Jump to content
Българският форум за музиканти

2+2=0

Members
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

2+2=0 last won the day on May 16

2+2=0 had the most liked content!

Community Reputation

100 Excellent

About 2+2=0

  • Rank
    Навъртащ се

Recent Profile Visitors

393 profile views
  1. Значи, извинявам се, че само си чеша езика и теоретизирам, така или иначе нямам никакъв опит с портативни ригове, просто ми беше интересно докъде са стигнали нещата и може ли вече да се сглоби такъв с приемлив компромис в звука, естествено бюджетно, хаха. Идеята ми за Radar-ът не беше да замества пауър амп в чейн преамп - пауър амп - колона, а да имам изход от него към РА и да търся отделно решение за мониторинг. Изглежда като най-бързото решение за line in в интерфейс/миксер. Доколкото знам, Hotone и Nux също имат IR loader-и на пазара, не знам кой вариант е най-добър, но честно казано, не мисля, че ще има съществена разлика, особено предвид факта, че ми трябва чист звук в >10 % от времето. Горе-долу така си подредих идеята: Amptweaker TM - DI/splitter - и сигналът се разделя към пауър амп + IR loader и fx loop-а на ампа. Ако няма амп вече не знам как може да стане. Един лек офтопик, но си мислех да сменя и начина на свирене вкъщи, от много време не съм ползвал амп заради нивото на шума, основно свиря с VST-та. Чудех се дали такъв малък риг може да се ползва със слушалки за тихи репетиции. Другият вариант, който все забравям да пробвам, е Yamaha THR10X, за случаите, в които не ми се занимава да включвам компютъра. Отделно, някой пробвал ли е AMT и Mooer амп педалите, имате ли представа колко са близо/далеч до истинските неща?
  2. Благодаря, наистина са страхотни работни коне, без особени излишества, но пък безпроблемни. Черният COW6 наистина е минимализъм, на мен също ми е много по вкуса, все още се колебая само за ЕMG-то. Мисля следващата в тази насока да е тази, стига да намеря начин да я вкарам от Япония без да ми скъсат нервите от митницата. Жалко, че няма европейски модели, които да са по-изчистени, но явно в момента черните китари не са на мода.
  3. Не знам дали някога въобще съм се отбелязвал в тази тема, но последните месеци са на японска тематика. Бих увеличил тематичната колекция с един Edwards и някое ESP, но засега са само тези двете.
  4. Някакви отзиви за Mooer Radar? От известно време ми се върти да си сглобя педалборд сетъп, защото в последно време ми се налага да пътувам за свирене, обикновено няма достатъчно място за 4х12 и 120 ватов амп. Ето какво си мислех, говорейки си строго за тресня/резня/мазоч/etc. - ISP Theta/Amptweaker - някой портативен пауър амп като EHX Magnum 44/Quilter MB 45/Seymour Duncan Powerstage 170 - ??? Драмата ми е, че често свиря на тежко ощавени места, на които предлагат единствено някакъв миксер с РА и някакъв амп и всичко е рулетка. Идеята ми е на първо място консистенция без значение от беклайна, на второ място - портативност. В крайна сметка, ако се налага, винаги може да се метне един 1х12 каб, който да се ползва за референция. Radar-ът може да замести пауър ампа, да? Ако трябва да съм честен, идеята ми се върти, откакто двамата басисти, с които свиря, си носят амповете в чанти за рамо. Нямам идея дали ми е правилна логиката, а и на първо място като задача в момента е да си довърша основния риг, но определено ще се зарадвам, ако си събера звука в един педалборд. Някой с такива/подобни идеи и опит?
  5. EGC са страхотни инструменти, честито. Не знаех, че тук въобще се намират. Много искам една изцяло от алуминий. И Paradise Lost и отива, честита придобивка.
  6. Здрасти, моето мнение е, че ти личи, че свириш на китара, защото си задаваш въпроса като човек, който (отскоро) свири на китара. Според мен за твоите задачи, поне както си ги написал - само метъл и само вкъщи, няма голямо значение какъв ще е басът в този ценови клас - има дооооста евтини варианти, които ще ти свършат работа, защото така или иначе ще записваш процеснат звук, накрая по-важни ще са не дървото и адаптерите, а доколко можеш да работиш със софтуера си и знаеш как да постигнеш звука, който търсиш. Та, това като въведение - преди да си купиш бас, помисли какъв звук търсиш и се постарай да разбереш, поне относително, как се постига. Оттам нататък е експерименти с DAW, VST-та и процесинг. За самия инструмент - важно е да пробваш, поне според мен, за да знаеш кое ти е удобно. Винаги се пренебрегва това, не знам защо. В крайна сметка, това е половината въпрос - дали инструментът е удобен и работи адекватно. Най-лесно ще си отговориш на въпроса 4 или 5 струни - просто си отговори на въпроса необходима ли ти е петата струна и в каква настройка смяташ да свириш и композираш/твориш/шумиш. Останалото е въпрос пак на вкус и удобство. За дърво, адаптери и т.н. - както казах, според мен, подхождаш китарно в басова ситуация. За целите и бюджета ти, много по-важно е удобството и надеждността на баса /ако някога решиш да го млатиш на концерти или го третираш като бяла робиня/. Чисто информативно можеш да се информираш/заслушаш какви са разликите между j и p-басове, примерно, като начало, кой е Леми и защо това е важно, какъв е този магически warwick thump и т.н. и т.н., но така или иначе в началото всички тези неща са по-скоро абстракция. За да не съм съвсем голословен, 400 евро могат да ти купят следните вариант (грубо, по спомени) - Ibanez SR, Yamaha BB, Sterling, Squier, ентри левъл LTD или Jackson, Epiphone T-bird и сигурно поне още толкова - нови модели от магазина. На старо - Ibanez BTB, стара Yamaha BB, евентуално мексикански Fender (??), Warwick RB, старо LTD и т.н. Като цяло, особено по интернет, изборът е по картинка. Смисъл от големи препоръки и търсене на модели май по-скоро няма. Все пак, всички гореизброени неща са утвърдени като надеждни за бой и насилие марки. За конкретни модели, моето лично мнение ще е съвсем различно от твоето и на другите хора, но все пак - ако ще е Ibanez - BTB, а не SR, ако ще е Squier, нека е P или направо, но по-скоро Sterling бих избрал, Epiphone-ските басове не ми харесват, Warwick Rockbass сериите се твърди, че са си покачили качеството от преди, т.е. по-скоро по-ново производство търси, старите BB на Yamaha са много яки, LTD нов или стар винаги е сигурен избор, според мен, като за малко пари. Бас от махагон не харесвам, но може да е било до бройките, които съм пробвал и заради начина, по който свиря. Моят съвет, в края на краищата, е да инвестираш първо време, за да си намериш звука, който ще гониш и вариантите, с които да го постигнеш. После зарежи тези 400 евро и си купи нещото, което нааай-много ти хване окото/ухото и така. Купи си Gibson Ripper или Rick-че, само заради бонус точките колко ще си як с тях като блъскаш. Или ако ще е метъл, нещо черно и застрашително задължително. Въпрос на вкус, след цалата софтуерна магия резултатите ще са много сходни, ако разбира се, знаеш какво правиш. Между другото, какъв е пазарът във Финландия за инструменти? Би трябвало да има тонове гиър? Не взимай горното съвсем на сериозно и после да се похвалиш.
  7. ^ Задължително НЕ МОДВАШ Гибсъна, ако е >2000, иначе звукът не е кристално чист и ясен и губиш точки музикантственост, важно е да се спомене. Понеже не разбрах въпроса и цялата тема, доколкото схващам, въпросът е как се връзва атенюатор/loadbox? В случая, питаш за атенюатор, после си говорим за Torpedo Live, което е всичко, но не и атенюатор, така че явно нещата регулярно поеха в посоката на гибсъните за четири бинки и ламповите маршали. Ето каква е играта с Torpedo Live-ът. Чейнът е следния: ти - ефекти N на брой - амп - вместо да включиш кабела на ампа в кабинет, боцкаш в TL-а - оттам насетне можеш да ползваш следните варианти: - включваш цялата горна салата в миксер/централно - чок гюзел, когато нямаш кабинет под ръка за свирене en vivo или не можеш да събереш 40 кг. Mesa Oversized 4x12 в поло-то на баба си; - включваш в аудио интерфейс - като цяло затова си си купил IR loadbox, нали така, ибаси?! Кой ше си играе да слага микрофони и да се гъзи по два дни да рови къде е на говорителя центъра и колко точно е 15 градуса ъгъл??? - използваш и TL, и кабинет - за моментите, когато явно едното не стига (???), или защото просто може; - включваш слушалки за direct monitoring - като цяло, продаваш полото на баба си, купуваш си техника и я използваш по безкрайно безсмислен, но за сметка на това не особено ефективен начин. Като разбира се, това са комбинациите, включващи китарен усилвател във веригата. Може да става дума за преамп, външни ефекти и т.н. Между другото, след кратка справка с интернет, това цялото нещо го пише ама баш на заглавната страница на сайта на Two Notes, за какво образоване става дума, пак не е ясно. Ако искаш пакетът да включва и атенюатор, продуктът (от производството на TN), който търсиш, по-скоро е Reload. Ако те вълнуват лоудбоксове, вариантите са няколко, в момента се сещам за AMT Pangaea и Radial Headload. Ако те вълнуват атенюатори, темата, както казаха и по-нагоре, е обширна, което в прост превод значи, че ти трябва сертифициран инженер, а не музикант, за да ти обясни, но хората ги е срам да си признаят, че не знаят как става магията. Ако търсиш вариант да свириш на лампов амп вкъщи, горните две неща са в сила, избираш си вариант, изсипваш торбата с жълтици и след това откриваш тънките разлики, като цяло безсмислено занимание само по себе си, но щом ти е мерак, кои сме ние, че да те спрем. Ако вече ситуацията е по-дебела и се интересуваш от записи, как да се хвалиш пред приятелите, че имаш домашно студио и т.н. - взимаш интерфейк, купуваш една 57-ца от кумова срама, взимаш каквото си избереш след това и си ти. Ако просто въпросът е за silent rig, има доста по-евтини и задоволителни варианти, като практис амп-ът е само един от тях. Та, като цяло, повтори въпроса, ама по-ясно - какво точно искаш да постигнеш? Ако просто искаш да научиш нещо, мисля, че отдавна е доказано, че този форум не е най-подходящото място да се задават въпроси, а и има доста по-достъпна и ясно обяснена и онагледена информация, буквално, в ютюб, например.
  8. ^ Въпрос: някой знае ли как се боядисват капачки на адаптри? Отговор: джазмастърът не е с Р90-ки!!!!!!! ??? Аз пък може да го искам с Р90-ки, ко прайм тогава? Очаквам някой да спомене, че гибсън не се модва БЕ КЕЛЕШ!!1! Иначе въпросът си стои, моля ви, не ме линчувайте, обещавам че не искам да модвам оригинални китари чет'ри хий лева импорт на промо цена.
  9. Значи, извинявам се предварително, че задавам страничен въпрос, горе-долу във връзка с темата за изработка на адаптри, и то от чисто визуална страна - някой занимава ли се с ецване и финиш на капачки на адаптри? Някакъв опит за споделяне? От известно време ми се иска да прибавя малко допълнително неприятен и мърляв вид на една от китарите и разглеждам доста малки производители. Това е генералната насока, отдавна точа лиги по някакъв Jazzmaster с P90-ки.
  10. 2+2=0

    Сиромашки Les Paul

    + 1 за на старо. + още 1 за японски сет нек > епифон > други Между LPJ и Epiphone Pro може и да има двоумене, зависи от бройката, честно казано. За пореден път да кажа, че Hagstrom също са добър избор в този диапазон.
  11. 2+2=0

    Re-amp box

    Или Palmer: http://www.musicworld.bg/bg/m_380000/i_40902/PALMER_DACCAPO_Re_Amplification_Box.html
  12. Говорейки за китари от халумин, може да се спомене това: https://www.relishguitars.com/explore.html Не знам доколко е смислена конструкцията. На сайта има демота на звука. Иначе, моята мокра мечта е някоя от китарите на Electrical Guitar Company: http://www.electricalguitarcompany.com/ Има вариант за плексигласово (???) тяло и алуминиев гриф или изцяло от алуминий, както и за дървено тяло: От нещата, които изчетох и изгледах, твърдението е, че китарите са доста тежки и резонират различно. Определено си представям на стената един такъв баритон, жалко, че са толкова ужасно скъпи. Някой има ли някакъв опит с ел. китара/бас от алуминий?
  13. 2+2=0

    Gibson Owners' Club Bg

    Говорейки за колекционерски модели, групата Russian Circles се готвят да пуснат за продажба в Reverb няколко китари, които вече изглеждат страхотно. Има нещо във винтидж гибсъните, щом даже и златният хардуер не може да ме отблъсне. Извинявам се за големите снимки.
  14. Поради някаква причина не мога да публикувам снимката тук, затова: http://imgur.com/a/lsMS8 За съжаление, само 6505-цата е за темата, Marshall-ът го включих с чисто композиционна и естетическа цел.
  15. 2+2=0

    Gibson Owners' Club Bg

    Китарата вече е добила вид, честито. Аз също не съм фен на стикера на гърба на главата и на автографа, ако ще и да е на другаря Брежнев върху бедрото на Цола Драгойчева. Distortion-ите са супер избор, от другия месец май ще можем да правим A/B с Black Winter-ите, доколкото разбрах от Андрей. Без кафявите шарении изглежда доста изчистено и приятно. Чисто информативно, колко излезе цялото модване?
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.