Jump to content
Българският форум за музиканти

CyberGene

Mods
  • Мнения

    1829
  • Присъединил/а се

  • Топ дни

    124

CyberGene last won the day on Декември 5 2023

CyberGene had the most liked content!

Относно CyberGene

  • Рожден ден 10/15/1979

Previous Fields

  • Инструмент
    пиано

Contact Methods

  • Website URL
    https://soundcloud.com/evgeny-kumanov/sets/selected-1
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София
  • Interests
    Пиано, Класическа Музика, Джаз, Хармония

Последни посетители

5735 профилни разглеждания

CyberGene's Achievements

Rising Star

Rising Star (9/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • Posting Machine Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

1.8k

Обществена Репутация

1

Community Answers

  1. Ми то, ако трябва да съм честен, пианото май все повече замира като инструмент. В модерната музика все по-малко го чувам и освен ако някой родител не запише детето си на пиано, не виждам как едно дете би се ориентирало към пианото. Така че си се ориентирал съвсем правилно по съвременните тенденции 🙂 Единствените ми надежди са, че така както се възроди интересът към аналогови синтезатори, след като бяха почти напълно забравени, някой ден ще се върне и към акустичните пиана 😀 То с тези войни нищо не се знае, може да останем без ток някой ден и тогава акустичните инструменти ще се върнат естествено 😀
  2. Ако не си свирил много на акустично пиано, където инерцията я задаваш само с чукване на клавиша, без дори да е задължително да го натиснеш до долу, тогава вероятно няма да имаш проблем с такива клавиатури, явно си си намерил своето. Това е важното 👍🏻 Аз основно свиря на пиано и като мина на синт клавиатури виждам голям проблем, особено с такива натегнати пружини като на Go:Keys. От известно време имам Yamaha CK61 и клавиатурата не само е с по-леки пружини, но е и направена някак си да засича скоростта на клавиша по целия му ход, а не само на база силата на удара в дъното (както е при този Роланд). В смисъл, можеш да ускориш клавиша и да го отпуснеш леко точно преди да стигне дъното и то пак ще генерира висока динамика. При Go:Keys това водеше до пропуснати ноти. Но пак да кажа, това е заради различния подход. Сигурно с всичко се свиква и ако редовно се упражнявам на такива клавиши, ще им свикна. Но за пианисти, които повече свирят на акустични или дигитални пиана, не бих препоръчал клавиатурата на Go:Keys. Между другото Роланд имат и много хубави синт клавиатури, например на високите версии Фантом-6/7. Но там цената е съвсем друга 😀
  3. Едно време препоръчвах Kawai, но вече не бих препоръчал, доста хора се оплакват от качеството, имат доста дефекти, иначе вносителят за България е много свестен тип и не би правил проблеми за сервиз и такива неща. В днешно време всички пиана са от прилични нагоре, така че с никое няма да се сбърка. Аз лично в последно време съм фен на Ямаха, те също така са и може би пианата с най-малко дефекти и проблеми, без да имам обективна статистика, съдейки единствено по темите за проблеми в големи американски форуми. П.П. Между другото, бих препоръчал да се чете и проучва повече в западни форуми, не в българските. Тук няма чак толкова много хора с опит и интереси в дигиталните пиана, получава се доста субективизъм, пристрастия... Аз лично съм сменил над 20 дигитални пиана от всички марки, имал съм от най-евтините до най-скъпите и ми е хоби постоянно да пробвам всякакви нови дигитални пиана където и когато мога, но предполагаемо когато човек има някакви възможности в България, това почва да дразни и се почват едни излишни коментарчета, така че в общи линии съм се отдръпнал от препоръките за дигитални пиана
  4. Ето ти, бе: В ми-минор 😀 Освен това на второто повторение на прогресията четвъртият акорд вместо ре-мажор е фа-мажор 💪🏻
  5. Това ми звучи като един милион други парчета с тая прогресия 😀
  6. Не съм чел много по въпроса, може и да откривам топлата вода (no pun intended), но в последно време на La Pavoni-то си почвам с 9 бара, но понеже струята се увеличава, ако задържа на същото налягане, отпускам налягането постепенно до 6, за да поддържам постоянна тънка струйка, т.е. интуитивно си представям, че максимизирам времето, в което водата преминава през смляното кафе, за да извлече колкото се може повече от него. Не съм правил сравнения дали реално има полза от това, но толкова плътно и мазутено кафе като това, което става, не съм пил почти никъде 😀
  7. Шехерезадата на Римски-Корсаков също ми е любима, даже скоро я слушахме с дъщеря ми, която много я хареса. Корсаков се води майстор на оркестрацията, имам и негова книжка по въпроса.
  8. Да, аз май бях писал как веднъж бях закъсал и на път за морето си взех такова на зърна и ми беше харесало. Сега като се замисля, може би прекалено дълго съм пил светли арабики и затова серъхкомпенсирах в посока робуста блендове. Може би бих пил и пак само Арабика, ако е достатъчно тъмно печена. Какво би препоръчал? Помня, че като почнахме с кафето преди много години тук във форума, си взимахме Еспресо Виваче или Сити Бленд на Домани, защото са тъмно печени. Но след това аз преминах само на моносортовете им, които са все светло печени и може би там ми е грешката.
  9. Любимо! Иначе за руска музика най-добри са руските диригенти 😉 С Гергиев слабо няма по принцип, неговият Ромео и Жулиета е страхотен, не знам в Ютюб дали го има. Малко го смазаха на запад, защото го накараха публично да се отрече от Путин и понеже той не го направи, го уволниха от Мюнхенската и му свалиха всички концерти в Европа. Мракобесни времена са…
  10. В продължение на това, което съм писал преди три месеца, консистентно вкъщи пия само от червено-синята Лаваца от ЛИДЛ 😀 И си ми харесва, подбирам си по-прясно печени партиди. Но в тоя период няколко пъти посещавам популярни кофи-шопове, където се прави скъпо и качествено еспресо от спешълти сортове, изобщо по всички канони на модерната кафе-маниащина. И установявам, че просто не е моето — кисело, та не се трае… 😳 Явно доста бързо отвикнах да пия светлопечените и кисели кафета, които с години се опитвах да се самоубеждавам как са правилното нещо, как са придобит вкус, как подчертават ароматите и т.н. и т.н., дори тук съм писал сигурно по тоя въпрос. Ами не, явно съм си плебей, но се преродих, пиейки тъмнопечено, горчиво кафе, по италиански тертип. Плътното тяло и кремообразна текстура с нотки на тъмен шоколад, какао и горчив бадем в комбинация с леко “мръсния” аромат от Робуста са нещото, което ми напомня на класическо италианско кафе — такова, каквото го знаем винаги. Оценявам модерните течения и опити да се подчертават цветни и всякакви други по-интересни нотки в Арабиката, като се пече по-светло, но в общи линии не е моето и това си е. Даже започвам да си мисля, че манията по това да се пие кафе, което е печено преди по-малко от месец идва точно от това, че тези фини нотки се губят бързо с времето. Докато тъмно печените кафета от класическия тип нямат чак такива проблеми. Пил съм и прясно печени италиански Арабика/Робуста блендове, и добре пакетирани такива на една година — никаква разлика. Може и да бъркам, не знам, след време ще дам пак сводка.
  11. Блокфлейта е това, на английски recorder. А това перкусионното с двете връвчици го потърсих в списък с всички видове перкусии в Уикипедия и от снимката се оказва японски инструмент Den-den daiko
  12. Не е ли пан-флейта това? Винаги така съм го знаел 🧐
  13. Имаш право. Ние тия неща в движение сме ги учили. От друга страна, някои "документации" в последно време са интерактивни, в смисъл в самия продукт имаш режим, в който пробваш разни неща, за да ги научиш, което може би е комбинация от това да четеш и да гледаш видеа.
  14. Аз съм явно вече от старото поколение и нещо не мога да разбера смисъла от това да се гледат видеа, в които някой обяснява 30 минути как да направиш три последователни клика 😀 Ще перифразирам един стар лаф: Два дни гледане на видео тюториали в YouTube спестява 10 минути четене на документация 😛 Не ми обръщайте внимание, наясно съм, че и да мрънкам, и да не мрънкам, хората вече не четат документация... Тези DAW-войни са пълна загуба на време, ама и това е сега голяма мода. Навремето почнах с Cakewalk във времената на Windows 95, (P.S. глупости, всъщност ползвах Cubase още на Уиндоус 3.11, добре си спомням) след това ползвах Cubase пиратски, след което минах на Мак и си купих Logic Pro, но междувременно съм ползвал Ableton Live, който ми е идвал безплатно в олекотена версия с най-различни аудио продукти и инструменти. Все тая, всичките са еднакви. Всеки от тях става за всякаква музика и всеки от тях идва с доста голям набор отлични вградени инструменти и ефекти, има си и много добри third-party ефекти и инструменти, като всичките те могат да се ползват във всеки DAW. Изобщо... напълно безсмислени спорове, ама лаф да става 🍻
  15. Гледам, че и Audacity ми засича всичките аудио ефект-плъгини и реално може да се ползва почти като DAW. Подозирам, че идеята му винаги е била да копират SoundForge като функции 😀
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.