Jump to content
Българският форум за музиканти

Sereko

Members
  • Мнения

    20
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    Fender Jazz Bazz Special

Profile Information

  • Gender
    Male

Sereko's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

6

Обществена Репутация

  1. Sereko

    Стойки

    Това за меките части на някои стойки е самата истина. Реагират с нитроцелулозни лакове. Реактивите в този вид лак реагират с гуми, каучуци и т.н. дълго време след като лака е изсъхнал. Едно че на някои стойки си го пише изрично, второ че ми се е случвало лично. Гриф който беше лакиран започна да пожълтява на мястото на което се подпираше върху гумата на стойката. Добре че го хванах в самото начало, не знам каква реакция става, но след като увих стойката с плат, след време петното изчезна. Същото нещо не се отразява по никакъв начин на други лакове или боя. Също проверено лично. Ако знаете, че някоя част е лакирана с нитроцелулозен лак, или не знаете с какво е лакирана, един увит парцал ви върши перфектна работа. Ако пък не ви се занимава с глупости, купете си "Hercules"! Купувал съм много и не смятам да купувам други... Това за държането на баса/китарата в куфара ми се струва малко, като да си държиш дистанционното на телевизора в найлончето. Ако не свириш ОК, но ако свириш непрекъснато - вади, отваряй, затваряй, прибирай... Аз сигурно по 20 пъти на ден, като мина покрай баса взимам, посвирвам, оставям. Да не говорим че на филмите по българските телевизии, дето ги прекъсват с реклами на всеки 15 минути, спирам звука и хващам баса. Ако е в куфар познайте кога ще се случи?...
  2. Sereko

    Трениране на слуха

    Та значи вземаш едно парче разписано на нотен лист. Примерно нещо за пиано от Бах. Щом е за пиано, то успоредно вървят две петолиния. Едното е с ключ ФА - за лява ръка, която държи баса, другото е с ключ СОЛ - за дясна ръка - която свири мелодията. Правиш си един трак с китара и преписваш дословно нотите за дясната ръка. Правиш си трак за бас и преписваш дословно нотите за лявата ръка. Правиш си един трак перкусии и си нареждаш един много як ритъм на барабани. Там даже няма ноти а само продължителност (онова с тактуването). Слагаш китарата да е с дисторшън и си имаш хеви метъл кавър на Ария номер.... от Бах. Може за някой да звучи дебилно, но е изключително полезно упражнение. Направи едно и много неща ще ти се изяснят. Както биха казали англичаните ще получиш "steep learning curve". И за да не съм голословен ще дам линк на първото парче, което аз съм извадил и съм го публикувал в "Ultimate Guitar", защото не намерих никакви табове за него. Отне ми около 4 часа за всички инструменти. Парчето е на Monster Magnet - Black Balloon. Хубаво или не, направил съм го сам. http://tabs.ultimate..._guitar_pro.htm Не искам да се хваля, не съм талантлив, нито много умен. Не съм учил музика. Щом аз мога - всеки може! Това е моя принос по темата. Живота не е само бял или само черен...
  3. Sereko

    Трениране на слуха

    Мисля че ще е горе-долу по темата и може да е полезно за някой, затова ще напиша моето know-how. Познанията ми за теория на музиката (нотопис, ключове, тактове и т.н.) са само и единствено от часовете по музика в училище, колкото и несериозно да гледат на тях абсолютно всички, включително преподавателите. Основното, което съм научил е да си тактувам. Онова дебилно упражнение, при което целия клас блъска по чина като гламав... За всички които използват табове, това е и основната разлика между нотите и табовете, указването на продължителността на тона (или паузата). За петолинието знам основите. Знам какво е ключ, но ако трябва да пиша самите ноти (различни от линията на ключа), то пада едно броене, от което ме заболява главата. Затова в Гитар Про си изваждаш грифа на баса (или китарата), кликаш на прагчето което ти трябва, и софтуера сам си слага нотата. Единственото което ти трябва е да и укажеш продължителниостта (четвъртина, осмина и т.н.). Даже не е необходимо да познаеш точно, защото си има бутон "play". След като си наредиш фигурата горе-долу както си я представяш, преслушваш я и веднага разбираш, че някъде не звучи както трябва. Съответно редактираш продължителността на нотата която не е вярна. Пак "play" и т.н. Даже това има предимство, че отчита на коя позиция да бъде изсвирен тона, което е една и съща нота на петолинието. Всичко това много помага да се вадят песни, защото първо не се налага да помниш, защото можеш да си го напишеш и да го слушаш в последствие. Второ ако имаш да речем китара (достатъчно вярна, извадена от теб или от някой друг), слагаш на другия трак баса и веднага чуваш ако има разминаване, значи нещо не е вярно. Някой би казал, че това с четвъртини и осмини е много сложно. Пък такта може да не е 4/4, ами 2/4 или 6/8 или разни неравноделни, като 7/8 или 13/16 и т.н. Но всъщност единственото, което ти трябва, е да си тактуваш. Може да стигнеш и по далече, но за това в следващия пост, че този стана много дълъг...
  4. Sereko

    Трениране на слуха

    Отговор на първия пост. Според мен ти си свършил половината работа, в момента в който си стигнал до извода, че таблатурите са грешни. Щом можеш да разбереш, че това което определена група свири, не е това което пише в таблатурата, значи можеш да го ЧУЕШ. Не случайно се казва "слух". От там на татък остава да се помъчиш да изсвириш това което действително чуваш. Проблемът на таблатурите е, че са предимно за китара. Ако някой се е пробвал да сложи някакъв бас, той обикновено е проформа. Затова дерзай и най-важното е да не се отказваш. Нали помниш 99% труд! Това важи само за първото парче, всяко следващо ще става по-лесно...И аз почнах като тебе, сега вадя всички инструменти за цялата група.
  5. Съгласен съм с последния пост. Купих си 4 струнен комплект Фендер. Абсолютно същия размер като оригиналния комплект (пак Фендер), и го монтирам на... Фендер. Струва 50 лв. "А" струната се оказа с някакъв ексцентрицитет. При отворена струна започва да бражди някъде половин час след атаката, когато би трябвало трептенето на струната да заглъхва (включително и видимо). Това не се оправя дори ако вдигнеш акшъна до края. (пробвах ей така за проверка, не че може да се свири така). Такова нещо не съм виждал никъде другаде, така че Фендер са "неповторими". Жалко, защото оригиналните струни бяха супер, но явно няма да мога да се сдобия с нови такива. И понеже някой би казал, че мога да се сдобия от Щатите, ще ви разкажа и друга история, макар да е малко офтопик. От Щатите ми донесоха Flatwounds D'addario Chromes - 5 струнен комплект. 5те струни пристигат опаковани заедно. Оказа се че 5та струна е "extra long scale". Всички други са си "Long Scale", както си трябва. Съвпадат с тези които са на баса 1:1. Само 5та, която трябва да е изтънена на края за да може да се монтира въобще, е с някакви 5см. по дълга... Нямах никаква идея как въобще да я монтирам, защото не виждах как ще се навие на ключа. Оказа се, че тя въобще не може да влезе в магарето докрая, защото оплетката от конци при топчето е по-дебела от самото топче!!??!! Както знаем от математиката два минуса правят един плюс. Понеже струната не може да влезе до края, другия и край стана на ключа, точно в края на изтънената част. Сега струната държи перфектно, няма разстройване, само не е много естетично, че едни 3-4 см. стърчат отзад, ама това е подробност. Изводите всеки сам да си ги прави, аз мога само да ви посъветвам, да не робувате нито на марки, нито на ценови диапазон, нито на магазини, нито на държави... вече не се ли чувствате по-свободни?
  6. Това което всички по-горе пишат са микрофони за каса, така че това е товоята генерална цел. Най-добре да полазиш барабанистите и да им тестваш микрофоните за каса. А те трябва да са такива, за да са проектирани да се справят с ниските честоти. SM57 и SM58 едва ли ще ти свършат работа. Особено втория, който е вокален, тоест има по-широк обхват (за да може вокала да си мърда главата ) ) и съответно е по-податлив на микрофонии. Що се отнася за конкретна марка, няма смисъл от предложения, защото звука от касата и баса е съвсем различен, а звука който различни басисти искат може да варира толкова много, че единственото логично предложение е да се тества. От друга страна, озвучаването с микрофон наистина е доста по-голяма болка в г... от DI. Да предположим, че си харесаш микрофон. Освен ако не ти го подаряват, ще трябва да платиш за него определена сума. Може би не е зле да провериш дали няма да ти излезе по-изгодно да си спестиш парите за микрофона, да си продадеш кубето и да си вземеш по-мощно (150-200 W) и/или с DI. ... или просто DI бокс, както вече ти предложиха... варианти много...
  7. Sereko

    Избор На Процесор

    +1 за предишния пост. Много точно казано по мое мнение. Аз не само съм имал а още имам същия този ZOOM който си гледал. И го взех именно защото можех да си го позволя и именно защото нямах никаква идея какви ефекти да си купя (въпреки че и тях можех да си ги позволя). Към днешна дата смятам че моя звук не изисква ефекти в генералния случай. Обаче какво да направя когато трябва да свиря "For whom the bell tools"? Еми процесора си върши работа. За едно, две парчета за мен няма смисъл да купувам/мъкна отделни ефекти. Нямам и никога няма да имам претенции звука да се доближава до оригиналния на Kliff. Нямам нито нито неговия бас, нито неговия усилвател, нито (най-вече) неговите пръсти, така че за какво са ми неговите ефекти. Мен група "Касетофон" не ми е интересна. Затова по същество: Нямам никакво намерение да се занимавам с други процесори, затова мога да ти дам мнение само за ZOOM-a 1) Ако ще ти се налагат да ползваш ефекти за едно-две парчета (особено ако са различни ефектите) процесора си въши работа. Ако в звука на групите които харесваш има необходимост от някой ефект - купи си колкото се може по-готин. Така или иначе щом това са групите които харесваш и твоя звук ще се доближи до тях. 2) Ако имаш афинитет към композиране ZOOM-a е супер от тази гледна точка, защото има вградена звукова карта и си записваш през USB. Е няма да запишеш албум с него, но и няма да си записваш идеите на телефона... Мога да кажа, че това е едно от нещата за които го ползвам най-много. 3) В режим на bypass работи тунера, който е много готин. 4) Режимите на различните кабинети са интересни, но ти най-вероятно ще си харесаш 1-2 максимум 3 които да те кефят. Те по-скоро бустват определени честоти, отколкото да мачкат звука. Което не е непременно по-хубаво, но определено става за справяне с някои гадни от акустична гледна точка помещения. И тука искам да вметна че 32битов процесор за мен няма никакъв шанс да ти развали звука така, както едно гадно помешение, в което са турили един стар пулт който е на доизживяване, към който пък са вързани колони които са били нови когато още не си бил роден и никой не знае дали всичките им говорители са ОК (като по-вероятно не са). 5) Експрешън педала не е особено готин. В смисъл никога не е отказвал, но не може никак да се сравнява с оригинално УА. За волюм педал естествено става, но аз лично нямам навика да го използвам. За какво друго можеш да го ползваш нямам идея. Имай предвид, че този процесор го има и във вариант без педал - може да е по-евтин нямам идея. Опитвам се да се сетя още нещо, но като за 200 лева - толкоз. Дано съм ти бил полезен!
  8. Sereko

    Gibson Les Paul Bass Guitar

    Даже точно такъв ART имаше в Икономов в София преди 2-3 седмици. Може още да го има...
  9. Sereko

    Хипшот ключове

    Аре са дименсията, това е все пак форум за музиканти... човека и така не е разбрал всичко... да не го объркваме допълнително. Все пак гравитацията най-вероятно ще бъде еднаква и в двата края на баса, и тъй като човека няма да си закача нютони на колана, а грамове, веселата ми калкулация е достатъчно адекватна.
  10. В магазина до консерваторията имат разни неща на Dunlop може там да провериш...
  11. Sereko

    Хипшот ключове

    Ако мога да помогна, понеже освен басист съм и архитект... Тежестите има голямо значение къде се слагат. Въпрос на механика. Не знам на твоя бас колко му е мензурата, но просто казано рамото на баса (грифа) е сериозно като дължина и противотежести на колана не е много добра идея. На момента кг/м. или ако искаш гр/см. трябва да се противопостави друг момент, работещ в обратната посока, където до бутона на колана разстоянието е значително по-късо. Направих си експеримент да го сметна грубо. Ако тези ключове от по 51 гр. са двойно по-леки, занчи спестяваш около 50гр. на ключ. Ако имаш 7 ключа по 50гр. на 86см. (34" абстрахирайки се от размера на главата) = 350гр. Х 86см. = 30100 гр/см. Ако от там до копчето на колана има около 30см. делиме предишната цифра на 30см. и получаваме около 1000гр. Демек ако сегашните ти ключове са двойно по тежки трябва да си закачиш още едно кило на колана отзад, за да си провериш баланса. Естествено едно кило не е нито малко като обем нито като тежест, така че има голям смисъл да инвестираш според мен. Сметката е доста ясна смятам, така че ако си премериш истинските размери на баса и провериш истинската разлика в грамажа на ключовете, ще можеш да си сметнеш сам каква е далаверата. ) Ако мериш - най-точно е да увесиш баса на колана, така че да е хоризонтален. Центъра не тежеста е проекцията на точката където държиш колана вурху средната ти струна. Мериш от там наляво и надясно... Sorry за дългия пост )
  12. Аз лично си купих BTB 205 за около 800лв. преди няколко месеца от магазина на Икономов. Има и BTB-та за по 1600лв. разбира се. Изключително съм доволен. Айде мойто мнение е субективно, но доста музиканти вече са го чували и на всички им прави впечатление звука. Не вярват че е Ибанез. За моделите които си листвал нищо не знам. Просто казвам че за 800лв. BTB притова чистак бърсак - може. А наистина най-добре е да идеш и да пробваш, аз така направих и това си избрах... не че тука в магазина се е скъсало от модели де...макар че може да са получили моделите за 2010
  13. Sereko

    Ритъм + соло

    Често влизам в този форум като гост. Ей така да прочета това онова. Не съм мислил че имам нещо да кажа, нито нещо конкретно да питам. Все нещо интересно се намира из някоя тема. Сега за сефте видях този пост и отговорите след него. Особено някои! И реших, че вече има какво да кажа. Пича BlackSmith е номер едно! Знае какво иска! ЧУВСТВА определена музика и я прави така, както я ЧУВСТВА. Супер! Rock N Roll!!!Не е ли това за което става въпрос на първо място? Или музиката е за богоизбрани? Откога това не е вече изкуство, а наука? Кога забравихме самоуките музиканти създали корените на музиката, която сигурен съм 100% от вас "разбирачите" слушате/свирите? О, да! Онези са класици, гении ми т.н., а нашето момче (което вие сигурно не познавате), е някакъв втора ръка човек, който е ритал футбол, докато вие сте учили солфеж. И сега с цялата си наглост иска от вас акъл? От къде на къде! Да ходи на уроци - няма само ние да се гърбиме! Ми той пича може и да е ходил на уроци, но да речем по рисуване (като мен например) и да свири защото е артистична натура и му идва от вътре (като мен например)! Кои сте вие да го съдите? А, да хората които не са учили поне няколко години нямат право да композират! Някаде го пишеше, ма не се сещам къде. Дали не беше в Библията? BTW Някой зададе ли си въпроса, ако тая тема я чете някой друг като него (аз например) и прочете вашите коментари какво ще си помисли? Това форум ли е или литертурно четене на поетеси снобарки? Аре, само RockNRoll !!!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.