Jump to content
Българският форум за музиканти

Beyondvoice

новаци
  • Мнения

    34
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    ГЛАСНА ЦЕПКА

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Beyondvoice's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Обществена Репутация

  1. Здарвей,абсолютно вярно обяснение.Аз лично натоварвам гласните струни повече от 4 часа на вечер.Мисля,че меда е една от златните прфилактики.Проблемът е,че когато има продължителен натиск върху гласовият апарат,почти нищо не помага.Ползвам Фосфор хомакорд и Хомеовокс.Спя най-малко 10 часа.До вечерта,ако не говоря с усилие и не повишавам тон,горе-долу се възстановявам.При почиване до 3 дена се появ

  2. Много си прав,аз затова казах за ниския ларинкс...а то дишането най-банално и полезно е диафрагменно,не само за един певец.А певците трябва да знаят,че нищо неестествено за начина по които говорят,може да им бъде полезно пре певческо изнасяне на гласа-тъкмо обратното,вреди.Аз съм помагал на много колеги с тия малки хитринки,имах една момиче,което едвам си отваряше устата като говореше,а като пее по-високи неща зейваше като кит-това не само,че не и помогоше лесно да стигне до тона-напратив,правеше го напрегнат и стиснат.Нещо за дишането също-не се пълнете като балони още от ниския си регистър,защото горе има опасност да експлоадирате,еле да се изрежете брутално. Колкото е налягането на въздуха на ниския ви тон,толкова трябва да е и на най-високия,певческия обем на въздуха трябва да е малко повече,отколкото се ползва за говорене-няма по-сигурен метод от този,ако трябва да пеете час и повече,без да си изморите гласа.Много е трудно да се осмисли това,още по-трудно е да се приложи,защото е адски просто-нямам предвид да се засинеете от недостиг на въздух,а да дишате спокойно...това с надуването,кучешкото дишане и прочие трябва да е част само от учебния процес.
  3. Както казаха някой по-горе всичко е строго индивидуално,но има някой научно доказани факти-млечните продукти,по месестите и хлебни плодове,месото,особенно пърженото-предизвикват отделянето на гъсти секрети от лигавицата,или така наречените храчки. Водородната киселина в газираното дразни гърлото и го изсушава. Цигарите първо изсушават лигавицата,второ предизвикват микроизгаряния заради по-високата температура на дима,и наслагват около 2000 токсични елемента върху гласните ви връзки,голяма част от които карцирогенни. Червеното вино,тоест танина в него, както и бират,в която има и водородна киселина-карат гласните връзки да набъбнат,като по този начин губите подвижност на движенията-респективно галаса ви става тромав и на по-орнаментирани песни хем ще звучите недобре,хем ще претоварите гласа си.Да не говорим за почти отрязания нисък регистър. Проблем за един певец са храчките,сухота на гърлото и гласни връзки с някакви отклонения от нормалната им форма...един стар певчески трик на американската школа за всички,имащи проблем с хрипове и храчки-минимум литър и половина вода за концерта и преди него(това важи за всички певци) и около час преди пеене към сока на един лимон добавяте една супена лъжица истински мед и една чаша минерална вода,разбърквате докато всичко се разтвори и пиете на малки глътки-това ще изчисти слузестия налеп,меда няма да позволи на киселинния характер на лимона да изсуши гърлото ви,ще го смекчи и успокои,а водата е да балансира ефекта от двете-пиите много вода. Когато говорите правете го спокойно,дори малко по-ниско отколкото обикновенно-това много помага за гласа,старайте се да отпускате ларинкса си възможно най-много,като при прозявка докато пеете-това ще ви даде контрол върху плътността на тона и ще избегне напрежението в гласните връзки при по високи тонове.
  4. Е ти как смяташ-щом Карузо е с 8?? Едно е ясно-с възел не можеш,и да ескаш,да пееш-затова трябва да се острани
  5. Ти не ме разбра-недай си боже,в момента,в който направиш възел просто казваш Довиждане...и е дотам,диапазона ти пада поне с 5 тона,променя се цялата бленда,и ако продължиш да пееш така след не повече от няколко месеца вече казваш Сбогом на пеенето,не просто довиждане!-и забравяш докато си жив.С възел не се пее-а ето давам ти за пример Карузо-не една,а цели 8,в началото на миналия век отстранявани-и пак е най-великия тенор на всички времена. Трябва да си щадим гласовете,да гледаме да не се напряга ларинкса,да звукоизвличаме правилно,да резониламе,най-вече да дишаме диафрагмено и да пеем опряно-оттам нататъка кой колко струва ще ни мери публиката и живота!
  6. Брато-при възел помага само скалпел/лазер...ако искаш да пееш след това-и една статистика-хората,чиято професия е свързана с няколко часа говорене на ден попадат в най-рисковата група за кандидати за възел...след това са рок певците,естрадните певци-поп,фолк и незнам още какви-с неправилно дишане-тогава атаката идва директно от ларинкс. Карузо е имал 8! операций от възли на гласните връзки,Бони Тейлър пък и до днес не желае да се оперира от тумор на гласните връзки,за да не загуби дрезгавата си бленда!
  7. Промяната е нормална след бременност и раждане,ти сама знаеш причината-не съм те чувал,но съм убеден че сега гласът ти е много по-красив от преди-с всички жени става така в тези случай.А ако трябва да преоткриваш себе си с нва постановка заради някакъв темброви акорд и лека промена-помисли си,дали вокалната ти техника не е компромисна.И ако наистна разбереш,че е така-изгради си стабилна такава.
  8. Един хитър трик-ако по време на дишане чувствате и най-чувате,че губите дихателна опора-ми започнете да се удряте с един юмрук средно силно под слънчевия сплит,ама бързо и без да спирате-моментално ще усетите как мускулите на диафрагмата създават съпротивлението и звукоизвличането ви отново се "качва" на опора,дишаите плавно и плавно издишайте,безшумно дори...това отличана добрия от аматьора. Второ-не вдигайте рамене и глава нагоре,когато пеете-някой на високите тонове подбелват белтъците и гледат високо в тавана,след малко на ниския тон забиват глава в пода-ами не се прави така.И аз съм допускал тази грешка и затова казвам,следете да не правите спазъм в раменете и гърлото,всичко да е спокойно и отпуснато,пеенето не е механичен процес,ЗАПОМНЕТЕ... Хитринка-вземете 10-литрова бутилка от минерална вода,пълна разбира се,след което я хванете с двете ръце,изправете се спокойно ПРЕД огледалото и започнете да пеете упражнение за дишане и пеене,гледайки се. От тежестта раменете не могат да се повдигнат,от вас се иска само погледа да ви е на нивото на очите,а врата спокоен и в нормално положение-гърлото е освободено и не можете да си направите беля при това положение.Остава да дишате вярно и да пеете с опора в диафрагмата. Обърнете внимание когато ходите до тоалетна по голяма нужда и ако случайно сте със запек и се напъвате..почувствайте мускулните групи на корема,които участват-това са мускулите на диафрагмата,толкова ниско трябва да е диафрагменото дишане.
  9. Работете върху низините,така гласа получава опора.В пеенето има няколко фундамента-да се прави на естествена позиция,както е с говора...и второ-за да има височини трябва да има низини,независимо дали сте лиричен,лирико-драматичен,мъжки,женски,нисък,висок или какъвто и да е глас-когато всичко е легнлано на гръдната опора,тогава не само имате по-стабилно и красиво звучено,но и възможност да извлечете още височина от гласа си. Колкото до тоновете при различните гласове-Евтиме,съгласи се,че плътно или тънко,си1 сих е си1 примерно. Не знам къде си чувал Дидо да пее сол,аз лично мога да ти кажа,че фа-диеза му звучи като вой на пребито куче,чувайки го с ушите си.
  10. Beyondvoice

    За фалцета...

    Не,но глас се прецаква най-лесно в пубертета,а съзряването става след тази възраст...на гласа имам предвид.
  11. Евтиме,моето момче,ти може и да си тенор при това положение това е проблем,присъщ на тенорите-прехода над ми1...ми като за начало опитай да пееш максимално тихо и спокойно,естествено че като стягаш ларинкса ще звучи гадно...
  12. Евтим е изложил нещата много точно,но пичове и пичкки-глас се мери на музикален инструмент,най-добре пиано-в профила ми вместо снима съм сложил графика на човешките гласове...
  13. Имам верно чувството,че никой не е разбрал какво казах...и няма от какво да ме е страх,пък и завършен певец не съм,хахахах Днеска трябва да ми донесат един или няколко диска на деканката на HM Scholl и ако наистина е добро ще взема да го постна някъде на торент-в дата. Идеята ти е добра,само да кажа,че за да се слушаме един друг и да си помагаме няма да ни е достатъчен опита,който имаме,поне аз така мисля,инъче метода е страхотен. Скоро може да постна един запис на "Love me tender" ili "Green Green Grass of home"
  14. Оххх,добре как не си се сетил и първи... Та аз кво ли съм тръгнал да водя безмислени спорове-всеки да пее както си иска,както му е удобно,както му харесва,както му казват учителите,приятелите,продуцентите...значение няма...всеки да си решава,аз изказах моето гледище по въпроса за пеенето.Така или иначе качествените гласове са едно но милион,така че всеки да се бори за място под слънцето дето се вика.
  15. Разпявай се на МУ като за начало-първо със затворена уста,после с отворена...нтрата тънкост на белкантото е на канала на гласната "И"-само,че не нашето гърлено И,ами И като на италианците..плитко,на върха на устните... Пичове,пеене и упражнение не се описват по форумите,тука само може да се сподели на кой кое как е повлияло-гледам бъка от професори,дето проповядват фалцетно пеене-няма такова пеене,фалцета е признак за липса на умение или данни наистина-Фреди Меркюри никъде,АМА НИКЪДЕ не пее на фалцет,това само един човек с лош слух може да го каже-Фреди е ползвал миксово пеене,което е доста по-различно от фалцет.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.