Jump to content
Българският форум за музиканти

H.R.

Members
  • Content Count

    244
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

H.R. last won the day on September 27 2019

H.R. had the most liked content!

Community Reputation

57 Excellent

About H.R.

  • Rank
    Редовно навъртащ се
  • Birthday 08/28/1978

Previous Fields

  • Инструмент
    китара

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Варна
  • Interests
    Heavy , power-progresive metal.

Recent Profile Visitors

773 profile views
  1. H.R.

    Студийни Монитори

    Както казах - стар. - TASCAM US 122 mkII - (2012) от менюала: - Line Out L/R jacks RCA -conector unbalanced. These are analog stereo output jacks. Има и вероятност, да е токово смущение - използвам USB удължител/разклонител от PC , както и много консуматори навързани в два разклонителя 6-ци свързани последователно от един контакт в стената. Единият има някаква си защита, която също може да влияе... Довечера ще пробвам чиста схема - лабтоп на батерия и студиен монитор поставен в контакт на стената на отделен токов кръг, на който няма други консуматори - ако и там е същото - ами стар си е интерфейса . Ако не - по метода на последователно изключване на вероятности от токови смущения.
  2. H.R.

    Студийни Монитори

    Благодаря много за отговора. Просто се сблъсквам с нова за мен материя и технически проблеми. Наистина по описанието какво е балансиран кабел и как работи .....то си е най-просто казано стерео кабел, по който минава фазиран моно сигнал по двете жила (отделно има и заземяване-шармовка). Т.е. трябва да си завършва със стерео тип жакове и в двата края. Предполагам и интерфейса трябва да си има балансирани изход за да подаде този "двоен" сигнал за всеки от двата канала.
  3. H.R.

    Студийни Монитори

    Някой дали е имал проблем с кабелите за монитори. Аудио интерфейса ми е стар и изходите са само RCA - чинчове. На мониторите входовете са RCA-Unbalanced, TRS-Balanced и XLR-balanced. 1. Опит с RCA кабели - чува се ужасно - шум, смущения някакви .... 2. Опит с преходник RCA-mono TRS ->>> моно китарен кабел - >>>TRS входа на монитора - малко по-малко смущения, но пак неприемливо. 3. Китара >> китарен кабел >> директно в TRS входа - никакъв шум - идеален звук (макар и с неправилен импеданс - не е китарен вход). Интерфейса може да е стар, но няма проблеми с шума ако е включен в AUX -in входа на китарно кубе например с RCA кабел. Защо тогава има проблем с мониторите. Следваща стъпка е опит готови кабели RCA - XLR, но имам съмнения, че резултатът пак няма да е добър. Познат ме посъветва да сменя аудио интерфейса с по-нов с балансирани XRL изходи.
  4. H.R.

    Студийни Монитори

    Четейки темата и особено постовете на Evtim Djerekarov за Alesis M1 Active MKIII, с малко отклонение да попитам дали случайно някой е пробвал или имал достъп до тези колонки, по които се бях зарибил преди време, но така и не се задействах да ги купя. Kali Audio LP-6 Сравнително нова американска компания е. Поне според ревюта и "звука от тубата" ми звучаха доста добре. Сега след няколко месеца продажби се появиха потребителски отзиви и че дават доста шум, когато не възпроизвеждат звук и често дават грешки при stand-by режима, като недостатъци.
  5. H.R.

    Избор на аудио интерфейс

    Съгласен съм напълно! Истина е, че създават постоянно нови и нови марки, нови модели с нови дизайни, цветове, нови имена, нови зарибявки ....само и само нещо да върви, да се продава. Трябва да направим нещо ново и различно - ако останем да произвеждаме старото - конкурентите няма да направят така и ще ни изядат на пазара. Основното няма съществена промяна. Сякаш всичко, като 24 bit, 96 kHz ....си остава същото, а може би единствено подобряват някак предусилователите при входовете - гледам при последните модели от същия клас на M-Audio слагат някакви си кристални. Освен ако и това не е някакъв си рекламен трик за не докрай разбиращи потребители. За споменатия от мен модел единствено ме мъчи, че няма отделно рутиране на сигнала за слушалки - т.е. с един общ потенциометър усилвам и нивото за монитори и нивото за слушалки - идва неудобно. В следващия модел вече са се "сетили" и са сложили отделни. Единствено не влязох в час какво е директният мониторинг ... ? Следващата стъпка е да се обръща повече внимание на инструмента, техниката на свирене, вдъхновението и удоволствието.
  6. H.R.

    Избор на аудио интерфейс

    Да с чинчове е, но кабели има всякакви. (все пак си е и стар)
  7. H.R.

    Избор на аудио интерфейс

    Предстои да избирам някакъв интерфейс за приятел, който няма опит с тези устройства - ще използвам темата и да споделя някои факти и впечатления. Свиря си вкъщи на китара , записвам си разни неща - VST-ефекти и инструменти - нищо професионално - забавлявам се. Преди 7 години бях решил да си купя първия интерфейс - тогава избора също не беше малък. Допитах се до този форум и някой ми предложи "Абе за сигурност взимай там един TASCAM US 122 mkII - желязна е". Ами все още съм с нея - само съм сменил компютри и софтуери от тогава. Пъровоначално ползвах стационарен компютър с двуядрен AMD процесор (по-късно сложих и SSD диск) и Windows 7, Guitar RIG, а след това и Amplitube. Случваше се често по време на свирене да ми "забие", да се обърка нещо звука, да не успява да преобразува - едни писъци и шумове....следваше нервно рестартиране. Чест проблем бе , че след заспиване на компютъра заспиваше и картата по някакъв начин - трябваше да я рестартирам , чрез изваждане и повторно вкарване на USB кабела. След време вече се бях замислил евентуално за по-нов интерфейс, когато реших да пробвам всичко на нов, мощен компютър, който ползвах предимно за работа - пак с WIN 7 , но вече четириядрен процесор INTEL - съответно различно дъно от първия, същия размер, но значително по-бърза RAM .... абе съвсем друга машина. Същия TASCAM вече няма проблеми със "забиването" на звука от преди и всичко е много по-стабилно. Остана само заспиването, което се оказа и от други познати и за други интерфейси от Windows 7. Преди около година вече реших да мина на Windows 10. Съответно преинсталирах всичко и изтеглих драйвер за WIN 10 за този TASCAM модел от 2010. Изчезна и заспиването ! Всичко работи чудесно, като за моите си любителски познания и разбирания. Чудя се кога и има ли смисъл да си взимам по-нов ?! Преди време за моя приятел с който си записваме от време на време разни неща домашно избрахме един Alesis CORE 1 - оказа се, че няма собствен драйвер, ползва се само Asio4all. Вкарана в неговия лабтоп постоянно се бърка нещо, дава голяма латенция. Сега се чудя да пробвам моя TASCAM в неговия нов лабтоп - ако се държи добре - да намеря още една такава втора употреба. Странно, че държи относително висока цена за толкова старо нещо. Като извод от всичките си излияния до тук искам да спомена, чео има значение и съвместимостта на устройствата, което няма как да се знае преди да се пробва. Различни процесори, дъна, чипове, операционна система, драйвери, софтуер който се използва....уж всичко се води и би трябвало да е стандартно и съвместимо, но явно не е така - всяка комбинация си е уникална
  8. Определено интересен пост, който може да накара много колеги тук да се замислим! ! ! Често в този подфорум (китара) се пише предимно за инструменти, джаджи, усилователи, ефекти, но рядко за това какво правим на тези китари, когато са в ръцете ни. А това си е най-важното за да има удоволствие.
  9. Благодаря много за отговорите и отделеното време ! Явно си е индивидуално при всеки човек - по каква техника е свикнал, как мисли ... и т.н. п.п. не са ужасно дълги пръсти - малко, като депутатски кебапчета (ама не е депутат ) И хроматизми и блус бокс .....увличане по Andy James ..и др. подобни китаристи...
  10. Здравейте, Вероятно ще прозвучи малко странно, но е констатация породила въпрос. (на колега домашен китарист, с който от време на време си композираме по нещо. Забелязва се, че когато се свири някаква фигура ходеща по гама , скала, арпеж ......най-често от 6-та към 1-ва струна по голяма бързина се постига ако е разпределена така по струни и позиции, че на всяка струна да се падат четен брой удари на перото. При нечетен брой скоростта (точността) пада. Сякаш мозъкът контролира по-добре четен брой удари. Аз лично никога не съм се замислял над такава зависимост, но ..някой по-опитен и по-теоритик може да знае за логично обяснение.
  11. H.R.

    Студийни Монитори

    Да - поне това се предвижда - килим, мебели някакъво меко, поглъщащо покритие по стените, но нищо специално (поне за начало). Няма да се голи стени. За стойките се убеждавам -Gravity определено са по-скъпи спрямо другите, но са значително по-добре измислени. https://www.youtube.com/watch?v=r0G4lkUrg-E
  12. H.R.

    Студийни Монитори

    Здравейте, Пиша този пост с молба за някакъв съвет относно мониторите, с които искам да се обзаведа и начина им на закрепване. Помещение: - стая 12 кв.м. в панелка - т.е. домашно студио за лични нужди. Не се предвижда някаква специална изолация по стените. Мониторни колонки: - Kali LP6 - 6,5" woofer и 1" tweater . Мощност 40 w + 40 w (общо 80 w за една колонка - всяка си има отделен усиловател за баса и пищялката ). Размери 36x22x26 (вис, шир, дълб.) Тегло 7,1 kg. Закрепване: Колебания между стойки на пода или стойки със скоби за плота на бюрото. (Бюрото идва късо т.к. има стойка с два монитора и ако стоят върху него ще се закриват от мониторите). Въпросът е към потребителите с опит - дали колонки с подобни размери, тегло и мощност е удачно да стоят на стойки със скоба за бюро - дали няма да има доста вибрации, от които да се разхлабва скобата на стойката например (дори да има изолирани подложки под колонките). Стойките са тези: https://www.thomann.de/intl/bg/millenium_desktop_monitor_mount_dm1.htm или вероятно колонки с такава големина, тегло и мощност е добре да си стоят на по стабилна повърхност - здраво опряли в пода https://www.thomann.de/intl/bg/gravity_sp_3202_studiomonitor_stand.htm Благодаря предварително !
  13. Надявам се да пиша в правилния раздел. Преди време попаднах на този сайт със всякакви видеоуроци и по-специално на този курс -на Nonlinear - записване нa китари с Cubase. (ползвам Cubase): https://nonlineareducating.com/nle-platform?nleloc=course/3367/studio-series-recording-guitars/curriculum-undefined&sess_id=i6kup64boagmdest0lfhv1mag4 Изгледах първите три демо видеа. Много неща са ми ясни и познати, но има и доста нови за мен и ми се струва, че има какво да се научи - поне за домашни записи. Чудя се дали някой вече го е гледал и дали има впечатления?
  14. Само да потвърдя, че въпросният китаец дойде и върши чудесна работа. Изработен е прилично здрав и удобен заради малкия си размер (това търсех). Върши чудесна работа , а и особено за ниската си цена.
  15. H.R.

    Ръждясали струни

    И може би като заключение - съфорумецът явно си е новак (няма лошо всички сме били такива ) и затова още няма опит и наблюдения. Купил си е някаква китара втора ръка и е сложил някакви струни, като за начало. След време вече, когато задобрее и реши да си купи малко по-хубава китара (примерно среден клас) и маркови струни - там лака не се лющи толкова лесно (да не кажа въобще) както и стуните се държат по съвсем друг начин. Като за първа китара - може да се пробваш да я лакираш сам, а ако има наблизо лютиер - можеш да я дадеш да я лакира той. Потвърждавам тезите за потта и почистващите средства. От моите наблюдения - струните за китара са малко като ножчетата за бръснене - трябва да си мноого добър в леенето на качествена стомана (сплав) за да направиш хубаво, режещо ножче. Както знаем производителите произвеждащи качествени ножчета хич не са много - производителите на качествени струни са значително повече от тях, но има и десетки такива произвеждащи евтини боклуци.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.