Jump to content
Българският форум за музиканти

Viara Ivanova

VIP listed
  • Мнения

    1352
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    8

Мнения публикувано от Viara Ivanova

  1. След-пандемично и преди-апокалиптично - Здравейте отново! :) 
    На линия съм за уроци по съвременно пеене, музикална теория, солфеж, songwriting, английски език. 

    контакти: Skype this_little_bird

                      Viber 0893 577341

    Ако сте вокалисти, родители на вокалист или вокални педагози и търсите съвети/ подкрепа/ вокално обучение, можете да се присъедините към ФБ групата ми: вокално студио "Вяра Иванова" - официална група . Възможно е и видеата на вокална тематика в моя YouTube канал да са ви интересни.

    Успех на всички!

  2. On 11 February 2018 at 5:07 PM, Dan said:

    То по тази логика всичките учители даващи частни уроци, трябва да имат фирми. Ако толкова искаш да издаваш фактури и касови бележи, намери някой познат с фирма, и се разбери с него. На който му трябва фактура, вземаш такава от фирмата на познатия и готово. Иначе става сложно - счетоводство, реклама, адвокати, наеми и т.н. Ако намалеят приходите, а разходите си продължават, какво правим?

    Затваряме фирмата, естествено.

    То, ако се стигне до момента, в който като теглиш чертата това, което остава за теб е под това, което си определил като бизнес цел, значи си объркал бизнеса ;)

    • Like 1
  3. Здравейте!

    Да, ако искате да работите сама и да нямате главоболия - ЕООД :) Така ме само ще можете да се осигурявате и да имате доказуем доход ( ако кандидатствате за кредит/ ипотека), но и да Ви се признават направените по дейността разходи, които - поне при мен, не са малко :) 

    Повечето частни учители, които познавам ( вкл.тези, при които съм ходила на уроци като дете) си преподават нелегално - у дома, примерно, без да отчитат печалба, без да се осигуряват. Има и такива, които се присъединяват към школи - общински, частни, където са на договор.

    За лиценз за пръв път чувам, лиценз за какво точно?

     

  4. Уроци по съвременно пеене, музикална теория, солфеж, songwriting, английски език. 

    онлайн - Skype: this_little_bird или в студиото ми в гр. Пловдив

    За записване: 0893 577341

    Ако сте вокалисти, родители на вокалист или вокални педагози и търсите съвети/ подкрепа/ вокално обучение, можете да се присъедините към ФБ групата ми: Sunday School with Viara

    Успех на всички!

    • Like 3
  5. Ани, душички мила!

    С моите ученици ползвам ето този сайт - купувам си ученически акаунти към моя, правят си регистрация и после яко домашни :)

    https://www.sightreadingfactory.com/

    Много лесен за ползване, създава идеален "навик" - като с всичкото останало четене на езици, може да се упражняват вокалисти и инструменталисти, вкл има и дуети, можеш да си правиш диктовки, да си пуснеш пианото, за да чуеш как трябва да звучи нещо :))

    Преди да ползвам този сайт, работех с два учебника - единият на Бъркли Прес, другият на Musicians Institute. Има разбира се съвети за запомняне наизуст на звученето като сравняваш с интервал от известна песен - пр. чиста кварта: началото на Amazing grace/ сватбения марш, октава - Over the rainbow, ако искаш ще ти издиря един cheat sheet с идеи за такова сравнително запомняне от популярни песни. Аз примерно по-скоро се старая и за мен, и за учениците да работя с усещането за далечина и "процент" дисонанс :)))) И особено като се има предвид, че основната част от упражнения за разпяване са базирани на мажорна гама, и то 1-3-5-8 степени, човек бързо свиква да заковава или да усеща, когато е малко под или малко над, какво трябва да направи, ако има някакъв бемол/ диез, който не е част от гамата, или примерно ако се пеят ладове/ блус скали :) 

    Успех!

    бду, ако желаеш ще те добавя в една ФБ група, която направих за съвети и помощ м/у вокалисти, педагози и родители ;)

  6. Здравейте! Казвам се Вяра Иванова и съм вокален педагог. Ако желаете, можете да се свържете с мен тук или на скайп: this_little_bird и да ми изпратите аудио клип с пример за треперенето, което споменавате. В работата ми често срещам една много специфична липса на стабилност в тоновете около разговорните при по-възрастни вокалисти, при такива, които имат проблем с алкохола или хора, които са преживели някакъв стрес и имат проблеми с нервната система. За да определим от какъв характер е проблемът, и съответно какво да се предприеме, трябва обаче да чуя как точно звучи.

    Посещавала ли сте медицински специалист?

    В кой град сте?

    Ако желаете, можете да се присъедините ФБ групата ми за помощ, съвети и вокално обучение Sunday School with Viara

    Поздрави.

  7. Здравей, Стояне!

    Много приятен тембър, придава истинска емоция на песента.

     

    На моменти има неточности, които на мен ми звучат да са по няколко причини, или просто недобро научаване на мелодията :) да кажем, ти си "запомнил", че мелодията е една, а тя е друга, както в  "Ако някога пак те целуна", или изпяване на думите по инерция - с интонацията, с която би ги казал, а не с мелодията на песента - примерно в началото, "пак ще останем сами",  в мелодията тонът на сричка "са" е с тон над "ми", а при теб интервалът не е чист, защото изговаряш "сами" по-скоро като "съми", "ъ" седи по-ниско от "а", и оттам и при теб е неточно :)

     

    Съветвам те ако можеш да си намираш партитурите на песните, или да си транскрибираш мелодията с китарата - дори и за момента да не можеш да пееш по ноти, само да гледаш "накъде върви" мелодията ще ти е от полза и ще осмислиш, че примерно две съседни срички не са върху един и същи тон, а има някакво разстояние между тях - така ще можеш да си много по-точен и да си тренираш слуха.

     

    Ако още търсиш вокален педагог, можеш да ми пишеш в скайп: this_little_bird

     

    Вяра

  8. Здравей, Marry. За кой град си търсиш педагог?

    Аз съм вокален педагог и редлагам индивидуални уроци по  съвременно пеене в София,Бургас и по скайп.

     

    Уроците включват вокална техника, работа по контрола върху дишането при пеене, подобряване на интонацията и артикулацията, фразиране, стилова специфика, орнаментика,фонетични особености при пеенето на чужд език, подбор на репертоар, писане на чартове. Според интересите и амбициите на ученика може да се включи обучение по теория, писане на песни, аранжиране на вокали, подготовка на певци за кандидатстване в колеж/университет/консерватория във Великобритания, както и уроци по английски език.
    Стилове: поп, рок, блус, соул, музикален театър.
    За мен:
    Работя като музикант и преподавател в България и Великобритания. Завършила съм Applied music в University of Strathclyde, Glasgow, UK и Изпълнителско майсторство в попмузиката в Stevenson College Edinburgh, UK. Преподавала съм в частни музикални училища във Великобритания, както и като лектор в Кралската консерватория на Шотландия (RCS) в Глазгоу, Шотландия. Имам дългогодишен изпълнителски опит - като соло изпълнител и като вокалист/басист в групи. Паралелно с преподавателската дейност работя по авторска музика и като сешън музикант.
    skype: this_little_bird
    • Like 2
  9. :))) В съвремието (българското) са известни случаи с певци, които определят "броя октави" като към броя цели октави, които покрива певецът добавят и броя "наченати" такива. По този начин от медиите разбираме за български певци с по 4/5/6 октави гласове, а същевременно в творчеството им подобен диапазон не се забелязва. И те таки ...

    • Like 1
  10. Здравей, baubau! Много се радвам на млади хора като теб, които имат желание да се занимават сериозно с музика.

    Аз преподавам пеене, на разположение съм за уроци в София, Бургас и по скайп. Цената на един урок е 30 лв., а продължителността 60 минути. Успех!

  11. Здравей, megibal! Защо не пуснеш тук твой запис? Така ще можем да преценим какво имаш предвид и да ти дадем по-точен съвет.

    Човешкият език е прекалено неточен, едно и също нещо може да бъде разбрано по много различни начин, в зависимост от житейския и професионалния опит на хората, които го коментират.

    Ето, примерно, твой ръководител ти е казал, че пееш като "ансамблова" певица, което ти приемаш да значи, че според него ти пееш носово.

    За мен, примерно, различията между хористите и солистите не са и няма как да са в това дали се пее носово или не, разликата е в степента на изнесеност/ окръгленост на гласа. А наличието на носовост, вида ѝ, степента на включване в цялостния звук ... тези неща зависят както от изпълнителя и неговия вкус, така и от музиката, която се изпълнява, различните стилове изискват да се наблегне на различни неща. В класическото пеене, примерно, носовост по правило не се допуска - просто тази музика не е писана, за да звучи по този начин, докато в други стилове като соул, блус, джаз, музикален театър, българско народно пеене е задължително да присъства в баланса на звука.

     

    Когато работиш без вокален педагог трябва да си изключително внимателна, да слушаш внимателно (записвай се!) и да обръщаш внимание на реакциите на тялото си - това е, което вокалният педагог прави, преди да даде съвет. В случая с носовостта, трябва да си създадеш правилна преценка за това какво е носовост и как се постига, чисто физически, което после ще ти помогне да установиш контрол върху баланса на звука. Нещото, което е добре да пробваш като начало е да работиш по отрицателната практика, т.е. изпяваш една фраза възможно най-носово. Хубаво е като пееш да имаш огледало пред себе  си и да наблюдаваш реакциите на тялото си - всякакви гримаси, които правиш, позицията на езика, на ченето, къде ти е мекото небце, къде усещаш въздушната струя, мускулите около носа и устата как се движат, какво дишане прилагаш, има ли опора или не, в коя част на тялото си я усещаш най-много. Голяма част от пеенето е физически процес, познаването на този процес прави контрала върху него по-лесен.

    Наблюдавай себе си и след като установиш тези неща, които ти написах по-горе, запиши си ги на един лист. След това се върни в неутрална позиция и изпей същата фраза като се стремиш да няма никаква носовост. Обърни внимание отново на същите неща. След това пак от неутрална позиция почни да редуваш - носово/ неносово.

    Пиши ни, за да споделиш развитието :)

    • Like 2
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.