Jump to content
Българският форум за музиканти

CorvusCorax

Members
  • Мнения

    1408
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    1

Мнения публикувано от CorvusCorax

  1. <off>Май е най-добре да се придържаме към темата и да дадем координати без да навлизаме в подробности и да започваме войни кой е по и кой най. Най-малкото изглежда грозно отстрани, а и хората, които одумвате най-вероятно не са тук за да се защитят. Да не говорим, че на места е малко като реклама и негативна реклама - глупаво е.</off>

  2. Отговори на подобно питане, дадени в темата "Учител в Пловдив" :

     

     

    Мини през АМТИИ и разгледай за обяви там. ;)

     

     

    Отиди в училище "Кирил и Методи" при секретарката или в дирекцията и попитай за координати на Станимира Манолова (Мира), тя преподава там, доколкото знам е диригент на хора. Страхотен преподавател е! С музикално образование. Разбира и от класическа постановка, и от естрадна. Неин ученик беше преди едно момче - Илия, пееше направо като Ковърдейл и постоянно я хвалеше.

     

     

    Не зная доколко информацията от mproject е още актуална, но нищо не ти струва да провериш.

  3. Дори Едирол Оркестрал звучи по-добре от Мирослав, пък не е толкова голям.

     

    Като композиция е ок. Оркестрацията може и по-добре да се направи. Перкусията - страшно е еднообразна и не звучи много реално. Всички гласове звучат като че ли прекалено равно - малко повече разнообразие по отношение на динамиката би донесло малко повече рализъм.

     

     

    Между другото думата "песен" предполага пеене, с текст и прочее.

  4. Ще ми се един ден в тоя форум да започне да се появява конструктивна критика. Че парчето е кофти - кофти е. Ама знаете ли кое звучи по-фалшиво? Звука от група "напреднали" музиканти (не)ритмично оплюващи нещо без да си направят труда да сложат две думи, които може да са от полза за "начинаещия".

     

    Само споделям, знам че това мнение нищо няма да промени. Отивам да пребия някой пет годишен, че не се чувствам много силен напоследък.

    • Like 4
  5. На мен пък ми харесва като отворя профила на някого да видя, че е поствал мнения, които са от полза. Харесва ми да мога да оценя мнение, което ми е помогнало или мнение, което е само трици. Все ми се ще да вярвам, че в този форум все още има предимно големи хора, които ще ползват функцията по предназначение, да не говорим, че така или иначе функцията има известни ограничения. Преди време като добавиха звездичките по профилите пак същите опасения бяха изказани, но на практика се оказа, че всъщност има полза. Не е въпрос на играене на жури или на неистови опити да имаш "зелен" профил. Макар че и само това да е - пак ще повлияе позитивно на мненията във форума.

     

    Повече от пет години ползвам форума. Направих един ragequit преди две години само защото форумът беше залят от виртуално мерене на части на тялото, безполезни теми и още по-безполезни мнения на "велики" музиканти, от които ми беше писнало. Сега, връщайки се, изглежда има доста повече полезни форумци. Но и доста повече от ония, заради които ми писна да идвам - просто ползвателите на форума са повече.

     

    Та... не виждам системата с какво би могла да попречи. Може и да не помогне, но да навреди определено няма.

  6. Той фалцетът си ти е добре (доколкото го чувам), просто преходът е малко кофти - рязък е и имаш фалшив тон точно преди да преминеш на фалцет. Когато на мен лично ми се наложи да правя такова преминаване, аз си играя с динамиката - не го пея равно, ами с крешендо, така че да успея да замажа, ако случайно изляза несигурен точно на прехода между глас и фалцет. Не зная доколко е правилно и доколко ще работи при теб, като се има предвид, че аз имам доста различна теситура.

  7. Само за да ви докажа, че съм порастнал от последната форумна среща, на която се явих :unsure:

     

     

    th_53422_1597538455841_1157392820_31656412_5862071_o.jpg?t=1297716602

    Краковската О!Шипка (носталгично).

    Всъщност в Краков има поне още шест кръчми които изглеждат така и пускат музика като в О!Шипка от времето, когат там пускаха хубава музика.

     

    th_53422_1597538095832_1157392820_31656404_2164538_o.jpg?t=1297716663

    Краков, сукеницата О.о

     

    th_38333_1520593972277_1157392820_31458958_2778077_n.jpg?t=1297716663

    Shotover forest, в близост до Оксфорд.

    С тоя пич се сприятелихме и оттогава му нося моркови и захар.

     

    th_38310_1518614042780_1157392820_31454381_2176476_n.jpg?t=1297716663

     

    Оксфорд.

    Ако изглеждам прекалено щастлив, то е защото снимката е правена през първия ми ден в търсене на любима кръчма в града.

    Мисля, че посетихме около двайсетина кръчмета него ден.

     

    th_35341_1518611042705_1157392820_31454352_7804215_n.jpg?t=1297716663

     

    Музикален магазин в Оксфорд.

    Първата снимка, която направих тук :о

  8. :D Имам същото запитване http://www.megaupload.com/?d=L34JD661 Записано е със Sound Recorder-a затова прекъсва накрая...Може ли да се помогне,къде са ми грешките.

     

     

    Страшно много ми звучиш като един познат, който упорито настоява да пее дикинсънската, и като тембър, и като маниер на пеене, макар да звучи толкова готино на ниско.

    Хареса ми вибратото и тембъра ти в началото и въобще като цяло звучи доста добре, струва ми се не си съвсем неопитен певец. Единственото, което не харесах, е преходът ти към фалцет, но си мисля, че Вяра може да ти даде доста по-професионално мнение по въпроса от мен, а може би и съвет как да го направиш по-добре. Съветът ми е да се регнеш в soundcould.com и да качиш там - както каза Flame, ако можеш да качиш и други записи, ще е добре.

  9. Чудех се, нарочно ли не работи системата за оценка на мнения, или е бъг, който предстои да бъде оправян? Идеята е, че всеки път, когато се опитам да гласувам позитивно за полезно мнение или негативно за мнение, което е спам и трици, получавам съобщение, че съм достигнал лимита си за гласуване за деня :

     

    error.jpg

     

    Има ли изгледи функцията да се приведе в действие? Мисля, че би била от полза, пък и така или иначе вече се вижда под мненията.

     

    (Предварително моля за извинение, ако проблемът е вече дискутиран, аз самият не можах да намеря нищо по въпроса из форумите.)

    • Like 8
  10. Е, то не може да се подмятам на 5 инструмента и накрая да се получи нещо. :D Тва е просто неуспешен експеримент :D

     

    По принцип идеята на постването в тия форуми е да получиш критика, от която да се възползваш, за да правиш по-качествени неща в бъдеще. В смисъл, няма нужда да си търсиш оправдания, започва да изглежда малко обидно за колегите, отделили от времето си, за да ти чуят нещата. Поне за това, че хармонията през цялото време ти е в друга тоналност от мелодията оправдание няма (освен ако не си напълно глух, което може и да мине за оправдание; моля за извинение ако това е случая).

    Ритмичността също ти куца и освен ако не си свирил два инструмента едновременно, в което дълбоко се съмнявам, най-вероятно си записвал трак по трак, което само по себе си изключва идеята за "подмятане". Ползва ли метроном поне за един от траковете?

    • Like 2
  11. От доста време ме няма, та реших и аз да се отчета най-накрая...

     

    Fame (Irene Cara) - http://www.mediafire.com/file/17hbk1ez29up8h1/Borisslav%20-%20Fame.ogg

    Beautiful Life (Ace of Base) - http://www.mediafire.com/file/hgdy9gwv02x1h25/Borisslav%20-%20Beautiful%20Life.ogg

     

     

    Инджой, както обичаме да казваме у наше село.

  12. значи, само да кажа като човек, който се занимава с фолклор. Такова нещо като мъжка и женска ръченица няма. 7/8 с 3то удължено е шопска ръченица, докато с първи е тракийска, също така с първи удължен може да е и четворно хоро. иначе 7/8 с 3ти удължен, се среща почти навсякъде в България не е само шопска. По въпросът, който е зададен в темата, нашият хореограф ни учи да ги броим на 5ца и 6ца, а той е завършил хореографско. конрепетиторът ни не съм го чул да възразява, а той е конрепетитор на държавния ансамбъл, който не знае, най-високото ниво в нашия фолклор. поздрави

     

    Като фолклорист-хореограф (разбирай специалист по фолклорни танци), най-отговорно мога да ти заявя, че никъде из Тракия не е познат танц, който да се играе в тактов размер седем/осми с първа тривременна група, освен едно хоро от пазарджишко, пренесено там от преселници от Македония.

     

     

    Мариане, относно твоя коментар, не е невъзможно, всичко е математика и синкопи/трайности и така нататък. Теоретично можеш да го запишеш и в двата размера (нещо подобно на това как можеш да записваш в равноделен 9/8 и след това да запишеш същото с различни трайности в 3/4, като превърнеш тривременните групи в триоли и така нататък). Звучи малко абстрактно но.. Все пак слава богу че дядовците с кавала и овцете не са се занимавали с Кюбейс :thumbs_up:

     

     

    Що се отнася до споменатия неравноделен 8/8, освен по-популярния 3-2-3 вариант (така нареченото Тежко хоро от Пиринско е в такъв размер, както и още много много пирински и родопски хора), познат е и един още по-интересен и чанчав (обичам я тая дума) вариант - 2-3-3 (среща се в пиринско и в днешна Македония).

  13. Тези които се занимават с фолклор знаят, че на теория петрунино хоро е в пет делен 12/16 (3+2+2+2+3) размер, а еленино хоро в шест делен 13/16 (2+2+2+2+2+3). На практика се получава друго. Когато правим и свирим стиловете на keyboard, или ги слушаме на запис, устанояваме, че размера им е 14/16 или 7/8 (широка). . .

     

    Всъщност размерът и на двете и 7/16+5/16 ( тривременните групи са на "раз" от първия съставящ такт и на "два" от втория) или 13/16 (когато решиш да тактуваш шест дяла, шестият от които удължен). Може би ще усетиш от къде точно идва разликата, ако съпоставиш танците "Цоне мило чедо" (Кюстендилско) и Петрунино хоро (Софийско), където има разлика именно в танцовата фраза, която определя и как точно ще бъде записано хорото. Истината е, че и двата начина на запис са възможни, и правлни. Но не и 7/8 с "разсечена" тривременна група, наричан още "широк" и станал популярен покрай някои северняшки танци, където танцовата фраза изисква по-широки и отнемащи по два дяла движения (Петрунино хоро, в 12/16, често обявявано за широк 7/8, както и няколко танца от Централна Северна България в смесен тактов размер, често обявяван за "широк" 9/8).

     

    Както виждаш, терминът "широк" е по-скоро хореографски и се отнася до танцовата фраза на споменатите танци. За него, ако се не лъжа, пръв говори Кирил Дженев, като също споменава, че от гледна точка на музиката терминът не е съвсем коректен.

  14. Мидито звучи гадно, ако трябва да съм честен. Ще ми се да ми дадеш да го пообработя (звук, хорче, щрайх, туй-онуй) :excl: Иначе, вокално е супер, наистина кефи. Звучиш двайсет и три пъти по-добре от Шарон на живо :yes:

     

    http://www.youtube.com/watch?v=xGaC4_JAxoo - оригиналът на живо, Шарон го е пяла и по-фалшиво, но сърце не ми даде.

    - оригиналът в... ъъъ.. оригинал ;)

     

    Само за сравнение :thumbdown:

  15. Как може сингбек да е с различен вокал от оригинала, като идеята на сингбека е да няма вокал, за да пееш ти? И още едно недоумявам... Как можеш да иСтеглиш нещо, при положение че в България ние обикновено иЗтегляме...

    Толкова за правописа, но аз наистина се провалям в опита си да разбера какъв е точно проблема с тия ми ти сингбеци. Подробно и смислово стегнато изложение на проблема наистина може да помогне на някого от нас да ти отговори.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.