Jump to content
Българският форум за музиканти

benjy

Members
  • Мнения

    30
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    Китара

Contact Methods

  • Website URL
    http://viaviaband.com
  • ICQ
    0

benjy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Обществена Репутация

  1. Хехе няма проблем. Да, май стана объркване в комуникацията. Аз подходих може би неправилно с въпросите, но исках да питам като начинаещ, защото така има шанс наистина да науча нещо ново. С много хора е трудно да разговаряш само защото имат в главата, че знаят много и дори като питат не са готови да чуят отговора. Иначе опит имам с техниката и възможностите, с които разполагам. И понеже както казах, преоборудваме студиото и се сблъсквам с неща, с които не съм работил преди. Иначе литература имам и съм изчел доста ама какво от това като нямам възможността да я практикувам - не пипнеш ли копчетата не е влязло в главата Например как да знам как се синхронизират 2 MTR чрез MIDI ако съм работил без тази опция преди и само на теория го знам!? Пък ако ще и най-професионалните миксове на кюбейс да правя, това не ми помага. Пък в крайна сметка е по-важно да спазваме добрия тон и респект, пък телепатията ще дойде в последствие
  2. Значи темата я започнах с въпроси за решения и възможности при записа (каквото е и заглавието) и не съм имал желание да задълбавам с какъв бюджет разполагам и дали правя студио или се готвя за изпит или т.н. неща които изкочиха в последствие. Всъщност "Валяка и Пресли" отговориха на доста от въпросите, които ме интересуваха, за което им благодаря (въпреки скъсаните нерви ). Вече се ориентирах по-добре в тази тема. После топика заби на друга посока, но това не е нищо ново. Относно конкретното приложение - става въпрос за преоборудване на домашно студио (домашно в смисъл, че е в къщи), целево, акустично обработено (тук ще се работи още) за демозаписи (официални за продуцента напр.) и миксиране. Най вероятно крайното мастериране ще се прави на друго място. За бюджета - зависи. Понеже е преоборудване, а не изцяло ново, ще се ползва част от старата техника. И също така има техника за продаване, от която постъпват средства. Рекординг миксер вече е наличен и май се намери рекордер/рекордери. Като може да се похарчат хиляда, хиляда и петстотин лева за по-добри ефекти. След време се очакват още финанси и ще се мисли за смяна на микрофоните. Разчетите за персонала и цените на тока няма да дискутирам тук. Както и да е, трябваше първо да се изяснят някои въпроси (заради което отворих темата), които бяха повече теоритични пък и предполагам интересни за дискутиране. Имам и въпроси относно акустиката на помещението, но първо ще се разровя из форума и мрежата - мяркал съм подобни дискусии. Със сигурност обаче не съм търсил някой да ми прави бизнес план или нещо подобно. Благодаря, Бранимир.
  3. Мерси, забелязах, че Фостекс (от скоро научих за тях, тъй като в БГ май не се внасят) имат много добри решения за това което търся, но са извън производство (както и Тескам). И трудно се откриват секънд хенд защото трябва да знаеш как се казва модела който ти трябва (в официалните им сайтове вече ги няма). @Бицев - в началото аз имах в предвид за мултистудиата от типа 3 в едно. Запис - миксинг -мастеринг, че даже и CD-рекърд. Линка който си дал става въпрос точно за такова нещо. Обикновенно си ограничен до възможностите които имат вградени, а те не са много (до сега съм виждал само непрофесионални такива.) След това споменах за HardDisk Multitrack Recorder-ите, които представляват само рекордер. Например Алесиса, за който стана дума - С един добър рекординг миксер и подобен рекордър имаш доста по-големи възможности отколкото комбинираните решения като например външни ефекти, по добър мониторинг, възможност за синхронизиране на повече от едно устройства и т.н. неща зависещи предимно от миксера. То може и да се използва като рекордер едно подобно мултистудио, но са в по-ниския клас на работа (поне според това което се предлага на пазара в момента). Иначе съм съгласен с теб за предимствата на целевите MTR пред PC (не че нямат недостатъци де )
  4. С малко закъснение се включвам пак Първо искам да кажа, че нямам намерение да подценявам звукотехниката или да се отнасям с неуважение към хората тук. Извинявам се ако съм прозвучал така, но не ми е било цел. Просто искам да обсъдим някои неща и въпроси, от които смятам, че не само азще имам полза. Всеки се учи докато е жив, нали така! Благодарен съм на тези, които се опитаха да помогнат с информация. Според мен е излишно да се хващаме за една грешка която съм направил и от това да произлизат твърдения, че видите ли, личи си че "съм се нагълтал" с погрешна информация от форумите и няма как да разбера отговорите с тази каша дето съм скалъпил и как нямам елементарни познания по ел.техника. Ако пък има нещо друго кажете и дайте да разясним за какво става въпрос. Нали затова са форумите за дискусия, въпроси или помощ. Както виждате постът ми е от 12:14 AM и съм направил грешка. Наистина в техникума учих електротехника и съм забравил много неща. И въобще не искам д претендирам, че знам много по тези теми (никъде не съм го споменал), но все пак имах въпроси, на които хора занимаващи се с музика не са успяли да ми дадат отговор и за това постнах въпросите си тук (защото знам, че има хора наясно с доста от тези неща). Относно импеданса и напрежението - ок. съпротивлението е константа и ми беше неправилно изказването, но всеки е учил, че тока, напрежението и съпротивлението са свързани. Вече зависи за какви вериги се говори зависимостите са различни. Ако не съм прав поправете ме (ако и формулата на Ом я знам грешно значи наистина имам сериозен пропуск ) Pif: А това за квантовата механика е все едно да кажеш: ми тези въпроси за за звук-инженери и теб не те засягат. Еми аз пък питам. Може пък да има квантов физик тук и да ми отговори, а това да го разбера си е моя задча. Аз исках да кажа, че съм срещал много сложни и прости начини да обясниш едно нещо (дадох това за пример защото съм се интересувал от квантов физика). И това което питам са по скоро принципи на работа и принципни решения, чиито отговори се надявам да имам достатъчно познания да разбера. Не разбирай това като заяждане Иначе мерси за отговорите. Да се върнем на темата! Мисля, че съм посочил въпроси в първия пост, повечето от които доста конкретни. И в следващите постове последваха и съответни отговори. Ако съм написал нещо невярно моля поправете ме или пишете, че съм писъл неясно, защото не е приятно да видиш нещо от рода на "Личи си, че човека е заблуден, много грешна информация има и всеки чел недочел". Може пък просто да не съм се изразил правилно или пък наистина да съм някой ламер/пубер. Както и да е. Това което ме интересува беше какви рашения съществуват на въпросите които съм поставил при многопистовия запис. Като става въпрос за хардуерни решения предимно при аналоговата техника. И наистина няма значение големината на миксера, но има значение вида на миксера. А малки аналогови записващи кнзоли не се намират вече лесно. Повечето са стари спряни от производство неща. И как да съм наясно с техниките за такъв вид запис като миксерите, с които разполагам не са предвидени за тскова нещо, а тези които са (и са налични на пазара) са вече огромни, висок клас пултове. И това е причината според мен все по-малко хора да се нмират компетентни по-въпроса. Като чели е стандарт записа с PC и добрата саундкарта. Ок. Стана ми ясно по отношение на аналоговите миксери за запис. Сега за записващите устройства - какви са вариантите? Например ако говорим за Standalone MRT, а не за комбинираните мултистудиа. Alesis имат в момента един 24-трак харддиск рекордер и те са почти единствени напазара. Става въпрос за устройства с поне 16 трака едновременен запис и/или плейбек. Знаете ли нещо конкретно, което да може да свърши добра работа и да е налично. Или някой стар модел, който не е невъзможно да се намери? Варианта за Tape Machine ми е известен, но нямам предтава в България има ли възможност да се намери подобно чудовище. ADAT - с такова нещо не съм работил и нямам представа много, но като чели и те са вън от производство вече. И още един въпрос. Има ли различни стандарти за синхронизация с MTC? т.е. 2 устройства с миди ин/аут от различни производители дали може да е проблем да се синхронизират? И ако е описано, че устройството работи с MTC това означава ли, че може да бъде и мастер и слейв? Т.е. не само може да получава, но и да изпраща синхрон. сигнали. Мерси предварително!
  5. ^ Да, не съобразих, че масата на моно жака допира Return-а. Всъщност имах предвид точно това - да се укъсят send и receive. И наистина това решение е pre/всичко. Нямам представа миксерите с подобна функция дали са след Eq или Fader или след. *А за Импеданса извинявай - така е като се пише по малките часове, макар че импеданса и нивото са свързани.
  6. Опс забравих нещо - може ли да се използва директния изход за ефекти на всеки вход, който е преди гейна, обозначен като Insert I/O. Те са стерео жаци, но ако се ползва моно няма ли има ефект на директен изход без да влияе на по нататъчния сигнал?
  7. Хей мерси за изчерпателния отговор Аз може би съм написъл малко ламерски въпросите, но това е защото съм се стремял да не са заплетени и сложни, не че нямам никакъв опит в тази област. Наистина не ми харесва как някои хора за да покажат колко много са наясно с нещата се опитват да говорят само със сложни термини, пък в крайна сметка и квантовата механика може да се разказва по човешки Както и да е, значи за основния принцип на запис съм наясно. Записвал съм демо песни на нашата банда (по отделни канали) и след това съм ги смесвал на компютър. Относно техниката на пазара също съм чел, гледал и разпитвал и горе доло знам какво се предлага в България и на няколко места в Европа. За характеристиките на микрофони, пикъпи, инпеданси и работни нива съм изчел доста неща, но не съм имал възможност да работя с наистина добри микрофони и и апаратура (което си е от значение, защото съм ограничен с техниката която имам) Общо взето съм работил и познавам основните софтуери за запис, плъгини и т.н. Изчел съм тонове литература от наши и западни книги и форуми и съм се опитвал да прилагам нещата в домашното ни студио (както голяма част от форумците тук) НО: осещам, че ми липсва практика в реални условия. Защото за да си наясно с професионалният звукозапис не е достатъчна практиката с пулт за 1000лв и микрофони от 100-500лв. Когато съм имал досег с висок клас инструменти виждам, че нещата се правят по доста по-различен начин от този по който аз съм работил, например: Едни от най-големите имена в областта записват групите доката свирят заедно в студиото за да запазят енергията на парчето и въобще не се опитват да изолират отделните музиканти ама напротив - използват го като ефект. Или пък това че повечето големи студия продължават да използват изцяло аналогова техника и то не рядко. А колко са местата в България където можеш наистина да работиш с професионална апаратура!? Дори и да има малцина са тези "щастливци", които имат възможност на досег с нея. Някак си като стане въпрос за запис и разпространеното мнение е, че това се прави с добър компютър с добра саундкарта (в момента оставяме колко са важни музикантите, акустиката, микрофоните и т.н.) и рядко се обсъждат други варианти. Наистина не е лесно да намериш начин да се упражняваш на 48 канална SSL Конзола напр и затова търся помощ от хората, които са имали подобна възможност. От това което си написал по скоро се интересувам от запис в студио и концерт като пулта е аналогов. И по точно става въпрос за дирекният изход на всеки канал. Има ли стандартно наименование на английски тази възможност или е просто "Direct Chanel Output"? Проблема е, че не съм го виждал на нито един пулт. Само високите класове ли имат тази възможност? За да се пусне мониторинг и в същото време да се записва предполагам, че също може да стане с подобен директен изход. Само дето ми се струва, че трябва малък допълнителен миксер да се използва за тази цел ако изходите са преди гейна (или са постфейдър?) Ти си посочил усилвател, но той трябва да е с корекция на нивото на всеки вход/изход за да изравниш импедансите на различните звукоизточници преди да отидат на лентата. А къде мога да потърся инфо за архитектурата на пултовете използвани при горните нужди и връзките м/у модулите в едно студио (или запис на лайв)? До сега не съм попадал на подобни описания. За това и реших да попитам тук. Мерси предварително и наистина се надявам темата да е от помощ и на други хора като мен
  8. Здравейте, от известно време се интересувам на тема multitrack recording и имам някои въпроси, на които все не мога да има намеря задоволяващ отговор. Знам, че тук има хора, които работят или са работили в професионални студиа и имат не само теоритични познания по въпроса. Та значи по същество: До колкото ми е известно съществуват няколко основни начина за многопистов запис на музика 1. най-познатият на повечето от нас Звукоизточници->Добра саункарта->Компютър с любимият ни софтуер за запис Тук въпросът ми е: когато аудиокартата е свързана чрез USB/FireWire винаги ли имаме възможност да записваме повече от един канала едновременно и ако не - как да разпознаем кои карти са с тази възможност? 2. Звукоизточници->Смесителен пулт->Компютър с любимият ни софтуер за запис Тук предполагам, че нямаме нужда от саундкарта,защото си имаме миксер, но: как да запишем няколко канала едновременно по този начин? Ако пулта ни има USB/FireWire как да разберем дали може да запишеме по този начин само стерео сигнала или отделните канали? Ако пък намаме USB/FireWire на пулта какви възможности имаме за многопистов запис? 3. Звукоизточници->Някоя от готовите комбинирани системи за запис (multitrack digital studio) обикновенно те са непрофесионални и с не особено качествен звук (поне аз не съм чул добро нещо записано и смесено с такава система) 4. Звукоизточници->Смесителен пулт->Analog Tape Machine тук въпросите са повече: - каква е разликата м/у Mixing Coнsole и Recording Console? - имат ли конзолите за запис 24 или 32 изхода например? - Аналоговите лентови устройства или дигиталните многоканални записващи устройства имат брой входове колкото и канала имат 4/8/16/24/32/48 това добре, но тогава трябва да имаме съответния брой изходи от пулта или пък да запишем дирекно от звукоисточниците (според мен това е неправилен вариант) как се процетира в този случай. От какъв хардуер се състои веригата при професионален многопистов аналогов запис? Значи когато целта е групата да свири и да се записват всичките микрофони на отделни канали каква е процедурата при всеки по описаните методи. Надявам се да не съм задал въпросите прекалено объркващо Ще се радвам на реакция от вас!
  9. Аз имам Digitech Legend II и искам да си сваля програмите на компа, но нямам софтуер към него. Някой може ли да ми каже преди да си купя кабел, дали ми трябва софтуер за тази операция и от къде мога да го намеря?
  10. Напротив, разбрах за какво говориш. Попадал съм на разни СЕМПЛИ в нета, но така и не съм правил нищо повече по въпроса (просто PC Drummer ме уреждаше).
  11. Извинявай, не съм те разбрал! Мерси за разяснението, ще ги пробвам тези семпли
  12. Някой чувал ли е за PC Drummer - определено е най-доброто, на което съм попадал, но все още не съм открил крак за нея. Използва звук от истински барабани, които нямат нищо общо с миди звука на Guitar pro да речем. Ако някой има крак или друга подобна програма нека да пише.
  13. Аз ползвам CoolEdit. Има си insert video from file, обработваш му звука и при мене го вкарва обратно за около час. Само дето ще ти трябва поне 700 мб за темпорари файлове.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.