Jump to content
Българският форум за музиканти

CyberGene

Mods
  • Content Count

    1,704
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    91

CyberGene last won the day on June 28

CyberGene had the most liked content!

Community Reputation

1,671 Excellent

About CyberGene

  • Rank
    Тежко пристрастен
  • Birthday 10/15/1979

Previous Fields

  • Инструмент
    пиано

Contact Methods

  • Website URL
    https://soundcloud.com/evgeny-kumanov/sets/selected-1
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София
  • Interests
    Пиано, Класическа Музика, Джаз, Хармония

Recent Profile Visitors

3,793 profile views
  1. Надявам се да не прозвучи грубо, но ако на музиката гледаш като на “работа” още отсега като начинаещ, значи няма смисъл. Музиката е магия, тя е нещо, което те удря в главата и сърцето, и го правиш, защото е смисълът на живота ти. А понякога дори може да ти донесе и пари. Може и да не донесе. Но не става на 21 да се чудиш каква работа да си намериш и да се спреш на музиката. Това е супер наивно, чак се учудвам, че въобще го обсъждаме.
  2. Мисля, че малко по-работещ вариант е да се опиташ да гарантираш постоянното правотоково захранване на съответния уред. Ако е някакъв трансформатор, да го замениш с импулсно захранване. Защото така или иначе променливото входно напрежение ще се преобразува все някъде до прав ток, нали За какво ти е да се мъчиш да оправяш синусоида, вместо да оправиш чертата? Освен ако не говорим за някакъв електродвигател на променлив ток?
  3. ^ Не сте дали детайли - на какъв инструмент свири и на какво ниво е?
  4. Да, автокината в Щатите са излъчвали звука през радио на определена честота, слушаш си през аудиото в колата. Още от миналата година през лятото има автокино на открития паркинг, който е върху покрива на Мол Сердика. Някой пробвал ли го е?
  5. Рафо, класическите концерти се правят без никакво усилване, само акустика, затова са в неголеми зали. Звукът от един истински симфоничен оркестър наживо в зала с хубава акустика не може да се предаде през микрофони. Е, да, има някакви модерни извращения по стадиони, с микрофони и т.н., ама за мен си е чиста простотия Така че drive-in за класическа музика съвсем не става. Но в крайна сметка живеем в нови времена, не може всичко да е както си беше. По-добре хората да си куфеят по колите, отколкото изобщо да няма концерти, затова идеята не е съвсем лоша.
  6. CyberGene

    Кафеджии има ли?

    Аз се учих на чертане на платки за пиано-проекта си в KiCad (и авторутиране в една Java програма, но беше преди година и не съм го правил втори път, така че не помня всичко). Но е сравнително лесно, защо не пробваш?
  7. CyberGene

    Кафеджии има ли?

    Нямам отговор на въпросите ти, но проектът ти ми е вече доста интересен (откакто направих моя DIY проект за пианото и започнах да се интересувам повече от електроника) и ще го следя 🍻
  8. CyberGene

    Medeli SP4000 или Alesis recitla pro

    Един конкретен проблем на Медели клавиатурите е, че задействането на сензорите се прави не от тежестта (чукчето), а от самия клавиш в дъното му на движение. Това е работещ вариант, но никак не е оптимален и реалистичен, понеже на пианото човек може да не натиска до долу клавишите, но да придаде достатъчен импулс на чукчето, което ще удари струната и ще възпроизведе звук. Иначе е пак хамър клавиатура, дава някаква тежест и усилие, но... Та в общи линии евтиното си е евтино. Не че казвам нещо ново
  9. Пищялките няма да се оправят, ако това питаш, най-вероятно си ги разтопил. Иначе да, филтърът ще “оправи” нещата така, че тази ситуация да не се повтаря с новите.
  10. Дръпнах каосилатора, тая програма май не е пипана отдавна... и нещо не можа да ме грабне. Но Minimoog ❤️❤️❤️
  11. Няма такава разлика, защото при пианото основният принцип на работа още от времето на Кристофори е, че чукчето се откача от клавиша в последния момент, преди да удари струната и продължава по инерция (при модерното пиано 1-2мм преди струната), за да може след това да отскочи и да позволи на струната да вибрира. Ако го нямаше този механизъм, чукчето щеше да остава върху струната и тя няма да може да вбирира. На английски се нарича escapement. След отскачането чукчето се "заклещва" в една подложка с филц в задната част на клавиша и това го спира да започне неконтролирано да се движи и да удари повторно струната като пинг-понг. Така че това, което се усеща в клавиша и при истинското пиано, и при мен е едно и също: първо самият ескейпмънт (повишава се усилието малко преди клавишът да достигне дъното) и ударът от отскока и захващането на чучкчето от бекчека.
  12. Благодаря ви за оценката и добрите думи Като се има предвид колко е “нишов” този проект и колко съм скаран с бизнес-начинанията (и че си имам постоянна и добре платена работа като програмист), клоня към отваряне на проекта и публикуване на дизайна, схемите и кода. Иначе прецизирах малко коефициентите на логаритмичната крива и контролерът стана дори още по-динамичен, като разликата между пианисимо и фортисимо е вече добре овладяна, широка и линейна. Едно непретенциозно записче от снощи, като ползвам Gartitan CFX (пълната версия с близки и далечни микрофони) за звук:
  13. https://www.korg.com/us/news/2020/0313/ "KORG will provide iKaossilator for iOS and Kaossilator for Android for free for a limited time."
  14. Ще помисля какво да правя с цялата работа. Хвърлих доста време и усилия в това и евентуално бих го превърнал в бизнес. Ако не, ще пусна всичко свободно - дизайн, платки, код... Иначе ползвам Teensy 3.6, там се пише на C, като е Arduino съвместим код. BTW, завърших пианото, всичко е готово вече (без корпус де, но това е вече по-маловажната част). Ето демо:
  15. Трябва да се чуе, качи го в Dropbox, ако е аудио.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.