Jump to content
Българският форум за музиканти

2+2=0

Members
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

2+2=0 last won the day on August 4 2014

2+2=0 had the most liked content!

Community Reputation

94 Excellent

About 2+2=0

  • Rank
    Навъртащ се
  1. EGC са страхотни инструменти, честито. Не знаех, че тук въобще се намират. Много искам една изцяло от алуминий. И Paradise Lost и отива, честита придобивка.
  2. Здрасти, моето мнение е, че ти личи, че свириш на китара, защото си задаваш въпроса като човек, който (отскоро) свири на китара. Според мен за твоите задачи, поне както си ги написал - само метъл и само вкъщи, няма голямо значение какъв ще е басът в този ценови клас - има дооооста евтини варианти, които ще ти свършат работа, защото така или иначе ще записваш процеснат звук, накрая по-важни ще са не дървото и адаптерите, а доколко можеш да работиш със софтуера си и знаеш как да постигнеш звука, който търсиш. Та, това като въведение - преди да си купиш бас, помисли какъв звук търсиш и се постарай да разбереш, поне относително, как се постига. Оттам нататък е експерименти с DAW, VST-та и процесинг. За самия инструмент - важно е да пробваш, поне според мен, за да знаеш кое ти е удобно. Винаги се пренебрегва това, не знам защо. В крайна сметка, това е половината въпрос - дали инструментът е удобен и работи адекватно. Най-лесно ще си отговориш на въпроса 4 или 5 струни - просто си отговори на въпроса необходима ли ти е петата струна и в каква настройка смяташ да свириш и композираш/твориш/шумиш. Останалото е въпрос пак на вкус и удобство. За дърво, адаптери и т.н. - както казах, според мен, подхождаш китарно в басова ситуация. За целите и бюджета ти, много по-важно е удобството и надеждността на баса /ако някога решиш да го млатиш на концерти или го третираш като бяла робиня/. Чисто информативно можеш да се информираш/заслушаш какви са разликите между j и p-басове, примерно, като начало, кой е Леми и защо това е важно, какъв е този магически warwick thump и т.н. и т.н., но така или иначе в началото всички тези неща са по-скоро абстракция. За да не съм съвсем голословен, 400 евро могат да ти купят следните вариант (грубо, по спомени) - Ibanez SR, Yamaha BB, Sterling, Squier, ентри левъл LTD или Jackson, Epiphone T-bird и сигурно поне още толкова - нови модели от магазина. На старо - Ibanez BTB, стара Yamaha BB, евентуално мексикански Fender (??), Warwick RB, старо LTD и т.н. Като цяло, особено по интернет, изборът е по картинка. Смисъл от големи препоръки и търсене на модели май по-скоро няма. Все пак, всички гореизброени неща са утвърдени като надеждни за бой и насилие марки. За конкретни модели, моето лично мнение ще е съвсем различно от твоето и на другите хора, но все пак - ако ще е Ibanez - BTB, а не SR, ако ще е Squier, нека е P или направо, но по-скоро Sterling бих избрал, Epiphone-ските басове не ми харесват, Warwick Rockbass сериите се твърди, че са си покачили качеството от преди, т.е. по-скоро по-ново производство търси, старите BB на Yamaha са много яки, LTD нов или стар винаги е сигурен избор, според мен, като за малко пари. Бас от махагон не харесвам, но може да е било до бройките, които съм пробвал и заради начина, по който свиря. Моят съвет, в края на краищата, е да инвестираш първо време, за да си намериш звука, който ще гониш и вариантите, с които да го постигнеш. После зарежи тези 400 евро и си купи нещото, което нааай-много ти хване окото/ухото и така. Купи си Gibson Ripper или Rick-че, само заради бонус точките колко ще си як с тях като блъскаш. Или ако ще е метъл, нещо черно и застрашително задължително. Въпрос на вкус, след цалата софтуерна магия резултатите ще са много сходни, ако разбира се, знаеш какво правиш. Между другото, какъв е пазарът във Финландия за инструменти? Би трябвало да има тонове гиър? Не взимай горното съвсем на сериозно и после да се похвалиш.
  3. ^ Задължително НЕ МОДВАШ Гибсъна, ако е >2000, иначе звукът не е кристално чист и ясен и губиш точки музикантственост, важно е да се спомене. Понеже не разбрах въпроса и цялата тема, доколкото схващам, въпросът е как се връзва атенюатор/loadbox? В случая, питаш за атенюатор, после си говорим за Torpedo Live, което е всичко, но не и атенюатор, така че явно нещата регулярно поеха в посоката на гибсъните за четири бинки и ламповите маршали. Ето каква е играта с Torpedo Live-ът. Чейнът е следния: ти - ефекти N на брой - амп - вместо да включиш кабела на ампа в кабинет, боцкаш в TL-а - оттам насетне можеш да ползваш следните варианти: - включваш цялата горна салата в миксер/централно - чок гюзел, когато нямаш кабинет под ръка за свирене en vivo или не можеш да събереш 40 кг. Mesa Oversized 4x12 в поло-то на баба си; - включваш в аудио интерфейс - като цяло затова си си купил IR loadbox, нали така, ибаси?! Кой ше си играе да слага микрофони и да се гъзи по два дни да рови къде е на говорителя центъра и колко точно е 15 градуса ъгъл??? - използваш и TL, и кабинет - за моментите, когато явно едното не стига (???), или защото просто може; - включваш слушалки за direct monitoring - като цяло, продаваш полото на баба си, купуваш си техника и я използваш по безкрайно безсмислен, но за сметка на това не особено ефективен начин. Като разбира се, това са комбинациите, включващи китарен усилвател във веригата. Може да става дума за преамп, външни ефекти и т.н. Между другото, след кратка справка с интернет, това цялото нещо го пише ама баш на заглавната страница на сайта на Two Notes, за какво образоване става дума, пак не е ясно. Ако искаш пакетът да включва и атенюатор, продуктът (от производството на TN), който търсиш, по-скоро е Reload. Ако те вълнуват лоудбоксове, вариантите са няколко, в момента се сещам за AMT Pangaea и Radial Headload. Ако те вълнуват атенюатори, темата, както казаха и по-нагоре, е обширна, което в прост превод значи, че ти трябва сертифициран инженер, а не музикант, за да ти обясни, но хората ги е срам да си признаят, че не знаят как става магията. Ако търсиш вариант да свириш на лампов амп вкъщи, горните две неща са в сила, избираш си вариант, изсипваш торбата с жълтици и след това откриваш тънките разлики, като цяло безсмислено занимание само по себе си, но щом ти е мерак, кои сме ние, че да те спрем. Ако вече ситуацията е по-дебела и се интересуваш от записи, как да се хвалиш пред приятелите, че имаш домашно студио и т.н. - взимаш интерфейк, купуваш една 57-ца от кумова срама, взимаш каквото си избереш след това и си ти. Ако просто въпросът е за silent rig, има доста по-евтини и задоволителни варианти, като практис амп-ът е само един от тях. Та, като цяло, повтори въпроса, ама по-ясно - какво точно искаш да постигнеш? Ако просто искаш да научиш нещо, мисля, че отдавна е доказано, че този форум не е най-подходящото място да се задават въпроси, а и има доста по-достъпна и ясно обяснена и онагледена информация, буквално, в ютюб, например.
  4. ^ Въпрос: някой знае ли как се боядисват капачки на адаптри? Отговор: джазмастърът не е с Р90-ки!!!!!!! ??? Аз пък може да го искам с Р90-ки, ко прайм тогава? Очаквам някой да спомене, че гибсън не се модва БЕ КЕЛЕШ!!1! Иначе въпросът си стои, моля ви, не ме линчувайте, обещавам че не искам да модвам оригинални китари чет'ри хий лева импорт на промо цена.
  5. Значи, извинявам се предварително, че задавам страничен въпрос, горе-долу във връзка с темата за изработка на адаптри, и то от чисто визуална страна - някой занимава ли се с ецване и финиш на капачки на адаптри? Някакъв опит за споделяне? От известно време ми се иска да прибавя малко допълнително неприятен и мърляв вид на една от китарите и разглеждам доста малки производители. Това е генералната насока, отдавна точа лиги по някакъв Jazzmaster с P90-ки.
  6. 2+2=0

    Сиромашки Les Paul

    + 1 за на старо. + още 1 за японски сет нек > епифон > други Между LPJ и Epiphone Pro може и да има двоумене, зависи от бройката, честно казано. За пореден път да кажа, че Hagstrom също са добър избор в този диапазон.
  7. 2+2=0

    Re-amp box

    Или Palmer: http://www.musicworld.bg/bg/m_380000/i_40902/PALMER_DACCAPO_Re_Amplification_Box.html
  8. Говорейки за китари от халумин, може да се спомене това: https://www.relishguitars.com/explore.html Не знам доколко е смислена конструкцията. На сайта има демота на звука. Иначе, моята мокра мечта е някоя от китарите на Electrical Guitar Company: http://www.electricalguitarcompany.com/ Има вариант за плексигласово (???) тяло и алуминиев гриф или изцяло от алуминий, както и за дървено тяло: От нещата, които изчетох и изгледах, твърдението е, че китарите са доста тежки и резонират различно. Определено си представям на стената един такъв баритон, жалко, че са толкова ужасно скъпи. Някой има ли някакъв опит с ел. китара/бас от алуминий?
  9. 2+2=0

    Gibson Owners' Club Bg

    Говорейки за колекционерски модели, групата Russian Circles се готвят да пуснат за продажба в Reverb няколко китари, които вече изглеждат страхотно. Има нещо във винтидж гибсъните, щом даже и златният хардуер не може да ме отблъсне. Извинявам се за големите снимки.
  10. Поради някаква причина не мога да публикувам снимката тук, затова: http://imgur.com/a/lsMS8 За съжаление, само 6505-цата е за темата, Marshall-ът го включих с чисто композиционна и естетическа цел.
  11. 2+2=0

    Gibson Owners' Club Bg

    Китарата вече е добила вид, честито. Аз също не съм фен на стикера на гърба на главата и на автографа, ако ще и да е на другаря Брежнев върху бедрото на Цола Драгойчева. Distortion-ите са супер избор, от другия месец май ще можем да правим A/B с Black Winter-ите, доколкото разбрах от Андрей. Без кафявите шарении изглежда доста изчистено и приятно. Чисто информативно, колко излезе цялото модване?
  12. 2+2=0

    Orange micro dark

    OR15 vs Dual, моля. Интересно ми е колко видими са разликите между по-винтидж сериите им и Terror-ите, които трябва да са най-нови (пак ??). Като цяло, много тарикатски ампове, жалко, че не са правени с бантустан в помислите. Другото нещо, което и аз установих, е, че повечето демо видеа са снимани от някакви пълни галоши, които могат само да начертаят усмивката и да циклят рифове на мичаликата. Преди време нааай-накрая се престраших да пробвам Dual Dark и мога да дам точно причините всички да казват, че ампът не става за метъл, а те са точно характеристиката на всички Orange-и, май - супер разлятите и тежки ниски (doooooooom) и характерните среди - тип хот роднат маршъл. За метъл - бууст + корекция на ниските, бууст на средите и ситуацията заспива. Което за мен е нормално, но от всички видеа оставам с впечатление, че са снимани от експерти в Тих труд. Оттам и лошото име на амповете, а всъщност са си перфектни, точно за фенове на бритиш звука, в случая на Dual Dark - бритиш звук, държан на верига в мазето 20 години и отгледан на комбинация от стероиди и doom. Та, канал B на Dual Dark е Dark Terror, който също съм пробвал, който, както казах по-горе, е предходния на Micro Dark. Определено не е за говорители с изразени ниски и за мътни китари в drop J, но с бууст и играчка е злобна машина. Ако става дума за рок/80-тарски неща, е традиционен избор за хората с излишни кинти.
  13. 2+2=0

    Orange micro dark

    Разлика между Micro Terror и Micro Dark има, цялата Dark серия е с относително "по-модерен" звук и повече гейн (доколкото си спомням е базирана на Rockerverb), като цяло и тонът е по-тъмен. Dark-овете са ориентирани за метъл, но въпреки това за хай-гейн им трябва бууст, според мен. Чистите канали и на двата ми звучат сходно, като shape контролът на Dark дава малко повече възможности за скуупнат звук. Другото допълнение е ефект лууп-а, който винаги може да влезе в употреба. Доколкото виждам, има и cab симулация, която не знам колко точно работа върши, но поне за пробата бих я ръчнал. Моите спомени са от свирене с Tiny Terror и Dark Terror, които, струва ми се, са по-старите и по-големи (?) версии на микро-тата. И двата ампа звучат като Orange, поне доколкото съм свирил на такива, т.е. тонът им не е точно метъл, гейнът е "изпържен" и не е близо до идеята за модерен звук, най-близо като сравнение е Marshall тон. От двата черният определено е за по-тежката музика, белите са класически рок с характерните среди, ниските определено не са стегнати като при малките EVH/Peavey (говорейки за лънчбоксове). От друга страна, като видя лънчбокс практис кабинет, получавам тикове. Много харесвам кабинетите на Orange, но определено не бих се насочил към 1х8, защото ампчето ще звучи доста тънко с него, особено в случай като моя, когато става дума за адаптри с висок аутпут за тежка музика - лесно се постига жуженето. Като цяло, задължително трябва да се пробва ампът, особено ако не си свирил на Orange, защото те си имат характерен звук, който не е съвсем често срещан и ситуацията е 50/50 с харесването. Даже пробвай белите и черните, ако има налични във Форте, включително големите. Orange са си характерни и може да уцелиш нещо, което ще ти допадне повече. Има ли някой с повече наблюдения за историята на марката и опит със звука? На мен определено би ми било интересно малко A/B.
  14. 2+2=0

    Gibson Owners' Club Bg

    Аз като ти казах да си купиш ESP, не ме послуша. Сега поне още 5 мнения ще ти кажат, че Gibson не се пипа, уе. И после яко шутове и тупаници. За да не съм съвсем извън темата, ето картинки на реколта 2017: http://thehub.musiciansfriend.com/guitar-reviews/first-look-gibson-2017-electric-guitar-collection Зеленият Les Paul Classic и ясеновият Custom Studio (???) бих ги уважил. После дай един семпъл с преди/след нови адаптри.
  15. 2+2=0

    Gibson Owners' Club Bg

    Dissonant Aggressor-и има закачени на един Epiphone, който висеше в Икономов преди седмица-две. Някой с Lace-ове да каже нещо, досега не съм чувал за техни притежатели тук? За BKP - керамичeн Nailbomb/Warpig ще са нааай-честото предложение, според мен. Зависи кое от двете предпочиташ, Warpig определено ми звучат по-агресивно и с повече ниски, които за махагонова китара може и да са в повече. Не че на Nailbomb високите са му много в повече. Най-близко до EMG на мен ми звучи Blackhawk, ако е някакъв ориентир. Иначе може да бъдеш нетрадиционен и да пробваш Cold Sweat или Miracle Man, пак не знам някой тук да е ползвател. SD вариантите са Distortion, JB, Custom, Invader, Nazgul или Black Winter. Първият и последният са доста сходни като звук, BW е с малко по-изразени среди, които може да не ти допаднат (един характерен тон, почти twangy, който е характерен за адаптера). Invader не би бил много подходящ, според мен - доста по-тъмен му е звукът. Custom или Custom 5 не съм пробвал. Nazgul също, тук би трябвало да има поне 1-2 собственици. JB ми е най meh, така и не успях да го харесам. Бих си избрал Distortion и/или BW и на вкус между тях (свиря с изцяло махагонова китара с BW сет), и двата са точно за дебели LP китари и са доста балансирани и блаблабла, няма смисъл да обяснявам нататък - вземи си един от тях, защото на мен са ми любим избор, чисто субективно. Dimarzio рядко съм срещал в LP китари, не знам защо. По всяка вероятност първото нещо, което ще ти кажат е D-Activator или Crunchlab. Първият е доста bright звучащ, високите му не ми харесват. За втория не мога да дам мнение. Двата варианта, които няма да ти кажат, а абсолютно трябва, са X2N, който е животно, сравнимо само с Invader - в случай, че искаш МНОГО гейн, това е, минус изключително многото ниски, подходящи за по-bright звучаща китара. Super Distortion-а е бащата и майката на тежкото, масово ще ти го препоръчат за рок, но като за пенсионерската си възраст къса глави за тежка музика (Suffocation тежка музика, т.е. много тежка). Не знам нищо за D-Activator X и Dominion. С Lundgren никога не съм чувал някой да свири нещо друго, освен Meshuggah. Мисля, че ако не свириш мешуга с тях, компанията те съди и си прибират адаптера.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.