Jump to content
Българският форум за музиканти

hand_of_doom

Members
  • Мнения

    639
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    2

Мнения публикувано от hand_of_doom

  1. Докато не са нашили цялата активна и половината пасивна електроника в интегралните схеми, аз лично проблем с SMD не виждам. Хубав поялник и 1 малко да не треперят ръцете и пак сме в играта :D:D:D

  2. Търсих ако евентуално изскочи схема, по която да може да се рови. Не открих такава.

    В зависимост от заливащата субстанция, проблемите с платката могат да бъдат много и най-разнообразни. Започваме с нещо окъсено (и съответно изгоряло) и завършваме с унищожени връзки по платката. Не знам за какъв кондензатор беше първоначалното запитване, но мога да се обзаложа, че нещо друго покрай него е заминало без значение дали той самият е здрав или не.

    Повече информация ще мога да дам след евентуален оглед и допълнителна диагностика.

  3. Ако съм попаднал на правилната схема в интернет, входът на този ефект е директно подаден на входа на операционен усилвател с много голямо входно съпротивление (за посочения модел типично 1MOhm). Висящият вход на практика играе ролята на антена и индуцирането на дори минимален ток при това съпротивление създава осезаеми напрежения, които излизат след допълнително усилване на изхода и се чуват.

    На дисторжън Милин Камък така съм хващал и радио :D:D:D

  4. Звучи ми като да има някакво самовъзбуждане на определена честота (това, което се чува като пищене). Може да е от външен източник на смущение, а може и самата sound карта нещо да не е на кеф... макар че щом е специализирана, не ми се вярва да е от нея (не че е изключено). Във всеки случай визирам нещо като микрофония.

  5. Привет и за много години!

     

    Преди известно време аз обмислях слагане на вграден преамп в електрическа китара. Не ставаше обаче въпрос за такъв от акустична китара, а и там казусът най-вероятно ще се окаже, че е бил от друго естество. Ставаше дума за усилване на полезния сигнал максимално близо до източника с цел да се минимизира влиянието на паразитни шумове и смущения, които се натрупват по кабелите.

  6. Вариантите са няколко:

     

    1. Струните нови ли са?

    2. А случайно дори като са свободни, да не опират леко по някое от прагчетата?

    3. А да не би да опират в някой адаптер?

    4. Може пък и да не са самите струни, а пружините на тремолото примерно, но това вече е извратено :D

  7. Лично за мен последните 15-ина минути бяха особено полезни. Каквото и да си говорим, колкото и яко да ти звучи китарата през тоновете електроника, ако няма какво да изсвириш - успех :D

     

    Като видях какво бяха писали някои колеги за теоретичните чисто технически аспекти, очаквах малко повече да се навлиза в нещата (едва ли не дори с малко по-академично ниво на обяснения :D ). В крайна сметка обаче подходът да се набляга на импровизация със звука ми се струва доста по-практичен. И без това напоследък като съм пробвал някои неща на теория, излизат по-различно чисто като звучене.

     

    Много ми допадна съветът да се пробва пипането на отделни честоти от спектъра на сигнала как влияе върху цялостната моно/стерео картина. Вече нямам търпение да си направя един по-читав еквалайзер и да си поиграя :D

    • Like 1
  8. които за разлика от нискочестотните (Highpass), са високочестотни (Lowpass).

     

    Само да отбележа, че англоезичните термини са разменени - след като е x-pass, значи тези честоти ги пропуска ;) Да не стане като с медицинската литература - някой непосветен да умре от печатна грешка :D :D :D

  9. Отделно не мога да си представя каква е идеята да се слага кондензатор паралелно на всеки диод от греца (някакъв своеобразен snubber). Не съм сигурен при тия честоти дали има повече полза от това, или преходните процеси ще ти влошат работата на схемата. В общия случай говорим за някакви смешни трафчета, а и никъде не съм видял използване на индуктивен филтър в схемата, за да те е страх от пренапрежения примерно. Да не говорим, че при тия малки мощности е смешно да засягаме теми като меки комутации :D

  10. Не че нещо, ама да сменяш струни през 1-2 седмици си изисква спонсор с размерите на скандалния банкер, когото преди има-няма седмица закопчаха в Сърбия :D :D :D За да има смисъл да даваш по 12-15 кинта за струни поне 2 пъти в месеца, трябва буквално само да свириш по цял ден. Не знам тези, които го правят, какви мотиви имат за това, но си мисля, че материалите са достатъчно износоустойчиви, та да можеш да свириш поне няколко месеца без да сменяш комплекта. Има го момента, че може да почнат да губят еластичност с времето и да поувисват повече, ама затова хората са измислили ключовете за настройка.

     

    Да оставим мастър-протата настрана. Не смятам, че главният дерт на един начинаещ китарист е дали си е сменил струните тая седмица. Като самоук музикант ви съветвам по-добре финансите за подобна инвестиция да ги пренасочите към уроци с професионален преподавател ;)

    • Like 1
  11. Значи ако правилно съм ви разбрал, трябва ви устройство с до 16 входни моно канала и изходни такива, чийто брой зависи от този на членовете на бандата. Между входовете и изходите - електроника, която по подходящ начин да смесва всички входове в отделен кадаиф от звуци за всеки изход по желание на потребителя. Дотук звучи доста лесно. Малко се усложнява само ако се добави и индивидуално EQ (особено ако трябва да е на всеки канал и за всеки потребител по отделно :greenball: ). А иначе входните сигнали се взимат през сплитери преди пулта на озвучителя, докато изходите се връщат обратно към музикантите. Ако последните две връзки се направят wireless, даже няма да имате сериозни проблеми с окабеляването.

     

    В крайна сметка мониторите ги ползваме, за да сме в синхрон и да не стават засечки (нали не бъркам!?). А вече ако качеството не е като на запис от .FLAC файл - едва ли е толкова страшно.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.