Jump to content
Българският форум за музиканти

S-cape

новаци
  • Мнения

    44
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Относно S-cape

  • Рожден ден 03/29/1975

Previous Fields

  • Инструмент
    ЛютниЪ и ЦитрЪ

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София

S-cape's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Обществена Репутация

  1. Няма такава работа. Ефектите си работят "последователно" (спокойно можеш да използваш FX1 + FX2). Карам на спомени, но имаше някаква възможност да си преподреждаш чейна. Там, може би, имаше възможност да се сложат "последователно" или "паралелно". За съжаление, отдавна не съм "затъвал" в тая тема и не мога да ти дам по-точна информация, без да съм пред проца (трябва и да се бачка, какво да правим?!?!?!). Пробвай, обаче в Youtube - "GT-10 chain" в търсачката ще свърши чудеса. Успех.
  2. S-cape

    Reaper

    Sorry, току-що видях, че става дума за Reaper. Не съм запознат с програмката, но... Както и да е, най-вляво на track-а имаш бутонче "ar" - това ти трябва на тоя етап. Но колегата преди мен е абсолютно прав - прочети с какво си се захванал, защото иначе рискуваш да задаваш въпроси в тая тема още няколко седмици.
  3. S-cape

    Reaper

    Обикновено "многопистовите" (multi-track) програмки за запис имат бутонче на всеки track, който се натиска, за да се запише върху същия тоя track. Не съм сигурен, че това е проблема, но няма да е зле да си на "ти" с програмата, с която работиш. Между другото, ако кажеш коя е, може да ти се даде и малко по-читав отговор.
  4. Не съм сигурен, че разбрах какъв точно е проблема с външната саунд карта и Guitar Rig, ама по принцип за "delay"-я (latency) ти предлагам да хвърлиш едно око тук (цък). Ако, горната програмка не помогне и за шума, предполагам, че ще трябва да смениш кабела (с някой екраниран например). P.S. Между другото не си споменал с какъв софтуер смяташ да записваш (Идеята е, че софтуерът ти трябва да може да работи с ASIO4ALL драйвера).
  5. Айде да изкажа и аз едно предположение... Този проблем се получава, когато свириш и с 2-та адаптера едновременно. Ако свирнеш само на единия (на бридж-адаптера да кажем), тоя "пулсиращ" тон изчезва. Прав ли съм?
  6. Айде да се включа и аз в купона... Понеже съм на същия хал - търсене на "седълца" за флойд... При "Капъша" също няма... Преди няколко часа говорих по тел... Предлагат се само цели пакети (цял флойд)... Чакам да ми изпратят цени на пакетите в момента... Във "Фактор" и "Малкия ЦУМ" въобще не продават... А, в "xxxx" чакат да им доставят поне от 1 месец... А, последно на въпроса ми "Кога да мина?", отговора беше "повдигане на рамене"... "Джаза", доколкото видях не съществува вече... Е?!?!?!?! Скъпи колеги, Ако някой от вас може да поръча от чужбина (и му се занимава с това) на по-нормална цена (съизмеримо с целите пакети, предлагани по нашенските магазини), моля нека изпрати едно ЛС, за да го обсъдим. Ще ви бъда благодарен. Благодаря предварително. EDIT: Между другото, някакъв каталог можете да видите тук: http://musicjam.hit.bg
  7. 6+ Ей така го правят наш'те момчета Само така!!! Стискам палци всичко да върви в тоя дух
  8. Аз и за клйин и за драйв се спрях на 4. Клийн: В началото ми хареса 2, но при по-високите позиции много се замаза... Избрах 4 заради най-чистия тон (поне по мое мнение) Драйв: Доста се колебах между 4 и 5... Без някакъв специален мотив - просто те ми харесаха най-много. Избрах 4 просто защото я избрах и за клийн фаворит. Очаквам да видя "кой кой е" в света на китарите EDIT: Макар, че по някое време изтървах бройката и в 2-та семпъла... Ама мисля че съм уцелил все пак поредния номер...
  9. @ Rammkopf Е, броя обертонове си е малко или много същата работа... Ама, както и да е, де... Ако още държиш на идеята си, определяй критерия за измерванията, обясни как да стане, за да е максимално лесно за колегите и да почваме
  10. @Rammkopf Е, останах малко разочарован... АЧХ-то е ясно... Него наистина с 1000 софта можеш да го направиш... По-скоро бих се накефил на някакъв анализ на хармониците... Сещам се, че в университета смятахме 2-ри, 3-ти, 5-ти, N-ти хармоник и т.н. (вярно, че беше малко в по-друга връзка, ама...) По-скоро някакъв "анализ" на тембъра би ми бил по-интересен... Де да знам, не база спектъра на сложното трептене, да се прави някакъв дедукционен анализ за броя и силата на простите синусоиди... С нещо такова очаквах да ме гръмнеш... Ама май само си мечтая... Нищо де, като кажеш лепваме и АЧХ само... Но, понеже си е твоя идеята, ти предлагам да въведеш някакви правила за мерене... Аз вече дадох 2 предложения: 1) Китарата се мери без каквито и да било ефекти 2) Ползва се някакъв "стандартен" строй (не е задълже да е италиански)... И т.н. EDIT: Всъщност сега, като се замисля SoundForge май имаше някакъв спектрален анализ... Ще трябва да му хвърля едно око довечера.
  11. Е, та то ако ще се мери, трябва да е с някакви предварително дефинирани параметри (без ефекти, "стандартен" строй и т.н.) Иначе такава мазилка ще настане...
  12. Кеф! Доколкото знам човешкото ухо възприема 20-20000 Хц-а... +/- 10% (в най-крайния случай)... "честотен обхват 5-40000 Хц-а" ми звучи, като слушалки за кучета Иначе, нищо лично, просто се кефя какви чудесии може да роди "болния" китайски мозък... Някой беше казал, че на японците им трябва отделна планета... Като гледам и китайците са за там. @Rammkopf Мисля, че идеята ти, всъщност хич не е лоша... Най-малкото притежателите на ултра-скъпи китари ще се успокоят, че инструментите им са по-добри от останалите. Аз лично, с радост бих участвал в едно такова "групово замерване" на характеристики. Особено на хармониците произведени от различните китарки (нали уж, това е важното за "цвета" на звука) Та, с 2 думи, ако кажеш какъв софт да ползвам (и малко повече инфо за него) с радост бих се включил в експеримента.
  13. Абсолютно съм съгласен, с всичко горе-описано... Но все пак... Крачка назад... 1) Струните се разтеглят - при двустранно заключена струна (добре заключена), самата употреба на флойд допълнително разтегля струната... "Зверската" употреба на флойд обикновено не може да бъде компенсирана от "пружинния ефект" на струната, за който говориш... 2) Няма идеален материал - дори при въглеродната стомана има микро-дефекти по материала (микро-пукнатини, неравномерно масово разпределение и т.н.)... Тези "гнезда" на дефекти, обикновено концентрират в себе си доста по-голямо "напрежение" отколкото по останалата част от струната, съответно "свалят" доста границата на еластичността (ще ми се да кажа "в пъти", но най-вероятно ще сгреша)... Та, ето къде пък качеството си казва тежката дума (абсолютно се абстрахирам от качеството на материала, и визирам качеството на изработка)... 3) Процеса на разтегляне на струната е "аналогов", а не "дискретен" (С това твърдение си прося кандидатура за залата на славата в "най-тъпото изказване за годината", но нека се опитам да обясня...). Границата на еластичността не е "тригър". Ако приемем, че нормално опъната струна(незвучаща (по-добрия вариант би бил неопъната струна, но за нагледност...)) = 0, а границата на еластичност = 1, ако се вземе под внимание "пружинния ефект", то би трябвало всичко, което е под "1" да е равно на "0", което не е вярно (не е все едно дали ще свириш на китарката "с нежно докосване" на дропнат строй (където клони към "0"), или ще свириш в по-висок строй с флойд и т.н. (където клони към "1"))... Та идеята ми е, че разтегляне се получава и в нива доста по-ниски от границата на еластичност... Просто са пренебрежимо малки... (Флойд - струната е вярна(пренебрежимо малко разтегляне), пак флойд - опааа, струната не е вярна (разтеглянето не е пренебрежимо малко))... Пределно ми е ясно, че това е най-незначителния от всички фактори при разстройването на китарата, но все пак е фактор... Просто исках да включа и тоя фактор... Пак взех да се отплесвам, така че спирам Разбрахме се, че ще поспорим още на по чаша бира - все пак "в спора се ражда истината" Ще се радвам, обаче да прочета и твоите "заключителни слова" по темата...
  14. Аз съм в Надежда... Пращам тел в ЛС. Ако искаш върни ми жеста, за да поема аз инициативата
  15. Тъй... 1) Естествено, че новите струните няма да се "разтегнат" 2-3 пъти... 2) Естествено, че настройката няма да "падне" с 2 тона... 3) Естествено, че качеството на струните има значение... Все пак се питаме "Защо ми се разстройва китарата?", а не "Колко мога да си опъна струните преди да се скъсат?". 4) Във връзка с дропа и флойда - А, защо китарата се разстройва при употребата на флойд? Защо въобще се разстройва китара - ако всичко е направено идеално (струните са навити, като по учебник, флойда е 6 точки - фикснат, с идеални пружини, всичко е заключено и т.н.)? Говоря и за това къде все пак е границата на еластичност? (В подкрепа на това давам пример от собственото си битие - имах китара "Пълдин" преди 7-8 години. На нея не можех да свиря с 9-ки, защото се късаха след 2 мин свирене, а с 10-ки нямаше никакъв проблем. Парадокс, защото с 10-ки струната трябва да е по-опъната, а разликата в дебелината хич не е голяма). Бих казал дори (без да съм сигурен), че това е частен случай на "2. От умора на материала(като поостареят струните)"... Практически струните си сменят "работните" условия - от "неопънати" на опънати... Мислиш ли, че смяната на тия условия не води до ефект подобен на умора на материала? Аз нямам идея... Питам. Само още една вметка от препратката ти: "Also, as the bridge and nut are not frictionless carriages for the string, tension can get 'stored up' in the lengths of string between nut and machine and bridge and tailpiece and, with playing, this stored tension in the vibrating length and thus the pitch. That's another reason why 'playing in' new strings is important. Well, now you'll be thoroughly clued up on what your Dean Markleys are doing when you produce your next Hendrix-inspired wail, and you'll understand why your guitar feels a little odd when someone strings it with the top E where the bottom E should be. Ain't physics wonderful!" Та, отново - можеш ли да си сигурен, че не си близо до границата на еластичността, преди да си стигнал "bottom E" дори? Добре, отплеснах се и започнах сам да се отегчавам... И накрая - любопитен съм да чуя условията ти за баса Ако не е съвсем "неприличен" може да го пробваме в името на спорта А, в противен случай, просто няма да седна да смятам, защото ме мързи и не ми се занимава... И съвсем накрая: НЕ СЕ ЗАЯЖДАМ С ТЕБ - виждам, че си готин пич, и че имаш доста повече познания в областта от мен... Та, ако ми сложиш струните следващия път, може да те обявя за победител баса и да почерпя (Това е съвсем сериозно - не е саркастична забележка). С 2 думи, приеми го като покана за по бира - от мен бирата, от теб раздумката и полезната информация... (И това е съвсем сериозно)
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.