Jump to content
Българският форум за музиканти

Steppenwolf

Mods
  • Мнения

    1802
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    20

Steppenwolf last won the day on Май 17

Steppenwolf had the most liked content!

Обществена Репутация

709 Excellent

Относно Steppenwolf

  • Ранг
    0.775
  • Рожден ден Февруари 7

Previous Fields

  • Инструмент
    mind, keys, 

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    компютърни науки, музика и композиция, аудио, звукорежисура, философия, поезия, мистика, Формула 1

Последни посетители

2745 профилни разглеждания
  1. Материал на Rane Corporation към темата: Cause and prevention of ground loops Interfacing balanced and unbalanced Proper pin connections and wiring Chassis ground vs. signal ground Ground lift switches https://www.rane.com/note110.html
  2. Steppenwolf

    Adobe Audition/Cool Edit Pro

    Повишаването на нивото е в твои ръце. Audition 1.5 и 3 са експонати, отпреди 15 и 10 години. Какво е това, което налага да работиш с тях?
  3. Steppenwolf

    Adobe Audition/Cool Edit Pro

    Разгледай и преслушай записа, и като начало настрой прага на лимитъра според нивото на някой набелязан пик, откъдето би искал да ограничава. Преслушай резултата и прецени дали е нужно да промениш прага. Добре е да се четат някои книги на тема аудио и смесване, за да има основа и да не се задават въпроси като "какво е това 16, 24, 32 бита". Примерно, заглавия като "Sound and Recording", "Mixing Audio", "Audio Expert" на издателство Focal Press, които имат голям набор от много добри книги в областта. Може да се намерят и на pdf из мрежата.
  4. Steppenwolf

    безжични слушалки?

    Качествени слушалки до 100 лв. няма изобщо.
  5. Steppenwolf

    Класическа музика

    От всички реквиеми именно на Форе ми е най-любимият.
  6. Steppenwolf

    Класическа музика

    Хиндемит ми е сред най-любимите композитори на 20. век. Радвам се, че ти допада. Той не само e тоналист и контрапунктист, силно повлиян от Бах, но е и критичен към атоналната и в частност сериалистичната музика. Неговите композиции са тонални, но по смисъла на съвременна разширена тоналност: не от позиция на диатоничните ладове, а от позиция на хроматичната гама. Аналитичната си и композиционна система представя в теоретичния труд The Craft of Musical Composition в 3 части: теория, упражнения по двуглас и по триглас. Започва от акустиката (дисонанс, обертонове, комбинационни тонове), и макар че извежданията му не са силно аргументирани от научна гледна точка, системата е интересна и не без значение: извежда мелодическа и хармоническа редици (series 1 & series 2), които определят тоналната "сила" на интервалите мелодично и хармонично. От това зависи стъпковата прогресия на акордовите основи, поддържането на тонален център и качествата на акордите, които класифицира в няколко групи – по-висок номер на групата значи и по-голямо хармонично напрежение на акордите. Непременно чуй 12-те му фуги от Ludus Tonalis. Тоналността на всяка следваща фуга е според редицата от T.C.O.M.C. Лигети също харесвам, тази ми е сред любимите композиции:
  7. Steppenwolf

    Теоретична литература

    Ресурсите бяха временно споделени около новогодишните празници. Ще проверя дали мога да ги вместя отново в box акаунта, но не давам гаранция.
  8. Steppenwolf

    Класическа музика

    Аугментация, диминуция, инверсия и ретроградация са характерни контрапунктични техники, които Бах доразвива и затвърждава в свободния контрапункт. За разлика от стриктния на Ренесанса, при който вторичните мелодични линии се съобразяват интервалово спрямо една основна линия (кантус фирмус), в Барока мелодичните линии се съвместяват помежду си, като е от значение и акордовото последование. С това се формира тоналното хармонично мислене, което е основа на цялата ни музика до днес. През бароковия период навлизат аподжатурите, проходящите тонове на силно време, квартсекстакордите, септа-, нона-, ундецим- и терцдецимакордите, хроматичните алтеровки и хармония. Така че Бах съвсем основателно е почитан като музикален бог, и ако трябва да се избере само един композитор, от който да се учиш, това е именно той. Разбира се, има и други бележити барокови композитори с принос, които си заслужава да се слушат: Хендел, Вивалди, Рамо, Корели, Телеман, Пърсел... Любопитно е, че приживе Телеман, поне за известно време и поне с една идея, е бил по-популярен от Бах. Фактори за това вероятно са, че Телеман е бил изключително продуктивен и почти напълно самоук. Ето и една от любимите ми по-съвременни симфонични творби с изразено контрапунктична текстура – от Хиндемит:
  9. Steppenwolf

    Анкета за стрийминг услугите 2018

    Spotify имам отскоро и го използвам заради функционалността, вкл. ако искам да открия подобни изпълнители. За качество слушам lossless фонотека на 2TB RAID масив.
  10. Има и в класическата.
  11. От гледна точка стриктно на теорията, разписването с b5 значи отсъствие на чиста квинта, докато #11 предполага наличието ѝ в хармонията заедно с #11 тежнение. Подобно е при #5 и b13. Обаче, когато има тежнения, нали чистата квинта така или иначе обикновено не се свири, както и основата може да се замени с нона — тогава #11 и b13 предполагат наличието на тежнение 9, докато записът с 5-ци не предполага 9-ки. Може и да греша.
  12. Steppenwolf

    Linux не открива звукова карта

    От позиция на geek, админ, програмист (писал съм и системен софт / daemons за него): в някои случаи за десктоп, но предимно за сървърни решения не бих избрал друго освен Linux, и по-конкретно RHEL фамилията. От позиция на работата със звук обаче това би ми бил последният избор. Каквото и да си говорим, Линукс е пипкава и назадничава платформа за музикална работа в сравнение с macOS. Изборът на плъгини е по-ограничен, качествата са съмнителни спрямо доказаните и платени такива на големите имена. За поддържането на звукови карти да не говорим. С излизане извън разработваните от производителя драйвери, които са за macOS и Windows, нещата може да са всякакви. Все ми е на ума, че ще движи надеждно SK48 и ще осигури стандартния контролен панел...
  13. Отговорът е някъде между "да не потъва" и "да не избива", а между двете стои слушане, представа за целевото звучене, слушане, работа по постигането му, слушане... Важно е да имаш представа какво искаш да постигнеш и да не пипаш много-много, докато не си я изясниш.
  14. Steppenwolf

    Robert Miles - Children [guitar cover/theme]

    Светла памет на Робърт Майлс
  15. За нивата съм напълно съгласен с колегите по-горе. Може да се отбележат няколко общи неща. 1. Предавателната характеристика на АЦП/ЦАП не е идеално линейна и обикновено към високите нива се отклонява малко повече. 2. Нивоиндикаторите показват спрямо стойностите на отчетите. Но това не казва много за т.нар. междуотчетни пикове в аналоговата част, защото отчетите може да не попадат точно върху пиковете на сигнала. Може индикаторът да показва примерно пик –2.8 dBFS, но в аналоговата част да се надхвърля напрежението, съответстващо на 0dB. Затова и в краен запис за потребление не е желателно да се нормализира плътно до 0 dB. По-старите CD-та изобщо не отиваха до нулата. Някои съвременни стандарти (ITU-R BS.1770) предвиждат алгоритми за по-адекватна индикация на близкото до реалността ниво (true peak), ползвайки овърсемплиране, но това също не е абсолютно точно.
×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.