Jump to content
Българският форум за музиканти

newwave

Members
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

newwave last won the day on January 25

newwave had the most liked content!

Community Reputation

8 Neutral

About newwave

  • Rank
    Навъртащ се

Previous Fields

  • Инструмент
    synth, DAW

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Хихи, тая картинка колкото пъти съм попадал на нея в интернет, толкова пъти първата ми асоциация е била за нещо друго : )) Да... май и мен ме кефи повече без вентилация, само да не забравям да проветрявам. Аз съвсем скоро почвам, с баща й на мойто момиче се разбрахме днеска да видим материалите дали ще са от тук или ще ги поръчваме и той смята, че за един ден ще я сглобим. Ще правя чести снимки на работния процес и ще кача някой тук. Мисля вратата да е на неодимови магнитчета, че ни се намират доста. Хем ще уплатнява много добре, хем ще спестя от разни кукички и други неща спицифични за вратите на селските външни тоалетни. Много ви благодаря на всички за отговорите, засега нямам повече въпроси, ще го направя и ще споделям резултатите и по-натам ако изникнат още въпроси ще питам.
  2. newwave

    Какъв е този микрофон?

    Да, възможно е... Или пък просто да е доста стар микрофон, много солидно е направен от качествено никелиран месинг, тежък е и капсулата се вкарва по интересен начин така че лесно да се смени и не ми изглежда китайска разработка... Микрофона му личи, че е изработен отдавна, с много следи от употреба и оплетката на кошницата е малко отвърната и с окиси, явно е бил във влажна среда. За звукът не знам, някой хора биха го харесали може би, аз просто харесвам характерния звуков подпис на akg d56s заради топлия нисък край когато се пее отблизо с цункане на кошницата : ) Тук разбира се липсва, а заради липсата на меко окачване на капсулата се получава един резонанс металически. Ако се говори или пее от нормално разстояние такъв резонанс няма. Абе не знам, може и китайски да е, ама в момента е единствения динамичен микрофон който имам като се изключи един евтин akg d44 s, който звучи много по-зле във всички отношения. Още една подкрепа за китайската теза е, че не виждам къде може да е имало надпис с марката и модела, освен на пластмасовия пръстен, ама толкова некачествен надпис, че да се изтрие... Шашава работа.
  3. Идеята за дрешника е много яка! И аз ако имах дрешник сигурно бих го превърнал в кабинка. Мдааааа, мухала не е никак полезен. С белина дали става? В смисъл имаме едно избило петно на много неудобно място над гардероба и все се чудя кога да се захвана да го махам... Много благодаря за съвета, няма да ползвам за пълнеж неща стояли на влага. Доста матРял имаме, говоря за голям тежък масивен ръчно правен дюшек който вече е разпърпан, и още доста подобни неща, и лентички от парцали ще нарежа и квото се сетя. Аз направо ще поръчвам понеделник плоскостите и летвите и се залавяме. Та значи, идеята ми е следната - правя 4 панела, единият от които ще се ползва и за врата, и ще е неразглобваем от този панел с който е свързан с панти. Останалите панели, както и пода и тавана - щото ми хрумна, че може би ще направя и под, - та те ще бъдат съединявани помежду си с това специално нещо - https://www.google.com/search?q=тиксо&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjqutKn0azgAhWGDywKHUP_AKEQ_AUIDigB&biw=1366&bih=667 Не знам дали сте виждали такова нещо, разправат, че било здраво и подходящо за всякакъв вид съединения. Американците го ползват за много неща, чул съм, че и в България се продава, например в книжарниците. Едно такова кръгло, и се развива и като го развиеш, може да съединява заедно разни детайли. : )))))))))))))))))))))))))))))) Шегувам се за тиксото, разбира се, не издържах : )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Мисля да ползвам Г-ъ образни съединения, или пък по някакъв начин панти, така, че цялата конструкция да може да се свие и да се пренася лесно, а после да се разгъне. Ама сиру ше ме мързи за второто. Като стана готов и пробвам кабинката, ще стана пак малко нагъл за съвети относно вентилацията, как да се направи хем лесно, хем безшумна, хем да ми спасява велурените падове на слушалките от запотяване.
  4. Здравейте отново, извинявам се, че чак сега пиша. Разбрах го това за PVC-то, разбира се, че не може да се ползва, то е тънко и вибрира лесно, ще си е като един вид мембрана и няма да изолира... Колкото и леко и удобно да може да се получи. Същото важи и за фазера. И аз имам такова подозрение за пирамидките, представям си такова тясно помещение нетретирано за честоти под килохерц и половина, какъв ад от резонанси ще стане леле... Но Плат върху вата не може да ползваме, падаме си параноици, колкото и лесно евтино и удобно да е така. jabs, идеята от първия линк който постна, да се замести ватата със стари вълнени неща, играчки, пълнежи от дюшеци и такива неща ми се струва МНОГО примамлива, хем че имаме такива неща и то доста, вълна от дюшеци и такива неща имаме доста в мазето, хем че ще спестим от вътрешни стени, направо мисля така да направя. Имам подозрение, че ватата е по-добър материал за изолация, но това че имаме много вълна и че не отделя частици много ми харесва и направо така ще опитаме, имам усещането, че ще се получи. Идеята на пича от клипчето което публикува, много ми харесва, гледал съм клипчето още преди да пусна темата. Това е брутално лесен и удобен вариант, ако мислех, че ще е достатъчно ефективен за звукоизолация, щях направо да го направя без дори да притеснявам хората от форума... Аз мисля, че тези акустични одеала които човека ползва ще са достатъчни за да направят "мъртва" среда в будката, сигурен съм, че звукът който ще улавя микрофона ще е предимно директен и после обработката ще е песен, но имам ужасното усещане, че тая система никак няма да изолира от от външната среда, като минават коли отвън ще че чува в микрофона а на нашата улица денонощно минават коли. А може би греша? Аз наистина не съм сигурен, как мислиш, ако покрия почти херметически с такива акустични одеала цялото "скеле" от PVC тръби, мога ли да се надявам на някаква поне прилична звукоизолация? Ако не, значи директно започвам това с вълнения пълнеж и плат за покритие и като стана готов ще споделя резултата тук, ще пусна и снимки и звукови примери : )
  5. Тия дни пътувах много и нямах възможност да пиша. Аз за пирамидките още не мисля, виждал съм оферти в продавалника, иначе като бивш пушач не ме притеснява ако миришат на цигари, но по-скоро ме притеснява дали ще са качествени. Иначе бях виждал по десет лева на парче. Аз първо кабинката да завърша... Да вляза вътре вечер когато хората бръмчат с колите прибирайки се от работа и да не ги чувам... После чак ще мисля за третирането на вътрешността. Опцията отвътре да е само плочки от облицована в плат вата отпада, мойто момиче категорично е против заради частиците, то и аз съм параноик по принцип... иначе сигурно така бих направил. Хем спестяваме от пирамидките, хем е по-лесно. Аз говорих с хора които могат да ми помогнат, сега ще пробваме дали първо можем да намерим материалите оттук, МДФ 9 милиметра и бичмета, да изрежем всичко и после ще поръчаме сигурно вата, за ватата нямам доверие да е нещо "местно", искам да поръчам наистина такава каквато трябва, всякакви измекяри има. Май сме се спряли на вариант в който само се сяда, хем ще е по-удобно за сглобяване и пренасяне, хем ще е по-лесно за направа. Аз не свиря на китара, но се надявам вътре да е удобно и за две миди клавиатури, докато записвам вокали обикновено записвам и падове, лийдове, така съм свикнал да си акомпанирам, ама ще вкарам две малки двуоктавни клавиатури близо една до друга на подставка и лаптопа за тракинг дето ползвам, той ще трябва и за четене на изреченията при запис на аудиокниги. Мисля, че ще се съберат тези неща. Малко бавно става процедурата по изработката при мене, завися от много хора за направата и често пътувам, ама ще пиша тук за всичко и въпроси много сигурно ще изкочат още. Аз се чудя и друго, ама сигурно е тъпо - ПВЦ плоскости дали могат да заместят МДФ-фа? Не знам и каква ще им е цената, но най-вече ме притесняват свойствата им за изолиране, сигурно е тъпа идея но до нас има ателие за изработка на врати и прозорци и такива неща и ако говоря с човека и му кажа каква идея имам и ако не ме направи на луд може и да стане нещо хихи. Знам, че е тъпа идея, но само я нахвърлих, какво мислите? В смисъл сандвич ПВЦ-вата-ПВЦ?ь
  6. Леле, направо ме разби, много ти благодаря!!! До тук всичко ми изглежда добре, аз съм един и сдемдесет и пет висок, ще имам място вътре дори и изправен, само моца на главата ми с който си връзвам косата когато съм вкъщи ще гъделичка тавана : ))) Като вътрешна дълбочина и широчина днес опитах със стандартна каса за врата, вкарах стола вътре и прецених колко ще ми е удобно и се оказа, че ще ми е доста удобно, а широчината на касата се оказа че е около 82 сантиметра. Но с приятелката ми стигнахме до извода, че ако е толкова малко отвътре, и че ако след поставянето на материал против звуковите отражения, размерът намалее с още десетина сантиметра, ще си записвам само аз вътре и тя ще ми се цупи, така че размерите които ти предложи са супер и напълно ги подкрепям. Вътре си става по-просторно отколкото си го представях, и някой рапър даже би могъл да записва вътре и да си ръкомаха колкото си иска : )) До колкото разбрах, чрез програмата за симулация и стандартните размери на материалите които се продават, си стигнал до тези размери като максимално удобни за спестяване на много рязане и напасване? Това много ми харесва. Имаме куче, помиярка е и е много сладка, среден размер, ваксинирана, чипирана, обезпаразитена и много зла и вкъщи всичко що е направено от ОСБ го е изгризала на сто места... Чудя се ако плоскостите са от гипсокартон, как ще е. Имам предвид, че гипсокартона май е доста по-тежък отколкото си мислих, може би е лесно ронлив и кабината общо взето ще изкара по-малко време, особено ако три-четри пъти в годината се налага да бъде разглобявана за да бъде премествана... Греша ли? А цената на гипсокартона как е спрямо цената на ОСБ? Знам, че тия неща мога да ги разбера от гугъл, ама трябва много да сравнявам пък и не знам в кои сайтове е най-добре да гледам. Да, това със сглобяемата конструкция е изключително важно, не държа да става бързо, или пък достатъчно удобно, че човек да може да го сглоби сам без някой да му подпира стените, но кабинка с по-големи размери от тези които минават през стандартна врата на стая, ако не се разглобява просто не е подходяща за нашият случай, освен ако нямам оная джаджа от "скъпа смалих децата". И идеята едната стена да е и врата на мен още преди ми хрумна, стига да не намали много стабилността. Трябва да си осигуря гумени лентички за вратата, не ми се иска луфта на вратата да компроментира целия труд. А за вентилация се чудя дали ако монтирам вентилаторчетата от комп директно, няма да шуми вътре. Но това може би е по-добре да го мисля по-натам. Също така специално в тази стая свободни ъгли просто НЯМА, ще трябва да е пред прозореца, но в стаята има два прозореца големи и няма да затъмнява много. Трябва да го пресметна ама вечерно време математиката ми е много кофти, но така на първо четене май 300 лева се вписват в цената на материалите. За бичмета се чудя дали не може да се ползват дървените рамки на старата дограма, и без друго са натрупани в двора заедно със стъклата. Има МНОГО, целия апартамент плюс гарсионерата претърпяха смяна на дограмата и има супер много дървен материал.
  7. Добре, стига jabs да няма на против можем да продължим дискусията около кабинката тук, само дето при мен работата с размерите каткто многократно споменах ще е малко сложна, при други обстоятелствата бих си направил по-голяма и удобна кабина, и в този ред на мисли не знам дали изобщо някой друг би избрал да изработи кабинка с размери като на тази която аз ще правя. Хихи, колко по-прост беше живота с обикновен динамичен микрофон...
  8. Здравейте, някой може ли да ми каже какъв е този микрофон? На него нищо не пише, може би някога е имало някакъв надпис но може би е изтрит от времето. Някакъв стар шур ли е? Звукът му определено не ми харесва, много е далече от динамичният микрофон който най-добре звучи за моят глас и маниер на изпяване - akg d65s. На капсулата преди имаше дунапренено дискче но беше паднало и го ползвах без него.
  9. Много ти благодаря, ще измеря стаята още днес и ще напиша размерите. При нас работата със стаите е малко особена, от доста време чакаме да ни прекарат ток в гарсионерата, и един майстор да се сети най-после да дойде и да сложи дограмата, че да можем да се преместим там. В момента жилищните условия са малко странни, в стаята която обитаваме, и е голяма стая, има едно огромно детско креватче на два етажа, което общо взето не се ползва, освен няколко пъти в годината когато сестра й с малките си дечица идват на гости от Варна и тогава ние се местим в спалнята и аз изнасям всичките си аудио джаджи че малките рушат всичко, и такива работи. Има един голям гардероб, до него е бюрото, точно пред огромния прозорец, до него пък е леглото ни. Общо взето свободни ъгли няма, пък и тази стая не я възприемаме много като наша, наша ще си е гарсионерата когато всичко се нареди. Та в тоя ред на мисли кабинката трябва да е много портативна и да може да се изкарва може би чрез разглобяване, като се постопли да мога да си я преместя в гарсионерата където няма централно отопление, и е пълна със строителни материали които майстора който мака й е наела без договор, трябва да превърне в дограма, но той само я лъже, така де, искам да си я преместим там и там да записваме... В тоя ред на мисли не знам дали са много важни размерите на стаята в случя, свободно място за кабинката има само пред прозореца, до гардероба, и то така че да може да се отваря... Иска ми се да е максималко компактна, на ръба на удобството в нея и на ръба на минималните размери необходими за достатъчно мъртъв звук вътре. Живеем на центъра и коли минават постоянно и за това най-важното й качество за мен е звукоизолацията. Предложението за дебелина на стената 5 сантиметра ми звучи много добре, звучи ми като по-лека и удобна за пренасяне и сглобяване конструкция, и по-евтина отколкото ако е 10 сантиметра. И най-вече по-компактна. Около метър и трийсет на метър и шеесет са приблизителните външни размери които преценихме, че можем да си позволим от естетическа гледна точка в случая, че да може да не заеме по-голямата част от нищожното ни останало свободно пространство в тая иначе голяма стая. Височината даже се чудя колко да е, приятелката ми ще записва седнала в стол, честно казано и аз така бих могъл да записвам, така че бихме могли да икономисаме и от височината, само и само максимално компактна конструкция. Знам как звучи всичко това, но такова е положението ни в момента... Ватата ли е най-добрия материал за звукоизолация в случая? В смисъл в сайта на децибел и други подобни съм виждал други материали, някакви гумоподобни, за сандвичи с гипскартон, даже на едното от тях хишеше някакви шантави 50 децибела заглушаване... В смисъл за такава малка кабинка не би било много скъпо според мен да се заложи на нещо по-различно от вата, ако е по-ефективно. Как да процедирам, какво да поръчваме и от къде, колко горе-долу грубо ще излезе? Извинявам се за многото въпроси...
  10. Леле... Много ти благодаря, сега още препрочитам и преосмислям. Опитах да ти пиша на лични но системата нещо май не работи. Баща й е добър със строителните дейности и ще ни помогне. Бая скъп проект май се очертава, 300 лева са един вид на границата, може би още максимум сто лева отгоре можем да си позволим, но ако шумоизолацията не е достатъчна би било много жалко. Като казвам скъп имам предвид предимно за свободното пространство в стаята, две от външните стени ще имат по-голяма широчина отколкото аз съм висок, аз по-скоро си представях като широчина широчината на стандартна врата на стая, и с офис стол вътре, супер коустрофобично за много хора но аз се чувствам много уютно да се свирам в такива места : )) Ако размерите на чертежае само за удобство и пространство отвътре, а не са минимални необходими за липса на резонанси вътре, се чудя дали бих могъл да ги намаля в известна степен, аз съм 58 кила човек, тя е 40 и общо взето като седна на пода и си прегърна колената, човек може да ме пъхне в стандартен хладилник хихи, не мисля че ако кабинката бъде по-малка би било проблем за удобството ни. Да може да се разглобява и сглобява е много важно, особено ако се наложи наистина да е с размерите като на чертежа, най-малкото за да може да мине през вратата когато се премества. Иначе май бих предпочел напълно мъртво пространство, ще се възползвам от пирамидките. И ако не е по-лошо като ефективност май бих предпочел гипсокартон, пък и по-лесно можем да го изрисуваме отвън с цветя и хипарски рисунки както сме го решили : ))) Аз всичко ще го обсъдя с баща й като се видим, ако не беше той дори не бих се навил да опитам. Аз дори не знам какво е ПДЧ, ама мисля, че е онова от което се правят в днешно време повечето мебели и на което я винаги съм му викал "талашит" . Ще го обмислям и ще видим точно как да го направим, май ще бъде бая по-удобно да се сглоби на друго място, в стаята не би било възможно да се работи. Бах, много сложна работа. Със сигурност ще има още въпроси, а стаята мога да я снимам, стаята не е малка но е бая запълнена с тежки големи мебели по стените, кабинката ще стои в срещу прозореца, няма да може да е до стена и така като гледам май бая ще го закрие. Но мога и като я направим да я преместим в другото помещение, не след дълго ще се постопли времето, само да го направим. Отново адски много благодаря, тия дни ще пиша пак с още въпроси които сигурно ще изкочат след като го обсъдим. Ще видим кои материали си имаме и кои ще купуваме. Няма да се откажа.
  11. Благодаря ви много за отговорите. Не, не съм се отказал, това си е голяма краста хихи. Да, почнах да чета темата ти jabs , много е готина и е за ЗНАЧИТЕЛНО по-сложно начинание от моята кабинка, само че наистина снимките никъде ги няма, иначе би било много яко да се види студиото. Ще ти пиша на лични за да се разберем как да се чуем когато ти е удобно. Аз видях от разни сайтове като децибел примерно, шумоизолиращи материали, дори и по-скъпите от тях за моята малка кабинка сигурно бих могъд да си ги позволя, понеже няма да е облицовка на цяла стая, само че не знам дали пък най-доброто не си е добрата стара вата. Мисля за саднвичи от гипсокартон - вата - гипсокартон, да са 4 стени, и покрив, и всичко това на сглобяеми панти че да може да се сгъва когато не се ползва, вратата ще е всъщност една от стените, по някакъв начин. За съжаление това е максимома който мога да си позволя като умения и най-вече като пространство : ( Почти съм сигурен че толкова малко пространство отвътре, както и да го третирам ще е бъкано от стоящи вълни и около 200 - 300 херца ще бъдат доста проблемни, и трябва много да се боря с тях при обработката, но поне се надявам да ме изолира звуково от шумът от автомобили отвън. Иначе имам възможност да си направя доста прилично домашно студио на тавана на кооперацията, това е пристройка и отдолу дефакто никой не живее, за домашно студио за електронно насочена музика с вокали и за войсоувъри би било страхотно, но няма асансьор а приятелката ми е в количка и е доста опасно да я качвам по стръмните стълби там. Иначе горе стените не са симетрични, едната е закръглена, не са и симетрични по между си и пространството не е малко, бих могъл дори да ползвам по-големи монитори. Но засега сме се насочили към кабинка, обработвам и смесвам на слушалки и така... - : )
  12. Това е много полезно видео, сигурно съм го изгледал цялото ама по-скоро на части през дълги периоди от време. Ще го изгледам пак цялото наведнъж. Значи какво излиза, със сигурност както го мислех няма да стане? Мислех си, че само с преграда от кипсокартон и яко налепено отвътре с вата ще изолира достатъчно звука, и същевременно с това ще обере кутиения звук от реверберацията вътре... В дълбока грешка съм, нали? : ( По-голямо няма как да бъде, разполагаме и с друго помещение в което отдавна съм решил да си направя домашно студио, но то не е свързано с централното отопление и през зимата обикновено двамата обитаваме само стаята в която ми се иска да е кабинката. А тя е запълнена и без друго с всякакви мебели и дори кабинка с размерите които посочих са голям естетически компромис. А относно размерите, мислех си, че дори и с тези малки размери ватата ще обере достатъчно от реверберацията, то ми е ясно, че ако не е вата а са просто пирамидки трябва да е доста по-голям размера, че да са ефективни, ако въобще е възможно да имат достатъчен ефект в случая. А иначе не страдам от колстрофобия, а микрофона който ползвам в зависимост от това дали пея по-тихо и басово, разчитайки на проксимити ефекта, или по-силно, ползвам между 12 сантиметра от устата ми, или към 25 - 30, и мисля, че бих имал достатъчно пространство за това отвътре. А за стени тип "сандвич" дали ще е възможно да ползвам рамки от греди, запълнени яко с вата, а от девете страни стени заковани плоскости от гипсокартон, в смисъл дали ще е ефикасно ако двете стени имат допирнаи точки по рамката? Ако това работи достатъчно добре, бих могъл да направя стените и тавана да се съединяват помежду си с винтове или панти, така хем когато е топло ще мога да си преместя кабинката в другото помещение, хем ако дълго време не я ползваме, да я разглабям и да я прокуждам в друга стая - ватата ще си е между пластовете гипсокартон и няма да се налага да се занимавам с нея отново. Даже тая идея ми харесва. В тоя случай обаче - вътрешни размери метър и трийсет на метър и шеесет на два метра, гипсокартонена конструкция звукоизолирана с вата на "сандвич" но отвътре гола, дали има начин с пирамидки само да укротят реверберацията и кутиения звук? Това е много малко пространство, а не ми се иска отвътре да слагам още един пласт вата, от която да съм защитен само с плата с който е облицована. Що ли ми се струва че от кутиения звук в тоя случай няма да има реално спасение... Аз мисля, че вече май почвам да се отказвам и това не ми харесва. Или може би някой знае друго по-елегантно и работещо решение?
  13. newwave

    Какво мислите за това?

    Това е чист синтпоп, не знам колко си барал с мелодайна ама вокалните ти умения са изключително типични за този стил, слушал съм някой изпълнители които звучат точно като теб, само дето записите им са по-излъскани и хубаво смесени. Ужасно е смесено, аз лично някой фрази бих ги изпял отново малко по-силно, или бих се позанимавал повече с автоматизацият на усилването и компресорите. На моменти не се разбира. Не знам дали това е кавър или авторска песен, но на мен много ми хареса, жалко че е толкова къса или недовършена. Темата е брутално стара, но не можех да не се обадя във връзка с готина синтпоп песен. Пък и има някакъв шанс във Вселената да ми прочетеш поста : ) Дано не си се отказал... За някой стилове като рок, комерсиален поп от тия лигавите по разни конкурси по телевизията не ставаш, както и малко хора които правят типичен синтпоп не стават, и дори не биха се опитали защото не се интересуват от това, но за този стил си типичен представител, казвам го като човек който слуша предимно уейв музика и нейните производни. Явно когато си пускал темата предимно по-рок или поп настроени хора са чули песента и не са искали да те засягат че не ставаш за пеене, защото сигурно това са си помислили, защото не са свикнали с нашата музика и не знаят много какво е прието в нея. Та за това и нула постове. А за тебе ако не си се отказал, може би съм те чувал по DigitalGunfire без да знам, че си българин : )))
  14. То е ясно, че няма да стане без таван. Не съм от София, а комшиите ми са само отгоре. Аз това което знам от теорията е, че би било добре да се постигне ефект на звук в "аквариум", звукът да няма от къде да излиза. И ако стените на така получения аквариум не вибрират, това би изолирало съвършено пространството в аквариума, от това пространство в което аквариумът е разположен. Разбира се, това може да стане само на теория, или пък с конструкция от демел мрамор например. В момента говоря само теоритично разбира се, просто разсъждавам. Сега да допуснем, че съществува такъв аквариум, в който има някакво вълшебно създание което не се налага да диша въздуха, а да го ползва само за пеене - понеже въздух няма от къде да влиза свеж, - и един микрофон. Звукът излиза от гърлото на създанието, най-първо влиза в кошницата на микрофона и почва да му огъва мембраната, но част от звукът излязал от гърлото на създанието заобикаля микрофона, друга част пък се насочва в други посоки, звукът се отразява от вътрешността на аквариума, и пак стигат до мембраната на микрофона, като по тоя начин в определени части от спектъра звуковите вълни се гасят помежду си, в други части се подсилват, получават се фазови и честотни проблеми, като всичко това накратко може да се опише като "кутиен звук". Това на всички е ясно от теорията за разпространението на звука. И аз си мисля, че в тоя случай ако по стените има материя със свойството звукът да изгуби енергията си когато влезе в съприкосновение с нея - размърдвайки механично материала, - той няма да се отрази от нея, а в по-голямата си част ще се преобразува в топлина в следствие на механично движение. Тук говоря теоритично, разбира се никаква топлина не бихме могли да отчетем дори с най-чувствителната техника, но според мен енергията на звука в това се превръща предимно, когато срещне ватата. Така де, значи до тук имаме херметически затворен аквариум, облицован с материя която вместо да отразява звука, го поглъща. В този случай единственото нещо което ще отразява звука и той-ще се наслагва в диафрагмата на микрофона заедно с директният звук, ще бъде тялото на създанието което пее вътре, лицето му, и други такива пренебрежими според мен фактори. В този случай може би не би се наложило да се слагат плоскости за разпръсване на високочестотните съставки на звука - демек пирамидки. Иначе за идеята за кабина тип сандвич се сещам как работи, харесва ми, че ще сме изолирани от прахови частици от тавата, но не съм сигурен дали пирамидките ще помогнат за анулиране на отраженията - направо си представям добре доловим кутиен звук в записа. Все-пак ватата е покрита с добре отразяваща плоскост. А на нас ни трябва предимно за запис на говор, в аудиокнигите няма музика за фон, обработва се по-различно от да кажем обработка на вокал на рок песен, тук нямаме микс, няма какво да "маскира" да кажем някакъв шум от микрофона и преампа в по-тихите изречения. Няма да правя много смел лоу-кът на микрофона, защото няма да има да има с какво да "воюват" ниските му честоти. Че за моите вокали ще бъде супер е ясно, в мойта музика по подразбиране си е прието едно кило плейт ривърб, че вокала да се отразява сякаш от дъното на времето и на спомените, там някъде мнооого назад в дъното на звуковата картина, ние уейфовете не харесваме много сухи вокали хихи. На мен лично никога не ми е пречило истински дори реверберацията на обикновена стая запълнена с мебели, за да си смеся вокалите. Ама сега работата е друга... Кажете ми дари разсъжденията ми за свойствата на звука в идеалното затворено помещение със звукопоглъщащ материалн по стените му са верни, не претендирам да разбирам много. Идеята ми е да анализираме дали това което смятаме да направим ще проработи достатъчно прилично, защото до седмица - две сме решили да почнем конструкцията, и яко ще се сдухам ако само хвърлим време и пари и отвътре канти, звукът от колите отвън влаза у микрофоня а я псувам кат прост отвън и викам "мило, дай пак това изречение, че некой баш са реши да мине баш по наща улица" : )))) В предишен пост съм описал точно какво мислим да направим, ще го спомена отново тоя път накратко - скеле от гредички, върху което ще се монтират гипсокартонени плоскости, а отвътре плоскостите ще са покрити с - най-вероятно - минерална вата. Ватата навярно ще я оформим на някакъв вид плочки, покрити от всички страни с рехав плат, и по някакъв начин ще се закрепват за стените и тавана на кабинката, плътно една до друга. Аз не мисля, че в тоя случай ще ни трябват пирамидки. Кабинката колкото се може по-компактна, метър и трийсет на метър и шеесет на два метра, вентилция, осветление и техническо изпълнение в случая не коментирам а просто материали и принцип на действие, такъв какъвто аз си мисля че ще, с моите жалки познания в тая област. Идеята е да изолира звуково колкото се може по-силно, във вокалния звуков спектър, и вътре да е достатъчно "мъртво" акостически, че записите да са максимално сухи. На прав път ли съм? Дали ще има неприятни изненади?
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.