Jump to content
Българският форум за музиканти

Demiurg

VIP listed
  • Content Count

    939
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Demiurg last won the day on March 3

Demiurg had the most liked content!

Community Reputation

356 Excellent

About Demiurg

  • Rank
    Пилот на Валяк

Previous Fields

  • Инструмент
    bass

Contact Methods

  • ICQ
    147743158

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София

Recent Profile Visitors

1,563 profile views
  1. Да не съм голословен - ето картинки от нета: 770 Pro 250 Ohm: ------------------------------------------- 770 Pro 80 Ohm:
  2. Аз просто се опитах да насоча вниманието към факта, че 250-омовата версия на 770 е съвсем различна слушалка, и без усилвател, като за слушане директно в интерфейса, 80-омовата версия е доста по- равномерна. Има АЧХ-та из нета - вижда се това, което се чува. Отделно "засилените баси" не са толкова повдигнати ниски, колкото смъкнати среди, но да кажем, че това е дреболия. Затова "лобирам" пак за 770, но по- подходящи за конкретния случай (80 омови). За парите си са доста равномерни и детайлни слушалки. А оттам нагоре - кеф ти Фекали, кеф ти планарни Стаксове - въпрос на пари и вкус. Малко го приемам вътрешно, като ми обясняват, че не чувам, щото за 45-те си години имам доста равномерен слух до 18Кхц, само дето е на -20 дБ (това явно ми е от свирене и концерти), по аудиограма от преди 2 месеца. Затова се извинявам, че реагирах малко остро.
  3. - Не е много коректно да приравнявате "нечуването на разлика" с "незнаенето на дефиниция". Хората определено са чули разлика, само дето не са могли да я дефинират. "Характерните артифакти" сигурно ги знаят хората, работещи с ленти, но колко да са те ? Остава да очакваш да познаят и марката на лентата. Аз лично касетка не съм слушал от 2001-ва година, а магнитофонна лента съм слушал няколко пъти в живота си, последните 10-20 години - само по аудио- изложения. Не бих се и опитвал да позная. Та за психоакустиката да питам - наистина ли НЕ намирате разлика между инсталиран и изключен Sonarworks ? И по тая логика автора на темата да си купува слушалките по външен вид, щото това, дето си мисли че го чува, не е това, което реално чува, щото нали, психоакустиката... а едни батковци, дето работят в студия и са чели повече, ще му кажат какво точно чува, за да не се самозалъгва, че чува изобщо нещо....
  4. Слушалков амп не е удачен за тракинг (според мен), защото всеки такъв си има звукова сигнатура - тоест - като мониторите или като китарните усилватели - всеки е "различно крив", и си избираш на вкус, а конкретно за това ти трябва да чуваш максимално близо до сорса, тоест - колкото по- малко звена по пътя - толкова по-малко променливи. Отворения тип си се чува отстрани, зависи от твоята ситуация - аз с едните слушалки съм на работа (да не преча на колегите), а с другите - вкъщи, че имам малко дете, и свиря предимно нощем, като заспи. Според мен, 80-омовите 770-ки са идеални, като за 300-тина лева. Оттам нагоре - отиваш на много пари !
  5. Demiurg

    Въпрос за басист

    ^ Яко ! Принципно хич не си падам по хеви, ама тия са яки ! И много обичам басисти, дето свирят !
  6. Относно DT770 - 250 ома - не толкова са им засилени ниските, колкото имат дупка в средите и звучат леко глухо. Имам ги, имам и 80-омовите, и точно това им е разликата, бучнати в нормален интерфейс. 80-омовите определено звучат по- линейно, само в интерфейс. Обаче с отделен слушалков усилвател нещата се променят - 80-тките почват да накрякват, и да дразнят във високи среди и ниски високи, а 250-омовите се изравняват и си звучат сравнително линейно и доста приятно. Та съвета ми е да пробваш 80-омовата версия. Щом звукът ти харесва, сигнатурата е същата, детайла е същия, просто в твоята ситуация ще са по- равномерни. За тия пари - аз по-добро не чух. От тоя СонарУоркс имам много неприятни впечатления. Тествах някаква безплатна версия, която уж изравнявала АЧХ-то на слушалките, с идеята ако ми хареса, да си я купя (беше по спомени 40-50 $). Инсталирах, пуснах - звучи добре. Послушах доста, реших да го изключа, за да видя разликата. Еми изключено звучеше доста ужасно, направо не мога да си позная слушалките ! Включвам - изключвам, като е включен - супер, като е изключен - отврат. А не е като да не си познавам звука на слушалките. Деинсталирах го, и звука се върна както си беше. Значи, дори и изключен, пак някак си работи, за да ти направи гаден звука, че да си го купиш ? Айде йебем ти софта - много мразя да ме лъжат.
  7. Тука на село знаем Коцето (KD), Vandell, Дзерджински (тва не се наемам да го пиша на латиница !), ако пропускам някой да извинява, но общо взето това са лютиерите, които ходят на малкото (но растящо) изложенийце покрай Първия Учебен Ден, и чиито инструменти се подвизават околовръз (или поне около мен). Инструментите на тия хора могат да се видят, пипнат и тестват при познати, на преждеупоменатото изложенийце или по все по редките форумни сбирки. Дето се вика - тия са тествани. Широко приветствам всякакви младежи от всички краища на необятната ни страна, които правят музикални инструменти (да не бъркаме дърводелството с лютиерството, нали...), със и без CNC фреза, само да може тия инструменти някъде да се видят и пипнат. Щом произвеждат количества за Ибей (а не като преждеупоменатите ни лютиери по 2-3 китари на месец) - значи няма да им е проблем да уговорят някой магазин и да оставят няколко китари за проба и продажба. Хем ще се уверим в качеството им, хем и реклама ще си направят, пък и като им гледам цените - достъпни са - хем и някоя продажба може да има... Мен само лееекинко ме притеснява факта как си правят хардуера. Щото дълбоко и искрено, от сърце, се съмнявам някой в милата ни родина да може да произведе серийно маслен касулиран ключ за китара (machine head, както му викат в Ебея)...
  8. Добре изглеждат, но никъде не пише къде се произвеждат. Откъде разбра, че са български ? Съмнява ме това, защото пише, че адаптерите и ключовете са техни, пък не знам някой да произвежда серийно (дори и малки серии) адаптери и хардуер. Хайде, за адаптери може и да има, навремето Хранов си правеше сам адаптерите), но за ключове и мостове силно се съмнявам !
  9. Demiurg

    Звукозапис

    Някои софтуери просто по начало са писани за MacOS (както и драйверите за някои хардуери). Да се преправят за Уиндоус си е бая кодене, наново, и доста фирми просто не го правят.Не е въпроса до "простота" на програмата, а до избор на операционна система.
  10. Олеле ужасТ - "инструменти от ламинат" ! Ми за 200 лв какво искаш - солиден махагон ? Една стандартна Кремона беше 200 лв преди 30 години, когато добрата заплата беше 200 лв. Ако сега приемем, че една добра заплата е 1000лв - то средния клас качествен инструмент е пак толкова. Е да, ама сега има и китари по 200 лв. Супер ! Тъкмо за има достъпни инструменти за начинаещи, за деца, като да пробваш дали това е за теб. Като си сигурен, че ти се занимава, и даже ти се отдава - оттам нагоре вървят и цените. Но не е лошо да има и евтини китари, от ламинат. Така ще има за всеки.
  11. Demiurg

    Забавна простотия

    ^ 15-тина години след това:
  12. Понеже гледам че мислиш, а не бързаш да се цупиш, ще добавя още малко конкретика. Слушай това парче аналитично - как се развива, как влизат отделните инструменти, и най-важното - как има паузи. Просто оставя музиката да увисне за момент, за да почне пак. Така се създава контраст между частите на парчето, който при теб липсва. И още един пример - тия са МНОГО комерсиални, но и от тях може да се извлече нещо - леките запомнящи се мелодии ! Колко струва и най-добрата музика, ако слушателя не може да я запомни (или поне елемент от нея), че да си я тананика ? И при тях - развитие, динамика, паузи...
  13. Понеже гледам, че егото ти пак е повдигнало темата, тоя път ще си позволя да те критикувам. Можеш да ме мразиш колкото искаш - на мен не ми пука. Ще ти критикувам продукта, а не музиката. Музиката ми харесва. Аз освен тежките жици, които свиря, слушам и джазове, пост-рокове, че и такива акустични неща. Както обаче ми прави впечатление, като сравнявам "успешните" (в търговски смисъл) продукти, и твоя - твоята музика изглежда еднообразна. Нарочно използвам "изглежда", като за по- визуално описание. Да, летят китари, хармонии, разказват се неща....обаче ми стои все еднакво.. Даже и парчетата бъркам. И като поанализирам това, което чувам, и това, което бих искал да чуя, и започвам да определям тази "еднообразност". 1 - Еднообразност като сила на звука. Почва си парчето с една китара и звучи с една сила. На средата вече мелодията се е завързала, влезли са още три китари, общо взето си в кулминацията си.... и парчето е със същата сила. Ухото трудно определя кое ти е силен и слаб момент, тоест - все едно нямаш силни и слаби моменти. Можех от самото начало да кажа - малка ти е динамиката, но не микро-динамиката на пипането на струните, а динамика в отделните части на парчето. Нямаш кулминация, нямаш почивки... парчето, че и следващото, че и останалите, просто се леят, и в един момент слушателя престава да им обръща внимание, и звуците просто минават около него. 2 - Еднообразие като инструменти. Не че трябва да вкараш симфоничен оркестър, но 3-4-5-10 китари са си все китари... Айде и един тромпет някъде, и женски вокал другаде. На мен лично много ми липсват перкусии в тия парчета. Не в негърския смисъл на ритъм, а просто като претупвания в по- силните моменти, като средство за градация и натрупване на напрежение. Пък и на някои парчета им ходи да има перкусионен ритъм, много дискретен... Това ще ти разнообрази парчетата и ритмически, и звуково - ще ти даде някакви ниски честоти, каквито в момента нямаш. И от другия край на същата камбанария - едни перкусионни чинелчета, звънчета и камбанки тук-там, ще ти даде и звуково разнообразие в горния край на честотниия спектър. Един бас също би отворил много парчетата. Ама пак- не в смисъл на ритъм бас, а като нежно мъркащ фретлес тук-там, и да удари по 1-2 тона здраво в по- силните моменти. И дотам. Без да доминира, само да обогатява. Предлагам ти не най-подходящия пример, но това ми попадна сега от нещата, които харесвам. Мелодията и хармонията се разказват от сакса и пианото - това са твоите китари. Чуй обаче как ги допърват перкусиите и баса, и се надявам да ме разбереш правилно. Ако не - живи и здрави !
  14. Доста приятен power ! Браво на групата ! Относно звука - харесва ми много, но нали все трябва да кажа нещо, ще се опитам да съм аналитичен: - Много ми харесва, когато басът се чува, а още повече - когато има какво да се чуе. Тук баса е могъщ, но малко доминира над ритъм- китарите. На мен лично като басист така ми харесва повече, но заради общоприетите клишета може би трябва да го върнеш една идея надолу, или да вдигнеш ритъм китарите една идея. - Вокала е прекалено напред за мен. Тоя пич пее убийствено, но аз лично не си падам по високи вокали, така че това може да не го взимаш под внимание. За стандартите на стила мисля че е Ок. - Чинелите са ти по-назад, откъдето ти липсват високи като цяло. Барабаните са си наред, само чинелчетата леко нагоре, за блясък ! Като цяло, на 3-то слушане - прекрасно е, по световен стандарт ! Могъщ, стегнат и динамичен звук ! Прекрасна работа - и твоя, и на групата !
  15. Demiurg

    M-Lane - Юни

    Радиохит ! Принципно не харесвам такива диско-електронни барабани, но красивия бас ги компенсира, и ги прави не бъг, а фийчър. Мега пипнато, и като звук, и като картина, и като композиция. Това що не се върти по радията ? - И все пак - да сипна критика - нещо края ми затихва куцо, не плавно, а малко като "айде бегайте, ще метем"...
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.