Jump to content
Българският форум за музиканти

Koobenot

Members
  • Content Count

    196
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Koobenot last won the day on March 23

Koobenot had the most liked content!

Community Reputation

83 Excellent

About Koobenot

  • Rank
    Редовно навъртащ се

Previous Fields

  • Инструмент
    keys

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

1,838 profile views
  1. Ако имаш достъп до отделните писти е грехота да мачкаш мастера - изземаш живота както на касата си, така и на бас китарата. Доколкото виждам, без дори да съм слушал записа, на мен много ми прилича на one-note-resonance проблем. Както колегите те посъветваха, дай един многолентов компресор на тоя тътен или mastering eq, опитай също да направиш side-chain между касата и баса, тъй че баса да се отдръпва леко, за да не пречи на касата. Всеки мастит мастеринг инженер ще те върне със списък от пропуски, които да решиш в микса и тогава ще ти вземе тракът за мастер. Ако си правиш нещата сам, в идеалният случай на мастер канала не трябва да имаш нищо друго освен прозрачен лимитер и лек компресор/saturation за цялостна кохезия. Проблемите ти трябва да са решени първо в bus-овете (груповите канали) по отделно и най-вече в траковете в тях. Да решаваш проблеми на мастеринг ниво, които могат да бъдат решени в микса (и в идеалния случай по време на запис) е безмислено и тъжно. Едно много показателно клипче по темата:
  2. Koobenot

    Квартално студио

    Ако не ти се занимава или се съмняваш да реализираш цялото нещо, започни само със смесване - има достатъчно тракове в интернет на drum kits и виж дали ти харесва процеса. Ако това те кефи и си сигурен, че искаш да го правиш тогава давай с реализацията и на мястото за записи. Така ми се струва, че ще е по-безболезнен процеса.
  3. Koobenot

    Квартално студио

    Моят съвет е да не го мислиш много-много, а да се впускаш в проби и експерименти. Колкото по-рано - толкова по-добре. Занимавам се любителско смесване от вече близо 10 години, като започнах на Cubase SX 3, която по онова време ми изглеждаше като космически кораб. Сега вече работя с Reaper, но първият ти DAW няма кой знае какво значение - избери си един и се впускай в него. Както и колегите споменаха, не се занимавай с аналогова техника, от нея само главоболия - артефакти, шум, брум и т.н. Понеже нямам физическата възможност да работя на монитори в момента, ползвам два типа слушалки, супер непретенциозни, но относително линейни, за да си върша работата. Като си проверя материала на още няколко системи, имам относително средноаритметично за работата си. Нищо не става изведнъж - в началото смесвах пълни глупости, след това сигнбеци + гласове, сега имам честта да смесвам банда. "Пътят е страшен, но славен", както се казваше в една велика поема. А парите са последното нещо, което трябва да гледаш, особено за човек без опит - в един момент ще видиш, как ще дойдат от самосебе си, дори без да ги търсиш. Ръкводещи сили трябва да са ти творческото съзидание и вярата, в това да направиш нечии запис достоен за слушане и най-важното - процесът да ти доставя удовлетвореност. Желая успех и стискам палци!
  4. Аз съм фен на изчистените плъгини, такива "много в едно" като BiasFX, Guitar Rig и т.н. не ме кефят. В последния албум, който смесвам, китарите са с Ignite Amps Emissary - заедно с NadIR плъгина за импулси правят много добър масивен звук за бичкия. За clean и crunch не мога да препоръчвам, защото не ми се е налагало да смесвам.
  5. За какъв стил музика става дума?
  6. @yamaha И до ден днешен девятката я търкалям на едно XP, чудно върви.
  7. Страхотно е ... и фийлинга и техниката, единственото ми липсваше звъненето на strat-а ... ама китарата такава.
  8. Кавър, който направихме с приятели на популярната песен на ABBA, с българският текст на Бон-бон. Смесването беше голямо предизвикателство, защото всички гласове бяха записвани със смартфон, съответно дойдоха при мен доста глухи и неясни, та се наложи да смесвам по техниката на Chris Lord Algee - "Crank it up all they way ... noone gonna die ..." но в крайна сметка мисля, че се получи добър резултат. Тук идва момента да споделя и тайната съставка, която успя да възстанови голяма част от липсващите хармоници - BBE D82 Sonic Maximizer и H82 Harmonic Maximizer (цък). Първият добавя по-широк спектър от ниски и високи среди, докато вторият генерира бас и супервисоки с по-тясно Q. Трикът при тези процесори е, че след тях винаги имам някакво компенсиращо EQ, защото макар и да добавят обем, доста променят честотната характеристика на сигнала. Ако се прекали с тях, гласовете започват да звучат преекспонирано и с много артефакти. Всякакви коментари са добре дошли.
  9. Koobenot

    Знаете ли как ?

    Супер е, абонирам се за темата, аз също съм въвлечен в подобен новогодишен проект, и ще постна линк като е готово. Предизвикателство си е да смесиш толкова гласове, при това записвани с допотопно звучащи микрофони на слушалки и телефони.
  10. Аз бих препоръчал AOMEI Backupper. Миналото лято вадих 30 GB song styles за аранжор от един много омазан хард диск, вярно, сука го 15 часа ама накрая ги извади всичките и бяха непокътнати. Струва си пробата. Успех!
  11. Идеята е готина, ако напишете барабаните на MIDI и ползвате някоя по-съвременна VST библиотека (EZDrummer, Perfect Drums) ще се подобри положението драстично. Същото важи и за баса - има редица хубави библиотеки, лични аз бих препоръчал MODO BASS. Тези пищящите вокали може или да им сложите още room reverb или да промените аранжимента - просто някой паралелно да пее октава по-ниско в унисон. Успех!
  12. Koobenot

    Народна музика (Помощ)

    Смея да се съглася с @CyberGene. Можеш да разгледаш каналът на колегата съфорумник Людмил Крумов, има интересни видеа по темата "Мостът между популярната и народната музика". Но както бе обяснено, най-лесният начин е слушане/повтаряне/слушане/повтваряне и т.н. Успех! https://www.youtube.com/watch?v=2h7bzMb1Oxs
  13. Koobenot

    Тема за слушалки

    Да ви попитам още нещичко - голяма част на тези слушалки за по 30 лв., много лесно им се прецаква жака и едната страна спира. Не бих казал, че съм от потребителите, които юзкат и дърпат, без да пазят, но от друга страна всеки ден ми се налага да ги plug-вам и unplug-вам, разбира се внимателно. Това планирано стареене ли е или просто аз съм недъгав и не мога да си пазя слушалките?
  14. Koobenot

    Тема за слушалки

    Пропуснах да кажа едно основно правило при смесването на слушалки - трябва да се избират от човек, който е смесвал музика или се е занимавал със спектрален анализ. Такъв човек е способен да чуе недъзите, защото познава flat eq. Това са моите 5 стотинки ... Бих желал да чуя и вашите разсъждения в тази посока, тя е по-важна според мен от конкретен модел компромисни слушалки.
  15. Koobenot

    Тема за слушалки

    Да ви се похваля с новата придобивка - Sony MDR-ZX110. За цената си са просто повече от прилични - приятни среди, приятни високи. Не морят главата и ушите. Нищо претенциозно. Естествено, липсва им плътният бас (30-50 Hz), който пък е таргет за хората, които търсят ефекта на BeatsByDre - "да думти яко всичко на поразия", ма за 30-тях лева, които дадох са направо злато, пък и музиката, с която се занимавам, не изисква да "юзка" касата като за световно. Взех ги за double-check на миксовете на по-компромисна техника и за непретенциозно слушане. От 4-те модела, които пробвах в магазина, констатирах на слух, че всичките имаха някакъв пик в средите. Честотно ме влече, че е около 8 kHz, `ма не желая да съм толкова прецизен, не съм чак такъв абсолютист. Още не съм ги просвирвал с EQ, но почна ли да смесвам, може да си поиграя да го потърся "на слух" и да го вкарам в Monitoring FX-а, щото доколкото виждам, нямат профил за Sonarworks - все пак таргета им е хора, които искат да се чува една идея по-хубаво от розАвите и мембяните. Засега ще я карам така и съм доволен.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.