Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. wiseppman

    wiseppman

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      273


  2. Baby Thomas

    • Points

      1

    • Мнения

      9103


  3. TONY

    TONY

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      4198


  4. YNGWIE308

    YNGWIE308

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      395


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 04/24/20 във всички области

  1. Съгласен съм, че саунда на майсторите на звука като Гилмър, Мей, Нопфлър... зависи най-вече от тях. Затова бих им сложил 80%, защото умело управляват гиъра си. А останалото зависи от тюна. Като спомен Брайън Мей, каква е тук ролята на усилвателя?
    1 point
  2. Първоначалната ми реакция бе да отрека и оплюя. Нямаше да съм прав, на човека с видеото, както и на wiseppman, щом им върши работа, значи е ок. Няколко пъти чета, горе долу схващам идеята. Сигурно FRFR няма да ми трябва, за какво да задълбавам. От друга страна си ползвам активно Илевън рака... така, че по натам може да установя, че ми трябва фрфр. Хората имат различни нужди... Примерно един иска да си свири блек метъл, хм2 и транзисторен амп и е готов. Друг иска да свири в група, Маршали, генерали, лампи, мъкнене...мъка. Обаче, това е решението. Трети иска да си свири сам вкъщи и да се записва, примерно с импулси. Четвърти свири по кораби и процесор с ПА или фрфр му върши работа. И тн...варианти всякакви. ( сетих се за един приятел Владо от Надежда, не съм го виждал примерно от 15 години, последно тръгна по кораби, като гледам рига на wiseppman, чудя се не сте ли един и същ човек) Обобщено, всички технически средства, са само tools for creation. Това е. Китарният тон си ти, твоите мозък, душа, тяло и пръсти. Казал го е Карлос Сантана и не подлежи на съмнение. Комент към wiseppman. Грешиш, ако мислиш, че има САМО една група, която звучи живо, като на запис. Ред Хот Чили Пепърс също звукнаха, като от СД и то в Арена. Скорпиънс винаги изкарват перфектен звук. Металика успяват да звучат, като Металика и тн. За Дейвид Гилмър също грешиш. Да кажем, че основно, звука му зависи от самият него , примерно 50 %, на второ място, след самият Гилмър, значение има УСИЛВАТЕЛЯТ му! ( да кажем 30% от звуковата картина)(в същност комбинацията с фендер китарата му) и на последно и най-малко важно място е целият този грамаден рак, вкл и стомбоксчетата отгоре (20%). Абослютно същото положение и с Браян Мей ( 50% той, 30% самоделната китара и 3-те ацета и 20 % дилей, требъл бустер и тн) Не става дума да си противопоставяме Егото, а да открием относителната истина.
    1 point
  3. emosms: целия микс на слушалки, на живо, с персонален слушалков амп с микс "more of me" , е най-доброто според мен... Koobenot: музикалната ти творба се слуша в контекст с другите интсрументи докато се смесва, та дори ако си дрънкаш с импулси. Дискусията е интересна, защото открива донякъде отговора на един важен въпрос: Какъв звук те кефи или какъв трябва да е звукът ти въобще. Предполагам всички са ходили на концерти на любими групи и са забелязали, че звука въобще не е като на записите им. Аз имам опита и като лайв, и като студиен музикант, и като тон-режисьор, и като видеомонтажист. Концерти гледаме и в Интернет. Тайната е, че почти всички после се обработват в студио и тогава се продават/излъчват. Ще се опитам да бъда кратък: 1. За добрия звук в PA (възможно най-добрия) може да започнете с бял шум и да оправите БАЛАНСА. 2. За мен добрия мониторинг е слушането на целия микс, за да се балансирате в микса 3. Това почти винаги може да се оправи с EQ и е много по лесно с предварително програмирани пресети. 4. все пак, защото ползвам и синтезатори за китарата, ползвам най-често Fishman Loudbox Artist. Трябва да отбележа, че тук си много прав- всъщност това си е големия кеф. Но ние сме с клавирист и на по-малки сцени това му пречи. Затова- директно в PA (ние между другото си носим винаги поне 2 монитора). PS: А сега- нещо важно. В противоречие с част от горенаписаното, засега има една група, която звучи като в студиото. На долната снимка показвам гиъра да Дейвид Гилмор. Вие преценете, колко от звука му се формира от усилвателя.
    1 point
  4. Така, прегледах темата, и макар и на вече 4 години бих желал да споделя своят know-how, като ще се опитам да избегна нещата, които вече са споменати. Правилен подбор на VST библиотека - Ако търсим звученето на Тото, аз бих подбрал комплект, който Simon Philips би използвал (или Jeff Porcaro, зависи за кой период говорим). За EZdrummer конкретно смятам, че най-близо до Toto звучи KIT 3 Yamaha 9000 от базовия Modern Kit. Разгледай го. В скромните си опит съм ползвал различни библиотеки, но тези които са ми харесали най-много са Naughty Seals Audio Perfect Drums и EzDrummer. Хвърли едно око на тази библиотека, може да ти представлява интерес. Изучаване на MIDI pack, записан от любим барабанист - В случая, бих потърсил такъв на Simon/Jeff. Най-добрият начин да започнем да пишем добре звучащи MIDI съобщения е като изучим тези на майсторите. Подходящ sound на kit-pieces и на целият комплект - EZdrummer има някакъв вграден processing, но той е крайно недостатъчен за завършена продукция - същото важи и за Perfect Drums. Винаги ми се налага да правя parallel compression на целият комплект за обем, high-frequency excitement, защото и на двете библиотеки чинелите и като цяло комплекта звучaт мътнo, Sub Low Generator за касата, на отделен канал, иначе звучи вяло на фона на целия микс, както и да режа ниски в Room и Overhead микрофоните, за да не интерферират с този на касата. Барабанчетата също обикновено са мътни и без дефиниця, така че там слагам допълнително eq, saturation и малко harmonic excitement, както и transient designer за да излезнат напред. Целият комплект го третирам с tape saturation за кохезия и обем и limiter с някакъв цвят, бавна атака и бърз рилийз, за да не изпъкват случайни hit-ове. Избягвам компресията - ако имам такава, тя или е паралелна за целият drum buss или единствено на соло барабана, с цел да подчертая удара. Идеята е максимално да запазя динамиката. Тук нещата отново зависят от конкретната песен. Динамика в смесването - обикновено по време на куплетите Reverb-а и Room Mic-а винаги са ми по-тихи отколкото на припева. Това го постигам с автоматизация на каналите в DAW. Понякога даже имам три отделни автоматзации на volume на канала на reverb и room, при по-сложен аранжимент, например: -3 dB за куплет (тих пасаж) -1.5 dB за бридж (средно силен пасаж) 0 db за припев (силен пасаж) Доста често правя и автоматизация на целият drum buss. Почти винаги припевите ми са "глобално" с поне 1 dB по-силни от останалите части. По този начин създавам илюзията, че барабаниста удря по-силно. Разбира се тези стойности са напълно ориентиравачни и зависят от конкретната песен. Динамика в силата и timing-а на хитовете - Аз използвам Reaper за DAW и там има приятен randomizer на целият пасаж от миди ноти, с който може да се постигне сравнително добра произволност на събитията. После донастройвам ръчно на вкус, ако има hit-ове, които стърчат като сила на удара или като timing. Ръчно edit-ване на drum roll-овете - обикновено този пасаж почти никога не ми се е получавал с автоматични функции Добър външен reverb - Вграденият никога не ми е харесвал. В момента конкретно съм фен на серията на TRacks 5, като изпращам сигнала към него на parallel bus. "Да не се вманиачаваме" - това е може би любимото ми правило, защото в един момент осъзнавам, че колкото и чалъми и врътки да приложа още върху трака, съм достигнал limit-а на възможностите на библиотеката, както и собствените си такива. Както казват мъдрите люде - "Sh*t in, sh*t out". В случаи като този ми става ясно, че или трябва да upgrade-на към Superior Drummer/Steven Slate etc. или да платя за професионален запис от човек. И двете за момента са непостижими, поради финансови прични, затова продължавам със самообучението.
    1 point
  5. 1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.