Jump to content
Българският форум за музиканти

Мартин87

Members
  • Мнения

    247
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Мнения публикувано от Мартин87

  1. През 2012 г. се явихме на тяхно прослушване тук в София. Едно на ръка, че предлагат ниски заплати, ами се и чу, че собственикът карал музикантите да му работят на къщата (която тогава била в строеж), иначе няма да им дава участия. 

    За да нямаш проблеми, не се занимавай с тях. :)

  2. Колега, от поста ти разбирам, че не си доволен от барабаните и начинът, по който си намерил решение. Но трябва да кажа, че различните клавири (най-вече различните марки) показват различни резултати на реверби при еднакви стойности. Дължината им е различна, както и вида на самия реверб. 

    Посочените от теб модули и GW-8 са от различни генерации и ако да речем, стойност на реверба на барабаните от 80 (да речем за някоя балада) за старата генерация модули е ОК, то за GW-8 може да е твърде голяма и да става голямо мазало. :D

    Това разбира се важи за всички инструменти, барабаните просто ги дадох за пример.

  3. Желязната логика сочи, че 700 е новият модел на 600. Пипал съм 600, а притежавам 900 - разлика в изпълнението има, а не случайно и в цената. 

    Та логиката сочи, че 700 няма как да се приближи като качество до Про серията дори след 10 години, тъй като от компанията нямат интерес да го правят. Съвместимостта ще да е в плюс на новия модел. :)

  4. Платъците все ще ги уцелиш някак. Навярно мундщука е с някакъв стандартен отвор и предполагам, че Vandoren 2ри номер ще ти върши работа, най-много 2,5. Доста време трябва да мине, за да изчезнат киксовете. :)

    Кларинета ти най-вероятно е Си-бемол строй (Б-кларинет), тъй като този строй е най-разпространения по света. Много лесно ще разбереш какъв е строй е със сигурност. Свириш тон Сол - на кларинета това е грифът, при който пръстите ти не натискат нито една клапа и самият ти не запушваш нито една дупка, а само надуваш и с десния си палец го подпираш. Ако този тон отговаря на тон Фа на пианото, значи кларинетът е Б-строй.

     

    Това със залепващата лента не те съветвам да го правиш. Чувал съм че не е особено сполучливо и пуска ток понякога. Щом искаш директно да го озвучиш, по-добре пробий бурето. Но трябва да си наясно, че всичко трябва да е много добре уплътнено, без да минава въздух. 

     

    Не съм в течение какво има на пазара като школа и към момента не мога да препоръчам никоя. Аз преди 15-16 г. се учих от школата на професор Сава Димитров. Твърде вероятно е и към момента тя да е най-разпространената, но наистина не знам.

  5. Да, човърка ме, по този начин работя от точно 2 години. Преди това търсих уникалния саунд (максимално близък до оригинала) на всяко парче и мога да кажа, че повечето пъти парчетата ми звучаха доста близо до оригинала. Но аз до сега работя само в чужбина. Няколко месеца с една апаратура, после с друга - каквото дадат на работното място.

    Случвало ми се е в хотелски бар да работя без ниските боксове на Bose, само с високите (вадят само среда и високи) и звучиш като Vef.

    Питам: "Къде са бас-колоните, по принцип вървят в комплект?"

    Отговор: "Няма ги, така ги купихме, собственикът не обича да е силна музиката..."

     

    Навсякъде се чува различно и единствения шанс да няма проблеми е горе-посочения от мен. Демек - принудително е. :)

    • Like 1
  6. Правилно. Точно поради тази причина работя точно с 2 дръм кита (1. Стандартен с акустично звучене, доста добре настроен, 2. Електронен за денс музика) и с 2 баса (Picked Bass и Синти бас за денс парчетата). Направил съм ги нивата да са им еднакви, а самите параметри почти винаги са еднакви. Само по този начин няма проблеми по време на работа. :)

  7. Има и друго нещо: за да звучат с еднаква сила, не само волюма но и сета трябва да е еднакъв.

    Има и други подводни камъни - прегледай в траковете дали съответния контролер го няма още няколко пъти с различни стойности.

  8. Е като отворихме тази тема и аз да попитам къде е контролата за ТЕМПОТО на един МИДИ файл? Всичко съм проверил в режим SEQUENCER/имам пред вид цялото меню/ даже запаметявам с темпо 58 примерно и след това пак тръгва с 68.... :yes::):cheers2:

    Темпото не е контролер, а е Meta Event (размерът също е Meta Event). Номерът му е 81 и ще го намериш в Мастър трака на файла.

    • Like 1
  9. В МИДИ файловете не всичко е само и единствено volume контролер. Има още един контролер, наречен expression (11), който също определя силата на звука на даден трак. А отделно на това, всяка нота (миди съобщение) в даден трак, има своята динамика (velocity). Не става само от клавира, трябва човек да седне, да почете, да пипне и ще му се изяснят нещата.

    Отваряш си файловете през компютър, за да ти е по-нагледно и ще разбереш за какво става въпрос. :)

    • Like 1
  10.  

    Като имаш предвид ,че са RX technologies ,демек на един клавиш има по 5-6 семпъла при различна сила с която се натиска клавиша.Трябва сам да видиш и да си запишеш това което искаш да ползваш!

    Export-a става с програмата  "KORG PA Manager" :cheers2:

     

    Де да беше толкова лесно... Асан го е казал как става. И май няма друг начин.

     

    Относно желаните от мен китове - става въпрос за 3 - 4 комплекта и то само каси, барабанчета и томове. Но това пак си е работа, не става с няколко цъкания.  :yes:

  11.  

    Имам и аз един въпрос или по-скоро молба към колегите най-вече с Ра3. 

    Дали ще се намери някой, който да експортне заводските барабани и да ми ги прати? Става въпрос за Ambient китовете, другите ги има и при мен. Бих искал да ги заредя в моя Ра 900. 

    Как се екстрактват заводски /ROM/барабани?

     

    Ами май няма да стане моята хватка толкова лесно... Трябва някой да ги е семплирал и чак тогава да могат да се зареждат.

  12. Губерков, не знам на каква бройка Ра 900 си попаднал, когато си я пробвал, но моята (а и други които съм пипал) има съществена разлика в клавиатурата. Допускам, че е възможно да има някои екземпляри със същите клавиатури като на Ра 300 и Ра 600, но моята не е от тях.

    Копчетата при Ра 900 също са гумени, но цъкат при натиснато положение - при по-малките събратя от серията няма цъкане. Също така имат къс ход, както при Ра 800, и Pro серията, но са от твърда гума, а не пластмасови. :)

  13. Имам и аз един въпрос или по-скоро молба към колегите най-вече с Ра3. 

    Дали ще се намери някой, който да експортне заводските барабани и да ми ги прати? Става въпрос за Ambient китовете, другите ги има и при мен. Бих искал да ги заредя в моя Ра 900. 

    • Like 2
  14. Аз като човек, който се докосвал до повечето модели на Ра серията, а и от 3 години работя с Ра 900,  нека кажа няколко реда по въпроса.

     

    Преди да реша, че Ра 900 ще е клавирът, с който ще работя години наред, имаше голяма дилема аджеба кой да е този клавир. Не всичко обаче опира до парите - изборът на един клавир, който да съчетава в себе си функционалност, надеждност и добра хардуерна изработка, хич не е лесен. А в моя случай теглото на клавира (заедно с хард кейс) е от съществено значение, защото по самолетите приемат до 32 кг. Багажите, надхвърлящи това тегло, пътуват като карго - а аз за карго не искам и да чувам повече. Колонките също трябва да присъстват, демек най-скъпите модели автоматично отпадат. Иначе съм наясно, че Ра1х има колони, но теглото му от 21кг. моментално го изхвърля от списъка. Пък и не мисля, че първото Pro Pa e нещо повече от Ра 900. 

     

    Тогава имах PSR-3000 и така изборът логично започна с най-новото от PSR серията, съответно тогава това бяха S-750 и S-950. И двата модела отпаднаха безславно и мигновено, секунди след като се докоснах до тях. Причините:

    - същата паразитно мека клавиатура

    - копчетата в сравнение със PSR-3000 са с откровено влошено качество. Гумени са и не си сигурен дали си го натиснал или не си. Такова положение е абсурд поне за мен. На PSR-3000 копчетата са пластмасови и цъкат при натискане, сигурен си че си го натиснал. Уви, от Ямаха се насраха (даже стана и рима :D ) и оставиха хубавите копчета само на Tyros. Тяхна си работа - те губят.

    - саунд енджина няма почти никаква промяна. Да, има вкарани нови неща, но като цяло звучи все така старо.

     

    В следващите минути се прехвърлих на най-новото от Ра серията, съответно 600 и 900.

    Усещам, че Асан вече си задава въпроса "А защо не 800?" :D . Затова, в знак на колегиално уважение веднага отговарям лично на него. Причините са няколко :

    1. Дисплеят на 900 е по-голям, по-хубаво се вижда и по-лесно се работи.

    2. 900 чете информация от 3х (не малко от песните ги правим точно със стилове от него)

    3. Fill-овете са си на самите вариации, нужно е само Auto Fill  да е включен (а той е включен постоянно). За някои това е минус, щото искат да разполагат винаги с 3 Fill, но за мен (и жената) това е по-скоро недостатък.

    4. MP3 борда е вграден, докато при 800 се плаща допълнително. За мен е важен, защото по време на почивките от втория плеър пускам музика, без да се занимавам с допълнителни кабели и устройства и без да закачам първия плеър. 

    5. по-компактен и по-лек е с почти 3кг 

     

    Знам, че веднага ще кажеш за семплирането и РАМ паметта, но аз не ползвам семплирани звуци. Използвам 2 вградени дръм кита, които съм пипнал по мой вкус и са в юзера. Така че дали 192МБ или 256МБ, за мен няма никакво значение. 

     

    ***

    И така пръв беше 600, но отпадна бързо-бързо, след като усетих същия проблем с копчетата, както при PSR серията. Клавиатурата също бие на евтино.

     

    Така се стигна до 900, в него намерих всичко това, което търся - компактен аранжор, който съчетава в себе си много добра функционалност. За тези, които не са го пипали или нямат възможност да го направят, клавиатурата е нещо средно между тази на 600 и 3х. Стегната е, не е супер лека.

    Естествено, всички стилове си искат настройка, но няма как, знаете че вкус другар няма... След много чудене, от 2-3 месеца се реших да му ползвам и вокалиста. Поиграх си и настроих няколко различни пресета за различните парчета. Ами, мога да ви кажа, че е съвсем друго нещо. Не се мъча постоянно да подлагам на жената невъзможни за мен височини. Двойният ефект на вокалиста също е голяма благинка. Трябва ти Reverv-Delay, имаш го! На пулта го няма, не и на тези, с които работя аз (най-често Ямаха). Тези, които работят с Dynacord, да ме прощават, но по хотелите никой не купува такива пултове. 

     

    Пък и цената беше доооста добра, на нас ни излезе 1700 евро. От Турция беше покупката, а там Корг имат най-добра договорка що се отнася за цена... съвсем нормално, там Ра серията се продава като топъл хляб.

     

    Надявам се да съм бил полезен на някои колеги, които имат колебания и въпроси, относно бъдещия си избор.

    • Like 1
  15. Ами не смеят, няма пазар. Но все пак в София може да се купи нещо, изборът не е на всяка цена поръчка от чужбина. Моя Марк VI го взех от София.

    Не забравяй, че почти винаги има разлика в звука в инструментите, които са една и съща марка и модел. Имам вече такъв случай.

    • Like 1
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.