Jump to content
Българският форум за музиканти

No.14

newbies
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

No.14 last won the day on December 24 2018

No.14 had the most liked content!

Community Reputation

6 Neutral

About No.14

  • Rank
    Ослушващ се

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Тази я имам, както и “Клавирно изкуство” на Тамара Янкова 🙂. Откакто започнах да свиря (да се уча по-скоро ), се опитвам да си обогатя познанията с всичко възможно (в т.ч биографична литература, мемоари и т.н), като бавно си създавам библиотека на подобна тематика. Проблемът ми тук е, че повечето примери, илюстрирани с нотен текст, не успявам да ги разбера - прекалено сложни са за ограничените ми познания и умения. Междувременно Бах пристигна 🙂 - сега остава само да продължавам да намирам начини да си открадвам време, което никога не стига .
  2. Благодаря за споделеното! Поръчах си книгата и ще прегледам линковете при първа възможност.
  3. “Трябва да има онзи момент, в който нотите се превръщат в цялостна музика” - при мен това е основното, което липсва (въпреки че аз съвсем не мога да се нарека пианист или въобще музикант ). Не знам дали при всички начинаещи/аматьори е така: от мислене за правилната нота, динамика, щрихи, темпо и всичко останало, накрая не чувам музика. По-точно, струва ми се, че чувам как би трябвало да звучи, но само в главата ми 😂, не мога да го възпроизведа в цялостност. Може би точно това е една от тънките разлики между хората с талант и тези, които учат съвестно, но никога не успяват да се надскочат с нещо повече от текстова коректност (ако мога така да обясня това, което мисля, че постигам като краен резултат аз). Затова и си задавам горните въпроси, макар че едва ли има еднозначен отговор...
  4. За много години! С пожелание за здраве, повече късмет и много, много музика 🙂! Като продължение на разговора, аз също винаги съм се изумявала какво звучене постига учителката ми, независимо от инструмента. Обикновено, когато трябва да ми покаже нещо, се шегувам с нея, че тя свири някакво друго произведение: толкова огромна е разликата между нейното изпълнение и моето недодялано дрънкане. Вниманието буквално е към всеки един тон. И в тази връзка, ако се съгласим, че качеството на инструмента, колкото и да е важно, не е единственото лимитиращо, за да се прояви един талант, кои според вас са останалите ключови фактори: техническо съвършенство, музикалност, интелект, емоционалност, способност за концентрация, за свързване с аудиторията или друго? С две думи: кое е базовото, което прави знаменитите пианисти такива, каквито са? А кои са ограниченията?
  5. Аз, като начинаещ, досега не смеех много да експериментирам и следвах всичко “по устав” 😊. Обаче след вашите съвети със сигурност ще изпробвам различна височина при нещо, което ме затруднява. Току-виж вдругиден съм ви изненадала с Шопеновото impromptu 😂.
  6. Ехааа, точно от такива практически насоки имам нужда! Безкрайно благодаря! За височината - отдавна се чудех дали да не повдигна малко столчето, обаче все съм си мислела, че ъгълът трябва задължително да е 90 градуса и се стремя това да спазвам... . Ще пробвам още днес . Иначе аз съм от провинцията и, срам не срам, роял дори не съм виждала на живо. Мечтата ми е да разбера какво е усещането да се докоснеш до такъв инструмент, обаче няма как да разбера - нямам познати, които да притежават, нито имам достъп до зала с подобен. Записът с ноктюрното също е стар, научих го до край, но го оставих, защото не успях да постигна звученето, което исках, дори и в по-бавно темпо (то няма и как с моя опит). По-уверена се чувствам в произведения, които технически не ме затрудняват толкова, например това е относително по-скорошен запис (преди около половин година) : https://youtu.be/so2cAjWL-pY За самокритиката имам много да работя... Дори когато учителката ми каже, че нещо се е получило добре, аз все си мисля, че го казва, за да не ме разочарова - един вид от съжаление. Абе, не стига, че е трудно, ами сама си го правя още по . Страхотни са придобивките ти - с много здраве и радост да си ги ползваш! Възможността да свириш с други хора сигурно е невероятно преживяване - благородно завиждам. И аз на свой ред да питам - а кллипчета има ли ? (Редактирам, това било клипче, а аз помислих, че е само снимка... Супер, много благодаря за споделянето ) И точно както го описа - все едно започваш нов живот е. Общо взето, най-смислените ми часове са на пианото. Наскоро, покрай пандемията, се бъзикахме с един приятел и му казах, че адски ще ме е яд, ако се разболея и умра точно сега, понеже още не съм се научила да свиря добре, а тъкмо започнах 😎😂
  7. Хич няма да е нахално, с най-голяма радост ще споделя даже, тъй като нямам среда, в която да обсъждаме подобни теми и ми е много приятно, че тук имам възможността да го правим . Надявам се да бъдете снизходителни, имайки предвид, че "музикалната ми кариера" е на крехката възраст от две години и осем месеца . Нямам и някаква специална техника, записвам само с телефон, та качеството на звука е ниско. Видеата не са подредени хронологично. Първото действие (което за мен ще е и последно ) на Соната 14 например, е записвано осем месеца след първия ми урок. Тогава нямах никаква представа с какво се захващам и че произведението изобщо не е за мен, но пусти мерак - поне успях да стигна до края... Няма особена художествена стойност, динамика почти не се усеща, още повече, че звукът винаги е намален, заради съседите. https://youtu.be/yxaQn42-BKc https://youtu.be/LS39m7pcJHc https://youtu.be/GNHhCNDy0kM https://youtu.be/m2I0X07bQCU Като възрастен учащ се, за мен най-трудното не е в чисто физиологичните ограничения (гъвкавост на ръцете, способност за запаметяване и т.н), а в настройката на ума. Прекалената самокритичност, която натрупваме с годините, липсата на увереност, така типична за децата, ги считам като ключови фактори за напредъка. На мен поне са ми огромни бариери и засега не съм намерила начин да ги преодолея. Но да не придавам песимистичен отенък на приятната дискусия :). За Емануил (а и за всякакви други изпълнители) ще ми е много интересно да науча повече подробности. Мечатя да свиря на пиано от 5 годишна, когато за първи път гледах един концерт по телевизията. После си спомням, че такъв рев му дръпнах, че нашите един час не успяха да ме успокоят . Обаче, за съжаление, така и не решиха да сбъднат мечтата ми и сега, на стари години, се опитвам да наваксам пропуснатото, с ясното съзнание, че всъщност е невъзможно.
  8. И аз съм гледала някои от изявите му, страхотен е той, искрено му се възхищавам. Не знаех, че не е започнал от музикално училище, обаче... Винаги съм смятала, че подобни умения е невъзможно да развиеш, ако не си започнал от ранна детска възраст. Затова и съм твърде скептична по отношение на собствения ми напредък и нивото, което мога да достигна. Ще се запозная по-подробно с биографията му, благодаря за споделянето !
  9. Dedo pop, благодаря за предложния вариант на микрофон! За щастие за момента ми отпада като необходимост, понеже решихме да си провеждаме уроците вкъщи, на слушалки... Не е най-доброто, но все пак е за предпочитане пред он-лайн връзка . Със слушалките свиквам все повече и вече ми харесват. Определено ще пробвам това с насочените лампи и разсейващите шумове, защото хем умирам от страх, хем реших да се явя на изпит пред ABRSM и направо нямам идея с кой акъл го взех това решение, като знам каква съм паника. На всичкото отгоре сигурно ще бъда първата и единствена възрастна кандидатка в България в историята на провежданите от тях изпити . Иначе за упражненията, аз започнах буквално от А и Б, единственото, което знаех, бяха нотите от първа октава на сол ключ . Бях научила две популярни мелодийки от YouTube tutorials и ръцете ме боляха, обаче си мислех, че е нормално, понеже съм начинаещ . Скоро ще станат три години от първия ми урок и вече свиря относително приемливо произведения от ниво 5 по ABRSM (доколкото може изобщо да се говори за нива в музиката), а тези от ниво 3, за което ще се явявам на изпит, са ми направо лесни. Явно не е невъзможно и човек без формално музикално образование да се научи до някаква степен, стига да няма нереалистични очаквания. (А моите са нереалистични , аз искам да постигна много, а просто няма да имам необходимото време, защото вече съм на 41).
  10. Опитвам се да свиря във всяка свободна минута, да . Единственото, за което съжалявам е, че започнах прекалено късно, на 38 г. и на практика не съществува вариант да се занимавам професионално с това (под професионално разбирам музикално училище, после консерватория и т.н.). Но такъв ми е бил късметът, благодарна съм, че все пак имам шанс да го правя, макар и без особена перспектива за уменията, които ми се иска да натрупам :). За външен микрофон бихте ли могли да ме насочите? И аз не знам кой и къде да питам какво точно ми трябва... Или да търся чуждестранни форуми за насоки - гледам, че там доста хора споделят за уроци през zoom например.
  11. За слушалките - да, сякаш наистина звукът идва по-отдалеч, благодаря за разясненията! По отношение изолирането на външни шумове, наистина се чува всичко странично, но пък аз го намирам и за предимство, понеже така се надявам да привикна към разсейващите фактори и да не им позволявам да ме разконцентрират. Имам огромен проблем със свиренето пред каквато и да било аудитория (това как прозвуча, все едно съм концертен пианист , обаче наистина ми е голяма бариера) и се надявам наличието на външни "смущения" да ми помогне до известна степен да не губя фокус и да не блокирам. Опитах се да намеря въпросната Yamaha N1X, излиза ми резултат в Thomann за 6700 британски лири, това ли е инструментът? Може ли да се види и изпробва някъде в България? Търсела съм информация и за т.нар.baby grand в България, за да се ориентирам като марка и цена, но не съм намирала. От чужбина ли смятате да го поръчате, към коя марка сте се насочил? И понеже така или иначе малко разводних дискусията, ще си позволя още един въпрос, тъй като съм изключително боса в технологиите . Иска ми се да съм подготвена за момента, в който евентуално могат да ни наложат по-строги ограничения и няма да мога да провеждам уроците си с учителката ми на живо (вече ни се случи веднъж, понеже свирим в зала, която затвориха). Опитахме да проведем он-лайн урок, но аз се включих само с телефон (или лаптоп, не помня вече), съответно нищо не се чуваше и се отказахме от такъв вариант. Та да попитам, ако имате опит: каква техника ми е необходима? Предполагам, че външен микрофон задължително - имате ли някакви препоръки за такъв? И вероятно поне още едно устройство (таблет, айпад или каквото е там), за да се вижда клавиатурата под различни ъгли? Изобщо, всякаква информация и насоки по темата ще са ми полезни .
  12. Ха-ха, пианото бих го сменила само за по-висок клас и не, че не ми минават подобни демонични мисли , обаче съм в апартамент и категорично не мога да си позволя акустично или хибридно. А точно за акустично си мечтая... Обаче сега, ако дадете предложение за по-добро дигитално, като нищо ще ми влезе мухата в главата и ще започнат разсъждения на тема "най-подходящият коледен подарък" Иначе за слушалките, колкото повече ги ползвам, толкова повече явно започвам да свиквам и възприятията ми сякаш се променят. Даже не бих казала, че ме дразнят, по-скоро са различни от това, с което бях свикнала. Не съжалявам за избора - както писах и преди, пианото си го купих точно след препоръка в този форум и до ден днешен му се радвам много. Надявам се и с тях да е така
  13. Благодаря много! Ще пробвам всичко изброено
  14. “Глухо” като да идва отдалече, като да е леко “мътно”... И аз не знам как точно да го обясня, понеже не съм професионален музикант, само любител . А може би още не съм свикнала и с разликата, понеже не съм ползвала отворен тип досега. Иначе от настройките на пианото смених типа на слушалките на “open”, пробвах да увелича звука им от там, но пък тогава ми идва прекалено “остър”. Има също настройка за SHS mode: normal и wide, имате ли идея за какво е? Извинявам се за аматьорските обяснения и благодаря за търпението!
  15. Много ви благодаря за включванията! Аз в крайна сметка поръчах Sennheiser HD599 и даже вече дойдоха. Относно дискусията за импеданси (от която нищо не разбирам ), пианото ми е Kawai CA78. Дали са подходящи в този случай? Честно казано, на пръв поглед не мога да преценя, звучат ми леко глухо сякаш...
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.