Jump to content
Българският форум за музиканти

slkrm

Members
  • Мнения

    26
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    Банцинг

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

slkrm's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Обществена Репутация

  1. Много благодаря за изчерпателния отговор! Явно трябва да приготвя двоен бюджет. Смятам, че вашите съвети ще бъдат полезни не само на мен, а на много хора, които тепърва започват да се интересуват от аналогов звукозапис. Определено технически има доста какво да уча след като направя своя избор и се сдобия с някоя от въпросните машинки. Поздрави!
  2. Идеята е същата както казваш при отделните инструменти, но като мастеринг процеса завършва на лента. Това е. Както при старите аналогови студия, вместо здрав хардуер като синтезатори например, било то барабани на живо и т.н. използваш си виртуални инструменти през аналогов пулт + някои външни устройства , компресор/лимитер, ефекти, хармонайзери каквото имам под ръка, към миксинга някой други плъгини от софтуера към отделните канали на пулта и през мастер изхода на лента. Ако все още нямам хардуер за мастеринг мога след пулта със второ PC на Live да извърша цифров мастеринг и към магнетофона (РС-> Пулт -> РС -> Лента) Дай боже нататък да добавям и още хардуер. Ако греша нещо няма проблеми готов съм да изслушам всеки, все пак за това съм тук. Та конкретно към въпроса ако има някой, които е наясно с въпросните модели с техните спецификации(скорост, глави, широчина на лентата и т.н.- дали покрива критерия за краен звукозапис след мастеринг ще е добре да сподели преди да съм си дал парите за нещо което не доближава с поне малко стандарта които се изисква). Също каква е идеята да прекарвам звук през магнетофон без да запиша на лента? Освен ако не е да гоня някакъв ефект- цвят на звука например, малко шумец... Записа на лента се отличава наистина от цифровия- имам някакви наблюдения, но всичко се базира на слуха ми , слаб съм още от към теория. Та Akai GX 630D, Akai 600D или Revox А77? Благодаря! Поздрави!
  3. Здравейте, Интересувам се от следния модел дали може да послужи за аналогов мастеринг в домашно студио- Akai GX 630D и Akai 600D. Най-вече питам за първия. За 630D мисля че характеристиките са : 2-Track Stereo Type: Deck 2 Speed: 38, 19 cm (15, 7½ in) Frequency range: 30 - 28.000 Hz Reel Size: 10, 7 in. Не съм особено запознат но мисля да експериментирам в аналогова среда. Работя на пулт Studiomaster 16-8-2 като идеята е финалния микс да бъде записван на лента. Освен това може да бъде използван и за вокали. След пулта замислям да добавя Behringer UltraCurve Pro DEQ2496 или Finalizer 96K(ако успея да го купя) преди магнетофона. Друг вариант е цифров мастеринг на PC като крайния запис на лента. Не е лошо някой колега да сподели какви са теоретично техническите характеристики (и защо) за един тейп рекордер необходими за подобно начинание като възможен избор за по евтини варианти и схема за процеса миксинг -> мастеринг, ако има желание и време . Друг вариант Revox А77 дали е удачен. Поздрави!
  4. Здравейте! Предполагам, че тук е мястото за подобна дискусия във Форума. Надявам се да не греша. Та проблема ми е следния. Ако има някой който работи с този сайт да ми даде някаква насока, защото доколкото успях да разбера спазих всички изисквания за качване на файл в профила си. Качването трае по 5 дена за файл! Имам два безуспешни опита. Първия път си го качих през страницата, а втория опит през Filezilla FTP така както пише в инструкциите. След 5 дни качване и в двата случая процеса на качване завършва до края, а няма и следа от файла които качвам в профила си! Пиша тук защото не мисля, че ще се справя достатъчно грамотно с английския в техният форум. Ако някои ползва услугите на този сайт моля за съвет. Ъплоудвам един файл мп3 формат за демо и един Зип в които съм архивирал целия микс, заедно с всички инструменти за него. Попълвам всичко както трябва, качва се и накрая нищо! Процеса за файл трае седмица и вече се изнервих!!! Ако някой е имам подобен проблем или идея за неговото решение моля за помощ. Благодаря!
  5. Разбирам, че ако е технически изправен и естествено в "подходящи ръце" за цената си може да свърши работа. Аз мога само да направя проста механична проверка на място както казахте до някъде. Да пробвам отделните канали, ЕQ, и входове, изходи. Ако поне кажи речи работи ще се замисля определено, защото отдавна имам мерак, а и ще ми е по- удобно тъй като леко по лека се натрупва техника. Харесвам, че сте реалисти и ми изброихте доста сериозни рискове, вече ако се пак си работи що годе в моя случай за нататък божа работа. Като го гледам каква купчина желязо е няма май как да не мине без профилактика. Ще проверя как стоят нещата. Благодаря ви!
  6. Разгледах чуждестранни форуми, доколкото можех да си преведа за какво иде реч, затова пиша тук, защото търся ясен съвет на български език и евентуално от човек които има такъв пулт. Parni_Valjak искаш да кажеш, че като е на години работа е необходимо да се направи някаква профилактика ли? Не е ли, ако всичко вътре да си е технически изправно, независимо от времето употреба, пак да си е със същата функционалност? Някаква специфична процедура ли е? Доколкото видях на снимка пулта, още не съм ходил, не изглежда в много розово състояние. В случая мисля, че външният вид е бял кахър както се вика стига да си е изправен...
  7. Благодаря! Общо взето в момента работя в домашни условия. Разполагам с малък 10 канален миксер Phonic MM1805, карта на M-audio delta 1010lt с 10 inputs\outputs, които са свързани с Утрапач на Беригер. Оттам имам външен хардуер- Dbx ProVocal, compressor Alesis 3630, Digitech Vocalist II, Stage Line efect и т.н с намерение да взема още някои неща, включително и някой мастеринг процесор. Имам и намерение и да работя и на лента за по нататък. Искам да работя с външен хардуер възможно по качествено, а и сега този пулт влиза в бюджета ми като възможна бъдеща оферта, която ми изскочи наскоро. Също след време може да се насоча към реализиране на някое скромно студио но това за бъдеще. Насоката ми е ясна освен софтуер също и работа с хардуер. Просто ме интересува Студиомастера дали става за работа в студио, а не само за репетиции например. Аз се занимавам основно с Hip Hop, но това не е никаква причина да не създам и условия за записване на живи инструменти и тяхната обработка в който и да стил. Искам опитен съвет на човек които е работил с такъв по- дългосрочно за да ме насочи. Просто ме интересува макар, че съм сигурен, че ще оцветява по специфичен начин звука дали мога да реализирам качествен микс със съответния хард. ) Мерси...
  8. Привет на всички! Въпроса се отнася за пулт Studiomaster 16-8-2 Series 5. Имали някой съфорумник, които лично да е работил с този или подобен клас миксер? Въпроса ми е, че въпреки пулта да е твърде Old school, може ли да се използва за студийна работа? Имали силен шум и т.н.- т.е може ли с него да се направи задоволително качествен миксинг? Благодаря!
  9. Parni_Valjak определено материята ми е малко сложна, но е добре, че си поставям такива цели, хаха, все пак се тръгва от някъде. Когато ще избирам магнетофон за мастер ще се съобразя определено с една част от техническите характеристики, които изброи (най вече с тези, които успях да усмисля и вероято до колкото съм способен да платя за тях) или поне ще се насоча към някой от предните изброени модели на Ревокс. А вече като самоук самозванец, това което ще докарам накрая едва ли ще се докосне до стандарта . За сега просто мога да чета, да разпитвам та поне да вдяна нещо в теорията, а на практика просто ще експериментирам, ще слушам и ще се водя по харесва ми- не ми харесва . Знам, че ще е грешка, но първо ще взема машината, която “става” за тази работа и след това ще се мъча да се адаптирам към нея. Неук съм, далеч от професионализма и няма как предварително да определя стандартите и теоретично да съставя план и прогнози за целите ми в това направление. Но информацията, която сподели за мен е значима и ще взема из предвид много неща, а други с времето лека по лека ще си ги превеждам. Та засега като цяло просто искам да оправя Таскама и да го синхронизирам с някое DAW приложение. Сега нямам много време, но когато имам ще опитам пак да отстраня проблемите и ако не стане ще го закарам да му направят една обща техническа диагностика, ако случайно има някакъв очеваден проблем. VSTi наистина ще съм мноого благодарен ако случайно разбереш нещо по въпроса за синхронизацията в Кюбейс, моят опит беше неуспешен, но ако знаеш и от първа ръка без да се ангажираш да разучаваш как стават нещата в Про Тоолс, също ще ми е от полза. Аз разполагам с M-Powered 7 версия. Благодаря на всички!
  10. Misterj нямах предвид, че ти се заяждаш, а колегата, който влезна в темата само за да ми подчертае правописа, независимо, че все пак си има известно право, но не това е въпроса . Не ме разбирайте погрешно още съм далеч от инженерната мисъл по въпроса за това чета много внимателно всеки ваш коментар и съвет, а и нямам никаква основа да тръгна споря с които и да е било в този форум. Просто ухото ми казва, че записа на лента е друг. Не, че е по- качествен или по- некачествен, а друг! Друг е и ми харесва! Имам Таскам и искам да го вкарам в употреба, когато реша да запиша глас, синтезатор или нещо друго на лента да мога да го направя и да е възможно най- качествено, да го синхронизирам с съвременните програми и ако желая да комбинирам нещата. Същото се отнася и за ролков магнетофон, който смятам в близко бъдеще да взема. Използвал съм много плъгини, които дават уж аналогово звучене, но друго е когато първият запис е на лента и после да се запише в цифров вариант, отколкото обратното- да го запиша на компютъра, да го прекарам през лента и после пак обратното. А и ми е интересно- определено си блъскам главата и научавам нови неща. Та така да се върна към темата за което едно Благодаря на Parni_Valjak. 1. Направих аудио канал на Кюбейс в който пуснах Smpte plugin на 30 fps на канала 2. Генерирания сигнал записах през Sync input на Таскам, който автоматично си тръгна на 8ма писта на миксера. 3. Записът на сигнала излиза само през Sync out както и трябва предполагам 4. Сигнала минава през аудио картата и стига до Кюбейса да кажем на канала където е плъгина. И до там. Като дам да чувам реално време има сигнал. Като стартирам касетката със започването на сигнала не се стартира програмата. А аз и не знам всъщност какво да очаквам. Нещо май изпускам.
  11. Знам как се произнася може в бързото да съм допуснал грешка или да съм нехаен. Ще си помисля, че наистина си помислил, че не знам... Тук не място да се заяждаме.
  12. Ехе хаха, утре ще опитам номера с Кюбейса независимо от проблема с нивата на звука и шума. А за запис на лента за мастер съм мислил за един по евтин вариант, но не знам дали ще свърши работа, един ролков магнетофон Akai gx- 4000d, но тук за какво иде реч ще ми е интересно да споделиш какви са особеностите по които трябва да се водя когато правя подобен избор. АА Мерси!
  13. Извинявам се малко, че се по замотах с отговора, трябваше ми малко време да обмисля нещата . Определено си е философия както и си мислих. Та нека да го преговоря в малко по прост вариант. Да кажем съм с Кюбасе, въпросният код се възпроизвежда като един особен шум, които записвам на 8-мия канал на Таскама. После това трябва да се прослуша от програмата, което в последствие ще търся къде и как? Смисъл дали съм разбрал правилно. А иначе си много прав затова да ли машината е технически изправна, нямам много опит и не знам в кой телевизор е проблема. Ще пробвам да почистя главата и да сменя с по качествена касета. Така много Благодаря за грамотния отговор! Доколкото сам го успял да схвана нещата ) Иначе картата е M-audio Delta 1010LT
  14. Очаквах подобен отговор. Не искам да се отклоняваме от въпросите (те са конкретни) и от помощта която търся. Ако някой е имал дълъг стаж и опит с аналогови записи и тяхното интегриране в DAW програми да заповяда.
  15. Здравейте! Имам 2 въпроса благодаря предварително. Първият е най- проблемния. Да речем искам да направя запис на даден канал от миксера ( да речем 1-вия), но какво се случва. Колкото и да усилвам звука, говоря за входния сигнал, записа си остава твърде слаб, а ако го увелича горе- долу да е задоволителен със силата на звука се увеличава и фоновия шум на лентата на касетата. А ако и усиля мастера ужас. Изходният, които чувам на колоните е силен, имам предвид не записа, а в реално време като нагласям нивата! За да избегна фоновия шум на ленатата стигнах до извода че записа трябва да е силен, но колкото и да увеличавам силата на звука ( дори използвах и компресор да избегна браждялката) сякаш има един праг на сила и това е, записът звучи слаб, некачествен, а като увелича фейдъра на канала ужасен шум. Кастеката която исползвам е на Maxell UR. Минаха ми през ума два вариянта- поръчах почистваща касета и една Метал та поне ако силата на записа е слаб като увелича да има по- малко фонов шум. Още не са дошли, но реших да се консултирам предварително с вас, ако има нещо с което не съм наясно или съм допуснал грешка някъде тъй като аналоговия запис ми е непозната вода. Вторият въпрос ми е много по интересен и ми е любопитно дали има начин да синхронизирам Tascama с някакъв софтуер- например Cubase или Pro Tools. Естествено преди да се заема с него трябва да си реша първия проблем, но ми е интересно, а и важно ако записвам вокалите на лента да са в ритъм с виртуалните инструменти! Отзад има две букси Sync, но нямам представа тук как стоят нещата. Има инфо по въпроса в Google преди да ме обвините, че не съм потърсил първо там, но на английски, а това ме затруднява. Пробвах с един SMPTE plugin в Cubase, но само се мъчих и налучквах. Сигурен съм, че ще е най- добре ако някой човек го е правил практически да ми сподели каква е философията. Имали начин с Play на Таскама да стартирам и програмата едновременно? И трябвали да купувам допълнително някакво устройство ако е необходимо за синхронизиране? Благодаря!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.