Jump to content
Българският форум за музиканти

Mairomaster

Members
  • Мнения

    1163
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    3

Всичко публикувано от Mairomaster

  1. За по малко пари дори, нещо по-добро (мое мнение): https://www.amazon.co.uk/d/Stage-Monitors/Behringer-B1031A-Reference-Studio-Monitor/B004RH7IAW Ползвам такива от няколко години и съм супер доволен.
  2. Неможе да се добие така добра представа колко е силен шума - изсвири нещо с паузи да видим. Иначе съм съгласен с Baby Thomas. И не само симулации, и на истински усилвател да набримчиш gain-a до 11 пак ще шуми. Пробвай да сложиш един noise gate, да е тихо докато не свириш поне. Другия вариант е да върнеш gain-a малко.
  3. ^ AKG K77 ги използвам единствено за гледане на клипчета в youtube. Сравнени със сериозни мониторни слушалки са доста зле, в най различни аспекти. Силно препоръчвам да пробваш ако имаш възможност. За музика в офиса използвам Audio Technica ATH-M50X. В някои дни слушам по 5-6 часа и нямам проблеми с умора, но това си е до човека. С по-гадни затворени слушалки и аз съм се уморявал на времето. За мен ATH-50X са чудесни слушалки по всички параметри. Баса може да е повдигнат леко (няколко децибела), но е равен и далеч не е толкова зле в сравнение с много hi-fi слушалки. Като оставим това, мисля че свирят доста стегнато и вярно. За мониторни слушалки използвам AKG K601. Екстра са слушалките, но искат приличен amp и са напълно отворени - не се радват много хората около теб. За който не знае, можете да проверите честотната характеристика на доста модели слушалки тук: http://graphs.headphone.com/ Не знам колко може да се има вяра на такива измервания, но по мой опит звучи правдоподобно.
  4. Аз ти предлагам да се запишеш на уроци по български.
  5. Недейте така остро, хора. aarab през годините е показал, че се интересува и чете доста. Някои въпроси не стават достатъчно ясни обаче, дори и след доста ровене в google. Друго е да стане дискусия с компетентни хора Между другото, според мен е малко тъжно, че в последната година/две, така замря форум Хардуер (както и до голяма степен Звукозапис като цяло). Преди няколко години мисля имаше доста повече активност. Дори от Валяка не съм забелязвал постове скоро (въпреки че не следя Изработка и ремонт). Извинявам се за off-topica.
  6. Доволен ли беше от резултата? Каква схема ползва?
  7. Здравейте! Имам слушалки (среден клас) със стандартен електретен микрофон. Търся начин да включа микрофона към XLR входа на аудио интерфейса си, за да не го използвам с гадния микрофонен вход на лаптопа. Направих проучване, и спомените ми че електретен микрофон изисква bias voltage се оказаха верни. Идеята ми е, да се намери по възможност адаптер, който да свързва микрофона към XLR входа на аудио интерфейса и при това да осигурява bias voltage използвайки фантомното захранване на микрофонния вход. В тази тема има някакви показани решения като схема: http://www.epanorama.net/circuits/microphone_powering.html На мен обаче не ми се занимава с направата на такъв адаптер, поради различни причини (въпреки че ми е един вид по професията). Искам да закупя готово решение. Струва ми се супер логично да има най-различни такива, понеже мнозинството слушалки с микрофони и не само, използват електретни микрофони и все някакви хора ще искат да си ги включав в аудио интерфейса. Поради някаква причина не мога да намери такъв адаптер в сайтовете. Цената няма голямо значение. Благодаря.
  8. То и допълнително объркване е станало. Темата е на ISD, аз само коментирах по нея. Както казах в предишния си пост, мониторите не са заместител на слушалките. Като има монитори човек, никога не трябва да използва слушалки по време на микса ли? Най-различни причини има, някои от тях за които се сещам на момента (и имам време да пиша в този късен час): - По добре се чуват някои детайли на слушалки. - Понякога е хубаво да се проверя баланса на микса на различни източници (все повече забравям българския). - Ако няма добра акустика в помещението. - Когато не може да се вдига шум. Това с -20 dB го е отговорил Baby Thomas. Последният въпрос е породен от объркването ти, че аз съм автора на темата. Но пак да преповторя, че според мен, не трябва да се обвинява конкретният интерфейс, понеже и по-скъпи такива от различни марки имат подобни проблеми.
  9. Ама ти май не четеш предните постове: "Аз имам различен опит с аудио интерфейсите. Според мен повечето от тях, дори и от среден клас, нямат достатъчно високо изходно ниво, за да хранят слушалки с по-ниска чувствителност (като посочените K701 например). За нормално слушане на музика са ОК, но като почнеш да миксираш и траковете са ти на -20 dB, не става работата." Човека го познавам и гарантирам че не е просто да не се е усетил да си завърти врътката AKG K77 и аз имам, както и K601 (еквивалент на К701). Мога да ти тажа че К77 са много по-чувствителни и далеч не изискват толкова високо ниво, че да звучат нормално. Освен това са затворени слушалки, а К701 отворени - дори при едно и също ниво на звука звучат по-тихо понеже бяга част от звука навън (обяснено като за музикант). Човека също има и монитори - те не заместват слушалките - който не знае това да почете малко в интернет. И да повторя ли пак, че по-скъпа карта не ти гарантира по-високо изходно ниво на слушалките?
  10. ^Аз пък бих казал, не е ли малко прекалено, за да си купиш слушалки за 300 лева (справка muziker.bg), да трябва да дадеш още 400 за усилвател? Не знам какво става с индустрията, но след като за 150 лева примерно можеш да си купиш супер приличен аудио интерфейс за домашна употреба, защо не може за 100 да си купиш сносен (пак за домашна употреба) предусилвател за слушалки, който има по-малко от 1/3 от хардуера на интерфейса и 1/8 от функциите? Аз лично не можах да намеря такъв. FiiO не е удачен избор според мен. Голям недостатък е това, че не можеш да го включиш към изхода на интерфейса. Аз имам различен опит с аудио интерфейсите. Според мен повечето от тях, дори и от среден клас, нямат достатъчно високо изходно ниво, за да хранят слушалки с по-ниска чувствителност (като посочените K701 например). За нормално слушане на музика са ОК, но като почнеш да миксираш и траковете са ти на -20 dB, не става работата. Ха да видим дали никой не знае за удачно бюджетно решение
  11. Апффф, ненормална работа, как се метна. Аз бих заложил, че или ще щупи на някой ръцете, или ще се разбягат хората и ще падне на земята.
  12. Хвани се и изгледай 40-50 туториала за програмата и ще се научиш. Само с питане по форумите не става
  13. Е кажи как де, че да помогнеш и на други евентуално. Или не те интересува да помогнеш на други?
  14. ^ А бе не съм много сигурен, че It's gonna last forever.
  15. Пробвай ги и дай мнение, да видим що е това direct drive
  16. Мисля че тук ти е необходима модификация.
  17. Чудех се дали да не пусна нова тема, но реших да пиша в тази понеже е доста близка по заглавие. Знаете ли чисто практически недостатък на direct drive педалите? Аз не съм пробвал такива, но от това което съм чел и на теория ми изглеждат като перфектната система. Понеже във веригата има загуби, разтяга се, сгъва се и т.н., не можеш да почувстваш какво точно става с beater-a. А точно beater-a определя качествата на звука и timing-a на ударите. Не мога да се сетя за добре причина direct drive педалите да не са най-популярните педали. Възможно ли е поради историческата популярност на chain drive педалите, те все още да са най-популярните такива? Чувството че "връщат предварително" предполагам е породено от това на какво си свикнал. Ако цял живот си свирил на direct drive предполагам ще ти е доста удобно и няма да имаш никакви проблеми. В един форум бяха дали доста добра аналогия между direct drive педалите и нормалните палки. Идеята е че както палката идеално следва движението на раката ти, така и beater-a при direct drive педала идеално следва движението на крака ти. През краткия ми стаж като "барабанист" винаги съм свирил с Iron Cobra. Въпреки че е смятан за едни от най-добрите педали, на мен никога не ми е бил много удобен. Безкрайно съм си играл със всичките му настройки, но никога не можах да му свикна напълно. Когато се упражнявам с practice pad например, без барабани, и с краката си просто тропам по пода, мога да "изсвиря" много по сложни double bass партии и с по-голяма точно от колко като съм на барабаните. Като седна зад барабаните, имам чувството че педалите никога не следват перфектно движението на краката ми и чувството ми обърква ритъка когато се мъча да изсвиря по-сложни неща. Та затова все съм си мислил, че с direct drive положението може да се подобри, но никога не съм имал възможността да пробвам.
  18. Mairomaster

    Фукня

    Абе кое точно е българско в снимката, стана ми интересно? Първо си казах че съм недогледал нещо, но след 5 минути взиране и 15 търсени с google, все още не мога да разбера. Извинявам се за off-topica-a, благодаря.
  19. Ако не можеш да събереш поне едно 600-700 лева и ако нямаш добро помещение като акустика, по-добре вземи едни добри слушалки. Ако добавиш още някой лев, тези например са златни: http://www.musicworld.bg/en/c_2034/i_48902/Audio_Technica_mics_headphones_ATH_M50X.html За монитори си заслужава човек да дава пари, когато понатрупа малко опит и се ориентира в ситуацията. Ако все пак си се решил твърдо, аз по-долу от тези не бих слязъл, особено за изброените стилове музика: http://www.musicworld.bg/en/c_1068/i_27698/BEHRINGER_B1031A_Pair.html
  20. Mairomaster

    Cubase/Nuendo

    На лентата с времето са локаторите, ако не ги виждаш, щракай нагоре надолу по нея и ще изкочат (малки триъгълничета представляват). Едни от основните им приложения са да маркираш loop регион или регион за export (абе все по-трудно ми става да се изказвам на български). Audio track-a зависи за какво ще го ползваш. В повечето случаи като записваш разни инструменти/глас се използват моно track-ове, понеже имаш само един сигнал. Ако вкарваш готова песен в проекта примерно, изполваш стерео track.
  21. Ако има пари човек е вариант с електронни барабани с mesh heads навсякъде (включително и касата). Така най-вече се чуват само чинел падовете, които са доста тихи така или иначе. Това е моят план за близкото бъдеще, когато се опарича.
  22. Подкрепям мнението на Dilian. Само то този запис нищо не може да се разбере, иска сравнение. Като записваш стой възможно най-близо до микрофона и внимавай да е възможно най-тихо в стаята. Имах на времето C3 и в даден момент започна да прави много шум, или поне аз така си мислех. След това се оказа че шумът си му е ОК, просто gain-a му е паднал. И така записаният сигнал има твърде ниско ниво и слиза близо до noise floor. Един от начините това да стане е да се навлажни капсулата. Пробвай да сложиш микрофона пред електрическа печка за 5-10 минути (не много близо, че да не се нагрее прекалено). Не е голям шанса това да помогне, но си заслужава да се опита. Кондензаторните микрофони имат доста добра чувствителност по принцип и са доста тихи. Но все пак трябва да се знае как да се записва и останалия equipment трябва да работи добре.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.