Jump to content
Българският форум за музиканти

A-L-A-D-I-N

Members
  • Мнения

    396
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Мнения публикувано от A-L-A-D-I-N

  1. Понякога не е лесно, ей-богу, но се налага :icon_shithappens:

     

    Подавам темпо и груув с поглед (ако погледите не се срещат, замервам с все по-големи предмети, докато човека погледне) или ако трябва с цяло тяло 'натъртвам' ритъма да ги подсещам. Това води инстиктивно до по-акцентирано свирене, но внимавам да не прекалявам в ущърб на пиесата. Ако при все това не се получава - уволнявам.

    :bravo::bravo::lol:

  2. noflip трябва да слушаш барабаниста ,първата и най-важна причина да има барабанист в една група е зада държи темпото и да бъде ритмичен всичко останало идва след това.

     

    Всички останали трябва да се водят по това което барабаниста задава като темпо ако той забързва и ти трябва да забързваш ако той забавя и ти забавяш просто защото трябва да си в такт с него.

     

    Обикновено ако пърчето няма интро със соло инструмент или глас и всички започват едновременно, тогава барабаниста дава клик със палки и брои на глас примерно на 3 раз два три или на 4 раз два три четери с което показва в какво темпо ще започне цялата група.

     

    Хубаво е на репетициите предварително да сте се разбрали кое темпо е удобно за всички така че да не бъде прекалено бавно или много бързо и всички да могат да свирят нормално.

     

    Ако повреме на песента неси сигурна каде си и какво е темпото слушай барабаните.Освен това при положение че имаш паузи и се замотаеш с броенето трябва да погледнеш барабаниста който да ти да де знак кога започва новия куплет или хорус и тн.

     

    При някой барабанисти увлечени да свирят някакъв сложен ритъм неим се разбира пулсацията и е хубаво ако имате подобен човек да го накарате да свири по опростен ритъм но за сметка на това да ви набива с десния чинел или с касата силните времена пулсацията 1,2,3,4...

     

    Другата страна на медала е че много от барабанистите са неритмични,не професионални или тепърва мислят да се учат да свирят ,а са избързали със влизането си в група и по този начин не може за нищо да се разчита на тях.

     

    Ако обаче имате нормален барабанист всички трябва да се водите по него! :greenball:

  3. Ако позволи Кольо - да дообясня:

     

    А защо "християнски" (хрисим) - защото #9 в Ми мажор е кой тон? Фа двоен диез = Сол

    А Сол е 5-та степен на До мажор и по-този начин острият Ми мажорен акорд се "омекотява" в редиците на До мажор, поради общия тон.

     

     

    :(

     

    И какво ще рече че "християнски" се използва като синоним на консонантно звучене ли...?

     

    хмм запърви път чувам за християнски ислямски и тн...

     

     

    Защо обяснено като за американци,да не би в България вече да за започнали да общуват с тайни кодове и криптограми? ;)

  4. Да maple е хубав материал.

     

    :( Е то "заглушаването" или туширането на инструментите не се прави с цел да се подобри звука им защото звучат зле,а за да имат по кратък състейн!

     

    Така че независимо с какви чинели свири Steve Gadd, може да ги тушира в зависимост от това как е решил да звучи на момента.

  5. Tozi солото е ОК като се има предвид и кой го прави ако формално погледнеш изпълненията и в двете клипчета използват тремоло и парадидли но не е там въпроса аз имах предвид чисто музикално и като стил.

     

    yotzzo какво по конкретно те интересува за ансамбловата техника на Бъди Рич....

     

    ти принципно какви прилики виждаш между двете клипчета.Момчето свири в drumline както си и пише в коментара към клипчето използва дълбок филд барабан каквито обикновенно се използват само за маршировка и изпълнения на открито да неговорим че палките които използва са доста "груби" за джаз и хората които неискат да направят демидж на своя комплект ги избягват.

    В главата на един drumline барабанист са само как да свирим рудименти и как да ги комбинира всичко е сведено до спорт няма неща като груув, свирене със чувство интеракшън с останалите музиканти в едно комбо или бенд каквито вълнуват един джазмен, особенно ако говорим за Бъди Рич,Джин Крупа-това са просто легенди.

     

    Фокуса във втория клип е върху музиката и това как да отговориш на това което останалите музиканти са ти "подали" на момента а не просто въху техника и физическа издържливост.

     

    Между другото не се заяждам а си казвам мнението. :(

  6. Е ако си имал предвид учебници по джаз хармония значи не сме се разбрали наистина, по джаз хармония и импровизация няма кой знае какво в България.Но като се има предвид че джазът запада като стил във западния свят със скороста на светлината едвали и е толкова нужно.А за останалите стилове не съвременната музика/с малки изключения/ кл.теория и хармония са напълно приложими. ;)

  7. И как се казва съответния труд? Защото май само на теб ти е известен

     

    Ами трудът се казва "Курс по обща теория на музиката"-К.Константинов

     

    Това си е учебник по ел.теория който гарантирам е написан на най-достъпен език.Аз самия като дете съм учил по този учебник.

    За тези които незнаят кой е проф.Константинов -> http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%...BB%D0%BE%D0%B3)

     

    Друг също добър учебник е този:"Елементарна теория на музиката"-Вахромев и Способин

     

    /между другото по този учебник е правен конспекта със въпроси за изпита в софийската муз.академия./

  8. Това от което се нуждае музикалната теория (особено на български) е да се представи (опише,обясни) в един достъпен (опростен) вид.

    Това отдавна е направено /поне в България/! Само няма кой да учи то със мрънкане и критики нестава.

  9. Мислиш ли, че това с удърните не ми е ясно? Дори си бил последния, който е писал в тази тема:

    http://forum.muzikant.org/index.php?s=&amp...st&p=377218

     

    Дали ще наричаш едни и същи неща с различни имена, не променя нищо - акорда няма да звукне по-добре ако го наричаш пчърск. А това, че има преподаватели, които не могат да си вършат добре работата, е друг въпрос. Класиците са свикнали с ел. теория и е нормално да не искат да я променят - все едно да накараш шофьорите в БГ да карат от ляво, като англичаните.

     

    ЧНГ и на теб, Геньо! :thumbs_up:

     

    С това исках да кажа че е безсмислено промяната на ел.теорията,без значение дали си рокаджия,джаз или класически музикант.

     

    Какво имаш предвид с това че съм писал последен в темата?!?? Аз пиша в дадена тема когато чувствам че имам желание за това! Разбира се че нищо свързано с барабаните не ти е ясно! :D ЧНГ!

  10. ЧНГ на всички.

     

    Аз съм категорично против каквито и да било промени в теорията! Колкото до нотациите Ивелине при ударните има доста алтернативни нотации защото понякога се налага да се изписва не само височината на тона но никоя от тях не се е наложила напълно в практиката.

     

    Спомням си че на времето проф.Пенка Минчева/в Пловдив/ беше решила да променя определенията за основни понятия като що е акорд,интервал и тн и всички професори и студенти от академията скочиха срещу нея.Всички бяха против промяна ел.теорията!

  11. Мммм това не е от барабанчето неси настроил кожата както трябва, кожата се опъва на кръст по посока на часовниковата стрелка.Ти си я опъвал симетрично и затова са се получили тия бръчки!

     

    Пробвай на ново!

  12. И музикални инструменти като цяло и барабани са две различни неща

     

    Не неса! различни неща , барабаните са музикални инструменти както всички останали.

     

    А щом имаш толкова големи претенции отиди в София там има малко повече магазини.

    Пък ако имаш пари може да ти поръчаме нещо от чужбина. :hysterical:

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.