Jump to content
Българският форум за музиканти

marangata

Members
  • Мнения

    39
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    2

Previous Fields

  • Инструмент
    Drums

Profile Information

  • Gender
    Male

Последни посетители

679 профилни разглеждания

marangata's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

50

Обществена Репутация

  1. Ами доста има из нета. Можеш да чуеш в youtube песни на Q-Check, всичките съм ги правил аз, също така Toy Letters, Barbarones, както и по-стари неща като The Headstall.
  2. Хахаха! И аз си направих преди дни подобен вариант като спрях всички плъгини и беше нещо такова леко се втрещих!
  3. Здравейте! Радвам се на хора, които ценят и споделят труда на другите. Аз не съм човек, който обича да се хвали и да досажда, но с голямо удоволствие ще споделя опита и приложената техника. Песента е миксирана в Pro Tools 10. Не съм използвал хардуерни процеси. Смесих го в домашното ми студио с интерфейс Tascam UH-7000 (разполага с висок клас конвертори и възпроизвежда много детайлно звука). Слушах го на монитори JBL LSR305 и слушалки Audio-Technica ATH-M50X. За референция ползвах в офиса Genelec 8030А и музиката в колата Не съм забързвал песента, в нейното си темпо е. Основната ми идея след като чух суровия запис, беше да го миксирам чисто и прецизно. Това е класическа рок балада и през цялото време ми се въртеше в главата песента на Goo Goo Dolls - iris. Но нарочно не си я пусках, за да не залетя на някъде Тези от вас, които са свалили траковете са видяли, че има страшно много инструменти за окрасяване на парчето. На мен ми бяха прекалено много и си позволих голяма част от тях да ги потопя толкова много, че едва доловимо да се чуват. За сметка на това пък обърнах повече внимание на китарите и барабаните. Песента е със странна структура, няма куплети и припеви. Цялата е една градация с динамика и добавяне на още и още инструменти, докато накрая гръмне и отшуми само с китара и вокал. Точно поради тази причина не исках да компресирам прекалено много отделните тракове а и самата песен като цяло, да се усеща повече тази градация. Самият процес на смесване бе класически. Започнах с барабаните. Като гледах при най-силните части хедруума да е около -9db. Като плъгини, на всички дръм тракове съм ползвал stillwell rocket compressor и stillwell 1973 eq. Също така и класическия EQ3 на pro tools за рязане на кънтящи и мътни честоти. На томовете има силен гейт за да не цапат много . Stillwell rocket e страхотен компресот тип 1176, с него постигнах много хубава и агресивна атака на барабанчето, касата и томовете с не повече от 5-6db компресия и 4:1 ratio. При овърхедите и фуса няма компресия, сериозен lo-cut до към 450Hz и усилване на 4khz и 15khz с 6-7db. С room канала малко се позаиграх, изрязах изцяло високите до 1500hz и усилих ниските около 100hz, след което компресирах яко с рокета. Това смесено с останалите канали даде една плътност и дълбочина на целия сет. Като рибърб за барабаните съм ползвал класическия d-verb с настройка large plate с 1.1сек. decay, 22ms пре-дилей и с изрязани до 8khz високи. На дръм бъс канала съм ползвал Cytomic The Glue с около 2-3db. компресия, бавна атака и авто релийз и 2:1 ratio. за леко слепване и хомогенност на барабаните. Бас... много сух DI. Хич не ми хареса. Няма плътност, дрънчи а и драйва го прави един продран... Прекарах го през Ampeg SVX, пресет dark dist. след това 2-3db. компресия, low-cut до 20hz и така го оставих. При акустичните китари, панорамите са крайно лава и дясна и третата център. Digi EQ3 - Low-cut до 60hz. усилване на 150hz за тяло и след това +5db(12khz) от магията на stillwell 1973. Високите на това EQ са уникални, направо красиви!! Не стават изцъклени и режещи а меки и със страхотен детайл. Акустичните китари направо оживяха. Следва другото тайно оръжие. Един съвсем нов плъгин(безплатен), който тъкмо бе излязал и реших да го изпробвам на този микс. Klanghelm MJUCjr. Изключително лесен за ползване винтидж компресор. Доста оцветява сигнала... но мен това ми харесва 5-6db. компресия с бърза атака и релийз и китарите станаха wow. Ревърба за китарите е d-verb large hall, без предилей. Електрическите китари са с изрязани ниски(60hz) и високи(10khz). и 2db. MJUCjr компресия. Соло китарата е със същата компресия и 1973 подсилени високи. Има сенд към d-verb large hall и малко Mod Delay за обем. Всички останали инструменти са само леко компресирани с MJUCjr. и разпределени с панорами. Вокалът! Тук нещата си ги представях така. Изнесен, отчетлив с всички придихания. Разлят върху всичките инструменти и с подсилен ефект. Лек деесер около 10khz. EQ3 low-cut ~60hz, усилване с 2db около 125hz, отрязване на 230hz с 3db. и 1973 подсилени високи. Отново MJUCjr с бърза атака и релийз с около 3-4db компресия, за да се стегне и изравни вокала. Не съм правил допълнителни автоматизации на нивото. След това реших да сложа още един компресор - Cytomic The Glue с бърза атака 2:1 ratio и само 1-2db компресия. Не бях сигурен дали има нужда изобщо, но в по-наситената част на парчето, вокала стоеше по-отчетлив. Като ефеки на него, както и на бек вокалите има d-verb large hall с отрязани високи (8khz) и дилей на 1/8. Във най-агресивната част, след 2:40 музиката става мармалад... бек вокали, хармонии, жици, цигули, барабаниста води на краш...... вокала изчезна. Много се чудих как да го изкарам отгоре, но не с ниво, защото олекваше цялата тяга от инструментала. Отделих го на друг канал заедно с всички процеси от по-горе и му добавих AIR Distortion със стартовата настройка и промених драйва на 6db и намалих output'а. Вокалът стана дерящ и пробивен! И още повече се засили настроението и тягата на песента. На мастер бъса нещата са много прости. Не исках да звучи напомпано и здраво мастерирано, все пак конкурса е за микс а не за мастеринг. Използвах Cytomic The Glue с няколко db компресия за слепване на цялото парче, AIR stereo width на 125% за повече стерео и Maxim Limiter за постигане на ниво, което следя с TT Dynamic Ranger. Старах се крайното ниво да e с голяма динамика, в началото RMS'а е -13-14db a в най-голямата лудница към края стига до -8db. Както казах преди, за мен беше един добър повод да изпробвам знанията си, без да се старая да се конкурирам с останалите участници. Изобщо не съм предполагал, че ще спечеля, но явно съм успял да постигна това, което групата, Дейвид Бендет и Боз Милар са си представяли. Ще се радвам ако написаното по-горе послужи на някой, за да постигне по-добри резултати в настоящи и предстоящи проекти. Поздрави и благодарности на всички, Марин Лашев
  4. Ето я моята версия: А тук са файловете и инфото за конкурса: http://www.bozdigitallabs.com/mixing-contest/
  5. Хей хора! Благодаря за темата. Мой приятел ми сподели и аз бързам да я видя! Много съм трогнат и развълнуван от резултата. Конкуренцията бе жестока (по думите на Boz Miller - 2500 регистринрани микса). Изобщо нямах намерения да меря сили с другите участници (сред които имаше и разни мега продюсъри с големи конзоли и златни винили по стените), просто ме изкефи възможността да миксирам и мастерирам песен, записана перфектно в яко американско студио! Вчера получих лично съобщение от Боз, след което ми се губят 20-30 минути Още веднъж благодаря на всички за хубавите думи!!! Марин
  6. Ето и от мен един нов барабан. Очарователно попълнение към сета!
  7. marangata

    Opeth - "Burden"

    Великолепно изпълнение на много любима песен! Изключително приятна изненада
  8. Focusrite Forte! Поради куп причини
  9. Аз свирих известно време с тези на Акуариан, но не останах особено очарован. Вярно здрави са, но усещането е странно, баланса е кофти. Особено на тези с гумираните дръжки. След тях свирих доста с Ahead. Определено си заслужават! Много здрава и удобни. Но не се препоръчват ако свириш много с первази. Вътрешността им е от алуминий и при силни удари се чупи на две.
  10. От два дни съм горд собственик на Istanbul Pera Radiance 16" Crash! Невероятен плътен и мощен тон. Имах възможност да го сравня на сет барабани с Istanbul Mehmet Radiant 16". Само от два удара бях категоричен! Редом до тях бяха Sabian AAX i Vault. Pera'та звучеше така все едно в една фабрика са ги правили За тази цена се съмнявам, че може да се намери по-добър краш. А и две години гаранция си звучи яко за продукт, който му е отредено да яде бой
  11. Колеги, някой да има впечатления от чинелите Istanbul Pera? Качество, здравина и тн. В Music Division виждам, че ги внасят и се чудя дали си струват?
  12. marangata

    Избор на Бас

    Привет на всички, Решил съм да взимам бас и съм се спрял на два модела. Кой бихте ми препоръчали? Epiphone Thunderbird Goth или Cort Artisan C4H Поздрави!
  13. Аз лично свиря с Istanbul Samatya - 20ride, 16crash, 14hi-hat и съм много доволен. Изключително силен, топъл и тъмен звук. Ride'a е с доста състейн, но на мен това много ми харесва.
  14. Аз все пак си мисля, че не питам кое е по-добре: Амати или Тактон!?! Вярно е, че не става въпрос за най-яките барабани на пазара, но все пак не може всички да караме мерцедеси.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.