Jump to content
Българският форум за музиканти

costa01

новаци
  • Мнения

    15
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

costa01's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Обществена Репутация

  1. и на нас пиано техниците ни е много забавно да регулираме руски пиана да не говорим за интониране истинско приключение, получава се уравнение с много неизвестни като концепция самото руско пиано е странна птица. принципно има една обща теория на пиано - строителството, която следват всички фабрики (немски, английски, френски, скандинавски, американски и т.н.). Руските пиана не се подчиняват на тази теория. Всеки отделен модел е уникат също като при steinway...и там не всичко може да се сравни с теорията ето един общ белег между руските пиана и steinway когато се обслужва руско пиано, трябва да се вложи изключителна двустранна толерантност и всичко това да е на минимална цена
  2. прочетох няколко реда от коментарите, и общо взето властва всеобща заблуда относно дървените клавиши и щифтовете в ел. пианата позволете ми да дам и моето мнение на profi (пиано мейкър това от какъв материал са направени клавишите няма абсолютно никакво значение. Започналото през последните години вграждане на отделни "оригинални" компоненти, присъстващи в пианата е готин маркетингов трик. А това, дали клавишите са дървени или не предизвиква по скоро placebo ефект и някакво вътрешно удовлетворение у клиента. Все пак думата "дърво" звучи по - ексклузивно от "pvc", и самата думичка продава по - добре. Относно стремежа на почитателите на електронните пиана към по - реална пиано механика мога да кажа, че е почти недостижим, тъй като в концепцията на едно ел. пиано не е заложено това нещо. по описателно мога да дам следния пример..когато на една каруца се подменят дървените колела с тези на автомобил, вози по мекичко, но е далеч от мпс-то единствено важни са чиповете и семплите
  3. всичко зависи от качеството на вложения материал. Стабилноста на механиката и на строя са от важно значение. Руските инструменти са неблагодарни за поправка, няма два еднакви елемента вътре в тях. За акордиране, ако вирбелите са ок, са относително приятни. За звукови качества е относително да се говори, но е добра алтернатива за евтин инстурмент за начинаещи деца. Сред немските пиана има също безброй недоразумения, но това как ще звучи дадено пиано, зависи изцяло от акордьора. При Steinway всичко е ясно...това е роял, който може да се акордира, да се качи в камион и да бъде превозен на 400 км, да се сложи на сцената и напред Работих в една музикална къща, в която имаше 35 рояла Steinway, които се отдаваха под наем. На 30 годишни инструменти, които са пътували от сцена до сцена почти всеки ден, нямаше никакви появи на луфтове, разхлабени части и каквото и да е там още. Всичко останало след 10-тото местене започва да хлопа, да трака а относно тежеста на механиката, това е много дълбока тема и съм сигурен, че 99% от пианистите нямат абсолютно никаква представа, какво се случва вътре и какво по-точно се разбира под тежест това си е направо за нова тема
  4. принципът е елементарен. под клавишите се монтира един панел с 88 езичета, които се задействат при натиск на клавиш. тези езичета минават между датчици, които отчитат скороста и дълбочината и изчисляват приблизителната динамика. и изпращат сигнал до компютъра - майка, който се монтира под клавиатурата. Алуминиева лайстна спира чукчетата преди да ударят струните, и така пианото е "изключено". В компютъра майка са запаметени semples на различни инструменти. В по - добри модели има и запаметени мелодии за съпровод. За разлика от е - пианото липсват ритми и други подобни. Обикновено има два изхода за слушалки, един за преподавателя по пиано и един за ученика. Някои модели имат, CD записвачка и USB.
  5. Една добра система от далечния изток с вградени 120 различни инструменти и звуци има крайна цена с вграждането около 2200 лв. Корг системата, която има няколко разновидности на пиано и роял, чембало и орган струва с монтажа 3000 лв. Тя е по прецизна при калибрирането, т.е. при напасването на динамиката. Качеството на звука е по добро. Може да се транспонира, има няколко исторически акордирания, компакт диск, възможност за запис, има си качени разни парчета и други джаджи Разгледах и тази клавиатура AWA Pro. Единственото общо с рояла е че има дървен клавиш, който е гарниран и до там това е повдигащ механизъм с две рамена. Напаснати са грамажите за натиск, както при концертния роял. Дори в басите са с 10 грама по - тежки от колкото при концертния роял на Steinway. При рояла принципът е много по сложен, има много повече рамена, има разни откати и най - голямото предимство е контрола върху клавиша. Т.е. начините да бъде натиснат един клавиш на роял са хиляди хиляди, а при тази система дигиталното пресъздаване на тона е много по ограничено...т.е. динамиката. Приблизително знам как става разпознаването на динамиката в "изкуствените" клавиатури и тя е доста ограничена. при натискането на "изкуствен" клавиш се случва само едно потъване. Според мен включването на дървения материал в дигиталните инструменти е добър търговски усет за разширяване на палитрата и едно хитро подвеждане на клиента, че по този начин инструментът се доближава до акустичните му роднини. Според мен групата хора която ги използва (дигиталните) с любителска или професионална цел, рядко се интересува от механичните качества, а по скоро от дигиталните. Търси се естествно и някакво сходство. Дилемата дигитално или акустично, се изправя най - вече пред родители, чието дете тепърва започва да свири на пиано.
  6. Korg никога не са имали silent-система, нещо се бъркаш, те са производители само на електронни музикални инструменти, а silent-системи се монтират ... CyberGene бързам да те опровергая ..имам сертификат за вграждане на Silent - Системи придобит от европейския представител на Корг, и се отнася специално за Корг - Digital System. Познавам много колеги, които също вграждат такива модули. Все повече хора предпочитат да си инсталират този спасител срещу нервни съседи в старо пианоПринципът за блокиране на чукчетата е еднакъв за всички производители. След вграждането трябва да се промени само регулацията на пианото, за да може всичко да си функционира добре. Чувствителноста на датчиците (т.е. разнообразието на динамиката) под клавишите нараства и с цената на системата. Има и обикновени непретенциозни модули, и звуково заложените semple са с по лошо качество. Случвало ми се е при някои пиана технически да не може да се вгради такава система, понеже има зададени параметри за мястото което е под клавишите, и понякога недостигат няколко мм да се постави това чудо а самото име Silent система мисля че е запазена марка на Ямаха. И всеки друг производител си измисля нещо подобно. А клавишът от каква материя е направен няма значение, важно е какво му е продължението.
  7. да добавя, че липсва механика на електронен инструмент, която да се доближава до акустичното пиано, въпреки подробните описания в рекламните брошури за какви ли не джаджи и елементи, които подобряват и бла бла бла бла просто заложените технически принципи са много различни. За да може един електронен инструмент да има същото усещане на клавишите, то вътре в него трябва да има абсолютно същата механика. Нещо като Yamaha CP 70 Това би направило тези инструменти много по - скъпи. Най - добрия вариант е да се вгради Silent - система в акустичен инструмент, и по този начин имате 2 в 1. Най - хубавите са на Корг и на Ямаха. Silent - системата на Steinway&Sons също не е лоша, но като крайна цена е нереално скъпа. А виждам, че напоследък различни производители са лепнали на дигиталните си инструменти нещо, което наподобява мини-резонансна дъска на пиано, която има 100% оптичен ефект, от колкото звуков
  8. за по-горния ми коментар, права си Зара, поувлякох се в описанието за старите немски пиана, но пазарно в момента в представите на хората едно старо немско пиано от среден клас, независимо от каква марка е, е почти ценово еквивалентно на едно 30/40/50 годишно чешко или ГДР-шко пиано а за да съм директен с теб, пианата Petroff ценово със сигурност доближават небрежно средния клас пиана, но като качество са далеч по - ниски. а относно тарифата за акордиране... това се оказа също толкова широко понятие..за мен лично 40 лв. е ниска цена, знам че има колеги, които достигат до 180 лв. за концертно акордиране, което при определени условия е нереално. Ако от акордьора се изисква да "виси" в залата по време на репетиции цял ден, и преди концерта да провери отново рояла, тази цена е оправдана. Иначе едно акордиране е между 50 и 80 лв. А съм чувал, че някои искат и по 20 Цената е винаги една съвкупност от добра преценка на собствените способности и напасването им към ежедневните битови условия. А тази цена от 500 лв. е абсурдна за справка ето и цените в различните държави за едно акордиране на 1 бр. пиано, което е в радиус от 30 км. от работното място на акордьора Германия - 100 € Австрия - 80€ Швейцария и Лихтенщайн - 240 CHF (320 лв.) Белгия - 120 € Франция - 80 € Италия - 100 € Норвегия - 120 € Турция - 120 $ Гърция - 60 € Русия (Москва) 250 $ Русия 60 $ Румъния 50 € Бразилия 150 € !!! ( В Сао Паоло акордьора бил толкова неоткриваем и зает, че по лесно било да се поръча акордьор от Ню Йорк за важни концерти (Германия, ШвеЕстествено има акордьори, които работят и на по - ниски от тези цени. Както и на по - високи. Качеството е най - добро в Швейцария, Германия и Австрия. В скандинавските страни се акордира предимно с машинка. Във Франция дори известни музикални къщи не предлагат много добри акордьори, което честно казано ме изненада А в USA също знам, че се действа много съмнително, с изключение на големите музикални къщи, но и дори при тях качеството е по-ниско от европейскотойцария, Австрия). Дължи се на странната система на обучение за акордьори, която имат американците.
  9. конкретно във Вашия случай само транспортирането до София, и след това транспортирането на пианото до клиента може да е разход от 500/600 лв. и не на последно място акордьорът извършва тясно специализиран труд, и ето цената се получава а хората които купуват пиана от частни обяви винаги рискуват да попаднат на непрегледан инструмент, и когато извикат акордьор, да се прибави към платената цена още една не малка сума от 300/500 лв. за да може пианото да има "християнски" вид, и накрая за купувача пианото излиза по скъпо от реалното. Само за София мога да кажа, че 99% от пианата в частни продажби които са в обръщение, са винаги с много завишени цени, а и вече не е толкова трудно да се намери хубав оказионен инструмент. Има внос на употребявани запазени пиана от Германия, Швейцария и Австрия. Качеството е много по-добро, навлизат по добри марки, и естествено и цените са по-високи. И е много важно да се знае, че едно пиано от среден клас (това са марките Шимел, Гротриан Щайнвег, Блютнер, Аугуст Фьорстер, Заутер, Зайлер, Шидмайер, Забел, Цимерман и много други подобни) след 50/60 години реално губи цялата си търговска стойност, и е редно ако те отново се появят в търговската мрежа на предлаганите пиана, то образуваната им цена да се основава на вложени в тях нови материали и труд. Не може на едно пиано само за това, че се води "немско", което е тотално захабено и сринато от свирене, от абсолютно неизвестен производител, да му се искат 1000 или 2000 лв. Коректно е да се мисли и за купувача, и да се намери най - добрия баланс, така че и двете страни да са доволни.
  10. Искам да напиша какъв е подхода на търговеца при продажба на инструмент. Конкретно във Вашия случай, преценяваме примерно една крайна цена за купувача, която варира около 1500/1600..това би било справедливо за клиента, който в случая получава стегнат инструмент. Това означава пианото да е регулирано, подробно почистено, чукчетата да са изшлайфани и интонирани, да се направи опит за заличаване на петна и всякакви щети по кутията, да се полират педалите, да се отстранят шумове, или като цяло да му се предаде добър търговски вид, и не на последно в тази цена да е включен и транспорта. Във Вашия случай предложената цена от гледна точка на търговеца е коректна. 500 лв за пианото, и като се добавят средства за транспортирането му от Стара Загора, надценката за вложения труд, и транспортирането му до бъдещия клиент... Да Ви ориентирам само, че навсякъде практиката е, когато търговците на пиана купуват от някого пиано, цената е винаги доста по ниска. Ние пресмятаме вложения труд, след това транспортирането и поемането на някаква гаранция. Лично аз, когато някой ми предложи да ми продаде пиано, давам винаги един и същ съвет. Да се опита с частна обява, с по добра цена за продавача, и ако шансовете за продажба изглеждат лоши, едва тогава да се продаде инструмента на търговец. От там нататък разчитаме на търговеца да е коректен и да вложи наистина труд и да подобри пианото, а не по собствена преценка да сложи 1100 лв. надценка без дори и 5 мин. извършен труд.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.