Jump to content
Българският форум за музиканти

Flame

Members
  • Мнения

    184
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Мнения публикувано от Flame

  1.  

    При тези триолкови шестандесетини не броиш раз - два, ами броиш раз-И.

     

     

    Там е работата, в случая става дума за двуделен такт, съставен съответно от два прости тривременни такта, т.е. 1 + 1. На теория обаче може да бъде възприет и като три двувременни (т.е. 2/16 + 2/16 + 2/16), т.е. 1+1+1.

  2. И между другото с правилната работа един баритон, че дори и бас например може да взима доста от високите тонове на тенора (принципно при мъжете е така, вероятно и при жените е същото). Не казвам, че ще му е по-лесно....... Дори ниските гласове по моите наблюдения често пъти имат по-голям диапазон. Поздрави!

     

    Най-вече защото от един момент нататък ограничението надолу не може да бъде преодоляно с каквато и да е техника. (Преди някой да спомене т.нар. vocal fry - досега не съм чул човек, който да звучи плътно по този начин.)

     

    Относно темата - предвид колко много ми помогна (и все още помага) пеенето в хор и колко добре си прекарвам - аз съм ЗА. Разбира се зависи изключително много от твоите съхористи и диригента - ако пееш заедно с хамали няма да извлечеш особено голяма полза. И обратното - ако се случиш с добри съхористи и диригент можеш да научиш доста. И разбира се, колкото по-богата е програмата, толкова по-добре.

  3. За мен фаворитите са Lex non scripta и Immensity, след като слушах парчетата и от двете теми.

     

    В някой случаи аха - аха да се реша да гласувам за някои песни, но като чуя вокала се отказвах. Не знам дали е от липса на подходяща апаратура или е заради краткия срок, в който трябваше да се запишат песните... но не се получава, поне за мен. Точно в момента слушам "Бяло" и направо ме е яд как вокалната линия замазва цялата песен.

  4. В отговор на въпроса ти - да, разбира се, може така. Изцяло твой избор е как точно да структурираш песента си. Хубаво е да музицираш с идеята, че не е задължително да се придържаш към стандартите (това, което ти изброи по-рано), но и да не бягаш самоцелно от тях.

     

    А пък щом се забавляваш - свири както ти е кеф, ама ха! :)

     

    ПП: Форумът не е само за професионалисти.

    • Like 1
  5. ^ Правилно ли разбирам, че в този случай тоновете са сол, сол, фа, фа, до?

     

    Ако да, то можеш да създадеш хармония, след като определиш тонален център според мелодията. В случая най-очевиден е До мажор, който съдържа въпросните 3 тона, като примерна хармонизация (така, по слух) е Cmaj7, G7, Fmaj7, G7, Am7.

     

    Разбира се, можеш да използваш само основните тризвучия, ако не ти харесва джазовото звучене :)

     

    В този случай, акордите са част на една единствена скала (прогресия с първата, петата, четвъртата и шестата степен в До мажор използва само тоновете на До мажор). Ако обаче мелодичната ти линия съдържа чужди тонове (например си бемол нейде към края) можеш да прецениш, че искаш хармонията ти да кривне към Фа мажор (която съответно съдържа си бемол вместо чисто си) като пример за хармония е G, C, F, Bb, C7, Gm (брех, че хубава излезе...). Болднатото е във Фа :)

     

     

    Дано не съм писал глупости, че както ми се спи едвам довърших поста...

  6. Писани са, така да се изразя, for teh lulz. Сутринта си ги намерих и ми стана едно драго. :D

     

    Call me a pervert, but I am in love!

    This old crow is my prairie dove!

     

    ...

     

    Why did this happen, why?

    My love turned out to be... a guy.

     

     

    :lol:

     

    Идеалният завършек за стихотворенията.

  7. Аз съм навита, освен да отпочнем с теб, а ако има други, дето ги интересува да се включат :).

     

    С удоволствие. Това ще е хубав начин да се занимавам с теория.

     

    Може би с тема в раздела "Теория и композиране"? Не мисля, че трябва да се ограничаваме само до китара, както предполага тази тема.

     

    Когато има подходяща песен за целта - да почваме. Пък каквото стане - такова. ;)

  8. Идеята за анализиране на песни (съответно с разглеждане на хармония, ритъм, мелодични линии и т.н.) е много интересна и аз поне бих участвал. Или поне бих се опитал. ;)

     

    Това, което правихме с учителя ми по джаз китара за всяка пиеса, беше да анализираме хармонията и да определим как ще е най-добре да се напише хорус по нея. Независимо дали е някой джаз-стандарт или лично авторска музика.

     

    Всъщност на него всичко това му беше напълно ясно, разбира се. Трябваше аз да се науча да правя такива анализи.

  9. Хехе...

     

    Имаме една приказка - "На калпавата ракета космосът й е крив." :)

     

    За да опонирам на мнението горе - граматиката на българския език позволява да изразим една и съща идея по множество различни начини. Това би трябвало само да е от помощ за човек, който се занимава с текстописане. Това се отнася особено за въртележки между подлог, сказуемо, допълнение и т.н.

     

    Трябва да отида до магазина.

    До магазина трябва да отида.

    Трябва до магазина да отида.

     

    Съобщението е ясно - но с правилната употреба можеш да поставяш различни акценти.

     

    Да не напомням как не сме обременени за всеки глагол да казваме/пишем лични местоимения. Аз мисля, че това е много важно. ;)

     

    А относно мелодичността на езика ни - достатъчно е да се заслушаш в някои от познатите народни песни, за да усетиш какъв потенциал има.

    • Like 3
  10. F## (ок, G) в случая е повишената 9та (2ра). Идеята ми е, че в това видео Джо Пас си свири акордите барабар със всичките основни тонове. Отново не виждам защо да се изпуска основен тон. Това променя цялото звучене на акорда.

     

    C,E,Bb си е септакорд без петица. По-интересно ми е ти как ще наречеш пълният C E G Bb. :)

     

    Стига толкова теория за днес. Лека нощ.

  11. Да, китарист съм. Учих една година джаз китара, колко съм научил е отделен въпрос ;), но винаги сме си свирили доминант септакорд като тризвучие + умалената 7ма.

     

    Това, че някой е направил една или друга схема не означава автоматично, че тя е вярна.

     

    http://www.youtube.com/watch?v=RlmXCubqheM&feature=related

     

    Петата степен не изчезва. Е7 #9 го разбирам като E G# B D F##.

  12. Е ок. С7 е доминант септакорд. Във форума http://forum.muzikant.org/index.php?/topic/75745-oaaidhey-ca-iaeiaaaue/page__st__75 е разяснено, че това е основно тризвучие + умалена седма степен.

     

    Същото се разисква и тук: Jazz guitar lessons.net

     

    Аналогично: ако С6 примерно също се свири без сол, то тогава акордът е равностоен на А минор. Което просто не е вярно.

  13. ^ Това звучи много интересно! Особено, след като напоследък по време на репетиции си играя да пея по различни начини (маниери). Особено в контрастиращи стилове като джаз/поп и средновековна музика, да кажем...

     

    Книгата струва 54 евро. Може да си направя един подарък... :)

  14. Би трябвало гласът да е напълно развит до към края на 20те. Нека някой ме поправи, ако греша...

     

    Интересно е, че според гласа можеш да определиш горе-долу човек на каква възраст е.

     

    Например, трудно ще сбъркаш гласът на един студент на 22 (примерно) с този на 45-годишен мъж. ;)

  15. Зависи от толкова много неща...

     

    Ако си на 15, гласът ти има още много да се променя. За справка, мъжкият глас се оформя до към края на 20-те.

  16. Пише се "мрат" и "реват" ;) Нищо, че е потъмнена гласна.

     

    Но текста е много ритмичен и директен, което ще се впише идеално с подходящата музика. Хареса ми и стремежът да използваш донякъде нестандартни думи. За мен е много успешен.

     

    По-здрави.

  17. ^ Като стнаа дума - интересно ми е дали има упражнения и техника, с които е възможно въпросните низини да се достигат по всяко време.

    При мен единствения вариант е да се разпея много, много добре надолу и да внимавам да пея с правилна постановка, но не е същото. Предполагам, че чисто физиологично няма как да се постигне :/

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.