Jump to content
Българският форум за музиканти

stan4oo

новаци
  • Мнения

    19
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    saxophone, flute

stan4oo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Обществена Репутация

  1. Здравейте, Някой да знае майстор в България който се занимава с рифейс на мундщуци? Ако някой знае и термина на български ("рифейс") ще се радвам да го науча Поздрави, Градев
  2. Ами на мен ми пратиха едната книга от Америка. Иначе ги има в мулето. Няма как да ги пратя, защото са много големи. Ако има някъде място да ги кача, мога да го направя.
  3. Някой има ли впечатление от частите на Jerry Bergonzi. Знам, че има доста математически подход, но е и доста полезен. Препоръчвали са ми го, но за по високо ниво. Аз лично не разбрах много от неговата книга( частта за интервалите) Имах време само нея да мярна. Някой, който найстина да има опит с неговите издания и който да се е докоснал до това което Bergonzi иска да каже? Някой, който се е занимавал усилено с тях може би ще знае най- добре.
  4. Знам, че е единствената книга за джаз импровизация на български. (или поне до скоро е била, защото не знам какво е излизало наскоро) Бях питал Симо Банана за книга за импровизация и той ми каза за нея. Но може би ми я е дал като име, защото е единствената на български. Иначе тези, който споменаха по-горе са май на (как да се изразя) световно ниво, тоест може да си сигурен, че са изпитани от много хора. Ако си на "ти" с английския хвани тази на Марк Левайн. А ако ти е трудно, знам че и тази на Янош Гонда може да даде добра основа. Не мога да дам много компетентно мнение, защото само съм преглеждал какво има в нея. Но както се подразбира и от заглавието. Тя не е само за теория и импровизация. Така, че може би ще са ти от по голяма полза книгите, който се занимават само с теория.
  5. Ноти за известни песни навсякъде има, нали затова им викат известни. Работата е да намериш за "безизвестни". Започни наитина да вадиш по слух. Някой път ще ти се наложи да извадиш нещо по-сложно, което го няма в интернет, а като не си вадил по-елементарни парчета най-вероятно няма да можеш да се справиш. Няма нищо лошо в това да гледаш нотите. Вземи на някое парче нотите(гледай да намериш благонадежден източник), но не ги гледай, ами пробвай да си го изкараш сам, каквото чуваш. От начало всичко ще ти звучи, но постепенно ще започнеш да чуваш музиката. Като мислиш, че си го извадил си свери с нотите който имаш. Дори и да е грешно няма лошо Няма как от първия път да стават нещата. Ако се разминават. Свири единия път парчето заедно с мп3-ката с твойте ноти, който си извадил, после пробвай с тези който те са извадили и би трябвало да усетиш разликата. Така постепенно ще си развиеш слуха и елементарни парчета ще ги вадиш по-бързо отколкото да търсиш ноти в нета. А за парчето на Раинбоу няма как да няма ноти в нета Съвет: Не търси винаги ноти. Един мой учител ми казваше: Там дето има ноти, няма банкноти. Айде успех
  6. три вариянта: по слух - според мене най-добрият, но човек не винаги има времето от миди - най лесният, но доста от мидитата в нета са написани лошо от пдф - където са ти е разписано парчето. Може да не е 1 : 1 с вариянта който ти имаш на парчет, но върши работа Търсиш ли нещо конкретно или просто така питаш?
  7. Сингбеци няма ли достатъчно много в нета? Мисля, че повече липват както казахте сингбеци на бг парчета и на джаз музика. Но си мисля че в нета има достатъчно на брой сингбеци на поп парчета. Не знам. Може и да бъркам
  8. Интересно ми е тези, които са в Консерваторията с джаз какво точно учат, по какви учебници(ако има) или пък професорите какво им обясняват. Може би е подобно на тази комбинация Ливайн + Аеберсолд и т.н. Някой ако има наблюдения или знае от личен опит може да сподели. Мисълта ми е: Разминава ли се много с това което примерно джаз любителят музикант свири и това което те правят или просто те се занимават повече и по професионално Аз например си упражнявам скалите за да не губя техника(доколкото я имам) чета книжки за хармония да се образовам(когато имам време) и свиря с Банд ин а бокс или Аеберсолд. Любопитно ми е да науча какво учат вишистите
  9. makermusic не живеят на 14 етаж Бъркаш се с една друга тема постната от друг човека, защото много си приличат темите. Но въобще не става дума за това да се взима акустично пиано, защото акустичното пияно ако трябва да се вземе сте бъде до 500 лева по простата причина че после трудно сте се продаде. А дигиталното (поне аз така мисля и се надявам) много по лесно Така че определено дигиталното. Според мене не би трябвало да има разлики в клавиятурите на акустично и дигитално( колкото и да не разбирам), по скоро малки разлики във звука(едното резонира а другото го възпроизвежда дигитално), които не би трябвало да пречат на едно малко дете. май темата се изчерпа Благодаря на всички
  10. Хммм.....маи всички изказвания са прави. Всеки се учи както може Но с едно не съм съгласен. Това че не трябва да се учиш от великите. Това все едно да искаш да откриеш топлата вода след като вече е открита. Мисля че музикантите трябва да се вдухновяват един от друг. Това че свириш на някои солото не означава че му крадеш идеите. Просто всеки до един момент подражава на някои. Даже и великите са подръжавали на по предни велики Мисля че великите са истинските учители, защото за да са станали такива, са минали през това което ти сега минаваш и са започнали да откриват ново звучене на музиката. Не знам дали ме разбрахте какво искам да кажа. Може би бях малко неясен. Просто мисля че за да почнеш да градиш нещо ново и иновативно трябва да познаваш старото. А що се отнася до теорията. Тя си е нужна. Човек трябва да знае какво свири, да познава законите в музиката, а после да се научи да ги нарушава. Значи изводът е че трябва да се прехвърля на левайн А за рон миллър какво ще кажете. Мисля че и тои имаше книга. Те са доста тези книги де.. Общо взето всичките обясняват едно и също, но по друг начин. Някои по сполочливо някои не толкова. Кажете и някои други книги които знаете. ПС: Александър Петков е много добър учител, но мисля че е малко изолиран от това което става на сцената в БГ. Но във Варна мисля че няма по добър учител. Освен може би Вапиров, но тои не се занимава много с уроци.
  11. Мерси много за аргументите Наистина се получи добра дискусия. Ямахата струва 1800 и нещо а касиото 1500. 300 лева разлика. Наистина става дума за малко дете което ще използва дигиталното пиано единствено като пиано и нищо друго. Ако продължи да се занимава може и за нещо повече. И аз лично съм за касиото колкото и да не разбирам от пиана. Просто има много повече неща за цената си и изглежда свястно. А това че може би има малко по лош звук, аз лично не мога да го усетя. Може би ако някои ми свири и на двете по цял ден ще доловя разликата. Но пианото Касио мисля че ще върши идеална работа на малко дете. Не че ямахата няма, но е с 300 лева по скъпа. И си мисля че касиото може по лесно да се продаде после заради това че има доста бленди и други неща. Единственото което ме привлича в Ямахата е както се изразих по рано фасонът на пианото Прилича си повече на дървено пиано. Но иначе като твърдост на клавиятурата ще върши абсолютно същата работа касиото. Все пак става дума за малко дете с никакви изисквания. Просто трябва да се научи на твърда клавиятура, за да може да развие техника. мерси за постовете на всички
  12. Мерси за бързите отговори. Casio е доста по евтино, а има и други функции - 202 звука. Така, че ми е интересно да разбера какви са доводите на makermusic. за да избере Yamaha. Само фасона на пияното или нещо друго. Аз си мисля че клавиятурите са еднакви, но както казах не рабирам много. Затова ми трябва някои, който да може да прецени обективно и двата модела, а да не се води от марки, защото и аз знам че го водят касиото за играчка. Това не означава според мене, че може и да няма добри модели сполучливи. Просто не искам да се купи самото пиано заради марката, а заради самите му възможности. Благодаря за помощта. Ще се радвам на още коментари, който могат да ме обедят или в избора на Yamaha или в Casio.
  13. Здравейте, Знам че, има подобна тема но тази е малко по различна и не исках да се бъркам в темата на другия човек и да задавам странични въпроси. Също става въпрос за малко дете, което ходи на уроци по пиано и има дурвено пияно под наем. Бащата иска да му купи пиано, защото се получава така че 1 година наем е едно купено пиано. Аз му дадох съвет да вземе дигитално пиано пред класическо обикновенно. Аз не съм специалист може би има някаква разлика, не знам. Но въпросът е че отпадат всякакви главоболии с пренасяне, акордиране и после евентуална продажба ако детето се откаже. Затова гледахме две дигитални пияна. Горе долу на една и съща цена. Едното е ямаха YDP 113: http://www.musik-service.de/yamaha-ydp-113...95755314de.aspx другото е Casio PX-310: http://www.musik-service.de/casio-px-310-prx395752900de.aspx Не искам с предразсъдъци към марката Casio. Затова искам да питам вие какво мислите. Може би някои с опит може да каже кое е по добро и защо. ПС: А самото дигитално пиано после по лесно ли ще се продаде от обикновенното? Знаете ли дали има пазар, защото знам колко трудно се продава едно дървено пиано. Благодаря предварително
  14. Интересно ми е да разбера кой по какви школи се води. Знам, че човек най-много може да науче като слуша Великите, вади сола или анализира вече извадени. Но все пак съм почти сигурен че всеки от нас се учи по някоя книга. Било то на джаз хармония или на джаз импрожизация(а те са свързани). Аз лично не съм разглеждам много книги, но тази която хванах ми изглежда добра: Jazz Harmony - Andy Jaffe. Знам, че и книгите на Mark Levine са добри, но не съм имал време да ги разгледам. Та при вас как е?
  15. Що се отнася до история на музикатам- епохата в която е творено и неща за автора, начин на изпълнение на музиката която свириш(предкласика, барок, класика, импресионизъм и т.н.) естествено че трябва да го знаеш. Аз не го включвах в понятието музикална теория, може би грешката е моя. А що се отнася до понятието музикант ни се различават мненията. Не мисля, че един музикант може да се нарече такъв ако не знае солфеж хармония.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.