Jump to content
Българският форум за музиканти

Evtim Djerekarov

VIP listed
  • Мнения

    8666
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    175

Всичко публикувано от Evtim Djerekarov

  1. Преди време, когато свирех на Audigy 2zs, за борба с шума и ограничения динамичен диапазон, си бях направил хардуерно/софтуерен (VST) компресор/експандер, като при това сумирах сигнала от всичките 8 аналогови входа (kx driver). Накрая се получаваше нещо като прилично носък шум. За щастие, с по-новите аудиоинтерфейси, тези еквилибристики са ненужни.
  2. Още навремето, когато обичах да правя JFET симулации на разни предусилватели, забелязах, че много от популярните схеми започват да "режат" твърде рано на входните си стъпала, което твърде много ограничава динамичния диапазон. Това, разбира се, е малко по-различно от това, за което си говорите горе, но има общо, защото трябва да сме сигурни не само, че усилването на предусилвателя на аудио интерфейса е на правилното ниво, а също, че не го караме да влиза в режим на ограничение, понеже изходното напрежение на повечето адаптери може да стане значително. При прекомерно динамично свирене, това ограничение може да се случи и във входните стъпала на истинския лампов усилвател, но поради особеностите на триодното стъпало, поведението там е доста различно от просто "ограничаване" и "отрязване", както биха отрязали повечето аудио интерфейси.
  3. Вземи си и един дисторшън Милин Камък, да ги сбориш кой лови по-арно. С малко заземяване, може и да сe оправи.
  4. Проблемът на златните уши е, че са нелинейни в златно сечение и съответно чуват всичко, което не се чува, но най-често не чуват това, което се чува. И така ние, обикновените хора с чугунени или стъклокерамични уши, най-много от неръждавейка, изслушваме много за вътрешните терзания, душевните оргазми и цялата палитра от недостижими за нас чувства, които апаратурата поражда в душата на златночувателя, но това твърде често остава за нас един красив разказ за един съвършен свят, до който ни се напомня, че никога не можем да се докоснем, за да почерпим с пълни шепи от неговата божествена сладост.
  5. (За мен) хував процесор (в моя случай компютърче с плъгини и аудио интерфейс), включено в прилично мощно лампово крайно стъпало (40W EL34 при мен) и благ кабинет (1x12 closed back при мен) , звучи напълно достатъчно добре за множество различни саундове и ситуации, като дава нещо като оптимален компромис по отношение на хамалогията. Не е панацея и идеално решение за всичко, но покрива доста качествено широк диапазон от звуци, за които иначе трябва да мъкнете и поддържате доста и доста специфични усилватели.
  6. Само да отбележа, че изводите send-return на усилвателя са най-често между неговите предусилвател (съответно overdrive) и крайното стъпало. Мястото на бустерните ефекти (компресори, овердрайви, дисторшъни) обикновено е на входа на усилвателя (преди неговия предусилвател), докато мястото на времевите ефекти (delay/chorus/reverb...) обикновно е точно преди крайното стъпало (в send-return на усилвателя). Следователно с един единствен процесор и send-return е малко трудно да се отговори на двете противоречащи си условия.
  7. - Можеш ли да свириш Фадо? - Да, мога. - Изсвири нещо! Фа-а-а... , До-о-о...
  8. Може пък сисийвърът да е някакво ново устройство, което, например, не прави нищо, но има копче.
  9. Ами, 9 е нещо като стандарт. Аз съм успявал да извлека хубаво еспресо и на 5, но по моя вкус, на около 7 излиза най-плътно, при около 35-40 секундна екстракция, заедно с 5-те секунди на преинфузията. Иначе, мисля, че има машини, следящи дебита, които правят точно каквото описваш.
  10. ПС: Само като прочетох (както обикновено), че 15bar е изписано като реклама (а то е недостатък) и мисля, че останалото е ясно. Преведено на китарен език, това е все едно в рекламата на китарен усилвател, да е изрично посочено в главните рекламни пунктове, че ползва крайно стъпало с биполярни транзистори и дълбока ООВ. С времето бизнесът започва внимателно (и съгласувано!) да подбира внимателно речникът който ползва, така че да може и най-големият недостатък да се изкара предимство. Това много напомня на рекламните кампании за енергоспестяващите крушки преди 20-ина години, когато много внимателно (пак съгласувано!) се избягваше думата "луменесцентни". Сега при кафемашините е друго: 15 бара - чудесно! 18 бара - още по-добре! Нищо, че хубавото еспресо се прави по-скоро на 7-9 бара (има баристи, които си настояват дори на 6). А цял клапан за регулиране на налягането да слагат в тези тъй чудесни роботи - скъпа работа!
  11. По принцип последното нещо, което автоматите правят, е еспресо. Да, правят някакво си там кафе, но то е в общи линии такова, че обезсмисля въобще купуването на скъпо, хубаво кафе, защото е почти все тая. Тези, които аз съм пробвал, се справят на ниво вендинг машина, което е, как да ти кажа - доста по-зле от капсулите, които макар да не са баш, както трябва, понякога, с хубава машинка, правят доста прилично кафе, особено капсулите тип coffee pod (хартиените възглавнички). Пил съм и кафе от скъпите автомати на Delonghi - горе долу същата работа. Като се замисля, и тумбестите автомати на Saeco, които се появиха около 2015 година са същия дол дренки. Пък и не съм чул досега, автомат да ползва мелачка с конични ножове, или хубави стоманени 55 - 80мм дискове. Все са някакви керамични ножленца, които мелят малко по-добре от ръчна кафемелачка с перка. В общи линии - защо да правим хубава машинария, на която я имаме 100-200 долара печалба, я не, като може да боднем един зрелищен микроконтролер на някакво пластмасово нещо и да го продадем за 1000-2000 лева. Не на последно място - за тези пари човек може да си купи на старо запазена Gaggia Classic и свястна домашна мелачка като Eureka Mignon или друга, заедно с нужните аксесоари, което си е доста приличен домашен Espresso Rig. Пък и е ремонтопригоден в дългосрочен план. Ако пък искаш някакъв не-чак толкова ръчен вариант, аз по-скоро бих препоръчал машина с ESE капсули (хартиени възглавнички) от този тип: https://espressoandco.bg/product_open/279/AROMA PLUS https://kafemania.bg/piccola-kafemashina-za-ese-padove-mono-dozi Може би колегите могат да се насочат към конкретна машина, тий като аз не съм купувал такива, но по магазините и сладкарничките, съм останал с най-добро впечатление от този тип капсули (ESE).
  12. Току-що пробвах и "магазинско" кафе MOGI в скай сити мола в кв. Гето Милев. 100% арабика. Ами, хубаво е, може да се припише към италианските кафета.
  13. От магазинските, Diemme също е там някъде. Columbus city blend например, също, но там много надуха цените. Затова засега залягам често на Domani, като пия виваче, сити бленд, домани бленд, както и леееко по-киселичките Colombia 17/18 и Moca Java.
  14. Във всеки случай е добре, зърната да са клас АА+, АА или поне да не са AB и т.н. Иначе, конкретният бленд, майсторството при изпичането и вкусовите предпочитания винаги са най-важни за човекът, който пие кафето. Аз мога да кажа, че пазарувам от Domani и Columbus (рядко от Davob) не защото съм сноб, а защото съм пробвал какви ли не ултра-спешълти кафета, които са ми се стрували или кисели, или със странен вкус (на пръст, на евтино или на някаква гадост), а са били дори доста по-скъпи. Като човек пробвал и магазински кафета, мога да се съглася, че кафета като Lavazza-та, за която горе става дума, не са от лошите, а аз имам и известни симпатии към кафетата на OMV, както и Diemme. Не съм любител на най-италианското горчиво-робустено еспресо, както CyberGene, въпреки, че мога да го пия, но със сигурност по-скоро имам вкус по-близък до неговия, отколкото до супер-експертните небцета на юберспециалистите, които обичат да пият скъпи оцетоподобни кафета, в които се усеща ароматът на дори несъществуващи цитруси, редом с червени плодове, пембени плодове, слива, круша, ябълка и мушкато. В този смисъл, макар да обичам хубавата арабика, която все пак често има някакво далечено накиселяване, я обичам по-тъмнопечена и така блендирана, че да прави хубаво плътно кадифено еспресо със своята приятна горчивина, а не да пия кафява вода с лимонтозу.
  15. Ами, не знам какво точно е искал да направи лютиерът, но изглежда като шаблонна работа, несъобразена с конкретния инструмент, и не завършена като полиране и т.н.
  16. Rette, пробвал ли си да чуеш как звучи ел. китара с пасивни адаптори, включена в линеен вход, дори когато нивото уж е добре?
  17. Почти със сигурност ще трябват други филтри, не само заради изгаряне, а и заради потенциални проблеми със звука. Трябва да видиш документацията (не купувай такива без документация) на новите говорители какво казва - каква е минималната честота, която новите говорители могат да свирят безопасно и при каква стръмност на филтъра. Ако тази честота е, да кажем 2kHz, но пък не се споменава нищо повече, можеш да направиш филтър от втори ред (12 db/oct), настроен на по-висока честота (да кажем 2.8 - 3.2 kHz) за всеки случай. Без документация на говорителите (подробна - АЧХ, T/S параматери, импеданска характеристика и т.н.) и без измерване (електрическо и акустично), тия неща са малко проба-грешка, проба-грешка, проба-грешка..... Важното е, да работи и да ти харесва как звучи. Ако горе-долу умериш слушаем вариант, може би с малко EQ ще успееш да го вкараш в относително приемливи рамки.
  18. Без сигнал, и за седмица няма да му стане нищо, защото нищо не би протекло през вторичната намотка, дори към нея да беше вързан говорител.
  19. Ех, как съм изпуснАл!
  20. В степния - чудесно. Ако се съберем пак зимата там, ще дойда с удоволствие. Как мина, имате ли снимков матрял?
  21. Аз неделя,за съжаление, няма да мога да присъствам. Ако няма много голяма ангажираност на хора вече, и не е проблем за никого, може да го направим в събота. Ако не - другия път ще дойда.
  22. Е, всеки си има своя рецепта и виждания. Аз например, вкъщи свиря със софтуер, на прилични мониторни колони. И ми се струва достатъчно добре, като за вкъщи. Някои предпочитат атенюатор. Трети предпочитат домашен практиз амп. Според мен, всички тези рецепти работят достатъчно добре, стига човек да знае какво прави, и все пак да може да свири поне малко.
  23. Към горното бих добавил само и нещо странично, но важно, според мен. Когато имаме относително нисък Damping Factor, както е при лаповите усилватели, тогава усилвателят "държи" по-хлабаво говорителя, така да се каже, което в по-голяма степен му позволява да "бумти" на резонансната си честота (която в общия случай е някъде между 70 и 100 херца при много китарни говорители) и отделно освен басовия бумтеж, има леко повишаване на мощността във високите честоти (но това не е ясно колко добре ще се чува, защото тези говорители не ги възпроизвеждат силно така или иначе). За някои, това "хлабаво" управляване на говорителя звучи много натурално, и като цяло, мисля че по-скоро е част от китарния звук, с който сме свикнали. Разликата може да бъде от малка до много отличителна при големи разлики в Damping Factor-а, особено при необичайно нисък такъв. Някои транзисторни усилватели от миналото имитират този ефект чрез въвеждане на (най-често успоредно с тази по напрежение и по-слабо изразена от нея) обратна връзка по ток, понякога честотно ограничена, за да не създава прекомерна нестабилност. Аз си бях направил експеримент, в който с потенциометър мога да регулирам тази токова обратна връзка и така да променям между "кораво" и "хлабаво" управление на говорителя. Второто повече ми харесваше, чисто субективно. Коравото транзисторно крайно стъпало, поне за мен, създава малко груби тонове на дебелите струни, които може би могат да се определят като "бързи" със своята рязка и може би не много музикално звучаща атака, която понякога създава усещането за голям стрес на механичната система на говорителя.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.