Jump to content
Българският форум за музиканти

Fender

Members
  • Мнения

    20
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    316250682

Fender's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Обществена Репутация

  1. Да мога, моето в Кукления театър е . Обаче ако ти кажа телефон или майл ,мисля че модераторите ще ми изтрият поста.
  2. Не е за запис. При такива големи концерти FOH /front of the house/инжинера обикновнно е на доста голямо разстояние от сцената и звука които чува има така наречения hollow ефект - поради това че въздуха "пренася" някои честоти по-лесно от други се получава честотна окраска. За да се избегне този проблем се използват монитори. Интересна подробност е че мониторите трябва да минат през "закъснителна линия". Ако не се "закъснеят" тонинжинера ще чува първо мониторите а след това звука от озвучителната система тъй като тя е доста по-далече и времето за "пътуване" на звука е повече. Някои от новите модели на Genelec имат вграден DSP процес които може да се изпозва и за закъснителна линия. Ако се прави запис обикновенно се използва activ stage box. Това устройство позволява един вход /примерно микрофон/ да бъде изпратен към няколко места - FOH Mix , Monitоr mix , Recording system. Обикновенно звукозаписната система е близо до stage box-а за да се избегнат загубите по кабелите.
  3. Малко ми е трудно да направя директно сравнение понеже OxfordEq всъщност са 4 типа Eq. може би по характер е най-близо до втория тип като при Air Eq звука е малко по " оцветен" и някак си по-далечен ако това определение ти върши работа
  4. Страх ме е да го ъпдейтвам един път съм се пробвал...беше страшно. Благодаря все пак - мисля да помоля един приятел да го свърши това вместо мен. А относно плъгините - всички на Сони са много яки но еквилаизера е причина да си поръчам още 2бр. такива платки
  5. Проблема се появява само при стартиране на Windows-a и след рестартиране всичко е ОК ! Досадна работа...Пробвах и с преинсталация и със смяна на PCI слотовете и не ще. Иначе системката ми е горе долу ок - P4 2x2.8 1gb RAM HD 2хSeagate SATA 160 GB Gigabyte Motherboard i DIGIRACK 002 . Преди работех с Cubase SX2 i RME MULTIFACE и пак беше същата работа Ако някой има идеи по въпроса ще съм безкраино благодарен.
  6. Обяснението е много просто - в звука на касата има много транзиентни съставки а в този на баса по-малко...тоест касата е с повече пик а баса с певече релийз- спора е безмислен особенно ако се отнася за лайв ...ако си падате по неща от сорта на магически честоти пробвайте с пикове на баса на 80 и 1.2 и на касата 130 и 5.0- след това ги обърнете и сравнявайте
  7. На първо място разбира се е инструмента и човека който свири на него но все пак и тонинжинера може малко да помогне... 1. Настроика ма касата. Това повечето барабанисти си го правят перфектно но винаги може да попаднете на изключение, затова е добре да знаете някои основни неща - разонансната кожа трябва да се настрои малко по-високо от бойната и ако няма отвор за микрофон по-добре я свалете освен ако няма да се свири джаз разбира се - касата трябва да е по-висока от баса и с колкото се може по-малко демпване. По възможност не окачвайте томовете на касата или убедете барабаниста да сложи само един том...аве дълга тема ... 2. Микрофони. Никога на забравяйте че касата влиза във всички микрофони на сета и в тези на китарите ако са наблизо затова започнете чека с овърхедите и изкарайте високите на касата от там - това се отнася за целия сет!!! И въобще отворете всички микрофони по малко - сещтате се защо Избора на микрофон е сравнително проста работа- D112 Beta 58 и въобще има много страхотни модели лично аз съм фен на D112 но и примерно SM 57 върши добра работа за разлика от басовите микрофони на някои фирми като Fame i Stagg които освен че са евтини май нямат друго предимство. Не ме разбирайте погрешно не искам да правя лоша реклама - примерно Stagg имат страхотен модел за акустична китара и Fame имат мноо як за брас - просто мокрофоните им за каса не са от най-добрите им попадения. И не забравяйте да слушате повече отколкото да гледате модела разбира се Разположението на микрофона вече е малко по-тънка работа. Трябва ви хубава стойка, за предпочитане от малките с масивна метална основа. Добра стартова позиция е на 20см. от бойната кожа вътре в касата като го завъртите малко встрани от оста и въобще опитаите да направите честотен баланс между ниските и средните чрез позициониране. Не забравйте че по време на чека на касата трябва да свири барабаниста , като през това време може да си фирка или да пуши или там квото му се прави само да е седнал на столчето. 2. Гейтове. По скоро не ,освен ако гейта не е от Drawmer на горе и не става въпрос за голяма сцена. Иначе правилото е колкото по - малко демпване толкова повече гейт като с атаката регулирате пънча е а с релийза ниските и въобще използвайте гейта по-скора за правене на звук отколкото да махнете кростолка, при касата особено ако микрофона е вътре не пречи чак толкова. 3. Еквилайзер. Единствено правило - 400 hz OUT - така ще направите място и за ниските на китарите. За останалото си имате уши И на забравяйте овърхедите ... 4. Компресори. O iiieeaaahhh Baby ... ratio 4:1 attack 5-15 ms. release 50-60 ms. примерно ако имате само един компресор използваите така наречения New York trick - пуснете сигнал към компресора през един aux от каса барабанче томове а може и фус и добавете изходния сигнал към микса през някои канал или канали като може да пипнете малко и еквилайзера на тази канали....за тези които не са го пробвали им обещавам че ще им хареса като свирка рано сутрин Ако нямате компресор кажете на собственика на клуба да продаде кафе машината и да си купи .. ще му върши повече работа )) Аре Have Phun
  8. Има един номер за избягване на деесера. Исползва се обикновен дървен молив. С ластик може да се прикрепи отвесно точно пред кондензаторен с голяма мембрана ...
  9. Fender

    Pro Tools

    Нямам външен и дат машината е слейв тоест клока и по свата начина е един и същ. И освен това въобще на се налага тест - разликата се чува и с невъоръжено ухо ...
  10. Fender

    Pro Tools

    Всъщност баунсвам на същия семпъл и бит реит на които е сесията. Усетих разлика когато сравних бауснат фаил и такъв които направих като записах сигнала от мастер фейдъра директно на Tascam DA30mkII и то през дигиталните му входове. След това го върнах в комп-а пак през дигиталните входове така че тук конверторите не играят...А тия юнаци от съпорта на Digidesign мълчат като г.. по въпроса
  11. Fender

    Pro Tools

    Вижте не искам да спорим кой софт е по -добър .Искам да разбера нистина ли има разлика в звука по време на сесията и след боунса или само чувам призраци...
  12. Човек и добре да живее един ден си купува Pro Tools
  13. Fender

    Pro Tools

    Чувате ли разлика между звука по време на прослушване на сесията и след като сте я "баунснали"
  14. ... а това да прехвърляме вината на другите е естествена Българска черта... Ето ви един "номер" за "намаляне" на чинелите в общия калабалък - дефазиране на овърхедите. Номера е стар като Rock N' Rool -a За по малко запознатите - овърхедите - това са група мокрофони които се поставят над комплеката барабани и целта им е да улавят не само чинелите но и честотите над 800 hZ на целия комклект / затова ги отворете първи когато правите барабаните/ Дефазирането е една хава дето сме я учили по физика - тези които са пропуснали този урок.... По същество. Ако звука на чинелите е прекалено силен дори акустично поставете микрофон или по добре два за предпочитане кондензаторни, над чинелите и ги дефазираите с бутона на пулта / обикновенно символа на този бутон е кръгче пресечено с линия / ако на пулта липсва такава джаджа на пулта отворете канона на микрофона и разменете местата на жичките на второ и трето краче но това при положение че кабела е балансиран - канон-канони запомнете че този кабел е дефазиран. Винаги е добре да имаме под ръка един такъв - и още по добре да помним кои е След това с еквилазера махнете всички честоти под 5 kHz на овърхедите за да не звучи комплекта прекалено глухо. Сега ако сте направили всичко както трябва колкото повече усилвате овърхедите толкова по тихо ще се чуват чинелите пред РА системата. Обаче не прекалявайте защто при голямо усилване звука започва да става прекалено странен. Опитайте и с различни позиции на микрофоните Не опитвате този чалъм с други инструменти - важи само за барабани и ако ви върши работа благодарете на Ули Лудвиг които ме отвори на тоя пиниз.Ако не знаете кои е тоя, със сигурност сте чували едно парче в което се пее за едни пушеци над една вода...
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.