретборда, и да заглушава звъненето на струнтие, за което някои си слагат примерно ластик за коса там, или специално за това приложение - Fret Wrap. Проблема обаче е, че велурената лента не е толкова дебела, и трябва да подложа нещо под нея, или няколко слоя...
  4. Това представлява главата на грифа. Искам "излишната" част от фретборда да я направя в черно, като главата (и тялото). Ето така. Тук просто съм положил една черна хартийка под струните. Какво да ползвам, което да не е перманентно, за да може да се върне оригиналния вид на китарата? През ум ми минава примерно парче от някакво черно гланцово фолио. Лак за нокти безопасно ли е (за дървото) да се ползва?
  5. Rezachka

    В търсене на струни...

    Аз се разгледах малко повече за мнения и ревюта за тези HB китари, и общо взето се демотивирах... Всъщност никой не каза нещо лошо за тялото, но абсалютно всичко останало изглежда на ниво под използваемо. Дори и да се смени целия хардуеър, остават тези медиум джъмбо прагове, за които не съм особено развълнуван. За проект всъщност не съм правил сметка колко би излязло като цена на края, но едва ли ще е по-малко от някой ползван Ibanez, или нещо друго... Всъщност снощи се пазарих за един RGMS7, но предстои да го видя и усетя в ръцете си.
  6. Rezachka

    В търсене на струни...

    В крайна сметка никоя китара не съм настроил още в Drop A, джаксъна SL-2-ката го оставих в Drop B, с 12-60 комплект D'Addario EXL148. Като стана въпрос за баритон китари и по-дълга скала, случайно видях тази китара: Harley Benton R-457 WH Fanfret естествено, цената си говори за качеството, но пък се замислям да пробвам (ако заредят, че сега няма налични). Цената е просто смешна, пък може и да върши работа като за нещо на заден план, от много време искам да пробвам fanned fret китара. Както някой се беше изразил, в ютюба, тези китари са евтини, но не са за начинаещи, а за някой който знае какво прави, и как да ги превърне в използваеми. То е ясно, че ще иска нов хардуер, адаптери, заглаждане на прагчета и т.н....
  7. Въпреки, че започнах с негативното, китарата е добра, и ми харесва. В ръцете се усеща сякаш е по-голяма, въпреки, че тялото не е по-голямо от на другите (мерих и сравнявах с рулетката и шублера). Може би това идва главно от кунтура на грифа, асиметричн, като е по-дебел в горната част, при дебелите струни. По спецификации, уж е е с 42.83мм нът, но като го меря, и сравнявам с LTD-тата, шублета показва еднакво: 42.5mm. Но струните са осезаемо по-раздалечени една от друга при джаксъна. Мик Томсън е висок и едър, така че има логика да се усеща така китарата. От всичките ми китари, тази е най-тежка, има най-силен звук акустично, тялото резонира повече. Състейна продължава да ме изумява. Blackout-ите и по-светли, в сравнение с EMG-тата, и осезаемо по-силни. Не знам как се сравняват с оригиналния Blackout модел. Много ми се иска да пробвам и някой Ibanez MTM, за сравнение... Дупката за жака е издълбана под ъгъл, така че кабела стърчи нагоре, вертикално. Това е удобно, ако се свири с wireless устройство, или ако кабела се преметне през колана, но иначе когато виси, доста се огъва.
  8. Днес пристигна. Честно казано, за този ценови клас, и при положение че се води "Pro Series", има доста козметични забележки. Производството е в Индонезия. Имам една LTD и една Ibanez, също Индонезийски, в същия ценови клас, и са по-изпипани (кантове, инлеи, боя) С китарата няма нищо технически нередно, просто дребни неща, които се виждат като се загледаш. Фретборда беше ужасно мръсен (и много сух), и с една забележка по дървесината, което ми беше странно, като за чисто нова китара. Минах го с лимоново масло, и се освежи, и вече не си личи почти тази точка. Черния кант по тялото на места не е отсечен хубаво с бялото, има на едно място бели точици боя по черното. Инлеите по страницата на фретборда са леко криви (на снимка не си личи). И странното беше, че за капачето за тръс рода (с подписа на Мик Томсън) идва в пакетче, при шестограмите, и трябва сам да си пробия дупка в главата на грифа, за винтчето. Иначе китарата е масивна, дървото е хубаво, и дори акустично звучи много добре, и състейна ме учуди. В момента в който я включа, и засвиря на нея, забравям за всички тези кусури, а преди това се чудех дали да не я върна...
  9. Rezachka

    В търсене на струни...

    Свиря в Drop C на 25.5" вече около 4 години, със струни DR DDT 11-15-19-32-42-54, аз го усещам добре, не съм се и замислял за други. Или за по-дълга китара. Преди като имах една елс пол тип китара, тогава вече усещах, че е прекалено къса, за по-ниски настройки.
  10. Rezachka

    Въпрос за адаптери

    Ще ползвам темата, за да не правя нов. И моят въпрос е за адаптери. Имам нужда от мнение, относно избора на модел Seymour Duncan-и. Китарата е Jackson JS32 с фиксиран мост (tune-o-matic). Тялото е от топола, ако не се лъжа (Poplar). Знам че е нисък клас, знам че е китайска, но изработката е прилична. За това за което ми трябва, е достатъчно добра. Исках да е джаксън, и исках да е с ТОМ мост, и исках да е арчтоп. Най-важното е, че ме кефи, и имам желание да свиря на нея като я видя. Както и да е, относно адаптерите... Сегашните са ми малко мътни и средите преобладават. Колебая се между JB SH-4 и Duncan Distortion SH-6. Искам по-чист, по-светъл звук, и по-силен аутпут. Търся хеви / пауър метъл звучене от около 90те, до началото на 2000г. Един приятел има Jackson DK2M, с TB-4 на бридж и ме изкефи. Супер е за трашърско, и типично осемдесетарско звучене. До колкото знам, TB-4 е същия като SH-4, но за тремоло (F-spaced). Нямам лично мнение за SH-6, не съм го пробвал. От сравнения които гледах в ютюба, изглежда малко по-силен, като че ли е по-подходящ за по-модерно звучащ метъл. Може би средите ще са малко в повече. За нек адаптер, не знам с какво да го комбинирам. Най-вероятно с Jazz SH-2. Ще се радвам да чуя мнения, и лични впечатления.
  11. Rezachka

    В търсене на струни...

    Да, знам че за това има баритон китари. Не е невъзможно на 25.5". В момента двете ми ЛТД-та са така: Drop C Drop B За сравнение, ето така го дават опъна за стандартна E настройка. Ето така ми излиза на калкулатора за Drop A. За сравнение, ако ползвам Drop C китарата, на която най-много свиря, и опъна на струните ми е идеален (на теория, шеста излиза хлабава, но като свиря въобще не ме притеснява), с избраните струни, Drop A би трябвало да е ОК. Достатъчно близки са стойностите. Една идея по-слабо е, но примерно на ибанеза бях сложил девятки в стандартен строй, и те стоят още по-слабо. Даже стойностите са под нормите. Единстено проблем ми създаваше това, че бях свикнал с по-дебели струни, и без да искам постоянно опъвах повече от колкото е нужно, на тънките струни. На дебелите струни не усетих да имам проблеми. Всичките ми китари са 25.5". Искам да експериментирам с различни струни, и да видя как е. По-дебелите струни ще искат по-висок екшън. Новият Джаксън не знам дали ще остане в Drop A. Може него да направя в Drop B, и някоя друга да бутна за Drop A, но пак ще е 25.5". Седемструнна китара си купувах два пъти. И двата пъти го усещах прекалено чуждо, и продадох. Първия път един Schecter 26.5" и като цяло въобще не ми беше удобен. Не ми хареса, че тялото беше по-голямо, че грифа беше не само по-широк, но и много дебел (май всички шектъри са с дебели грифове). После взех един Ibanez SIX27, който вече си беше с прилично тънък гриф, тънко тяло (S серията все пак). Обаче пак ми беше терсене широчината на грифа. Шест струни са си ми супер, и без това не включвам в употреба всикчите 7. Та разделих се и с него... Ама то като е пак 25.5", няма файда, че е седмак, струните пак са със същия опън.
  12. Rezachka

    В търсене на струни...

    От някакви интервюта с групата (Слипкнот), където си показват китарите и апаратурата, стана въпрос че позлват 12ки струни, като най-дебелата стига до 68. Поръчал съм от Томан на Мик новия сигничър Джаксън, и чакам да пристигне. Ще видя какво ще поеме, без да се налага пилене и лютиерска ръка. Рреших да взема единични бройки, както следва: 12-16-22-36-48-64. По калкулации би трябвало опъна да е същия, като на девятки в стандартна настройка. Предполагам, че ще шеста ще е хлабавка, но искам да пробвам. На друга китара съм с 12-60 за дроп B, бутнах шеста един тон надолу, и не ме изкефи особено, така че със сигурност ще се слага още по-дебела. Би трябвало да има разлика и от сърцевината на струните (цилиндрична или шестоъгълна)...
  13. Rezachka

    В търсене на струни...

    Да, и Мик Томсън също да спре да свири на китара в Дроп А, и да мине на бас...
  14. Rezachka

    В търсене на струни...

    Благодаря за отговора. Възможно е да поръчам повече за да имам налични, тъй като явно няма да стане с обикновен и лесно достъпен комплект. Ще проверя как стоят нещата с тези Stringjoy. От друга страна пък, така както съм ги сметнал струните, такъв скок от пета струна към шеста: 48-70, е не само прекалено голяма разлика в диаметъра, ами май ще има и доста разлика и от към сила на звука. На теория.
  15. Здравейте. Търся си комплект струни, за дроп А. По калкулатор за опън на струните изчислявам, че ми трябват както следва: 13-17-22-36-48-70. Такъв комплект не намирам, и може би не съществува. В най-близкия комплект струни 13-70 четвърта и пета са доста по-дебели ( 42 и 56 ) при което опъна само на тези две струни ще е с ~50% по-голям. Не ме притеснява да си купя и отделни единични струни, но не намирам магазин в който да ги има всички налични. Мислех и вариант да взема някакъв комплект, примерно DR Tite-Fit 13-56 и отделно само една 70-ка, и една 22-ка (защото в този компелтк трета е 26ца с намотка). Само че май и единичните 22ки са само с намотка. Моля някой да даде малко акъл от къде да си намеря подходящи струни.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.