Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Factor

    Factor

    Sponsors


    • Points

      1

    • Мнения

      392


  2. CyberGene

    CyberGene

    Mods


    • Points

      1

    • Мнения

      1831


  3. itilien

    itilien

    новаци


    • Points

      1

    • Мнения

      14


  4. bluelemon

    bluelemon

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1245


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 09/24/20 във всички области

  1. Аз пък си помислих друго. Може би има предвид акорд, на който всеки следващ тон е разположен от предишния на мажорна или минорна терца. Аако например почнем от до, това ще е: до - ми - сол - си-бемол - ре - фа - ла-бемол - до което е някакъв вид "постройка" на акорд по терци (защото това му е първият въпрос), в случая се получава акорд C7b9/11/b13 Но пак ми е куцо... А ако има предвид прогресия, то без да са дадени някакви степени, мажори и минори не означават нищо, може и все по първата степен да са. В общи линии ми се струва, че няма да е зле да се позадълбочи повече върху теорията първо, както си му препоръчал
    1 point
  2. Аз май го разбрах. Може би е попаднал на някаква прогресия, в която подредбата на акордите е "мажор-минор-минор-мажор-минор-минор-мажор" и се чуди защо е такава и каква би била при минорна тоналност. И какви са правилата, по които се определя кой от акордите ще е минорен, кой мажорен. skarajov - ще трябва да почетеш повечко теория, за да разбереш нещата. Но накратко - всяка от 7-те степени (тона) в даден лад има някаква функция. Те са тоника, супертоника, медианта, субдоминанта, доминанта, субмедианта, субтоника, водещ тон. Някои от тия тонове са по-нестабилни от други и това зависи главно от интервалите помежду им (а на физическо ниво от съотношенията в честотите им), което води до това, че нестабилните тонове се стремят към по-стабилните. Построявайки акорд върху дадена степен от лада, той придобива качества, които се определят от степените, от които се състои. Така някои акорди са по-стабилни от други, защото съдържат повече стабилни тонове, а други обратното. Затова някои имат естествена склонност да водят към други. Примерно в мажор доминантния акорд съдържа водещия тон, който е на полутон разстояние от тониката и затова звучи напрегнато, имайки склонност да бъде разрешен в тоничния. И тук идват прогресиите - в един лад те могат да бъдат какви ли не, като главно се определят от желаното звучене, но все пак подредбата на акордите не е съвсем случайна и обикновено се определя от функциите им, защото поради горепосочената им склонност, някои акорди логично следват или биват следвани от определени акорди, а не от други. Разликата между минорните и мажорните прогресии следва от разликата на типовете акорди в двата лада. За по-просто - има схемички, които описват логическите последователности в прогресиите.
    1 point
  3. Най-трудната музикална задача, която съм си поставял досега.
    1 point
  4. Надяваме се скоро да го запишем както си му е реда. Blue Lemon - Just Break Away ?
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.