Jump to content
Българският форум за музиканти

Stereoid

новаци
  • Мнения

    13
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Stereoid's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Обществена Репутация

  1. Никога не правя каквото и да било толкова много пъти, дори то да ми е наредено и от най-назидателния NLE мастър на света. В пълно съзнание написах за "появяването" ти знаейки, че си ветеран с дългогодишен форумен опит. Смах предвид, че е хубаво да бъдем по-скоро градивни, отколкото дебелашки остроумни. Никъде не съм твърдял, че съм запознат на 100% с всички тънкости на HDV editing-a и затова написах това, с което съм се сблъскал до момента и толкова. Между другото повече се засегнах като ме нарече агент, но виждам, че това си е просто обръщение. За 1440 на 1080 /доколкото съм чувал без са твърдя, за да не пиша смешки/ това е т. нар. анаморфен стандарт, където пикселът вместо с квадратна /както е при 1920х1080/ е с правоъгълна форма или 1,33 пъти по-голям. Отново доколкото съм чувал, тази резолюция отговаря по качество на Фул ХД, но нека по-знаещите да кажат. Gorer тези кадри от В. Търново ли са? Между другото се монтират спокойно с CS3.
  2. Oсвен, че съм ти смешен нищо друго не разбрах. Целта ми беше до някаква степен да помогна на човека. Абсолютно съм наясно, че Хд би трябвало да се работи най-добре с Вегас, защото са продукти на Сони, но всичко е въпрос на предпочитания. Моите не са към Вегас. Не се ядосвай, няма кой да ти вземе хляба. Не е лошо и да поспиваш от време на време за да си по градивен в мненията. Между другото появяването на екземпляр като теб беше въпрос на време. Във всеки форум ви има. По много!
  3. Не бъркай обработката на видео във формат HD с гледането му. Както ти споменах в някой от постовете по-горе кодеците имат много голямо значение както при компресията, така и при плейването на видео файлове, независимо в какъв формат са те. Не че искам да те упрекна, но смятам, че нищо не ти пречи да пробваш, пък ако не стане си купи фалшивото дъно и каквото там си намислил. За смятането в реално време мога да кажа, че няма компютър, който да не се задъхва при наслагването на много ефекти един до/върху друг, особено при по голяма продължителност на продукцията, пък била тя и "сурово" Ави. Ако мислиш да отделяш много време в снимане и след това в обработката им по-добре си купи дъно и карта отделно. Това ще ти спести много нерви впоследствие. Това обаче решаваш сам, защото все пак трябва да се съобразиш с бюджета
  4. 2GB за 1 час HD изобщо не е огромен обем информация, но пък за пиратите си е перфектно. Не случайно започнаха да компресират цели филми в ХД качество на дискове 4,7 Гб. Иначе за гледане на ХД на твоята машина пробвай да си изтеглиш ГОМ плеър. Казват, че се справял добре при слаби компютри. Лично мен ме дразни, пък и при мен всичко си върви нормално и без него. Ако си решил да ъпгрейтваш видеокартата мога да те посъветвам да си вземеш Ати 4850. За процесор и Рам избора е голям .
  5. Не го схванах това. HD-то повече компресия ли има или как точно? Ако е пак DV формат е много странно 4 пъти повече резолюция да има същия обем инфо... Не виждам нищо странно, все пак много от HD камерите снимат върху обикновена DV касетка, която за DV и HD запис е с еднаква продължителност - 63 минути. Това от своя страна като цифрова информация е приблизително 12-13 Гб/толкова може да събере касетката/. В противен случай при 4 пъти по-висока резолюция една касетка би трябвало да събере само 15 минути HD запис. В момента единствено при снимане в DVCAM формат продължителността на записа на обикновена касетка е 40 минути. Обяснението на това е в кодеците и начина, по който обработват данните.
  6. Здравей, проблем с обработката на HDV няма да имаш с двуядрен процесор, добра видеокарта и РАМ, разбира се . Погрешни са разбиранията, че този формат е кой знае колко труден за работа. Все пак размерът му е точно колкото едно АВИ ~13GB за час. На въпроса дали има значение видеокартата или процесора - ами имат, но най-вече зависи от това какви ефекти ще ползваш, дали CPU или GPU /такива, които при риълтайм-а се рендят от процесора или от видеокартата/. Много важен момент, който почти може да те откаже от работата с този формат са настройките за експорт от камерата, a също и на програмата за монтаж. Тях трябва да си ги нагласиш сам по метода проба-грешка. Препоръчвам ти когато вкарваш видеофайловете цели, а не кадър по кадър, те да не са дълги повече от 10 мин. в противен случай се затруднява работата на компютъра. За работа с HD ти препоръчвам да си сложиш Премиера CS3, който има доста възможности и за експортване. Пробвал съм с повечето програми, но за мен това е най-добрия вариант както за импорт, така и за експорт. Отделно е доста подредена. Откъм възможности има какво да се желае, но пък никога не е късно да научиш Афтър ефекта . Вегас не препоръчвам, защото.... по много причини, най-важната за мен е, че прави HDV в някакво .m2t разширение, което после не мога да работя с друга програма. Надявам се да съм бил полезен. Ако има други въпроси - питай.
  7. Освен да ти пожелая весело изкарване друго не се сещам ))) Следващата седмица няма да те мислим
  8. Аз също не съм искал да се заяждам, но ми стана леко обидно Картата действително е вградената във видеокартата и може би варианта с някакъв предусилвател наистина е най-удачното решение. Доколкото разбрах /а може и да бъркам/ с него могат да се направят достатъчно настройки на силата на звука, както и на баса и тембъра на гласа. Като се ориентирам достатъчно в материята ще се обърна към вас за конкретните марки и модели на компонентите. Засега съм в етап проучване, поне до другата седмица. Успех и на теб Пресли!
  9. Г-н presly, явно не съм бил правилно разбран или просто целта не е била да бъда разбран, а някой да ми обясни какви "типични" качества и мислене притежават "хората, които е занимават с видео". Аз действително не разбирам в подробности от озвучаване и съм го написал ясно в някой от първите си постинги тук. Също написах, че ползвам услугите на професионално звукозаписно студио, за които си ПЛАЩАМ. Може би съм пропуснал да изтъкна в детайли, че практиката ми е показала, че в началото на работата по даден проект е по-удобно да използваме аудио, което не е с качествата, с които би излязло от студиото. Всичко това, защото винаги се налагат дребни, а понякога и не толкова дребни корекции както върху някоя дума или изречение, така и върху цели абзаци от текста, тъй като във всеки един случай се съобразяваме с продължителността на обекта до част от секундата. Може би сте си помислили, че по някакъв начин "лепим" аудио записано в студио, с друго, което ние сме си записвали, но бих искал да ви уверя, че това не е така, дори не бих си и помислил. В крайна сметка от всичко, което сте написали по-горе си мисля, че явно не съм бил разбран правилно. В противен случай щях да реша, че за да ми покажете, колко много разбирате от професията си, на която сте посветили много години труд и инвестиии, просто решихте да се заядете с мен. Всъщност не разбрах дали изобщо имате някакво отношение към темата, която ме интересува или просто си пишете коментари за това колко е трудна работата, с която се занимавате и колко останалите професии не ви оценяват. Мнението на Parni valqk е интересно, защото се гради върху цитат от коментара на пресли и засяга една много отговорна тема - мисленето, по която аз не мога да взема отношение. А и Гаусовото разпределение като понятие би трябвало да ме обезсърчи съвсем, нали Валяк. П.П. Никой не се опитва да Ви вземе хляба или да подцени работата Ви. Това, че искам мнение от професионалисти като Вас е достатъчно показателно.
  10. Здравейте, Влязох в сайта на Комисията за регулиране на съобщенията и там в една огромна таблица е описано кои честоти за какви нужди са. Оказа се, че първите /758-782/ са само за граждански нужди, а вторите за граждански, но и за нуждите на национална сигурност и отбрана. За тях обаче предстои освобождаване от Министерство на отбраната до края на годината. И тъй като се оказа, че за да ми докарат до България един и същи модел микрофон, но работещ при различни честоти искат две различни суми, написах едно питане до Комисията за регулиране на съобщенуията за по-сигурно. Pif, благодаря за съвета. Звукозаписно студио използваме винаги в края на работата. В предварителния етап обаче предпочитам да запиша диктора в по-непретенциозни условия, като условието е все пак да се чува достатъчно добре от ушите на Клиента. След като нещата добият един завършен вид и бъдат редактирани и одобрени, озвучаваме в студио и само подменяме аудиото под кадрите. Именно в този етап, когато трябва да подменим набързо, някаква фраза или изречение ми трябва звукозаписна техника, като подчертавам, че не е необходимо да е мерцедеса на микрофоните.
  11. Става дума за микрофон марка Стаг, който купих от първия магазин, в който влязох. Трябваше ми много спешно да озвучим един обект в демо версия - колкото да нагласим кадрите върху дикторския глас за да може клиентът да добие представа и да редактира нещо ако е необходимо. Продавача ме убеди, че вършел "невероятна" работа. Да ама не е точно това ми е необходимо, защото има някакъв странен "отенък" /не знам как да го нарека/ на гласа, нещо като бумтене. Сега съм в процес на търсене на сравнително добро решение. Не става въпрос за нещо кой знае колко претенциозно. Единствено гласът на диктора да се чува чисто, без излишни шумове. Във форума намерих един колега, който продава микрофон АКГ Персепшън 200. Той дали ще свърши работа или трябва да се насоча към друга марка или модел. За радиомикрофоните на Зенхайзер знам, но като гледам Сони са по разпространени. Преди година работихме с едно UWP и честно казано вкарваше някакво пукане от време на време. Та и там се двуумя
  12. Ясно, разбрах. Благодаря Overdrive. Идеята е да се закачи на еднo Sony Z1 и да се направи някое-друго интервю за един филм по проект. Мисля, че за това е идеален. Ако се сещате за по-добри /горе-долу в диапазона до 1000 лв./ wireless решения ще чакам предложения Освен това, за да не отварям нова тема /ако администратора реши, нека го изтрие/ - трябва ми и микрофон с кабел за запис на диторски глас от студио, като не е необходимо да супер скъп. Ако се сещате за нещо такова ще съм Ви безкрайно признателен, защото ми продадоха един боклук и сега ми остава единствено варианта да се допитам до Вас - професионалистите. Ако може ме насочете към марка и модел или някакви технически характеристики, които задължително трябва да се спазят, понеже определено не съм много в час. Благодаря!!!
  13. Здравейте, имам идея да купя един микрофон - Sony UWP-C2, но за един и същ модел излизат няколко "подмодела" с различни честоти, например от 758 до 782 mHz, от 782 до 800 и нещо си т.н. Интересува ме това има ли значение за звука, като например дали е някакъв стандарт за България, страните от ЕС и САЩ или си е въпрос на избор. Важно ми е, защото смятам да го купя от Ebay, тъй като цената му е наполовина по-ниска от тук, а не искам като пристигне да се чудя къде да го изхвърля Благодаря предварително. Надявам се да съм бил ясен.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.