Jump to content
Българският форум за музиканти

therealbadmadafaka

Members
  • Content Count

    160
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

therealbadmadafaka last won the day on May 11

therealbadmadafaka had the most liked content!

Community Reputation

54 Excellent

About therealbadmadafaka

  • Rank
    Редовно навъртащ се
  • Birthday 01/01/1981

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

694 profile views
  1. И тук да напиша: Хиляди благодарности на [mention=11807]lyu_records[/mention]!
  2. therealbadmadafaka

    Винт за височината на струните

    Не разбирам от floyd тремоло, ама дали случайно не е това: http://camerton99.com/product/7808/catfish-vintche-za-tremolo-s-dve-dupki.html
  3. Ако и двата ти харесват по отделно, аз бих направил два отделни кабинета с тях + бих си направил на тях опции да си ги връзвам един с друг, ако толкова държиш да ги чуваш заедно (ще стане или с къстъм кабел, или с допълнителни жакове на кабинетите, а при някои фабрични кабинети е реализирано с ключе на кабинета - има варианти и не е rocket science да се реализира). С 25 ватов драйвър за 50 ватов усилвател наистина трябва да си внимателен, особено с гейн (аз лично не бих го ползвал така).
  4. Изглежда перфектно, но по-скоро нямам време и желание да се уча на нов tool (да чертая) само заради тая пластмаса. Ако ти се занимава да начертаеш моя и да ме насочиш кой да го изреже, кажи ми какво ще ми струва това и да почвам да търся еднослоен материал... :)
  5. Благодаря за всички предложения и идеи, но както писах, вече купувах два, които не станаха, "алито" съм го изровил и където има показани размери, няма да станат. Ясно е, че сам ще правя пореден опит за качествено изрязване и финиширане на ръка (въпреки, че и това писах, че не става със задоволително качество, а не е като да не съм детайлист), но ако все пак някой с машини и материали реши да помогне (изкарвайки някой лев в процеса), моля да се свърже с мен (на ЛС или да пише в темата).
  6. На клиповете в тубата изглежда доста лесно ако има човек table router (както и да се казва това на български, предполагам някаква фреза), а това, което аз искам е само изрязване на форма, без дупки за адаптери. Дори дупките за винтовете мога сам да си пробия и обработя да са конусовидни, единствено скосяване на ръба трябва да се направи, което изглежда елементарно с този инструмент. Определено не гоня цена от "5 лева", буквално и образно казано. Гоня качество и custom визия.
  7. И аз мисля, че няма да им се занимава в рекламните агенции да копират форма от картон, но тук има лютиери, които имат инструменти, машини и (предполагам) материали да ги изработят, затова съм пуснал темата. Както написах, да си го изрежа сам не става с търсеното качество без специфични инструменти / машини.
  8. Никой ли..? За да осмисля още малко теоретичните усилия на който се навие да направи двата детайла, ако има опция да се направят в цвят "cream" (бяло-бежовото), също от еднослоен материал, бих поръчал два комплекта - един черен и един cream.
  9. Видях няколко теми, свързани с изработка на пикгард, но не намерих решението, което ми трябва. Търся някой да ми изработи еднослоен (черен) пикгард + пасваща към него капачка за trussrod. Китарата е Epiphone SG, Пикгарда е "винтидж" (демек малкия, само от едната страна стои, а не целия в средата, известен като "batwing"). За изработката мога да предоставя прекопирана на картон формата на оригиналния пикгард. Капачето на тръсрод отвора го нямам, но мога да се опитам да го "нарисувам" също на картон (все пак ще е най-добре ако се намери мостра или файл - Епифон слагат еднакви капаци на всички китари от някаква година насам, но са доста трудни за намиране, освен ако не се намери Епифон китара със здрав, от която да се прекопира, или както казах - готов файл някъде). Опита ми досега: Купих два готови пикарда, които уж бяха за точния модел, нито един не пасна. Изрязах сам с дремел от голям трипластов пикгард, но дори и след доста часове труд по "финиширането" му на ръка, не постигнах желаното качество. Същото важи и за капачето за тръсрода общо взето. Въпроса ми е дали тук има, или дали може да ме насочите към лютиер в София, на когото 1) му се занимава да изработи тези неща 2) ще ги направи наистина качествено? Задължително трябва да са от черен, еднопластов материал (какъвто не мога да намеря, тоест човека трябва да разполага и с материала). В други теми видях отговори от типа на "отиди в някоя рекламна агенция" - така зададен отговор не ме урежда, освен ако не посочите точно коя агенция и нямате конкретен опит с нея в изработката на точно такива детайли. Благодаря предварително за отговорите.
  10. Повода най-често е прекалено затягане на винтовете на грифа, а причините могат да са свързани с недобре изсъхнала дървесина, прекалено дебел слой боя или кофти комбинация от двете. Мислел съм си, че теоретично може и да е някаква "структурна недомислица", въпреки, че този модел китари ги има от 70+ години и си се правят все така (демек едва ли). Наблюдава се дори при американски фендери и ако е само в боята няма причина за притеснение. Ако е обаче и в дървото, рано или късно ще стане доста по-зле, лошото е, че много трудно ще прецениш дали е лака или дървото. Повечето евтини китари (скуайърите под топ класа им не правят изключение) са от т.н. basswood (на български май е топола, въпреки, че съм срещал класически преводи като "басово дърво"), което е доста по-меко от клена на грифа в случая и при натягане е логично то да "мръдне" и да се деформира повече и оттам да се получи пукнатината. Можеш да сложиш белег или хартиено тиксо в края и да наблюдаваш дали пукнатината се уголемява. Ако не се - свиркай си (буквално и преносно). На мен лично от снимките не ми изглежда да е проблем.
  11. therealbadmadafaka

    Лакиране на автограф върху китара

    Ако се боядисва със спрей, в добавка мога да кажа от личен опит: - повърхността, която ще се пръска хоризонтална (дори и да започне да разтваря маркера да не се разтече); - поне 5-6 "ръце" в началото да се пръска от много далеч и много малко количество (да не се търси ефект на лакирано и гладко), резултата след тези 5-6 тънки нанасяния трябва да е грапаво-матов филм върху китарата (няма страшно, ще се изглади и лъсне при последващите 1-2 "нормални" ръце нанасяне); - според мен час съхнене между на нанасянията е прекалено много, но ако не се чувствате сигурен със спрея в ръка, няма да навреди да се изчаква; - задължително, особено в тези жеги, да НЕ се боядисва и съхне на слънце; Успех от мен.
  12. therealbadmadafaka

    Среден клас китари

    По принцип по-важен е топ-а... Тук специално като материали, всичко изглежда повече от "правилно". http://www.cortguitars.com/uk/product/product_view.asp?qCate=&qSeries=0&qProdTag=&qPack=&qNew=&qKey=all&qWord=&idx=898
  13. therealbadmadafaka

    Nuts. Магарета,нътове...квото щете

    +1 за графтек (слагал съм точно на Епифон SG, но по-нисък модел, който е практически същия като на топмодела им, който притежаваш). Също така на официалния сайт на Фендър пише, че нъта се смазва с lip balm. Аз слагам Нивеа с клечка за зъби (може по всяко време, не само при смяна на струни) и досега по-добро решение не съм намирал (но пък и не съм някаква референция, защото просто подрънквам ламерски). Пробвай
  14. therealbadmadafaka

    Бъз или нот ту бъз...

    Мерси за разяснението - имал съм неправилна идея за амплитудите на трептене явно. Странно е, че на две китари, на които съм им "удебелявал" струните от 10-тки на 11-ки, се е получавал ефект малко buzz да изчезне с дебелите (което очевидно ме е навело на грешни заключения за амлитудата на трептене), но може би и на двете грифа е бил прекалено прав и допълнителния relief му е дошъл точно правилното "количество"
  15. therealbadmadafaka

    Бъз или нот ту бъз...

    Напълно съгласен с казаното от @jorog, като добавям, че 10-46 се смята за "стандарт" и повечето нови китари са окомплектовани и сетнати така. Обаче от моя опит и разбирания за китарите, нещо не виждам логиката да стане точно така, както автора е описал... Ако допуснем, че всичко е било сетнато ок и не е имало buzz с 10-46, подмянта с по-дебели струни означава, че от опъна на по-дебелите струни грифа е получил повече relief (вдлъбнал се е откъм фретборда така да се каже). От друга страна дебелите струни по принцип позволяват по-нисък екшън, защото образно казано "трептят по-малко" за да изкарат същия тон. При комбинация от relief-нат гриф и струни принципно позволяващи по-нисък екшън, моята логика е обратна и ми е странно защо се получава buzz. Аз бих предположил, че по-скоро ако е сетната с дебели струни и и сложиш тънки без да пипаш setup-a, би се получил buzz от изправянето ("изпъкването") на грифа. Ако бъркам, моля да ме поправят по-знаещите.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.