Jump to content
Българският форум за музиканти

Evtim Djerekarov

VIP listed
  • Content Count

    8,197
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    57

Evtim Djerekarov last won the day on August 18

Evtim Djerekarov had the most liked content!

Community Reputation

1,933 Excellent

1 Follower

About Evtim Djerekarov

  • Rank
    Юзрод Небесен
  • Birthday 07/18/1985

Previous Fields

  • Инструмент
    GUITAR, PIANO, VOCAL

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    238751747
  • Skype
    evtim.djerekarov

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sofiata
  • Interests
    Циклене(не на паркет), муика, електроника, програмиране

Recent Profile Visitors

6,880 profile views
  1. Какво значение има? По принцип, това говори или за лошо заземяване на усилвателя, или за лоша земя в сградата, офазяване или други подобни проблеми. Пробив в захранващия трансформатор без подходящи бушони на фаза и нула (не се знае кое кое е), също може да са възможна причина., както и непадане или неналичие на бушон на ел. инсталацията. Но такъв трансформатор има при почти всички усилватели. Би могло, човек да си заземи бриджа на китарата през кондензатор, който има някакво по-значително реактивно съпротивление на 50 Hz, както и голямо пробивно напрежение, като превантивна мярка.
  2. И аз мислех да питам за Blu Guitar Amp1 - имам възможност да пробвам един, но ако можеш, напиши повече лични впечатления. За какво става, за какво не става, какви предимства (освен очевидните) и недостатъци виждаш в него?
  3. Evtim Djerekarov

    Тема за слушалки

    Ето: https://ibb.co/GtypG1z Tова не е в никакъв случай финална схема, може да се оптимизира и трябва да се тества, да се сложат защити и т.н. Идеята е в общи линии: Първо стъпало: Диференциална двойка с хубаво токово огледало с ООВ и стабилен генератор на ток с високо изх. съпротивление. Второ стъпало: усилвател на напрежение (с повторител), захранен пак от генератор на ток, стабилизиран с двуполюсна компенсация (C2, C3, R12) за повече ООВ на високи звукови честоти. Тук има възможност за нестабилност, затова точните стойности трябва да се определят експериментално. Трето стъпало: повторители (Q11, Q18) и усилватели на мощност (Q12, Q16, Q17). Долната половина на крайното стъпало е генератор на констанрен ток, който се задава от R16. Може да се ползват и повече транзистори в паралел (4 - 5). Тъй като това е клас А усилвател, КПД в общи линии няма да се влоши с увеличаването на броя на транзисторите. Странната схема с ОУ измерва тока през слушалките и променя тока на генератора, в синхрон с тока през слушалките. Идеята е, да не се задава твърде голям ток на покой, защото така се получава много голямо разсейване на топлина, особено ако подберем голям ток на покой, при който усилвателят да работи добре и с 8-омови слушалки. Ако разсейваната топлина не е проблем (повече транзистори, добро охлаждане, мощно захранване), може просто да се зададе достатъчно голям ток на покой, за сметка на нищожното КПД. Друг вариант е, в зависимост от товара на слушалките, с ключ да се превключва стойността на R16, така че при по-високоомни слушалки, да се избира по-малък ток на покой на генератора. Схемата с ОУ може и да се махне, а товара да се заземи направо към земя. Тя просто позволява избор на ток на покой, с около 40% по-малък от тока на покой без нея. Ако все пак искаме да оставим схемата с ОУ, за да постигнем минимално като за Клас А усилвател разсейване на топлина, можем да намалим още повече стойността на R27, но да увеличим коефициента на усилване на ОУ стъпалото. Понеже цялата тази част от схемата (генератора на ток + ОУ) е на практика извън обратната връзка на усилвателя, би трябвало всякакъв шум, създаден от ОУ, да се потиска добре от ООВ на усилвателя. Дали тази схема би създала нестабилности, следва да се установи експериментално.
  4. Evtim Djerekarov

    Тема за слушалки

    Мисля, да си направя едно клас-А слушалково усилвателче (чувствителност 1V, около 1W макс при 32 ома, което е твърде много, но в общи линии необходимо, за да могат да се постигнат поне едно 80-100mW при 600 ома). Трябва човек да не усилва много, като ползва по-нискоомни слушалки, за да не си изгърми ушите :). Засега се спрях на класическа схема с дискретни елементи, подобна на аудио усилвател, с тази разлика, че в изхода имам средномощни (бързи) транзистори, което позволява повече ООВ на високи честоти, което от своя страна, заедно с работата в клас А, позволява изкривявания от сорта на 0.004% на 20kHz при липса на характерни за клас АБ IMD, което ми се вижда достатъчно референтно. Предвид замисленото, трябва достатъчно добър източник, който да захранва усилвателчето. За линеен вход - ясно, но е добре, да има възможност за директно четене на музика от карта, както и за bluetooth работа. Повечето bluetooth receiver платки са ужасни - кофти конвертори + прослушване на звуци от цифровите сигнали. Знаете ли, дали има нещо като receiver, евентуално SD Card плеър, който има наистина добро качество на възпроизвеждане?
  5. Няма лошо, но предвид вечното оплакване на почти всички от практиките в политиката и бизнеса, а сега и този пост, цялата работа у нас изглежда доста шуробаджанашки .
  6. Най-поративното, с което някога съм свирил на сцена е Zoom MS-50G на батерии. Носиш два кабела, китара, педалчето + 2 резервни батерии АА (за тях също има място в кутията на педалчето). Педалчето може да се настрои така, че с единично натискане на копчето, да прехвръляш между блендите. Удобно е, до 2 или 3 бленди, после става неудобно да го натискаш по 3-4 пъти. Ако знаеш, как да си настроиш ефектите, става. Кабинет симулациите не блестят, някои дори са зле, но някои са ОК. Свирил съм така на сцена, на която няма усилватели (а нямаше и монитор за мен, излизах напред, за да чувам от централното, какво става). Звучеше прилично - мисля, че с половината по-непретенциозни лампови комбота или хибриди, няма да звуча по-добре. Когато отивам на място, където ще има усилвател, взимам процесор Zoom G5 (същия енджин като MS-50G, но с повече копчета и експрешън педал, че даже и лампа) и го включвам в RETURN на усилвателя. Ако крайното стъпало е лампово - още по-добре. Така често постигам звук, по-добър отколкото би бил звука на предусилвателя на усилвателя X. Познавам си пресетите. Най-много да трябва да пипна малко EQ поради различния кабинет. Когато все пак не искам да ползвам процесор, или пък искам да свиря с усилвател, ползвам едно мое малко Randall KH-15, което съм модифицирал с изходен трансформатор 1:1 и обратна връзка по ток, за по-високо изходно съпротивление, което да имитира начина, по който усилвателя и кабинета си влияят при ламповите усилватели. Звучи пак в общи линии съвсем ОК, особено в някои по-тъмно звучащи кабинети. Въпреки 15-те си вата, усилвателчето е достатъчно силно. Свирил съм с групата (Heavy metal) в клуб. Става. Оттам нататък, ако ще носите кабинет под каквато и да е форма, мобилността отива по дяволите и смисълът да ползвате разни джаджки силно намалява, на фона на възможността просто да свирите с едно по-леко комбо, което си харесвате. Това, поне за класически рок и метъл. Вижте - за по-електронни или синт звуци, си трябват процесорчета и ефекти.
  7. Ако има замърсявания от органичен характер по електрониката или натрупвания от флюс от презапояване, се чисти със изопропилов алкохол (и се четка с четка). Такъв алкохол са например спрейовете G-20. Ако има прах, се издухва с компресор и понякога се маха с четка. С четките трябва да се внимава, особено при SMD компоненти, които можете да откъртите лесно от платката. При мръсни потенциометри или ключове, може да се ползва също почистващ спрей. Добре е да се спазва един принцип - първо съхо (въздух, механично) и чак след това мокро (спрей). Няма смисъл да мокрите кълбета от прах - спреят няма, да ги разтвори. При проблемни компоненти (потенциометри, хъркащи или неработещи поради износване или повреда), никой спрей няма да помогне - сменят се потенциометрите с нови. Важно е, да ползвате почистващ спрей, а не проводящ, защото ще си измените съпротивлението на потенциометрите.
  8. Evtim Djerekarov

    Тема за слушалки

    Ами, засега го слушам на телефона, който има непретенциозен конвертор, но слушам FLAC-ове и засега впечатленията ми се силно положителни. Слушалките са по-малко басови от HP-535, които имам. Лично на мен пак ми се струват доста басови, но мисля, че вече съвсем в границите на нормалното. А аз явно съм по-чувствителен към басите, защото гледам из ревютата, че хората редовно искат повече бас от слушалки, които на мен ми се струват прекалено басови. Иначе, не мога да кажа (за разлика от другите слушалки, за които говоря горе), че в тези има нещо, което, да ме подразни в звука. Звучат хубаво, бих казал много балансирано, без нищо да ти човърка в ушите и да те напряга. Много са приятни за слушане. Може би са съвсем леко V-shaped, но ако има нещо такова, то е слабо изразено. Прекрасни са според мен. Слуша се приятно с тях. Мисля, че при тази цена, няма какво да му мисли човек.
  9. Evtim Djerekarov

    Тема за слушалки

    Поръчах си едни Superlux HD681 EVO, и като пристигнат, ще напиша, как ми звучат. Иначе, попреслушвам от време на време слушалки. Например, с времето забелязах, че моите JTS HP-535 са малко прекалено басови (което компенсирам с пипане на еквилайзер), и като цяло, някак леко по-сухо звучащи, макар, че да смятам, че звучат в общи линии ОК, макар и малко стерилно. Четох преди време ревюта за тях, в които толкова много хора казваха, че "може би им трябва малко повече бас". Не знам колко още бас им трябва, обаче определено имат в излишък. А с какви уши слушат тия хора, не знам. Имах възможност, да чуя Superlux HD-669, които макар, да звучат прилично, според мен, имат една особена грубост и отчетливост във по-ниските високи честоти и високите среди. Пробвах също томанските слушалки T.Bone HD200, и никак не останах очарован от тях. Ако трябва да съм честен, телефонните ми тапички Canyon за 10 лв. звучат по-добре от тях. И то доста . Може би малко ще ви изненадам с това мнение, но най-много ми харесаха като звук измежду споменатите, слушалките Roland RH-5, който са иначе по-скоро предназначени за електрически пиана. При слушане на музика, тези слушалки звучат прекрасно балансирано, без много силни баси, или прекалено натъртени (или липсващи) високи или среди. Изобщо - хареса ми, според мен имат много приятна, неутрална и неуморителна звукова картина. PS: Хах, JTS HP-535 се търгуват май-май, като T.Bone HD880: https://www.thomann.de/gb/the_tbone_hd880.htm PS2: Усещам, как ще се започне едно правене на слушалкови предусилватели в скоро време. С ОУ, дискретни, лампови, с дълбока, с плитка ООВ....
  10. Evtim Djerekarov

    Има ли рок барче в Люлин?

    Пхахах... рок бар в Люлин . Всъщност не знам, може и да има, но не съм виждал, въпреки, че живея предимно там от години. По едно време имаше нещо като бар на един от мотоклубовете близо до 27-мо училище, в едни едноетажни постройки до високите блокове. Но не беше нощно заведение. Чух, че някъде около колелото на 8-цата било имало някакъв пъб в новите сгради. Но не помня точно къде беше. Най-близкото до Люлин, което знам, е Voodoo-то на Цар Симеон. Степният вълк (steppenwolf bar) на сточна гара, макар да е блус заведение, е доста добро. Ако не ти дойдат в повече историите на редовните посетители във Voodoo-то, става - бичат металийка. По принцип, в крайните панелни комплекси барове почти няма. Първо защото в старите блокове, първия етаж си е жилищен, а под него са ниски вкопани мазета, второ, защото там, където има ново строителство, то е оформено в гъсто застроени карета, през които би минал само при крайна необходимост, камо ли някой да пробва да отвори бар. Трето, защото пазарите и търговските центрове от миналото се управляват от местни мутро-велможи, които си строят пазарчета, ресторанти, будки, магазини и баничарнички. Тук-таме - чалкотечка. Да има, за народа. Та... май рок заведенията са предимно в центъра, също около Изток, Гео Милев, Иван Вазов и подобни квартали.
  11. Evtim Djerekarov

    Ремонт, кубе (Fender Rumble 150)

    Какво не му работи, не се включва, не се чува нещо? Питам, защото този усилвател има особености - модул с импулсно захранване и Class D усилвател.
  12. http://guitar-gear.ru/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=24469 Ако е изгоряло DSP-то, май нямаш шанс, но можеш, да провериш захранванията, като за начало.
  13. Влизаш ли от време на време?

  14. Не е много сигурно, но последното беше доооооста отдавна. Иначе, и сега от време на време в MMG (магазинът е вече в София, на ул. Перник), се провеждат различни семинари и мастър класове, но главно по китара / музикална теория. Не е лошо, да се направи нещо подобно, първо защото вече има доста нови технологии и второ - защото сега магазинът е много по зареден откъм екземпляри за демонстрация.
  15. Evtim Djerekarov

    Кафеджии има ли?

    ^ Смених ги с нови, които купих от комбината. С тях мелачката работи добре. Чрез смазване с подходяща неотровна грес, направих мелачката по-малко шумна, но пак си е малко багер. Забелязвам, че както е нормално за по-домашна и по-високооборотна мелачка, и тази понякога хвърля малко количество по-фин "прах", но като изключим това, зърното е с доста по - консистентна едрина отколкото едновремешната ми ръчна дискова мелачка. Вероятно, с по-висок клас мелачка ще е още малко по-добре, но съм доста доволен - никое предварително мляно кафе не е било толкова вкусно. Сега дори магазински кафета на зърна от сорта на Tchibo Milano Style, Черни Лаваци 100% арабика, ILLY и подобни, са по-вкусни и ароматни, отколкото бяха Domani и Columbus преди, когато ми ги мелеха в магазина.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.