Jump to content
Българският форум за музиканти

Evtim Djerekarov

VIP listed
  • Мнения

    8183
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    55

Evtim Djerekarov last won the day on Април 24

Evtim Djerekarov had the most liked content!

Обществена Репутация

1917 Excellent

Относно Evtim Djerekarov

  • Ранг
    Юзрод Небесен
  • Рожден ден 18.07.1985

Previous Fields

  • Инструмент
    GUITAR, PIANO, VOCAL

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    238751747
  • Skype
    evtim.djerekarov

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sofiata
  • Interests
    Циклене(не на паркет), муика, електроника, програмиране

Последни посетители

6542 профилни разглеждания
  1. Evtim Djerekarov

    Кафеджии има ли?

    Моят опит с магазините Aroma е със смесени чувства. Говоря за другия им магазин, който е на пазара "Димитър Петков". Понякога кафето им е аха-аха, почти Домани като качество, друг път, дори пряснопечените кафета, са толкова зле, че ги оставам, за като нямам друго кафе, докато не дойде момента, в който да установя, че са на 4-5 месеца, и не ги изхвърля. Не знам, на какво се дължи това - може би на неконсистентна суровина, може би на нееднакво печене. Една пекарна, трябва да може да поддържа качество, поне равно на пакетираните кафета на зърна, с марки като Tchibo, Illy и т.н., които не са върха на сладоледа, но поне, знаеш точно какво ще получиш. Съгласен съм напълно с казаното за Домани и Еспресо Виваче. Досега, както и да въртя и да суча, след известни паузи и проби, винаги се раждам, когато отново си взема едно Виваченце.
  2. Evtim Djerekarov

    * Крадени песни *

    ^ Той Светльо от Хиподил, и сега го пробутва това парче.....
  3. Звучи, като да има много приятен характер предусилвателя. Но може и да е от микрофона, а естествено, и от жена ти. Шум или брум, не може да се чуе на записа. Така или иначе, ако човек не разполага с някакви екстремно глухи помещения, поради фонови шумове, на практика при запис с микрофон, рядко може да се постигне динамичен диапазон над 60 децибела. Например, шума в началото и на опашката, е трудно да се прецени, дали е собствения шум на микрофона, на предусилвателя, или е фонов шум от помещение, компютър...
  4. Evtim Djerekarov

    Metallica - кой е най добрият им албум?

    Те първите 5 албума (като изключим известната прилика между Ride the lighting и Master of Puppets) са си различни вселени, с различен дух и коренно различен саунд. То това според мен им е най-ценното. Тези албуми са почти все едно на различни групи. Затова е трудно да се каже, кой е най-добър.
  5. Повечето усилватели имат нужда от някаква вентилация за охлаждане, което прави въпросът още по-въпросителен, така да се каже. В изключено състояние или при пренос - може, ако човек е толкова вманиачен. Иначе, периодично издухване на праха с компресор мисля, че няма да навреди. Поне компютрите, които събират много прах, ги почиства добре. Мисля, че въпросът е почти аналогичен на въпроса чанта-за-лаптоп.
  6. ^ Да ти кажа, миналата седмица сменях кондензатори на оригинален Fender Bassman 6G6-B от 1964 година, който някой едва ли би изхвърлил, а и той въпреки смяната на кондензаторите, си има някакъв брум, който между впрочем, както е обяснено в една техническа статия, е доста важен компонент от характерния звук за тези усилватели, заради интермодулационните изкривявания, които се получават между полезния сигнал и мрежовия брум. Споменавам ей така - защото е интересна информация, понеже сме свикнали винаги да гледаме на брума, като на нещо лошо. Ето я статията, която обяснява влиянието на мрежовия брум върху звука на усилвателя при клас AB лампово стъпало: https://www.ampbooks.com/mobile/classic-circuits/class-AB-ripple/
  7. Да, клипче е необходимо, понеже не може да се прецени, дали става дума за нормален брум или е нещо прекомерно. Може да се окаже, че имате смущаващи полета в помещението, или лоша инсталация. Но засега, това са само предположения.
  8. Evtim Djerekarov

    По-сериозно захранване за няколко Stomp-box

    Да са изолирани захранванията е необходимо не само заради ground loop-овете, ами също понеже някои цифрови ефекти много ошумяват захранването, и през него, тези шумове могат да се предадат на другите ефекти. Виждал съм и това да става, поради съпротивлението на самия захранващ проводник - като свържеш Daisy-chain-а с един ред на ефектите - няма проблем. Като ги вържеш в друг ред - примерно "цифров" шум се прослушва от ехото в овердрайва, през захранването.
  9. Как точно разбираш, че именно AUX IN вкарва шум и брум, а източникът не е от друго място? Ако брумът го има когато в AUX IN не е включено нищо, то не този вход е източникът. Ако от друга страна, допълнителен брум и шум има само когато включиш нещо там, то тогава вероятно източникът на брум е външният източник на сигнал, който включваш. Това може да бъде, заради некачествен източник, или поради проблеми със заземяването или филтрацията на захранването на източника (например, ако включиш там лаптоп, включен на захранване, вероятно ще имаш доста неприятни шумове). За другия проблем - най-добре направи демонстрационно клипче. И двата проблема, не звучат като нормални проблеми за нов усилвател. Но ако това ти е първи усилвател е възможно, всъщност да чуваш съвсем нормален брум. Ако намалиш GAIN-а докрай и изключиш входния кабел от усилвателя, пак ли има много брум? С каква китара го ползваш - единични или двойни адаптери? Само на overdrive канала ли има брум, или на чистия също? Усилването на брума от REVERB-а, може да е нормално, ако и без него има някакъв брум. Все пак самия реверб създава "ехо" на брума, което, като се смеси със "оригиналния" брум, леко го усилва.
  10. Evtim Djerekarov

    Бисер Рачев

    Да ти кажа, не съм го разпитвал. Той мисля, също членува тук, и ако иска, вероятно ще напише нещо за себе си. Но от гледната точка на наблюдател в реални условия, мога да каже, че е машина.
  11. Evtim Djerekarov

    Бисер Рачев

    Също не е лошо, да се обърне внимание, на така или иначе небезизвестният Ангел Димитров, който е много добър китарист и тамбурист. Като китарист, поради множеството влияния, включително тези от народната музика, стилът му е доста самобитен и забележителен, по начин, по който стилът на един западен китарист, не може да бъде. И понеже музиката е богатство, със своето голямо разнообразие, аз мисля, че не е добре, да пропускаме да забележим нашите музиканти. То темата малко завива в посока, много различна от заглавната, но все пак... Интересно и може би поучително е и нещо, свързано с Ангел, което ми е споделял барабанистът Цветан Георгиев преди години. Когато са свирили навън (не помня точно по какъв случай, но не ставаше дума за еднократно свирене, не знам, дали ставаше дума за концерти или някакви изложения), понеже Ангел е много добър китарист, е свирил най-различни неща в стила на различни известни китаристи. Хората, които минават покрай тях, не са се впечатлявали, когато се свири Малмстийн или някой друг от майсторите. Когато обаче Ангел засвирел нещо от неговата музика, с български народни влияния, това привличало моментално хората и предизвиквало в тях огромен интерес. Това за мен е доста красноречив пример, който обичам да давам, когато казвам, че не е добре, твърде много да се залита в имитаторство и идолопоклонничество, и че никой не иска да чуе Steve Vai №748390 или Randy Rhoads №478389.
  12. Evtim Djerekarov

    Бисер Рачев

    Ето, можеш да му прегледаш канала: Ето едно парче на групата, в която свири: Малко репетицио-джем техен:
  13. Evtim Djerekarov

    Бисер Рачев

    Не мога да се съглася с теб напълно. Прав си за желязната завеса и за китарната техника, но смятам, че дори тогава у нас има напълно достатъчно добри китаристи за времето си. Както в рокмузиката, така и в популярната такава. Може би единственият ограничаващ фактор е бил голямата лупа, с която дирекция "Музика" гледа върху музиката, нейният аранжимент и текста, за да позволи, тя да се запише, разпространява и излъчва. Някои такива "изблици" като шредене на гами, едва ли биха се приели добре от тогавашните консервативни органи, които са били отговорни за тези неща. Вероятно затова и не сме чували твърде много такива неща в тогавашните записи. Колкото до по-съвременни времена, не мога да кажа, че у нас няма доста добри китаристи. Някои от тях дори не се натискат в ушите на слушателите. Като човек, който от време на време поправя китари, и у дома или покрай себе си, редовно слуша китаристи "просто да си свирят", мога да кажа, че има и доста добри примери. Сещам се веднага за Ангел Димитров (Чушката), Атешкан, Бисер Иванов, както и много други, дори един мой съсед - Ники, който може да скрие шапката на доста имена, ей така, докато си свири разни неща и чака, да му оправиш някой ефект.
  14. Evtim Djerekarov

    Бисер Рачев

    Поствам видеа от 80-те, понеже заговори за стари кучета, за да поставим нещата на равна основа. Колкото до Драго - цялата работа около този слух е твърде неясна, според мен, за да си струва нищенето. Може да е имало нещо, може да е нямало, може той, да си е измислил, може някой наистина нещо, да му е казал, и да се е въодушевил, или самозаблудил. Пък и като изключим слуха, както вече споменах, не помня някога, да се е изхвърлял с някакви невероятни твърдения за себе си публично. Колкото до "нивото" през годините - не знам, дали с времето има някакво движение към по-голяма техничност (все пак, има китаристи от 70-те които може да се каже, че са недостижими), но за добро или лошо, хора като мен (които са били бебета или малки дечица през 87-ма), че и такива, които сега навършват 20 години и са се запознали с рокмузиката само преди няколко години, някак си е по-вероятно да имат вкусове, които клонят към класическите за рока и метъла периоди на 60-те, 70-те и 80-те години, като разбира се, познават и признават някои по-късни образци. Има и почитатели на по-съвременната китарна музика, но с тях трудно можеш да хванеш, да си говориш за Уайтснейк или Щурците, защото те харесват коренно различни жанрове като кросоувър, грайндкор, блек метъл, ню метъл и други. Та, може да се каже, че истинските любители на уайтснейк, харесват по-скоро по-старите, по-класически line up-и на групата, пък били те и със "стари кучета" за китаристи. Не знам как тези мои наблюдения се връзват със твърденията, че китаристите от 80-те и техните последователи са неподходящи за музиката на снейк, и изобщо за музиката. Не пиша тези неща, за да говорим за Мънзов, а просто защото не мисля, че по-модерното свирене на "отсвири" върху песни от 81-ва ги променя или осъвременява особено. Пък и може би няма да излъжем, ако предположим, че най-успешният и обичан албум на Снейк от след 80-те, е този от 98-ма, който си е в общи линии личен проект на Ковърдейл и Ванденберг, като последният, може с пълно право да твърдим, също си е от "старите кучета", с видими наклонности към шреденето в 80-тарски стил, и към класическата музика.
  15. Evtim Djerekarov

    Бисер Рачев

    искам само да оставя този линк тук..... робуването на старите кучета никак не е полезно за обективността. даденото видео е старо - вярно. но нивото е просто отчайващо. Ето един линк на концерт на снейк от 83-та с китаристи Moddy / Galley. Ето един от 1980-та, с Marsden: Тук пък има извадка от 87-ма, с Campbell и Vandenberg. Като изключим третия клип (по времето на комерсиалния успех на Snake в САЩ) и относително доброто шредене на гами, (може би и по-добрия звук, отколкото този на БНТ от най-умрелия им период), не е трудно да забележиш, че дори при много големи имена, свиренето на живо често не е оптимално, а всички тези китаристи, сравнени например с нечовеци като Guthrie Govan, Scott Henderson или ако искаш - Al Di Meola, звучат като едни добри любители, което естествено, не им пречи, да са звезди и кумири на поколения. Трябва да се има предвид също, че турнетата на групите от края на 80-те е бизнес, и почти всички от солата, които чуваш, са настойчиво, постоянно и внимателно пилени по цял ден, защото на тези хора, това им е основната работа, от която изкарват (достатъчно) пари. От друга страна, някои от старите кучета, на които казваш, че не трябва, да робуваме, като Пешето, Цвъри, Боко, техни сподвижници, като например Миро Найденов и Краси Табаков, а и китаристи като Томов, свирят доста, доста по-добре на живо, отколкото в тази БНТ халтура, която даваш за пример. Можеш, да одитеш в Делта Блус Бар, Джаз Бар или други места, и да се убедиш сам. Може и да попреслушаш ето тази дълга поредица от джамове, за да чуеш много от китаристите: Изобщо, от мнението ти ми се струва, че твърде лесно намираш мана на неща, които може би не оценяваш съвсем ясно. Което, ако никога не си излизал на живо, или пък поради някакви други причини, предпочиташ да гледаш едностранчиво, е нормално. Всеки който е пообикалял повечко тукашни клубове, чул е тоя-оня китарист, свири, и е свирил на сцена, за да знае, че не е точно същото, като да записваш вкъщи или в студио, е наясно със особеностите на живото изпълнение, а и с "пазара" на китаристи у нас. Срещат се нечовешки добри китаристи, както на запад, така и на изток, та и у нас (ако щеш - дори в чалгарските кръчми), но това не е причина, да наричаме останалите аматьори, или некадърници. Някои от тези, "нормални" китаристи са световноизвестни имена, допринесли с много за музиката. Защото човек, освен инструменталист, бива и музикант. А двете неща често не съжителстват в един и същи човек.
×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.