Jump to content
Българският форум за музиканти

Evtim Djerekarov

VIP listed
  • Content Count

    8,208
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    58

Evtim Djerekarov last won the day on January 11

Evtim Djerekarov had the most liked content!

Community Reputation

1,938 Excellent

1 Follower

About Evtim Djerekarov

  • Rank
    Юзрод Небесен
  • Birthday 07/18/1985

Previous Fields

  • Инструмент
    GUITAR, PIANO, VOCAL

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    238751747
  • Skype
    evtim.djerekarov

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sofiata
  • Interests
    Циклене(не на паркет), муика, електроника, програмиране

Recent Profile Visitors

7,007 profile views
  1. Е, какви разсъждения, то е ясно че там е дървото, изложено на най-големи усилия в цялата китара. Нормално е, често да има пукнатини там.
  2. Е, това е лакиран фретборд, на който му се е изтъркал лака. Според мен, трябва почистване и прелакиране.
  3. Evtim Djerekarov

    Marshall MG15 "fx loop"

    Да, ако суичинга е електронен, идеално!
  4. Мисля, че ме разбираш ме неправилно. Ако не бяха ламповите усилватели, никой нямаше да свири с такива педалчета, защото щеше да звучи потресаващо ужасно и немузикално. Те са създадени, да "напомпват" звука на усилвателите. Без подходящ усилвател, тяхното приложение би било твърде ограничено. На клипа, който пращаш огромната част от звука е този на усилвателя. От усилвателя идва характера на звука, "аурата" - всичко! Няма никаква виндидж аура в звука на операционен усилвател - в сравнение с лампата, той е един доста по-скорошен прибор, състоящ се от множество транзистори, а схемите, в които се ползва най-често имат дълбока ООВ, което е в общи линии противоположно както на винтидж, така и на "аура". ОУ се ползват в общи линии от 70-те и още по-масово през 80-те до днес, което е доста след Vintage периода, ако говорим за китарна техника. Хайде - в педалчета като FF, които имат няколко транзистора, може да се каже, че има някакъв винтидж, в по-съвременни ОУ ефектчета - трудно. Търсейки из тубата, изобщо не намирам директен звук от педалчето, защото би звучало ужасно без усилвател.
  5. Работи добре, само в комбинация с хубав усилвател. Иначе, сами по себе си, тези ефекти са е**ти жужалниците. В смисъл, че че не вършат работа в комбинация с подходящ лампов амп, обаче няма нищо екзотично в тези топологии. Дори най-обикновените JFET ефектчета звучат по-цветно, по-добре.
  6. И сега има производство в Кремона, на много по-качествени инструменти. А соц цепениците... то едни китари за масова употреба... Ако имаш предвид за употреба на маса или вместо маса, може! Грифовете са здрави също така и стават за крак на маса.
  7. Evtim Djerekarov

    Необходим ле е "refret"

    Не е добре, да се ползва секундно лепило при фиксиране на прагчета, тъй като така има опасност, да се откърти много от канала при следващото им изваждане.
  8. Evtim Djerekarov

    Свързване на адаптери!

    E, аз това се опитвам, да ти обясня, че "някаквата идея" може да се изчерпа в следните варианти: За самият адаптер: -Звук във фаза, брум противофазно (хъмбъкер). -Звук противофазно (дефазиран звук от самия адаптер), брум във фаза (повече брум от сингъл коил) За комбинация от адаптери: -Звук във фаза, брум противофазно (малко по-добре от хъмбъкер, когато звучат двата). -Звук противофазно, брум противофазно (носов звук); -Звук във фаза, брум във фаза (маалко повече брум отколкото при сам хъмбъкер). -Звук противофазно, брум във фаза (много по-добре отколкото противофазно свързване на самия хъмбъкер, но все пак, най-лошата комбинация).
  9. Evtim Djerekarov

    Свързване на адаптери!

    Разликата, доколото виждам е, че ще е обратна фазата. Не знам, дали няма да постигнеш същия ефект, Ако на първата скица вържеш R към земя, а G към out. Напреженията на двете бобини се сумират, така че дали ще имаш 4+5 или 5+4 е все тая. Свързването на бобините и в двата случая е същото. По-скоро, разликата между втората схема и вариантът, който предлагам е, дали ще се гаси или ще се добавя брума (колкото и да е малко при хъмбъкерите) когато ДВА адаптера звучат заедно. Иначе, няма как да дефазираш бобините на един хъмбъкер, без да прецакаш humbucking ефекта, доколкото помня.
  10. Много гот изглежда. Дали може, да запишеш нещо с нея?
  11. Evtim Djerekarov

    Кафеджии има ли?

    Не знам, дали всички са минали натам, или просто никой тук не е слагал PID на такава машина. Искам да питам съфорумците, като изключим Domani, Columbus и Коферо, в последно време, намерихте ли други места из София, където да се продава интересно 100% Арабика кафе, моносорт или блендове? Питам, защото известно време пия магазински кафета, бях и малко в чужбина, пих дълго време кафе от френска преса, и сега искам да изчистя машините, и да взема някакво ново интересно кафе, от което да си правя еспресо вкъщи.
  12. Все още има някои псевдоекзотични педали, базирани на подобни схеми, но в общи линии тази топология (включително и диоди един срещу друг към земя), са нещо твъде много дъвкано (във всички модификации със силициеви, германиери, светодиоди и комбинации) и едва ли може да се очаква някакъв нечуван резултат. Най-често тези схеми, при добре подбрани филтри, правят добри бустери, за включване в лампови усиватели.
  13. Какво значение има? По принцип, това говори или за лошо заземяване на усилвателя, или за лоша земя в сградата, офазяване или други подобни проблеми. Пробив в захранващия трансформатор без подходящи бушони на фаза и нула (не се знае кое кое е), също може да са възможна причина., както и непадане или неналичие на бушон на ел. инсталацията. Но такъв трансформатор има при почти всички усилватели. Би могло, човек да си заземи бриджа на китарата през кондензатор, който има някакво по-значително реактивно съпротивление на 50 Hz, както и голямо пробивно напрежение, като превантивна мярка.
  14. И аз мислех да питам за Blu Guitar Amp1 - имам възможност да пробвам един, но ако можеш, напиши повече лични впечатления. За какво става, за какво не става, какви предимства (освен очевидните) и недостатъци виждаш в него?
  15. Evtim Djerekarov

    Тема за слушалки

    Ето: https://ibb.co/GtypG1z Tова не е в никакъв случай финална схема, може да се оптимизира и трябва да се тества, да се сложат защити и т.н. Идеята е в общи линии: Първо стъпало: Диференциална двойка с хубаво токово огледало с ООВ и стабилен генератор на ток с високо изх. съпротивление. Второ стъпало: усилвател на напрежение (с повторител), захранен пак от генератор на ток, стабилизиран с двуполюсна компенсация (C2, C3, R12) за повече ООВ на високи звукови честоти. Тук има възможност за нестабилност, затова точните стойности трябва да се определят експериментално. Трето стъпало: повторители (Q11, Q18) и усилватели на мощност (Q12, Q16, Q17). Долната половина на крайното стъпало е генератор на констанрен ток, който се задава от R16. Може да се ползват и повече транзистори в паралел (4 - 5). Тъй като това е клас А усилвател, КПД в общи линии няма да се влоши с увеличаването на броя на транзисторите. Странната схема с ОУ измерва тока през слушалките и променя тока на генератора, в синхрон с тока през слушалките. Идеята е, да не се задава твърде голям ток на покой, защото така се получава много голямо разсейване на топлина, особено ако подберем голям ток на покой, при който усилвателят да работи добре и с 8-омови слушалки. Ако разсейваната топлина не е проблем (повече транзистори, добро охлаждане, мощно захранване), може просто да се зададе достатъчно голям ток на покой, за сметка на нищожното КПД. Друг вариант е, в зависимост от товара на слушалките, с ключ да се превключва стойността на R16, така че при по-високоомни слушалки, да се избира по-малък ток на покой на генератора. Схемата с ОУ може и да се махне, а товара да се заземи направо към земя. Тя просто позволява избор на ток на покой, с около 40% по-малък от тока на покой без нея. Ако все пак искаме да оставим схемата с ОУ, за да постигнем минимално като за Клас А усилвател разсейване на топлина, можем да намалим още повече стойността на R27, но да увеличим коефициента на усилване на ОУ стъпалото. Понеже цялата тази част от схемата (генератора на ток + ОУ) е на практика извън обратната връзка на усилвателя, би трябвало всякакъв шум, създаден от ОУ, да се потиска добре от ООВ на усилвателя. Дали тази схема би създала нестабилности, следва да се установи експериментално.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.