Jump to content
Българският форум за музиканти

NikiSvetla

Members
  • Мнения

    26
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    китара, клавир, вокал

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.embrogifts.ovo.bg
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

NikiSvetla's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Обществена Репутация

  1. http://www.youtube.com/watch?v=TUHFfR8hWcA Ето за тези неща все по-рядко се сещаме! Поздрави на всички маниаци!
  2. Здравейте! Поздрави за страхотната тема! До колкото виждам на повечето мераклии не им става ясно почти нищо за прословутото "диафрагмено дишане". Реално погледнато терминологията най-често обърква човек, особено когато той вече си е объркан! Иска ми се да помогна. Ето едно много приятно линкче , което ще обясни как дейста механизма дробове-диафрагма-корем.....дишането като процес и реално кой кой е в гръдния ни кош! http://www.belchohristov.com/681.html Простете, но не съм сигурна дали е позволено да се побавят препратки. Моля за ивинение. Така. Мога още да поогна с няколко съвета, но се чудя от къде да почна. Имам дългогодишен опит като "духач" (не се смейте ) , както ни наричат колегите музиканти. Да уточня - това означава, че съм свирила усърдно на духов инструент, който в случая е флейта. За моята невероятна преподавателка мога да кажа много, но най-важното е , че тя винаги много активно се занимаваше с подновяване на базата знания и техники за свирене. Вярвам,че при свиренето на духов интрумент въздуха е даже малко по-важен, отклкото при пеенето, защото пея доста активно последните 10 години ( 4 часа на ден поне ). Та , мога да предложа упражнение за "чувстване" и разширяване на въпросния пояс под ребрата. 1.Стол. Седнете на ръба на стола, най-добре ъгъла. 2.Съберете ръце пред гърдите си,свити в лактите, дланите може да хванете за врата ( не стискайте ) 3. Разтворете колене и се наведете напред, като цялото тяло влиза между краката и лактите притискат корема отвътрешната страна. 4. Ха сега поеете въздух! Няма начин да не усетите как корема избутва тялото нагоре. Така, вече усетихте как се надува корема, а той се надува,защото дробовете не могат понеже са притиснати от ръцете и т.н. Сега, за да разширите въпросния пояс просто правете следното упражнение - както сте се навели напред, вдишвате, но притискате тялото надуло (тялото не се ести,само леко се придържа в изходна позиция) - тогава въздуха се намества назад към бъбреците и така ще усетите как поясът се разширява, от към паласките . Както и да дишате - бавно, бързо, ще ви прилошее, с главата надолу, гаранция! Внимание с изправянето, моля! В нашия клас редовно имаше паднали след такова упражнение. Мога да помогна много по въпроса, но за сега това ще стигне, иначе поста става километричен. А, и още нещо - дишайте пез устата, моля ви - който свикне да диша през носа - СВИКНЕ - ще има жестоки проблеми, ако трябва да пее хремав един ден! Благодарности на великата професор Лидия Ошавкова http://www.oshavkova.com/index_bg.html И аз се кундря някъде по тия знаменити снимки из нейните ученици. Голяма чест! Успехи на всички! Отговарям на всякакви въпроси от тази тема с удоволствие!
  3. Йеееее, колега, евала!!!! благодаря за тази тема от името на всички НОТОЯДЦИ!!!!! Ние , осакатените, от музикалните училища имам нужда от ноти, както човек без крака от инвалидна количка! Така ми се иска да можех да се откъсна от малките черни точки........ама мозъка ми е изсъхнал вече!!! Благодаря ти, човече!!!
  4. 1. Какво е според Вас нивото на вокалното обучение в България? а) слабо 2. Смятате ли, че вокалните педагози у нас са достатъчно квалифицирани, за да подготвят правилно и ефективно учениците си? б) не (защо?) Защото квалифициран значи да има нужното образование, което освен теория вкл чва практика и ред други фактори. Повечето вокални педагози в БГ нямат нито ПЕДАГОГИЧЕСКА нито ВОКАЛНА квалификация......така че, и аз не знам как да ги нарека!!! 3. Смятате ли, че вокалните педагози трябва да имат сценичен опит като артисти-изпълнители? а) да, задължително (защо?) Говорим за сценичен опит, за вокален сценичен опит,а не за шоуменщина, поведение или там както искате го наричайте. Човек, който не се е сблъсквал с проблемите на сцената (звук, микрофонна техника, чуваемост, контрол на гласа с различна динамика на работа, работа с различен вид формации и различни модификации озвучителни системи......и много много други....), няма начин да намери решение на тези проблеми за учениците си. Моля моля, но нищо не може да ме убеди, че човек , който никога не е държал скалпел, може да ме научи да оперирам истински. А вас???........ 4. До колко са готови хората да плащат за професионална вокална подготовка? б) повечето не могат да си го позволят 5. Какво, според Вас, „куца” във вокалното обучение в България? Куца, и няма да спре скоро. Никой няма добра методическа система, никой не се съобразява с индивидуалните особености на човека, всички се изливат по калъп. Има малки изключения. Тук в БГ все се говори за правилно пеене....???? Куца от безидейност - за какво се обучават тези млади хора да пеят??? Куца от към правила - и музикантската работа, и конкусите, и фестивалите.....Няма качествен педагог с качествена апаратура. Добрите педагози.....на късмет, обикновено работят с каквото хванат. Няма възможност за практика по време на образователния процес.....тука мога още мнооооооого да пиша 6. Какво правите или бихте искали да направите/да промените в областта на вокалното обучение, за да го подобрите? Аз не мога да направя много, една съм. Правя, предоставям на учениците си техника, с която могат реално да преценят какво излиза от гърлата им. Търся възможности да ги реализирам с цел да са доволни от добре платена и духовно задоволяваща ги работа.Много неща трябва да се променят. Твърде много. 7.Смятате ли, че има нужда от създаване на специализирано и модерно вокално студио в Бг? б) не, защото ще се сложат едни много пари в модерно оборудване и ще стане като Мюзик айдъл или 5 старс където изкуствено ще се произвеждат талантливи певци, които нямат реализация нито у нас, нито в чужбина. Има нужда от подобряване качеството на вокалното образование, но на ниво академия стига. На частно всичко е бизнес, и толкова. А той и сега си го има. Мое мнение. Благодаря и успех с дипломната !!!
  5. Лелеееееее,кой се хваща да нотира такива чудеса??? Мисля и който го е свирил и който го е писал не знае в какъв размер е?????? В началото....е ad libitum после почва някакъв 3 временен за около 2 такта и после има 2/4 на края.....в бавно темпо. Оле,депресия ме хвана от едно чуване. Успех!!!
  6. За Екатерина Цветкова мога да гарантирам - най-добрата. Но става дума за професионално обучение по пиано в сферата на класическата музка,за да е ясно и да няма разочаровани. Ако интересът ви е насочен към любителско изучаване на пиано и не сте свирили до сега,а сте вече на повече от 5 години,значи трябва друг подход и музикалното училище няма такива преподаватели,които биха се занимавали. Както и да е ,пианото е нещо страхотно. Ако имате инетерес чисто любителски за самочувствие и забавление, пишете ми на ЛС,мога да помогна. Успех!!!
  7. Здрасти, Като чета и ме хваща страх..... !!! Мен ме метнаха на сцената без да ме питат мога ли или не мога да пея.....отидох да работя уж за клавиристка. А се оказа,че трябва да пея ....и то много!!!! И така бойно се калих набързо без да ме питат искам ли!!! Та, на мен също ми беше много грозно в началото. Мисля,че ще ти помогне,ако намериш начин да пееш със сингбек (инструментал) повечко време. По-лесно ще се ориентираш в балансиран инструментал. Това за начало. Иначе с жива група трудно ще си чуваш гласа през цялото време,нормално е да влиза дълбооооко в инструментала. За това упражнявай всичко първо с балансиран записан инструментал. Като се научиш да пееш спокойно така, следващо ниво е да се успокоиш с групата, там е по-сложно - барабани,чинели,китари........мазало. Смело и без викане.Е ще има 3-4-5-6 преграквания докато свикнеш, няма как. Просто си мисли колко много искаш да се справиш , за да не се шашкаш от микорофона.После ще разбереш,че той ти е най-добрия приятел на сцената. А и има и още нещо - много важно - да си намериш подходящ микрофон. Един неподходящ микрофон може да ти умори желанието за пеене. Например, съвсем общо казано , Shure серия 58 - и бета и СМ - са силови микрофони,аз съм много доволна за работа с група,защото са много стабилни и на викане носят ама много. Докато едно AKG ми беше съсипало здравето - реже високи като викнеш малко, вкарва някакви ниски.......относително говоря.Микрофона беше 1000 лв , но не ставаше за такава работа.За това казвам, много е важно да си намериш подходящ тип микрофон за да се харесаш. Успех и не се откзвай,всички се псравят, и ти ще успееш п.п - забравих,за ориентирането. За да пееш вярно не е толкова важно да чуваш себе си - по себе си няма как да се ориентираш.Трябва да ти инструмент - бас или китара или клавир,да се ориентираш за тона.По себе си няма как да се ориентираш,повярвай ми!!!!
  8. Това не е задача по полифония!!!!! Това е музикален анализ на полифонично произведение. Вярвам , че учиш в музикално училище, и забелязвам, че нямаш идея какво трябва да направиш. Намери си учебник по полифония и отделно по музикален анализ и прочети там какво пише, за да си помогнеш. Защото тука някой може така да те подхлъзне без да иска, че ще се получи много конфузно .За това те съветвам да прочетеш от учбениците и се подготви,опитай се да разбереш за какво става дума. Завършила съм музикалното преди 12 години,после академията, знам колко е объркващо. Но разчитай на себе си,защото може да стане много глупав гаф. Преподавам солфеж, пеене, до сега само съм помагала на приятели и знам, че е най-добре когато човек сам го разбере. Успех!!!!
  9. ЗДравей Мария Николова, В този хор,където пееш би трябвало да има преподаватели,които да те посъветват как да пееш и трябваше вече да си готова ,че не само няколко тона ще загубиш от гласа си....т.е. няма да загубиш,просто диапазона ти се премества.....надолу,за жалост.Няма как,и с времето ще става още по-зле !!!! Такаче усмихни се,млада си и си навита да пееш.Важното е да не си навредиш,макар и това да не е много лесно . Прадвай се на това, което правиш и не се дразни.Приеми промените с усмивка и ще имаш успехи. Успех от мен!!!
  10. Ако все още се нуждаете от уроци по флейта - аз сум насреща! Завършила съм Академията с флейта с отличен успех Мога да съм полезна - пишете на ЛС / казвам се Светослава /
  11. ЗДравей, Аз съм вокален педагог.Пиши ми,мога да помогна. Светослава ( пиши на ЛС)
  12. ЗДравейте, Аз съм педагог. ЗА какво става въпрос??Пишете на ЛС. Занимавам се с деца,пеене,солфеж,музикална грамотност и всичко необходимо в тази сфера професионално и сериозно.Може и по домовете.пишете ми на ЛС. Лек ден
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.