Jump to content
Българският форум за музиканти

mice

Shit listed
  • Мнения

    9
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    Потенциометри

Contact Methods

  • Website URL
    http://monradproductions.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Лос Анджелис

mice's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Обществена Репутация

  1. Е дайте да чуя нещо, де... Не работят никакви линкове към миксове...!
  2. Дайте да го чуем, де! :-) Може да помогнем....
  3. mice

    Звук за групи

    Исках да редактирам предишния си пост, но май изтече времето.... Не бях прочел за рокерските събори - не съм правил такива. Явно има някакво объркване - но не знам Д2 да са работили с друг Митко... Както и да е - не искам да си преписвам ничия слава. Основното, което исках да кажа е: Благодаря на всички които дойдоха в бекстайджа на феста да изкажат респект след гига на Liquid Pension и най вече благодаря на самите тях за бутилката Jack, която ще изпием заедно утре в специално затвореното за случая M&D Studio! Е тва е живот!
  4. mice

    Звук за групи

    Е, явно са повече от един Митковци... Но понеже Д2 работят най-вече с мен от няколко години насам - не се сещам кой ще да е друг Митко... Но съм сигурен че не съм от Ст. Загора
  5. mice

    Звук за групи

    И аз благодаря на бандата за хубавото свирене и качествения сигнал, който подавате. Без тези две неща и най-добрият звукар ще се измъчи! Освен това благодаря и на Оги (който озвучаваше тези 2 дни там) за съпорта. Благодаря и на Sad But True за суперлативите ! Очаквам с нетърпение новите миксове за мастеринг! Много яка група сте! P.S. Не съм от Стара Загора, а съм роден и живея в София (за добро или за зло)
  6. Може би "Цирково изкуство" ще е по-подходящо ... Някой ще обясни ли каква е разликата м/у двамата (Албърт Лий и Майкъл Анджело)? Не си ли личи, че това е един и същ трик? Много лява ръка (гриф) и не-толкова дясна (перо), схемички с близки позиции и бързинка с чистота. А вие вместо да се научите на нещо....Защо не пробвате да извадите или да изсвирите по ноти нещо на който и да е от двамата? Какво можете с дясната ръка по грифа? Дабълхендчета? Не сте ли чували за МУЗИКАЛЕН ШОУБИЗНЕС? Шоу за окото, шоу за ухото? Давайте, заслепете ги с нещо....
  7. Благодаря за оценката. Има доста неща, които мога да споделя, стига да имам време...:-) Пиша за звук на живо, защото с това се занимавам активно и професионално последните 3-4 години. От записи и смесвания (особено смесвания) съм се отказал, защото се убедих, че нищо скоро няма да стане в нашата прекрасна страна... Има основни причини, които пречат на това. И те пречат дори на групи, които имат добра техника и могат да свирят. Истината е, че няма хора, които да могат да смесват. Почти никой не знае какво е мастериране и че то прави 50% от крайния резултат! При толкова много информация в нета да не се интересуват си е живо престъпление! Масово се смесва като по време на смесването се полумастерира, а след това се "мастерира", като под това се има предвид да се наслагат некви си компресори и лимитери и други и то на същото място от съшите хора на същите колони ....и т.н. което е толкова тъпо...! :-)) Така че аз се занимавам с това, в което съм най-добър и мисля че всеки един това трябва да прави през целия си живот - да намери това, което му е достатъчно лесно - за да показва, че имаш талант за него и да му е достатъчно трудно - за да се развива и да му носи удоволствие. Трудно е при тези условия тук... Казват "няма пари" - да, но основния проблем е другаде. Техника може да се наема каквато си искаш, но но НЯМА ХОРА, които да знаят какво правят... Няма КОНЦЕПЦИЯ, както казвам по-горе. И това си личи в ЦЕЛИЯ така наречен "ШОУ БИЗНЕС" - телевизии, радия, концерти, кино....А звука е много фина материя и за постигането на качество и ниво играят роля доста хора на куп, а ако няма хора - какъв резултат да се очаква? Макар, че се усеща в последно време раздвижване. Може би все-повече хора се учат да чуват това, което слушат, да виждат това, което гледат и да мислят в/у това, което четат...Пожелавам на всеки да може да го прави! :-) По отношение на информация на български за смесване и особено мастеринг има доста неща в http://hi-mastering.com/, които всеки може да прочете...а това е добро начало! Мисля скоро да отворя тема за основни проблеми и трикове при озвучаването, но това ще стане като имам повечко време... Дотогава успех на всички и весели празници!
  8. Радвам се, че интересът към звука на живо нараства и все повече хора се интересуват от това защо и как става той или не става. Занимавам се със звук от 10 години и все още не спирам да чета и да се интересувам, както и да експериментирам, колкото и да нямам време и колкото и да ме мързи, когато имам...:-)) Искам да кажа, че има доста информация за това кое как е и защо, както и насоки за работа и действия при различни обстоятелства, затова препоръчвам на всеки, който наистина се интересува от звука си (визирам музикантите) да чете и да експериментира. На едно място бях прочел, че когато звука на един концерт стане добре, заслугата за това се поделя както следва: 80% процента за групата (свирене, инструменти, апаратури), 19% за системния инженер (това е този, който настройва апаратурата) и 1% за озвучителя. Работата на озвучителя, който е дошъл с групата е да направи звука на групата и да се грижи за него по време на лайфа - баланс, ефекти и др. За съжаление в БГ няма улегнали традиции по отношение на системния инженеринг. Все повече се работи и аз познавам хора, които ровят и работят неуморно и са добри в това, но в нашите условия бавно се напредва и докато натрупаме традиции ще мине още малко време. Чета тук различни мнения за това защо нямало звук повечето пъти... За да има звук много фактори трябва да бъдат налице, но най-вече (както споменах по-рано) най-важна е групата - свирене, инструменти, апаратури, монитори, кондиция. Има ли го всичко това, има ли енергия на сцената, има ли предаване на емоция, има ли шоу....звука остава на второ място. Но има ли добра група - има и звук. Защото както казва един от моите учители "Тон-инженера без сигнал е никой!". Ако групата подава качествен сигнал - звук се прави лесно. Естествено ако знаеш какво да правиш с апаратурата, с която работиш, ако се съобразиш с акустиката и ако имаш необходимите инструменти за да работиш! Какво имам предвид: всяка така наречена PA-система в основата си е изградена от озвучителни тела (колони), усилватели за тях и периферия. Много важна и НЕЗАМЕНИМА част от тази система е КОНТРОЛЕР-ПРОЦЕСОРА, който управлява колоните. В него се съдържат основно кросоувъри, закъснители и фазови манипулатори. Може да има еквилайзъри, компресори, лимитери, бас-бустери и др., но без тези три основни процесора, НИКОЯ АПАРАТУРА НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ НАСТРОЕНА!!! Защото всичко, което се отнася до звука е въпрос на ФАЗИ! Ако няма контрол над различните честотни ленти и няма възможност за изравняване на времевите ралики, идващи от разположенито на говорителите и самите колони, в звученето ще има много повече компромиси. Ами кажете в колко клуба в БГ сте виждали такива процесори? На колко лайфа с колко "велики озвучители" сте ги забелязвали? Колко са добри миксерите, през които минава всичко? С какви преампи са те? А за компресори и гейтове да не говорим....А това са основните инструменти на тон-инженера! В тези клубове, които имат инсталирани системи от специалисти, тези процесори за заключени с парола и никой не може подобри нещо, дори да може и да иска....В кой клуб наистина сте чули звук? Много рядко, да....Тези от вас, които са били извън БГ и са имали възможност да идат на клуб в "нормална държава" знаят за какво говоря. Аз лично съм имал късмета да посетя няколко места извън БГ и място за сравнение няма. Единственото място, което би могло с още малко желание да стане нещо истинско е клуб "BlackBox" в София. Поне според мен. Все пак не съм бил във всеки град в България...Както и да е. Мисълта ми беше, че без да са налице инструментите на озвучителя (за знания не говоря, защото е ясно, че те са на първо място), както и добрата група - звук не може и няма да има. И понеже този форум е за музиканти, не за озвучители (макар че станаха повече от врачките) искам пак да отбележа, че по-важно от това групата да звучи, няма. Това, което "Fender" е написал тук е много добро, много вярно и доста добре написано. Браво на него! Свирете, слушайте се, четете, инвестирайте в информация, инструменти и репетиции и с нормален озвучител ще звучите яко! Последно, за мен реда на важните неща за успеха на хубавия звук е следния (реда на изброяване има значение!): 1. Композиция; 2. Аранжимент; 3. Изпълнение; 4. Инструмент и апаратури; 5. Качествен мониторинг на сцената; 6. Качествена апаратура СЪОБРАЗЕНА С АКУСТИКАТА (НА ЗАЛАТА) и БРОЯ НА ХОРАТА; 7. Добра акустика в залата или на открито; 8. Адекватен тон-инженер с необходимите технически познания (сериозните групи работят с определен човек, който знае репертоара и т.н. дори в България!); 9. Яка публика (ако концерта не е само Ваш); 10. Късмет. :-)) За да страда качеството на звука от озвучителска страна аз мисля, че нещата се нареждат отново от най-значимото нататък както следва: 1. Липса на КОНЦЕПЦИЯ!!!!!!!! (ако не знаеш какво искаш да направиш, дори да можеш технически.....няма как да стане!) 2. Липса на знания по АКУСТИКА! 3. Липса на технически знания за работа с апаратурата; 4. Липса на знания как трябва да звучат мониторите и как да се подреждат те на сцената (ако това изобщо е работа на FOH); 5. Липса на качествена техника; 6. Липса на време; 7. Преумора Естествено, пак повтарям, че ако групата е лоша - няма да има звук, ако ще звукарите на Стинг и Слипнот да дойдат. Спирам дотук. А по въпроса как се прави звука - все едно да питаш как се свири. Или да питаш Шумахер да ти каже как да караш най-добре. Всеки случай е различен. Няма правила. Това е креативен процес като всеки друг. Озвучаването е свирене на копчета и плъзгачи...:-))) Успех!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.