Jump to content
Българският форум за музиканти

Demiurg

VIP listed
  • Content Count

    933
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Demiurg last won the day on October 18 2019

Demiurg had the most liked content!

Community Reputation

351 Excellent

About Demiurg

  • Rank
    Пилот на Валяк

Previous Fields

  • Инструмент
    bass

Contact Methods

  • ICQ
    147743158

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София

Recent Profile Visitors

1,357 profile views
  1. Тука на село знаем Коцето (KD), Vandell, Дзерджински (тва не се наемам да го пиша на латиница !), ако пропускам някой да извинява, но общо взето това са лютиерите, които ходят на малкото (но растящо) изложенийце покрай Първия Учебен Ден, и чиито инструменти се подвизават околовръз (или поне около мен). Инструментите на тия хора могат да се видят, пипнат и тестват при познати, на преждеупоменатото изложенийце или по все по редките форумни сбирки. Дето се вика - тия са тествани. Широко приветствам всякакви младежи от всички краища на необятната ни страна, които правят музикални инструменти (да не бъркаме дърводелството с лютиерството, нали...), със и без CNC фреза, само да може тия инструменти някъде да се видят и пипнат. Щом произвеждат количества за Ибей (а не като преждеупоменатите ни лютиери по 2-3 китари на месец) - значи няма да им е проблем да уговорят някой магазин и да оставят няколко китари за проба и продажба. Хем ще се уверим в качеството им, хем и реклама ще си направят, пък и като им гледам цените - достъпни са - хем и някоя продажба може да има... Мен само лееекинко ме притеснява факта как си правят хардуера. Щото дълбоко и искрено, от сърце, се съмнявам някой в милата ни родина да може да произведе серийно маслен касулиран ключ за китара (machine head, както му викат в Ебея)...
  2. Добре изглеждат, но никъде не пише къде се произвеждат. Откъде разбра, че са български ? Съмнява ме това, защото пише, че адаптерите и ключовете са техни, пък не знам някой да произвежда серийно (дори и малки серии) адаптери и хардуер. Хайде, за адаптери може и да има, навремето Хранов си правеше сам адаптерите), но за ключове и мостове силно се съмнявам !
  3. Demiurg

    Звукозапис

    Някои софтуери просто по начало са писани за MacOS (както и драйверите за някои хардуери). Да се преправят за Уиндоус си е бая кодене, наново, и доста фирми просто не го правят.Не е въпроса до "простота" на програмата, а до избор на операционна система.
  4. Олеле ужасТ - "инструменти от ламинат" ! Ми за 200 лв какво искаш - солиден махагон ? Една стандартна Кремона беше 200 лв преди 30 години, когато добрата заплата беше 200 лв. Ако сега приемем, че една добра заплата е 1000лв - то средния клас качествен инструмент е пак толкова. Е да, ама сега има и китари по 200 лв. Супер ! Тъкмо за има достъпни инструменти за начинаещи, за деца, като да пробваш дали това е за теб. Като си сигурен, че ти се занимава, и даже ти се отдава - оттам нагоре вървят и цените. Но не е лошо да има и евтини китари, от ламинат. Така ще има за всеки.
  5. Demiurg

    Забавна простотия

    ^ 15-тина години след това:
  6. Понеже гледам че мислиш, а не бързаш да се цупиш, ще добавя още малко конкретика. Слушай това парче аналитично - как се развива, как влизат отделните инструменти, и най-важното - как има паузи. Просто оставя музиката да увисне за момент, за да почне пак. Така се създава контраст между частите на парчето, който при теб липсва. И още един пример - тия са МНОГО комерсиални, но и от тях може да се извлече нещо - леките запомнящи се мелодии ! Колко струва и най-добрата музика, ако слушателя не може да я запомни (или поне елемент от нея), че да си я тананика ? И при тях - развитие, динамика, паузи...
  7. Понеже гледам, че егото ти пак е повдигнало темата, тоя път ще си позволя да те критикувам. Можеш да ме мразиш колкото искаш - на мен не ми пука. Ще ти критикувам продукта, а не музиката. Музиката ми харесва. Аз освен тежките жици, които свиря, слушам и джазове, пост-рокове, че и такива акустични неща. Както обаче ми прави впечатление, като сравнявам "успешните" (в търговски смисъл) продукти, и твоя - твоята музика изглежда еднообразна. Нарочно използвам "изглежда", като за по- визуално описание. Да, летят китари, хармонии, разказват се неща....обаче ми стои все еднакво.. Даже и парчетата бъркам. И като поанализирам това, което чувам, и това, което бих искал да чуя, и започвам да определям тази "еднообразност". 1 - Еднообразност като сила на звука. Почва си парчето с една китара и звучи с една сила. На средата вече мелодията се е завързала, влезли са още три китари, общо взето си в кулминацията си.... и парчето е със същата сила. Ухото трудно определя кое ти е силен и слаб момент, тоест - все едно нямаш силни и слаби моменти. Можех от самото начало да кажа - малка ти е динамиката, но не микро-динамиката на пипането на струните, а динамика в отделните части на парчето. Нямаш кулминация, нямаш почивки... парчето, че и следващото, че и останалите, просто се леят, и в един момент слушателя престава да им обръща внимание, и звуците просто минават около него. 2 - Еднообразие като инструменти. Не че трябва да вкараш симфоничен оркестър, но 3-4-5-10 китари са си все китари... Айде и един тромпет някъде, и женски вокал другаде. На мен лично много ми липсват перкусии в тия парчета. Не в негърския смисъл на ритъм, а просто като претупвания в по- силните моменти, като средство за градация и натрупване на напрежение. Пък и на някои парчета им ходи да има перкусионен ритъм, много дискретен... Това ще ти разнообрази парчетата и ритмически, и звуково - ще ти даде някакви ниски честоти, каквито в момента нямаш. И от другия край на същата камбанария - едни перкусионни чинелчета, звънчета и камбанки тук-там, ще ти даде и звуково разнообразие в горния край на честотниия спектър. Един бас също би отворил много парчетата. Ама пак- не в смисъл на ритъм бас, а като нежно мъркащ фретлес тук-там, и да удари по 1-2 тона здраво в по- силните моменти. И дотам. Без да доминира, само да обогатява. Предлагам ти не най-подходящия пример, но това ми попадна сега от нещата, които харесвам. Мелодията и хармонията се разказват от сакса и пианото - това са твоите китари. Чуй обаче как ги допърват перкусиите и баса, и се надявам да ме разбереш правилно. Ако не - живи и здрави !
  8. Доста приятен power ! Браво на групата ! Относно звука - харесва ми много, но нали все трябва да кажа нещо, ще се опитам да съм аналитичен: - Много ми харесва, когато басът се чува, а още повече - когато има какво да се чуе. Тук баса е могъщ, но малко доминира над ритъм- китарите. На мен лично като басист така ми харесва повече, но заради общоприетите клишета може би трябва да го върнеш една идея надолу, или да вдигнеш ритъм китарите една идея. - Вокала е прекалено напред за мен. Тоя пич пее убийствено, но аз лично не си падам по високи вокали, така че това може да не го взимаш под внимание. За стандартите на стила мисля че е Ок. - Чинелите са ти по-назад, откъдето ти липсват високи като цяло. Барабаните са си наред, само чинелчетата леко нагоре, за блясък ! Като цяло, на 3-то слушане - прекрасно е, по световен стандарт ! Могъщ, стегнат и динамичен звук ! Прекрасна работа - и твоя, и на групата !
  9. Demiurg

    M-Lane - Юни

    Радиохит ! Принципно не харесвам такива диско-електронни барабани, но красивия бас ги компенсира, и ги прави не бъг, а фийчър. Мега пипнато, и като звук, и като картина, и като композиция. Това що не се върти по радията ? - И все пак - да сипна критика - нещо края ми затихва куцо, не плавно, а малко като "айде бегайте, ще метем"...
  10. ...интересна тема, съжалявам, че чак сега я виждам. Похвално е, че българин някъде е издал албум ! Но не видях линк с "албума" ?
  11. Demiurg

    Historian - live

    Пловдив, дръж се - идем ! 23-ти юни - Младежкия хълм ! https://www.facebook.com/events/341597366681932/
  12. Demiurg

    Audacity или Cubase 10

    Да, знам, че каза, че си свикнал отпреди време. И аз бях свикнал с Кубейз - с пиратските уроци за версия 3. Само че Кубейса, в пълноправния си вариант, струва едни пари. А тоя Елементс, дето обсъждаш, е възможно най-орязаната версия, която даже не трябва да купуваш - идваше навремето безплатна с някои карти. Това не го броя за версия - има безплатни програми със същите възможности. Относно Рийпъра - не беше нужно да ми цитираш голям шрифт - програмата е БЕЗПЛАТНА до момента, в който не те замъчи съвестта и не решиш да им преведеш едни пари. Иначе трябва да чакаш един надпис да изчезне за 5 -4 - 3 - 2 - 1 сек... Аз го ползвах почти година (нередовно) за домашните ми записи, и откакто почнахме за записваме и миксираме демота с него, тоест - откакто реално ми влезе в работа, чак тогава си го купих. И за тия мизерни пари получаваш пълноправен студиен софтуер, съизмерим с "големия" Кубейс, но по- лек и по- бърз. Ако си инсталираш и SVS-екстеншъните - получаваш маса скриптове за автоматизация. Сега като пак чета темата, виждам, че вече си го купил тоя Елементс, така че мача е свирен - не знам какво обсъждаме. Но все пак, ако ти е любопитно - виж го тоя Рийпър. Аз лично не знам човек любител, който да се е върнал от него към Кубейс. И като допълнение - единствения случай, в който ми е липсвал Кубейс, е като ходим в някакво студио за запис, където работят на него, бих искал да си подготвя скелета на проекта вкъщи (тракове, темпо, маркери и региони (куплет, припев, бридж...)), че да не го правим на място и да ни тече студийно време за такива неща. Та само и единствено в тоя единичен случай, ми се иска да имам един максимално евтин Кубейс, с който да си подготвя тия неща.
  13. Demiurg

    Audacity или Cubase 10

    Що не пробваш Reaper ? Безплатен е, за непрофесионална работа, ако искаш да им дадеш пари - струва 60$, Има всичко необходимо, което би ползвал от Кубейс-а, но е много по- лек и бърз.
  14. Demiurg

    Historian - live

    На 13/04 ще се състои вечеринка под наслов: "Плоската земя - има ли бъдеще в България?". С участието на изЯвените учЕни от камарата на черните архитекти и незавършилите в СУ специалност история, историци. Повече от два часа мистерии, окултизъм и метълизъм! https://www.facebook.com/events/2300142790038710/
  15. Demiurg

    Ново парче от M-Lane

    Доста е зарибяващо парчето, слушах го още много, че даже и си го тананикам по улицата. Обаче вече имам критики: - стои ми доста равно в динамично отношение. Няма ясно подчертаване на силните моменти. Това освен като сила - тоест да намалиш малко по- слабите моменти, че да изпъкне припева, може да се подчертае и от барабаните - доста са прави и малко скучни. Конкретно на припева (" I'm dancing...") барабаните просто си искат по- разчупен бийт, по баса, и чинелчета (водещ райд примерно би лепнал идеално, с подчертаване на акцентите по крашове-сплашове, примерно). Ако барабаните са МИДИ, а не записвани, можеш ли да ми качиш някъде стемовете и миди-то, да пробвам нещо в тая насока ? Също ми е много интересно с какъв софт работиш, и като хост, и като плъгини.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.