Jump to content
Българският форум за музиканти

Annonnymоus

Members
  • Мнения

    272
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    1

Мнения публикувано от Annonnymоus

  1. То всеки лютиер би трябвало да може да й направи сетъп. Може ли да правиш китари и да не можеш да направиш сетъп на един джазмастър? Аз лично съм ползвал услугите на Vandell Guitars и Djerjinski Custom Guitars (не знам дали е позволено да се дава линк към страници, но лесно би могъл да ги намериш и 2-мата във фейсбук). Успех!

  2. Накратко - решил съм да си правя алуминиев пикгард. 
    Въпросите са 2: Има ли фирми, които биха се навили за 1 бройка да правят цял проект и ако да - колко ли би ми излязло? (Това е въпрос към хора, които са минавали по тази процедура за едно или друго нещо, независимо дали е било за пикгард или друг детайл) Още по-пипкавото е, че пикгарда, който имам за мостра, не е с най-желаните от мен размери и бих коригирал това онова по финалния проект. 
    Вторият въпрос е има ли с какво да го изрежа в домашни условия? Нямам никакви инструменти (циркуляри, прободни триони, флексове и т.н.). Забравих колко дебел беше листа, но със сигурност е по-тънък от стандартен пластмасов пикгард. 

    Пояснявам, че става въпрос за пикгард без отвори за адаптери - подобен на тези за акустична китара. 

    Благодаря предварително!

  3. 32 minutes ago, GKuzmanov said:

    По-голяма глупост можеше ли да напишеш?

    Зависи от контекста.
    Иначе на драго сърце бих прочел защо смяташ, че е глупост, не защото не допускам възможността да греша, а именно затова. Къде съм сбъркал, според теб, в опита си с въпросната глава?

  4. 2 minutes ago, Voidhanger said:

    Ще хвана да си спестя парите и ще си свиркам с Neural-ите на компа и това е. Явно всичко което не е 100 вата не става.

    Е, това е пък последното, което лично аз бих направил. 
    Кой с каквото се уреди. :) Аз си взех 50 ватов Гарланд за смешни пари. Свири всичко, за което се сетиш, само трябва задкитарното устройство да има уменията. 

  5. 6 minutes ago, Voidhanger said:

    Marshall DSL 20 HR гадна и жужаща глава? Сериозно?
    На Peavey гледам 6505+ mini head, така по картинки и ревюта в тубата не звучи никак зле дори и чистото. Engl Gigmaster 15 също е вариант.
    Тъпото е, че тука май няма къде да се пробват въпросните усилватели. Не робувам на марки, просто искам нещо що-годе прилично за тези пари. Да речем ,че кабинета ми струва 550 лева, 700 остават за усилвателя.

     

    Ми аз не можах да го издуя много, беше 2 дена при мен, но като го сравнявах с Пийвито... да. Под жужаща нямам предвид шумна, а че самата кривня е една такава... безплътна. Просто характера на гейна е такъв. Но пък момчето си я харесва, де... 

    П.П. Не знам и колко ще ти свърши работа за метъл също, защото колкото повече увеличаваш гейна, толкова по-мазно става, структурно си остава същия. Аз лично предпочитам High-gain усилвател с намален гейн, отколкото обратното. Слагаш му един TubeScreamer и заспива.

  6. Недей, един приятел има DSL 20-ката и е куха, жужаща, стерилна... абе гаден звук просто. 
    Иначе кофти за Оринджа, ама важното е, че си пробвал и си разбрал от 1-во лице, че не те кефи. 
    Пък за метъл по-скоро бих си взел Peavey 6505, даже и 20 ватовия му вариант няма грешка. Виж за чисти ще те поизмъчи... абе направо ще се разминеш с чистите (което бе и причината, поради която го продадох). Иначе... Bugera, Jet City?
    П.П Що не видиш 2-ра ръка някой Engl, те са сравнително универсални като звук?

  7. 4 hours ago, Evtim Djerekarov said:

    Китарата като дърво и акустични качества има много по-голямо влияние върху звука и усещането, отколкото адаптерите. Ако смениш адаптерите, звукът ще се промени малко, но няма да зазвучи като друга китара, само защото адаптерите са същите. В общи линии е като да смениш на певец микрофона. 

    Да, само дето шанса да ги чуеш всички тия неща при блек метъл е нищожен. Все пак не говорим за стил, в който китарата е разсъблечена от всякакви ефекти и резонанса, състейна й и изобщо тембъра й играят кой знае каква роля. Тъй си мисля аз, пък как е...

  8. 1 minute ago, Voidhanger said:

    Ами моята ми е много удобна даже - Pacifica 112MX. Чак па китарен герой не ми е Самот, хаха. Звука ме интересува. То и сега с нея си правя успешно блек метъл, но щом е лесна работата с адаптерите може и да тествам.
    Омръзнало ми е да я гледам, от 1999 я имам и исках малко да разнообразя.

    Ще чуеш осезаема разлика според мен. Аз щом чух такава даже и през един 15 ватов Фендър Фронтмен като си смених адаптера на Шектъра... Съвсем друга бира е. 
     

  9. 2 hours ago, Voidhanger said:

    А не мога ли да сменя хъмбъкъра на Yamahata с един Seymour Black Winter като на това ESP? Или не е толкова просто както си го мисля?

    Толкова просто е, стига да ти е удобна китарата.
    Иначе не го гледай Самот с какво свири; това, че ти харесва неговото свирене, не означава, че китарата му ще ти е удобна. Някои от моите музикални "герои" свирят с китари, които не бих пипнал през живота си... Най-ярък пример за това е Джони Мар, който свири с някакъв ужасен Ягуар - къса мензура, микроскопични прагове, ужасно малък радиус на грифа, единични адаптери и т.н - всичко, което прави една китара неподходяща за мен. Никога не бих си го причинил. 
    Та... знам ли, вземи си един хубав адаптер 2-ра ръка и пробвай. Освен ако китарата ти не е някакво пълно дърво, де. Те Ямаха имаха нелоши Пасифики, не знам твоята каква е. 

  10. 43 minutes ago, Voidhanger said:

    Майтапа на страна - колкото и да са красиви, май наистина не са подходящи за по-тежка музика. Към какво ще ме ориентирате в ценови диапазон до 700 лева независимо нова или използвана?

    Schecter Omen 6, в продавалник има един Ibanez S670 със Seymour Duncan distortion...

    Аз си свиря с един Omen 7 от години, само съм му сложил SD Nazgul на бриджа, че стоковия беше ужасно мазен. Не знам този, към който си се насочил, с какви адаптери е, дали са променили стоковите като характеристики и т.н., моята китара е от 2011. Иначе изработката им е добра.
    Ibanez от друга страна винаги са ми правили лошо впечатление като изработка; не съм свирил дълго с такъв, само тези, които съм пробвал в Икономов и други тукашни магазини. Някои хора пък много ги хвалят, и то хора, които разбират доста повече от мен. SD Distortion-а е safe bet за метъл. Обаче ако не можеш да се оправяш с флойд системи, сигурно няма да ти е много удобно с тоя Ibanez. Аз поне не бих си взел, но и аз никога не съм се учил как да боравя с такива (не ми е и представлявало интерес). 
    Harley Benton на Thomann бяха изкарали едни нелоши метъл машинки тази година, но пък те отиват към 1000 пари вече. Neck-through, EMG-та, стоманени прагове, заключващи ключове на Grover, Graph tech нътове... Имаха и баритони и 7-ци даже. 

  11. 2 hours ago, Voidhanger said:

    Имам да- много ми харeсват чисто визуално :D

    Дали ще се справят добре с метъл, пънк и дуум?

    Ми аз не бих си взел китара с мини-хъмбъкъри за метъл, честно казано. И алнико 2 магнити. 
    Иначе пънкарии можеш да свириш с всичко, то не е ли това идеята? Мръсно, грозно, сурово...

     

  12. 14 minutes ago, Voidhanger said:

    Точно това бери е гадно - взех даже 204-ката но нямаше разлика между това и вградената звукова карта, даже това ми звучеше по-гадно.
    Може би Focusrite solo е като за колегата?  Или някой Пресонус.

    Не знам тогава. Аз имам Presonus Audiobox 96, но никога не съм обичал да свиря с карти, така че нямам никакво по-конкретно мнение за въпросния интерфейс. Върши ми работа и това е общо взето.
    Не искам да го препоръчвам, защото, както казах, нямам отношение към картите и не искам да подвеждам автора на темата. 

  13. От лампа до лампа има огромна разлика. Аз лично не съм го пробвал тоя Крейт, пък и не разбирам особено, ама новите Крейт се ползват с лоша репутация.
    Има го и другото, че често очакванията ни се разминават с реалността и добрият китарен тон реално е много далеч от това, което сме свикнали да чуваме и което търсим първоначално. Поне аз бях така отначало, пък даже и по-натам, като слушах изолирани китарни писти си казвах "ебати ужасния тон", 6505-цата ми звучеше много "рехаво" и други такива простотии. Та така. 

  14. 1 hour ago, Voidhanger said:

    Харесва ми и винаги съм искал Orange. Отказах се от лампи, а Оринджа ще ми върши перфектна работа. 

    Приемам предложения, въпреки че го поръчах и платих, ще бъдат налични чак след седмица, така че може и да откажа поръчката, ако някой ме убеди за нещо по-добро/удачно. 

    Тогава го вземай и не го мисли. Щом си ти е на сърце и вече си си го избрал, не оставяй другите да те разколебават. Най-тъпо да се поведеш по акъла на някой и накрая да съжалиш за грешния избор, поне при мен е така. 
    Иначе аз попитах и от любопитство, но и защото лично аз щях наистина да проверя дали Владо Балев може да измисли нещо за определения бюджет (който беше и по-висок от цената на Оринджа). Но пък то щеше да е продиктувано от различни нужди (повече мощност и прочие). 

    • Like 1
  15. Въпреки, че е строго индивидуално - за мен Дънлоп Джаз 3 (Dunlop Jazz III) са най-удобните перца за метъл, особено тези с чертичките за по-добър захват (Max grip). И евентуално вече другите им размери (XL), ако тези са ти малки, както и Tortex Flex версията, те също са готини. В момента последните са ми go to перцата, независимо какво свиря, т.е. удобни са за всичко според мен - от дет метъл до инди. 

    Иначе за китарата - ако праговете са износени, грифа е зле генерално и моста е калпав също... само да ги оправиш ще ти излезе колкото една читава нова китара. Понеже виждам, че имаш някакви поне основни познания - защо не разгледаш китарите на Thomann, а именно Harley Benton? Много достъпни цени, страхотно качество, ако попаднеш на китара и знаеш кое да й инспектираш. Проблемът при тях е, че качествения контрол не е на нивото на някои по-големи производители, макар че доста ужасии четем и за Гибсън... Та, мисълта ми е, ако имаш някакво понятие от китара, дай шанс на някой Бентън; в случай, че има проблем (макар в повечето случаи да е козметичен), винаги можеш да го върнеш, а Томан имат репутацията на магазин със страхотно обслужване.  

  16. On 1/1/2021 at 2:02 AM, Heartman said:

    Дядо коледа това ми донесе, понеже съм слушкал.Зарибих се от един клип на Ола Енглунд, пък и във Фактор имаше намаление ?RG1503H.jpg

     

    Честито, готин усилвател! :cheers2:
    Аз преди време му бях хвърлил око, но нямах говорители/кабинет за 150 вата и се спрях на друг. Иначе и на мен ми направи впечатление точно заради това демо на Ола. 

    • Like 2
  17. Какво стана, колега, свикна ли? 
    Така като слушам ми звучи все едно натискаш твърде много и пръста ти опира във фретборда. По принцип идеята е струната да прави контакт с прага, не с дървото. 
    Иначе ако праговете са някакви миниатюри, сигурно е неизбежно да пипаш и дървото. Аз затова мразя малки прагове. 

  18. Ще се възползвам от темата на колегата да попитам къде (и при кого) в София могат да се сервизират лампови усилватели?
    Засега не ми се е налагало, но да си имам предвид за в бъдеще, все пак консуматив са тия лампи, ще се сменят все някога. :cheers2:

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.