Jump to content
Българският форум за музиканти

CyberVoice

новаци
  • Мнения

    17
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

CyberVoice's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Обществена Репутация

  1. Това, което казваш е абсолютно вярно - тези категории съществуват (негласно или не) в целия свят. Струва ми се, че именно тази тема е точното място да ги разграничим. Защо? Първо, защото разликите в заплащането между отделните категории не е просто в проценти, а в порядъци. И второ, защото ми се струва, че голяма част от колегите във форума не ги разбират. По тези причини ще се опитам да ги изброя: 1. "гаражна формация" - от самото име вече е ясно какво означава това Може изобщо никой клуб да не иска да наеме подобна група. 2. "клубна група/изпълнител" - предполагам, че тази категория също е пределно ясна. Повечето групи в България са именно от този тип. Клубове, ресторанти, кръчми, кораби, фестивали, подгряване на звезди, някой и друг албум или хит... Но това изобщо не означава, че хората готови да плащат пари за музиката ти са особено много Иначе групата нямаше да е в тази категория. 3. "локално величие" - за разлика от предната категория (и според мен това е най-важното) хората са готови да плащат пари, за да слушат именно ТЕБ и само ТЕБ! Да можеш да си прикачиш подобна категория означава да можеш да пълниш САМ залите и стадионите в собствената си държава. Хитовете ти трябва да са въртяни от радиата и телевизиите, името ти да е известно на обикновените ти съграждани и хората дори да дават пари за дисковете ти. Можете сами да прецените колко са българските изпълнители попадащи в тази категория. Разбира се, това изобщо не означава, че на метър от границата някой е чувал за "локалното величие" 4. "регионално величие" - означава група или изпълнител известен в повече от една държави или изобщо в цял регион на континента (да речем Балканите, Скандинавия, немскоговорящите държави или тези от бившия Съветски съюз). Мнозина родни величия претендират, че са известни и в чужбина, но колко от това е вярно... преценете сами За подобни твърдения е необходимо да имаш златни или платинени тиражи в няколко държави, да правиш успешни турнета из тях и хитовете ти да са добре известни поне в този регион. Мнозина регионални величия погрешно си въобразяват, че са европейски звезди, но това не е така. Може никога никой да не те е чувал извън собствения ти регион. 5. "европейска звезда" - НЯМА български изпълнител или група достигал някога до подобно звание. Да си звезда с континентално значение означава да си добре известен на обикновените хора от Италия до Исландия и от Британия до Русия. Почти всички звезди достигали някога до тази категория са от Западна Европа. На пръсти се броят източноевропейците, които някога са пробивали или са имали високи продажби в целия континент. За отбелязване е обаче, че не е задължително някой в Щатите, Австралия или Япония изобщо да те е чувал. Европа не е света 6. "световна звезда" - повечето подобни звезди в наше време са от американски произход. Не са чак толкова много световните звезди, които идват от други краища на света. Дори за британските изпълнители е трудно да го постигнат, да не говорим за немците, шведите или финландците. Какво да се прави... американската музика надделя над останалите. Интересно е да се отбележат и други 2 категории, които не са непременно свързани с някакви териториялни разделения: 7. "бивша звезда" - единственото по-тежко от това да си звезда е да си бивша такава Повечето чуждестранни изпълнители идващи в България са именно от тази категория На теория си звезда, ама на практика продажбите ти спадат, пееш пред все по-малка публика, организаторите все по-рядко те канят, заплащането намалява... Просто времето ти отминава. 8. "легенда" - особена категория, която означава, че продажбите ти не спадат с времето. Дори след десетилетия хората продължават да се тълпят на концертите ти, а старите ти хитове да се пускат по радиата. По принцип това е мечтата на всеки музикант. Както отбелязах обаче, тази категория не е териториялно обвързана - може да си местна, регионална, световна легенда. Важното е, че музиката ти не остарява. Ами това е. Струва ми се, че изброих категориите сравнително точно. Мисля, че всеки сам може да се постави в коя категория спада и дори да определи категориите на любимите си изпълнители
  2. Твърде крайно и твърде субективно мнение.
  3. Значи трябва да го настроиш да пасва по-добре на гласа на певеца.
  4. Наскоро си взех Digitech Vocalist 4 Live и честно казано го препоръчвам. Ако е настроен правилно хармониите са невероятно реалистични - изключено е слушателят да разбере дали певецът е използвал хармонайзер или си е изпял бекинг вокалите сам Да не говорим за всичките останали възможности, които процесорът предоставя.
  5. CyberVoice

    David Coverdale

    Тези октави са за издаване на звуци, а не на пеене. Съжалявам, но съм съгласен с тези мнения. Имате ли представа какво означават 5-6 октави??? Я вземете първото изпречило ви се пиано, натиснете най-високия му тон, после бройте 5-6 октави надолу и натиснете този клавиш, за да чуете сами за каква разлика става дума Не познавам музиката на Тим Стормс, но за сметка на това имам много записи на Ковърдейл, Хюз и Меркюри и съм доста скептичен към подобни данни излагани навсякъде из Интернет. Това, което съм чувал с ушите си и виждал с очите си е певец с диапазон от 2 октави. И под диапазон наистина разбирам активен обхват, в който певецът да пее, а не просто да пищи или да ръмжи И това за мен са добри певци. Много други дори се затрудняват да покрият октава и половина... Отделен спор е дали да броим фалцета за истинско пеене или не. Но все пак моля ви спрете с преувеличенията и бъдете малко по-внимателни, когато говорите за диапазони от 4, 5, 6 или 8 (!?) октави
  6. Ами както колегите вече споменаха от значение са дишането и звукообразуването Има техники като вибратото да речем, които не само правят тона да звучи по-красиво, но намаляват употребата на въздух и усилието при пеене. Има и много други, които отнемат тежестта от гърлото и позволяват да задържаш тона без да се уморяваш. Но аз лично не обичам да говоря така на теория и да поучавам колегите как трябва да се пее. С времето сам ще почувстваш нещата и с репетиции ще се научиш как да пееш красиви силни тонове с минимум въздух и усилие Пожелавам ти успех! Така както го описваш, мой човек, май просто си се напъвал твърде много Но няма страшно - очевидно можеш да изпееш тона, но с времето ще се научиш да го правиш с повече техника и с по-малко усилия Хайде успех
  7. ОК, записите в YouTube са със скапано качество, но ще си направя труда да публикувам някои любими мои концертни изпълнения. Да започнем с времето, когато рокът беше млад: Elvis Presley - Jailhouse Rock(Live 1968) http://www.youtube.com/watch?v=XDfmShnJMHE Jimi Hendrix - Wild Thing (Monterey 1967) http://www.youtube.com/watch?v=pcjU77wD_tQ Още няколко линка от златните години: Deep purple - Child in time (1970) http://www.youtube.com/watch?v=BJCTrolF3CY Deep Purple - Highway Star (Come Hell Or High Water 1993) http://www.youtube.com/watch?v=vXWTRuhFK1U Queen - We Will Rock You (Live Aid 1985) Queen - In The Lap Of The Gods (Wembley 1986) http://www.youtube.com/watch?v=r8XsxosRPV4 Iron Maiden - Revelations (live after death 1985) Iron Maiden - Fear Of The Dark (Rock In Rio 2001) http://www.youtube.com/watch?v=28GaKoCuobU Nirvana - On a plain (Sold Out 1992) За да не се оплаче някой, че в наши дни няма добри изпълнения ето още: Nightwish - Wish I Had An Angel (End Of An Era 2006) Evanescence - My Immortal (Paris 2004) http://www.youtube.com/watch?v=gfK4Uo8pnh4 Lordi - Hard Rock Hallelujah (Eurovsision 2006) Vanilla Ninja - Cool Vibes (Eurovision 2005) http://www.youtube.com/watch?v=S2ZIyRJWMjE Vanilla Ninja - Dangerzone (Sopot Festival 2006) Понеже списъкът стана прекалено дълъг, а виждам, че във форума има много почитатели на Metallica, Sabath, Guns, Manowar, Helloween, Dio, Rainbow и т.н. оставям на вас да го допълните Хайде кефете се
  8. Добър въпрос Аз или си я записвам на ноти колкото се може по-скоро или й измислям текст веднага Ако след време погледна записания текст обикновено си припомням и мелодията
  9. CyberVoice

    Талант

    Да, съгласен съм с Caruso. Само специалист би могъл да определи какъв точно е твоят глас. Всъщност гласът се определя не толкова от обхвата, колкото от тембъра Възможно е един баритон да достигне някои високи тонове на тенор или някои ниски тонове на бас, но звукообразуването ще е различно
  10. Според мен Cool Edit Pro си остава най-добрата програма за обработка и миксиране на музика със CD/MP3 качество. Спомням си, че мои приятели си записваха траковете в студио, но после ги обработваха и миксираха вкъщи с Cool Edit. Четох някъде, че Adobe са добавили в Auditiona поддръжка за surround и т.н., но аз още си ползвам стария Cool Edit заради забележителния му performance. По принцип програмата работи в 2 режима - един за смесване на много тракове и втори за обработката на отделен трак. Но предоставените ефекти са толкова много на брой, че ще трябва цяла книга, за да се опишат. Препоръчвам ти да започнеш да цъкаш на всяко меню, за да разбереш какво върши. Ще имаш възможност за Preview и избор между различни Presets, за да научиш как точно даденият ефект променя звученето
  11. Готина тема. Да, и аз бих желал да чуя някакви препоръки за хардуерни или софтуерни хармонайзери от хората във форума, които са ги ползвали. Интересувам се също можете ли да ми кажете от личен опит доколко реалистично звучат тези хармонайзери според вас? Аз досега съм ползвал само софтуерни pitch shifters, но при всяко отместване на гласа ми с повече от 2 тона получавах или ефекта "Дарт Вейдър" или ефекта на детското гласче
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.