Jump to content
Българският форум за музиканти

master_gamgee

Members
  • Content Count

    261
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

master_gamgee last won the day on September 18 2012

master_gamgee had the most liked content!

Community Reputation

46 Excellent

About master_gamgee

  • Rank
    Редовно навъртащ се

Previous Fields

  • Инструмент
    клавиши,копчета,поялник

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. master_gamgee

    Behringer FCA1616 vs Focusrite Scarlett 18i20

    Мерси Чакам следващата заплата и поръчвам фокусрайта
  2. Здравейте! Някой има ли някакъв личен опит с някой (или двата) от тези два аудио интерфейси? Имам нужда от приличен интерфейс за домашното си студио с няколко аналогови входа и изхода и тези двата отговарят на изискванията ми. За негативите на марката Behringer е говорено много, доколкото знам Behringer закупиха MIDAS и започнаха да предлагат техни разработки в собствените си продукти, включително и преампите на този интерфейс...поне така се рекламира де. Фокусрайта е малко по-скъп, но е в рамките на бюджета ми (и по принцип съм по навит на него). Но пък досега не ми се е случвало да се занимавам с какъвто и да продукт от Фокусрайт и нямам никакви впечатления от марката. Ще съм благодарен, ако някой може да сподели впечатления.
  3. красота а като каза DJ - сещам се един забавен случай с рентал компанията с която съм бачкал. Някакво баровско събитие, поканени големи български поп звезди а паузите ги пълни DJ. Звездите си носят отделни синбеци или плейбеци, които се пускат от главния миксер. Там са и микрофоните. DJ-я си е със собствен мискер пуснат към главния миксер. Всичко наточено както трябва, но...организаторите искат да не се прекалява със силата. DJ-я обаче е на друго мнение и не се трогва от забележки - лека полека си усилва звука от мастъра на своя пулт, колегата на главния миксер го намалява от своя миксер. DJ-я пак лека полека се усилва, колегата ми пак го намалява....и така докато DJ-я вдигна докрай каквото можа, но колегата на главния миксер си знае работата
  4. един "лауреат" стигаше и по-надалеч преди години Миксер - стерео изход. Левия канал отива и в двата канала на предното озвучаване, другия отива в мониторите...съответно като поискаш да промени нещо в мониторния микс (например да намали много барабаните), той го прави...и това се отразява и отпред. Само да кажа че миксера си имаше мониторни send-ове
  5. Мда...като има желание и организация, всеки си изпълнява задълженията по най-добрия начин и нещата се получават
  6. Имам приятели работещи често по най-различни ТВ продукции (за различни телевизии). Аз също съм правил (рядко), но съдейки по моя и техния опит, проблема често е в организаторите, които често нямат ясна представа що е то ТВ продукция, съответно хората намесени в изпълнението на продукцията нямат идея какво точно трябва да правят в точно определен момент, защото няма кой да им каже, нито имат ясен сценарий...абе пълен цирк. Техническите гафове...има ги често, най вече заради малък бюджет (съответно наемаме евтина техника която се дъни) или липса на време да се тества всичко и да се отстранят проблемите. Аз наскоро се издъних на финала на една спортна продукция, която озвучавах (за зала и за ефир). Няма да кажа коя е, а и няма значение. Не твърдя че съм невинен, но...за финалната церемония (която включва и някакви награди) аз нямам сценарий. Имам най обща бележка в която пише че ще има награди, речи, музика и т.н., без никаква яснота кое след кое следва. Така че се подготвям с някаква музика по мой избор и радиомикрофони, с идеята че ще трябва да реагирам в движение. Преди началото се опитвам да изкопча повече детайли от организаторите при което ме навикват че нямат време да се занимават с мен. Идва сюблимния момент. Режисьора на който разчитам да ми каже какво да правя изчезва нанякъде. Идва някакъв човек който казва че следват речи. Приготвям микрофоните. Съответните лица държат микрофоните и трябва да започнат да говорят...не започват. На 100 метра от мен един от организаторите ми маха и ми казва нещо. Естествено аз нищо не чувам в шумотевицата, а не умея да чета по устните. Пускам някаква музика. Оня маха ядосано...намалявам...пак нещо не е както трябва. Хич никаква идея си нямам какво да правя, просто защото никой не си направи труда да ми обясни. След малко се появи режисьора и каза коя точно музика да пусна. Музика която не е описана никъде в сценария и която никой не е споменал, но която съвсем случайно имам в лаптопа си. Пуснах я и всичко беше ок. Но стана гаф след гаф, а кой е виновен? Озвучителя
  7. И нещо забавно Като стана дума за цигани...без да проявявам какъвто и расизъм...вчера си говорих с приятел, който записва основно фолклор в студиото си и често работи с цигани. Най-големия кошмар е сбърканата терминология с която му се налага да свикне. Веднъж например музикант през цялото време се оплаквал че "няма качество"...и трябвало доста време и обяснения за да разбере моя човек че музиканта всъщност искал да му усилят слушалките
  8. Аз те разбрах правилно. Въпроса е че съм бил свидетел на ситуации в които хората се правят на важни. Музиканта се счита за звезда и се отнася със звукаря като с роб. И обратно, звукаря коли и беси с отношението "аз такива като вас колко съм ги озвучавал" и се опитва да си наложи мнението, защото не му се занимава или не му пука...всякакви ги има. Разбира се ако свириш на много и различни места и нямаш собствена апаратура и тонрежисьор се налага да се съобразиш с хората с които ще работиш на конкретното участие. В смисъл че конкретния тонрежисьор има конкретна апаратура с която е свикнал да работи и конкретен начин и разбирания на работата. Дори да говорим за супер надъхани и свестни хора и дори да искат да ти помогнат, в края на краищата звукар X ще извади различен звука на китарата ти от звукар Y. А това със слушалките може да е индивидуално решение на музиканта, но зависи от конкретните технически дадености и разбира се от финансовите възможности. При всички случаи слушалки ползват хора които могат да си го позволят, а в такъв случай те често могат да си позволят собствен звукар или поне отделен мониторен звукар в конкретното събитие. Иначе познай как човека от предното озвучаване ще ти обърне внимание за твоите слушалки, или още по - лошо, ако цялата група сте със слушалки и всеки иска различен микс в тях.
  9. О, върнахме към живот темата? Чувал съм много теории на тема че саундмена стои над музикантите или обратното, но...това мисля са някакви глупости, базирани на манталитета ни. В нормалните държави (доколкото имам наблюдения) и музикантът и тонрежисьорът и всички останали намесени в конкретен концерт или събитие са просто професионалисти или поне такива трябва да бъдат. Няма място за мерене на пишките - вършиш това за което си отишъл и ще ти е по-лесно да го свършиш, ако проявиш нужното уважение към околните и им обясниш (ако смяташ че знаеш повече от тях) какво точно трябва да направят. И аз съм пътувал в чужбина като тонрежисьор на собствената си група, но когато намерим общ език с тонрежисьора на конкретното събитие и видя че човека е на моето ниво или по-голямо, приемам някои от съветите му, вместо да се правя на велик...е, веднъж един македонец-звукар (за който после разбрах че имал леки психични отклонения) ми хвърли пренебрежително някакви пари да ходя да пия кафе, вместо да направя звука на бандата си...и после ми се извинява един час : D А като следя последните мнения, мисля че пропускаме нещо важно. Много от нас са били в клуб, като музиканти, тонрежисьори или и двете. Много от българските клубове са в помещения, чието първоначално проектиране не включва употребата за музикален клуб. Така че понякога става много трудно да пригодиш помещението, въпреки желанието на много собственици да вложат пари. Нисък таван, носещи колони, начупени форми на помещението и т.н. са неща които оказват влияние на правилното разпределение на звука, но няма как да бъдат променени. И разбира се от опит ще споделя един конкретен проблем. Дори да си намалиш китарната уредба или каквото там, няма как барабаниста ти да се намали. Ок, ако говорим за некои леки форми на джаза, просто ще свири по-леко, но няма как в една по-агресивна рок или метъл банда барабаниста да гали барабанчето и да подритва леко педала на касата. Конкретния звук излиза от динамиката, от начина на свирене. С галене на барабаните, няма да получиш силната пулсация, нужна за по-агресивен рок звук. Оттам пък вече произлиза другия проблем - като си на една малка сцена, буквално тикнат в барабаниста, след един сет чинели в главата няма как да чуваш какво свириш без повечко сила в мониторите или китарната апаратура, А като вдигнеш мониторите това вече обърква предния звук, води до повече отражения, фазови разлики и т.н. Разбира се използването на ушни монитори е много добро решение и днес много големи рок-банди ги ползват, без значение че някои хора все още си мислят че слушалките "не са рокендрол". Въпроса обаче е че тези системи не са никак евтини. С по-сериозни (и по-сериозно заплатени) участия, можеш да си позволиш да си купиш персонална система или пък да си наемаш такава за всяко участие, но колко човека могат да си го позволят? Аз познавам само един-двама. А и има един такъв проблем - ако дъниш с монитори на репетиция и наемеш слушалкова система, това няма ли да ти обърка възприятията? Не съм го изпитвал върху себе си, но си мисля че ако си свикнал да свириш по един начин и се наложи да свириш по друг, ще ти е малко гадно. Барабаниста на моята група свири винаги със слушалки, в който му пускам целия микс (без барабани). И на концерти и на репетиции. И когато му се наложи да свири с монитор му е много гадно, защото не е свикнал. А това понякога му се налага, защото като отидем някъде и кажа че искам от едната мониторна група да излезе още едно кабелче до барабаниста (той си носи слушалки и усилвател за тях), често ме гледат като извънземен или ме гледат накриво, защото някой го мързи да пусне един кабел. От множеството участия в страната и чужбина, не съм срещал често барабанисти със слушалки (говоря за фестивали и групи от средно или начинаещо ниво) и това явно се приема странно, макар че съм се убедил лично че със слушалки винаги можеш да разчиташ на по-детайлен и неомазан звук в ушите си, а това е важно, особено когато парчетата ти имат по-сложни аранжименти...а пък аз веднъж на едно участие бях залепен до единия краш на барабаниста и почти не чувах монитори...по едно време един зловещ поглед на цигуларката ни ме подсети че съм влязъл по-рано в друга част от парчето (понеже барабаните там не се променят, но хармонията се променя и явно аз съм сменил хармонията по-рано от останалите, защото не ги чувах)
  10. Понеже темата все пак беше за електроника и smd...преди десетина или повече години си бях взел два преампа Behringer. За цената и марката (хаха) вършиха прилична работа, докато единия се скапа. Издаваните шумове ме наведоха на мисълта за студена спойка и го отворих...и се хванах за главата. Устройството беше рекламирано като лампово в съчетание с няколко операционни усилвателя. Лампата беше вързана някъде, ама къде и как не знам, но за сметка на това беше фраш със smd-та. След размотаване по сервизи, накрая отписах устройството, но ми казаха че имало зор с някакви smd диоди, които не можело да се сменят, трябвало ново. 150 кинта...майната им. Пропуснах да кажа - устройството беше малко, като китарен процесор, с 2 потенциометъра, многостепенен превключвател за "пресети" и 4 копчета (фантомно, пад, и какво беше още...) Предложиха ми на старо лампов амп - пак на Behringer, само че голям "рак" корпус, със "старовремски" копчета и индикатори Едно копче беше счупено и уговорката беше да отворя преампа, да видя мога ли да сменя копчето и тогава да реша искам ли преампа или не. Като го отворих, видях че вътре е доста празничко, а съдържа съвсем същите платки като малкия преамп. И това устройство беше доста по-скъпичко от малкия преамп, само заради оформлението, хаха. Отказах го... И понеже си говорим за електроника, а се спомена Sony - имам един CD Плейър от много години (към 17 май) - още си бачка. Един дискмен - и той доста стар - бачка без никакви проблеми. Радиокасетофон Panasonic на 20 години - корпуса му разхлопан от мъкнене по купони, но свири без грешка, но...всичките тези устройства са с надпис отзад Made in Japan. Също и една 2 скоростна CD записвачка, която навремето струвала 400 долара. Ами още записва, но вече не я ползвам, защото кой ще ти чака толкова време. Иначе новите записвачки заминават бързо. Мисълта ми е че съм склонен да повярвам в програмираното повреждане след гаранцията при новите продукти, но си мисля и друго нещо. В голяма част от електрониката постоянно излизат нови поколения, нови модели с нови възможности и естествено много хора биха искали да си закупят новите модели (зависи за каква техника говорим де). Не подценявам желанието на бизнеса да печели повече, но си мисля и че снижаването на цената (а оттам и качеството) на новите продукти донякъде е свързано със стремежа дадена стока да бъде направена по-достъпна, така че клиента като си вземе новия продукт сега, след година да е склонен да го хвърли и да вземе следващия модел...ако си дал много лев за стария модел, няма да ти се иска да хвърлиш тези пари на вятъра.
  11. В никакъв случай не ползвай WD 40!!! Това не е контактен спрей - ползва се основно за раздвижване на части които трябва да са подвижни, но по някаква причина са клеясали, "залепнали" или трудно подвижни. Спрея обаче не подобрява контакта при електроника. Аз лично препоръчвам специален контактен спрей за потенциометри и бутони. Предполагам има различни видове, но аз лично си пазарувам един от магазини Елимекс (има ги във Варна, не знам за други градове). Това е срей специално за подобряване подвижността и контакта в бутони и потенциометри. След напръскване има някаква активна съставка в него, която помага за почистването на контактната повърхност (за целта е добре и да се раздвижи малко бутона, потенциометъра и т.н.). Спрея има и смазваща фунция - стои леко мазен и подобрява движението на подвижни части. Разбира се трябва да имаш предвид нещо - ако даден потенциометър се е движел по-трудно и плавно по подразбиране, след напръскване със спрея движението му става доста по лесно, което за някои ситуации е проблем - ако да речем си свкнал някой пот на китарата да се върти плавно и бавно, това няма да е така след напръскване. Но пък за бутони е ценно - аз ползвам този спрей за какво ли не и съм доволен - спасявал съм потенциометри и копчета, които по някаква причина не мога да сменя.
  12. Ами...мерси. Ама на този етап все още съм на Win, и скоро няма да има промяна.
  13. Благодаря за съветите. А какво можете да ми кажете за стабилността и безпроблемната работа на тези двата модела под Windows 7? Патил съм и не ми се ще да си давам парите за нещо което ще върви ок под Windows XP, но не и под по-нови системи, а с всичките им плюсове и минуси, смятам изцяло да минавам на Windows 7. (на този етап нямам възможност и намерение за Mac OS и съответните машини...въпреки че отвреме на време чувам и такива съвети) Тези не са ли по-стари модели или греша? Казвали са ми (може и да не е точно) че много от по-старите модели имат проблем с драйверите за по нови операционни системи и дори когато за тях има написани драйвери, понякога има ядове. Аз самия сега постоянно имам ядове с едно MAUDIO, което постоянно гърми под Win7 въпреки че уж си има драйвер...
  14. Здравейте колеги. Търся повече информация и лични впечатления за тези три модела на Tascam. Намерих коментари във форума, но не ми дадоха достатъчно информация. Някой има ли повече впечатления за качество, стабилност, функционалност на тези интерфейси? Преди не съм използвал продукти на Tascam, като изключим обикновено CD устройство за компютъра, професионален Audio CD рекордер и мобилен аудио рекордер с микрофонни входове. От тези джаджи бях доволен. Чувал съм/чел съм че по принцип Tascam правят хубави неща и затова се колебая за закупуване на някой от тези три интерфейса. За мобилни ситуации ползвам един портативен професионален рекордер на Sony, но той няма микрофонни входове, а и искам да се оборудвам с външен аудио интерфейс за лаптопа си, за да мога хем да съм мобилен, хем да имам микрофонни входове, хем да имам малко повече възможности за запис и обработка на аудио. Тези три модела ги гледах в сайта на Musicworld.bg. Цената им е приемлива за бюджета ми (около 300 лева). Изискванията ми са следните: - безпроблемна работа под WindowsXP, WIndows 7/32bit, WIndows 7/64 bit (единия лаптоп с който работя е с 64 bit архитектура и Windows) - 2 микрофонни входа с приемливи като качество (за цената си) микрофонни преампове - фантомно захранване за микрофонните входове (с опция за изключване) - индивидуален контрол на нивото за всеки микрофонен вход - 2 линейни входа, които обаче да не минават през микрофонния канал (работил съм и с такава карта...получавах повече шум или повече изкривяване, когато прекарвах линейни сигнали през мик. преампове) - изход за слушалки с потенциометър за нивото - 2 линейни изхода опционални (незадължителни) изисквания: MIDI IN/OUT, SPDIF IN/OUT (коаксиален и/или оптичен), ако е възможно - да се захранва през USB порта, direct monitoring (тоест да си чувам входовете директно в изходите, без латенция) На базата на тези изисквания приемам съвети и за други интерфейси с цена около 300 лева...НО да не са M-audio. Имам PCI модели на М-audio. Вършат прилична работа, но съм брал ядове с външни модели и не искам такива.
  15. Късно се включвам в темата, но... мислено ли е за някаква изолация на стъклената вата така че да няма директен въздушен достъп до нея? Правил съм изолация с такава и са ми казвали че понякога изпуска по малко прах, който е вреден ако се диша. Разбира се зависи и от конкретния материал. Към окабеляването бих добавил съвети за някой и друг резервен изход за слушалки/монитори в кабината, както и някаква възможност за интерком, тоест да не се налага хората да викат силно за да си обясняват нещо. Казвам го от личен опит.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.