Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      686

    • Мнения

      1091


  2. Baby Thomas

    • Points

      665

    • Мнения

      9095


  3. Evtim Djerekarov

    Evtim Djerekarov

    VIP listed


    • Points

      460

    • Мнения

      8666


  4. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      405

    • Мнения

      1177


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 09/28/18 във всички области

  1. След няколко години отлагане най-сетне се сдобих с KD китарка Снимките са малко умрели, но с телефон толкова, а и не знам кога ще излезе "официалната" фотосесия. Инструментите на Майстор Коце са на световно ниво и тази китара не прави изключение от правилото! Малко спецификации: Тяло Padauk, натурален финиш, третиране само с масло; Гриф махагон+клен, 25.5" скала; Kонструкция set-neck; Фретборд абанос със стоманени прагчета и нът от биволски рог; Адаптри '59™/Custom Hybrid Trembucker TB-16 & Jazz SH-2N, 3-позиционен суич и волюм контрол с Push-Push потенциометър, който превключва на сингли; Бридж с вградено пиезо на Graph Tech + съответния преамп и волюм контрол с Push-Push потенциометър, който мютва изхода; Ключове Schaller, заключващи. Китарата дори акустично звучи отлично, може да сбори всеки скъп западен инструмент или поне сериозно да го озори! В сравнение с нея Ibanez Prestige-а ми е като кашон. Предстоят тежки тестове с представители на западните къстъм шоп модели, който ще премине под надслов "Българският къстъм шоп - най-добрият къстъм шоп!" Благодарности на Майстора за търпението и разбирането, както и за прецизната изработка. Живот и здраве... догодина като зарастне бъбрека... може да поръчаме още някоя. Edit: Ето ЛИНК и към официалните снимки/инфо на сайта на KD.
    19 points
  2. Винаги Paul Reed Smith Custom 24 е била сред китарите, които съм искал да притежавам. Вече мога да се похваля с PRS Custom 24 / 2007 / HFS/VB пикапи / Thin neck. Имах съмнения дали като човек, който е свикнал адски много със суперстрат спортисти (Ibanez), ще мога да оценя подобаващо тази китара. Смея да твърдя, че надмина всичките ми очаквания.
    16 points
  3. Заради доброто старо време, когато поствахме много музика, джемехме, правехме усилватели и камиончета и ги тествахме... бе готино беше. Сега фейса и някакви нови платформи завзеха сцената. Стар съм аз за тях С Ванката (Иван Иванов, а.к.а., някога в тоя форум, Anomandrus) се запознахме ... пак покрай форума. Пишехме разни мъдри мнения скрити зад никове, и накрая решихме да пием по кафе (не по бира, защото сме работни хора) на живо. Разменихме телефони, чухме се, проведохме следния култов разговор (цитирам по памет) "Здравей Яворе / Здрасти Иване / Ами хайде накрая да пием по кафе бе мен, стига сме чатили по форуми / Яко, къде ти е офиса? / На Булевард "Х" / Я, и моя е на Булевард "Х"... на кой номер? / Ами на номер "Y" / Така ли? И аз съм на номер "Y".... (мълчание) .... Ти на кой етаж си бе човек?! / На четвъртия / Ами аз съм на шестия.... Те така те. Истинска история. Оттогава сме приятели. Само с чатене по форумите и нета се стига ей до такива абсурди. Да се познаваш с някого на здравей-здрасти на живо и да имате тонове за какво да си говорите, пък да не го знаете. Мои са китарите, баса, перкусиите, мандолината и хармониката. Ванката намачка барабаните, добави китари и пя яко. И написа текста. Преди да го изпее, разбира се (шегуф). След това миксира, мастерира и спретна клип. Три-в-едно, и се добро Хаирлия да е. Слушайте на воля, безплатно е. Ако ви хареса, ашколсун и тешшекюр едерим Ако не ви хареса, пак ашколсун и сполай за времето Злите езици твърдят че по някое си радио щяло да се чуе скоро, но ние не им вярваме. Важното е музика да има. И да сме здрави. И да сме повече зад китарите, и по-малко зад клавиатурите. Толкоз от мен. Старото куче Явор, а.к.а. Jabs Неписал от години, пък какво му стана 'неска, не знам. Умили се
    15 points
  4. Най-накрая успях да събера почти всичко без 2 китари на едно място :> 2017 Gibson R8 VOS 1958 2012 Gibson LP Custom Silverburst 1976 Gibson LP Custom Iron Cross ESP Truckster Black ESP Iron Cross ESP Truckster Gray Squier Hello Kitty - My pride and joy EGC DS Brent Hinds Signature Gibson LP Studio Buckethead Schecter Synyster Custom Soldano SLO100 Fryette Pittbull Classic 100W VHT Sig:X 100W Bogner Ubershall Rev Blue EL34 120W Bogner Ubershall Twin Jet KT88 150W ENGL Savage 120W Diezel VH4 100W Diezel Herbert MK2 180W Diezel Herbert MK3 180W Soldano 4x12 Slanted Cab VHT Fat bottom 4x12 Cab ENGL Pro V30 4x12 Cab Diezel V30 Front Loaded 4x12 Липсват: ESP Snakebyte и 1990 LP Custom All Black
    14 points
  5. Новата ми метал машина. С големи благодарности на Коцето(KD Basses),че за пореден път ми уйдиса на акъла!? Body Material: Alder Fingerboard-Birdseye maple Neck Material: Neck-Thru-Body Quartersawn Maple Pickups: Seymour Duncan Distorsion set Gotoh floyd rose Gotoh tuners Scale Length: 25.5" Frets: 24 Jumbo Fret Thickness - 18 mm. (1st fret) ,20 mm. (12th fret) Radius 430 mm Scale Length: 648mm (25.50)
    13 points
  6. И вече завършен с панелите и всичко:
    13 points
  7. Взе да ми липсва Cherry-от по-горния пост, та реших да попълня редиците на Custom-ите. 2015 Les Paul Custom Figured - Heritage Cherry Sunburst
    11 points
  8. Последните две придобивки: лявата сигурно ви е позната от по-нагоре в темата, само смени собственика си. Дясната я пусках наскоро в темата за собственици на Gibson. Ляво: 2016 Gibson Les Paul Standard Historic 1958 (R8) Washed Cherry Sunburst Дясно: 2019 Gibson Les Paul Custom Ebony П.П. И с двете съм все толкова бездарен дрънкач.
    11 points
  9. Реших да вляза да се похваля с един Classic 50s в Daphne Blue.
    11 points
  10. Отдавна не съм се отчитал. Няколко нови неща при мен: Gibson Thunderhorse Explorer Brendon Small signature - Отдавна я дебна. Само 400 произведени и веднага разпродадени около 2011-та. Въпросната бройка е недокосвана, все още със заводските струни и сетъп. Diezel Hagen 100W Head Diezel 2x12 Vintage 30 Rear Loaded Cab Ibanez TS9 Gold
    11 points
  11. Нямах китара с Р90 и "лек" и малък, но с хубав звук лампов амп. Вече имам.
    11 points
  12. Първата ми китара за възрастни хора - Gibson Standard Historic 1958 Les Paul R8 VOS 2016' Повече информация: http://www.gibson.com/Products/Electric-Guitars/2016/Custom/Standard-Historic-1958-Les-Paul-Standard.aspx
    11 points
  13. Скъпи приятели, тежките времена, който настъпиха оказват влияние върху целия свят. Ние музикантите, също сме част от този свят и няма как да останем незасегнати. В условията на инзвънредно положение, ние нямаме възможност да изпълним нашето призвание както обикновено го правим. И точно сега ние трябва съзнателно да направим нашия избор. Да послушаме ли властите и да си останем у дома или да неглижираме проблема и да се правим, че го няма и че сме недосегаеми. Проблем има и той е очеваден. Сигурен съм, че всички вие, които четете това сте достатъчно интелегентни и образовани за да вземете правилното за вас и за всички хора около вас решение. От името на MUZIKANT.ORG, аз ви призовавам да бъдете отговорни и да си останете вкъщи. Нека погледнем нещата и от хубавата им страна. Помислете колко много неща можем да направим с помощта на интернет. Докато си седим в къщи можем: Да свирим. Да, това е което можем най-добре! Да се упражняваме. Сега е моментът да задобреем #ОстаниСиВкъщиИСеУпражнявай Да създаваме музика. Това е същината на нашето призвание, да създаваме музика с която да разчувстваме нашата публика. #ОстаниСиВкъщиИКомпозирай Да продължим да радваме хората с нашата музика. Публикувайте вашите клипове в интернет. Това така или иначе всеки трябва да го прави дори да няма инзвънредно положение. По този начин ще покажете на вашите фенове и приятели, че точно в този момент ви пука за тях. #ОстаниСиВкъщиИСвириНаЖиво Да се научим да свирим на нов инструмент. Пълно е със сайтове и уроци в нета. Дори и безплатни! #ОстаниСиВкъщиИСеНаучиДаСвириш Публикувайте вашите видеа в интернет и сложете един от таговете за да могат другите да видят какво правите: #ОстаниСиВкъщиИСвири #ОстаниСиВкъщиИСеУпражнявай #ОстаниСиВкъщиИКомпозирай #ОстаниСиВкъщиИСвириНаЖиво #ОстаниСиВкъщиИСеНаучиДаСвириш Така ще можем да съберем всички неща от даден хаштаг на едно място и да покажем, че въпреки всичко ние сме на мястото си и правим това, което можем най-добре - музика. Слагайте линкове в тази тема или във този пост (ако четете във Фейсбуук). Нека се подкрепим взаимно и да си дадем кураж. Обещавам най-добрите неща да ги публикувам на сайта, в youtube канала на MUZIKANT.ORG, както и във Фейсбуук групата и страницата. Няма значение дали сте начинаещи или напреднали, няма значение и възрастта ви, важна е музиката. Музиката за нас е всичко. Ние живеем за музиката и чрез музиката. Тя е всичко и за нашите фенове. Нека не я изоставяме точно в този момент! В крайна сметка, както е казано в притчата: "И това ще мине". След всяка нощ идва деня, след всеки дъжд изгрява слънцето а след всяка тъга идва усмивката. Нека в тези тежки дни да продължим да изпълняваме нашето призвание - да създаваме музика и настроение у хората. А с това да им дадем и надежда, че всичко скоро ще се оправи. Нека бъдем лъчът надежда за всички хора, които също като нас трябва да си стоят в къщи. И когато всичко това отмине, а то ще отмине, ние ще бъдем във форма и готови да продължим да радваме публиката с нови песни и умения. Пазете се, пазете другите и дерзайте!
    10 points
  14. Новият проект, който г-н Манов изпълни блестящо, беше една седемдесетарска лампова глава, конструирана в България. Все още се намират такива, отсанали от онова време, известни са като Бг Маршали. 100 вата - 4 крайни лампи - EL 34 и 3 предусилвателни - EL84. Занесох го в почти насипно състояние като нямах големи надежди , че това нещо ще заработи. След обстоен преглед Тони Манов бе категоричен - усилвателят ще работи въпреки вида му, необходимо бе само да имам търпение. Оставих го и си тръгнах с нагласата за дълго чакане. След 20 тина дни Валяка ми се обади и каза, че усилвателят е готов , замерванията били добри и да отида с китарата, да тествам. Още на другия ден бях у тях. След кратка инструкция , кое как работи и как да експлоатирам машината, ми беше позволено да посвиря. В следващия момент не вярвах на ушите си - изключително богат и ясен тон , какъвто бях чувал само от доста скъпи усилватели. В същото време нямаше абсолютно никакъв излишен шум като брумове и т.н.т. Бях поразен от резултата , изобщо не очаквах такова нещо. Още веднъж ми бе обяснено , кое как е станало , какво е сменено, колко време са отнели замерванията и подбора на подходящите лампи и разни други детайли от процеса на съживяване на тази стара машина. По всичко личеше , че е работил със съвест и старание. Нарамих звяра и си тръгнах щастлив. С течение на времето пуснах усилвателя на доста музиканти , от които имаше стари китарджии, знаещи добре какво е качествен, китарен тон. Всички бяха силно впечатлени от това, което чуваха. Някои дори не вярваха като им разказвах историята. Но истината е че Валяка успя, от купчина стари боклуци , да изгради един доста добър усилвател, който по нищо не отстъпва на оригинални такива струващи маса пари. Огромно благодаря г-н Манов !!! Поздрави !!!
    10 points
  15. Здравейте, И аз да се похваля, понеже запълних желаната колекция китарки. 1. Fender American Deluxe Stratocaster 2007 2. Gibson LP Standard 2016 3. Ibanez RG 4570 Prestige Три много различни китари, но мисля че се допълват идеално и не мога да преценя коя ми е любима.
    10 points
  16. Още един Японски самурай се присъединява към бандата. Ibanez Jpm P2 от 1997. Всичко започна като на филм. В началото китарата дойде при мен в не много добро състояние и с пребоядисан финиш, но благодарение на Емил Михайлов / Djerjinski Custom Guitars китарата вече е възстановена до оригиналното й състояние и е едно голямо бижу. В по-късен етап Емо ако намери време може да пусне тема с подробности за реставрацията, която в началото стартира като идея за рефиниш като концертната китара на Петручи от 90-те (за това и пикапите са цветни), но след като се разбра, че китарата може да се спаси, проекта пое в нова посока.
    10 points
  17. Нямаше как да не споделя и тук, че комплектовах албум най накрая Повечето парчета са минавали през този раздел в един или друг етап от развитието си . По-късно ако на някой му е интересно мога да кача и изображенията от обложките. https://soundcloud.com/agopyan/sets/soundorphins
    10 points
  18. Не съм влизал тук от доста време. Честито на всички за придобивките! Със здраве да си ги ползвате и много красива музика да правите с тях! Ето и нещо ново от мен, което пътува от Щатско насам - BREEDLOVE Pro Series C25/CRe-H Поздрави на всички!
    10 points
  19. На мен пък ми хрумна оригиналната мисъл да инвестирам в китари, че нали инфлация идва, тежка зима и т.н., а и тая сладурана като ми се разпищолила така някакси нарочно предизвикателно на снимките, та не издържах Suhr Classic S HSS - мислех си, че перфектният страт не съществува, но бай Джон бая се е доближил!
    9 points
  20. Милиони години след горния пост, в една друга и много сбъркана Галактика, не се сдържах и се сдобих с това. И пак, сърце не трае, да се изфукам
    9 points
  21. Здрасти на всички. Намаляването скоростта на на живота засегна и мен. Основно ми засегна главата, спряха много процеси, а самоконтрола ме напусна. На негово място се настани някакъв ентусиазъм, които ме подканя да върша непознати за мен неща. Всичко започна от една покупка в Джъмбо. Купих си мелодика, за огромната сума от 19 лева. С нея издялках две кавърчета: и През това време си купих бас, скуайер стратокастер, наскоро дойде и укулеле. А с китарите нещо ми е труднико. Ама ентусиазмът друго говори. И целия си акъл го слушам. Мина година и стана друга беля, приятел ми подари китарка, акустична. Произведена юли 1984 г., зарязана на тавана в найлонов чувал. Хванах я в ръце, огледах, прав гриф, сериозни проблеми няма, освен разлепена задна дъска. Обаче нещо ми малее. Слагам я до статокастера, ами вярно е по-малка. Премерих я, излезе 82-83 см. Ми сега. Отварям гугъл и го питам какво знае по въпроса. Тука трябва да кажа, че цялото терминология, която ще използвам учих през това време. У гъгълчо ми разказа за 1/2, 3/4, 4/4 китари, че имало класически, акустични и още много видове. Основното проблемче на тази китарка, беше, че е 40 мм на ната. А моят стратокстер нещо е дялан и също е 40 мм и трудно си събирам пръстите. А китарката не звучи зле, приятна е. Нищо, че е 84 набор. По същото време се запознавах с укулелето. Купих си концерт, ама като го хванах, имах усещането, че ще го счупя, много мънинко. Ентисиазмът обаче ми подшушна отново да си поговоря с бай Гугъл. Извади някакви таблици с размери, хванах ролетката и почнах да меря. Дължина, ширина, скала, ширина при нъта, ширина при 12 прагче и се оказа, че тази китара съвпада с разлика от няколко мм са баритон укулеле. Ентисиазмът се ентусиазира и направо ми изкряска в ушите - ще правиш баритон укулеле. Ами сега? Нали членувам в организацията "Пречат ми ръцете, а може би и двете". Но се реших и бам с главата напред, заедно с ентусиазъмът. Пъва стъпка, махане на боята, защото единственото, което не бе боядисано на таз китарка, бяха струните и ключовете, даже прагчетата бях наклепани с боя и лак. И така, препарат за сваляне на боята, търкане с шкурки от 80 до 400, няколко дена се удушихме от тоя препарат и в цялата къща плъзна финия прах, щото вън студено и не ми се работи на двора. Резултатат Не знам какво дърво е, допуснах липа. Обаче, нали луд на шарено се радва, реших, че трябва да се мацне отзад и острани, да придобие по-така, укулелистичен вид. Купих някакви байцове, пет шишета, почнах да мешам, мацам, мешам, накрая ми хареса. И се получи това Отпред оставих натурално, отстрани и отзад по-тъмно, фребборда още по-кафяво, демек - трябва да лъже, че е палисандър. Позалепих каквото бе разлепено, в процеса на лепене стегнах яко със стегите и бам - се смачка малко отстрани. Ами сега? - Мокрене и разпъване, нещо подлагах, правих струвах, заличи се на 99%. До тук добре. Ами финиш? Харесвам лъскавото. Намерих у дома един прастар корабен лак, разредих го 5 части разредител към една част лак и се почна. Всеки ден по една ръка- Минава седмица, дървото изпива лака и нищо не се получава. Отново почнах да чета и новото познание дойде. Открих френската полировка. Това французите си заслужават уважението. Много хубави неща са дали на тоя свят. Като френското полиране. Търсенето на шел лак се увенча с успех. В църквата редовно идва един дядо, чийто баща някога е работил в едно от големите предприятия при нас - правили са мебели. И ми даде едно бурканче шел лак на люспи. Отивам в аптеката, търся 99% спирт, ама няма. Дадоха ми 95%. Нейсе, преживях го. Направих си разтвора и се почна здраво ръкоделие. Мажа, гледам клипове, пак мажа, гледам други клипове как се прави и китарката почна лекинко да понаблестява. Ха, дойде и задоволството и удовлетворението. Ентусиазмът се удвои. По това време почнаха да ми идват от Китай дребни пратчици с разни нещица - кокалчета за нът и седло, мостове няколко броя, ключове. И двойният ентусиазъм стана троен. Реших, че баритон укулелето ще е с 8 струни. Отново четене, запознаване и т.н. По същото време ме помолиха за съдействие при поръчка на укулеле, щото вече се водя познавач. Поръчахме от Томан, като се възползвах и аз с поръчката на струни за 8 струнен баритон. Третият ентусиазъм ми подсказа да се поинтересувам от бас укулелето. Тук само ще вметна, че от детство ме интересува басът. Как така се мести нагоре-надолу, прави бум-бум и изведнъж музиката става пълна. Опитвах да чета и се отказах навреме, щото ентусиазъм имам, ама раздел за запомняме и осмисляне в главата ми няма. Но пък си имам у дома музикант, който ми обяснява някои нещица. И така - какво е това бас укулеле. Ами абсолютно същият размер и скала като баритона. Значи трябва да се търси отново 1/2 китара. Двете седмици ровене в базар, олх и т.н. се увенчаха с успех. Намерих си 1/2 Орфейка, даже си има и име - Лора. С нея се почна същото. Сваляне на боя, шлайфане и се оказа, че е ползвано читаво дърво. Предната дъска обаче търпи критика - най-вероятно е топола, както му викаме тука - кавак. Нейсе, преживях го. Беше поиздута на моста, който се оказа завинтен с две винтчета. Понатиснах за няколко дена и се поизправи. Тук без боя Нея подхванах директно с шел лака. Дойдоха струните за баси от аликспреса, дойдаха ключовете и дойде време за събиране. И проблемите наскочиха. На баритона три пъти махах лака от предната дъска, в момента е четвъртия. И пак не ми харесва. Тръгнах да слагам прагчетата, но те се оказаха по-меки от сварени макарони и станаха на нищо. Айде пак четене, размери на прагчета, видове, модели и т.н. Поръчах, дойдоха и тръгнах да слагам прагчета. Криво ляво се получи. Издрах здраво имитацията на фретборд, мазах пак с байц и лак. По време на чукането с чукчето стана огромна беля. Главата с ключовете, които бях сложих се счупи. Оххххх. Ново предизвикателство. Залепих, стягах вързах, оставих 48 часа. Изрязах някакъв крив канал, наврях в едно 8 мм шпилка, залях с епоксидна смола. Чаках 24 часа. Шлайфах, пак байц, пак френска полировка. Опс, забравих да кажа - махнал моста на първата китарка, някак си го разлепих, нараних дъската, пак шкурене и пак лакиране. Още две седмици. Залепих новия мост. Дойде време да слагам мост на баса, - проблем, колкото и да се стараех, на стария мост направих прорез в който седлото играеше. Реших, че ще правя нов мост. През това време си купувах пилички, линии, лепила, шкурки, бургии, стойка за бормашина и какво ли не още. Успях да направя мост. Да са живи и здрави хората, дето са направили фрет калкулаторите, защото съм чувал нещо за Питагор и знам колко е важна дължината на струната и точно къде трябва да се натисне, за за излезе верен тон. С жената мерихме, слагахме, пак мерихме, накрая залепих. Моста на баритона се оказа на място, но на баса е искал много голяма компенсация на втора, трета и четвърта струни. И почнах с фината работа - да правя нътове и мостове. Някои отидоха в коша. На 8 струнния баритон няколко пъти запълвах каналите с лепило капчица и сода бикарбонат. Накрая до докарах да няма фрет бъз. Меря на 12 прагче, всичко точно, леко повдигнах по-дебелите струни, на седлото жулих в определена посока, да се получи правилна интонация, която е в поносими граници. За съжаление при баса ми остана един проблем - седлото е нисичко. И тук искам да попитам - какво мога да му подложа, става дума за максимум до 1 мм? Ето и финалните снимки Благодаря за вниманието! Дано не съм отегчил някого. Някой ден, по-скоро нощ, ще опитам да посвиря на тях и направя някакъв кавър. Дано не стане гавър.
    9 points
  22. Най-после се сдобих с легендарният Attack Decay!!! Една Айфонна видео демонстрация на този ефект с моя композиция "Есенна импресия," композирана за флейта и класическа китара, но тук замествам флейтата с китара. https://www.youtube.com/watch?v=mbjhc_7hr9o
    9 points
  23. Нямаше как. Fender American Performer 2018, родом от Corona, California.
    9 points
  24. Бая време не съм се включвал в тази тема, то все нещо се пипа и модифицира... И в момента доокабелявам, та затова рак-а е най-отгоре и накриво, но текущата идея е готова на около 95%...
    9 points
  25. Малко ъпдейт по проекта, мина много време, но просто предимно съм мързелувал, съчетано с родителстване на 2.5 годишна дъщеря и доста обмисляне как да станат нещата, в крайна сметка реших да се захвана и с механичната регулация на механиката, защото ми беше интересно, имаше и ремонт да се прави, чел съм от стари книги за ремонти на пиана, гледах в Ютюб. Ще пейстна с леки изменения мнението си от един друг форум, че ме мързи да пиша надълго. ----------------- Значи историята е, че преди време се захванах да си направя собствен MIDI-контролер, използвайки истинска механика от роял. Защо? Ми защото истинската механика е нещо съвършено, то е сложна система, която има толкова много елементи и специфично поведение, че не може да бъде пресъздадена в дигиталните пиана, без да се направи същата 1:1 и понеже това е скъпо, не се и прави. С две изключения: Yamaha AvantGrand и Kawai Novus моделите, които ползват истинска механика от роял, оптични сензори, дигитален звук. Аз имам Yamaha AvantGrand N1X, което ми струваше 15000лв и ме сърбеше доста крастата да докажа, че мога да направя нещо горе-долу подобно за много по-малко пари. Ако някой е следил изявите ми в тоя форум през годините, знае, че съм пълна ливада по електроника. Между другото знаменателна реплика беше на *******, за когото мога да кажа, че е може би най-силният фактор да се захвана с тоя проект, понеже той каза нещо от сорта на "тва е прекалено сложно нещо да се направи". Мен такива неща ме движат в живота Най-трудно се оказа намирането на механика барабар с клавишите и всичко. Прозиводителите на пиана са като велосипедите: сглобяват от много компоненти на различни фирми, но целият модул рама + клавиши + механика + чукчета си го правят по тяхна си спецификация за всеки отделен модел заедно със самия роял и това нещо не може никой да го вземе, без да си купи цял роял за 20-30-40-200-300 бона... Така че търсих на старо и след бая време най-накрая ми се отвори парашута за някаква 120-годишна клавиатура от роял, който е бил изкормен, за да се ползва като корпус в пиано-бар. Излезе ми скъпо, но... такъв е животът. Почнах експерименти със сензор за близост CNY70, който е аналогов, но посредством компаратори на напрежение и с потенциометри преобразувам до бинарен сигнал, с който задавам на всяко чукче по няколко предефинирани дистанции, на които сработват тези сигнали, сканирам матрично всички клавиши (всеки с по три такива сигнала), изпращам в нещо като турбо-Ардуино (Teensy 3.6, което има 255MHz), малко кодец, тва-онова и MIDI. В крайна сметка се наложи да чета закон на ОМ, че го бях забравил, наложи се по трудния начин да разбера какво означава pullup-резистори. Проектирах си сам платки, две версии, втората със SMD-елементи, така си и минаха две години предимно да седя и да си мисля вечер кое как да стане, но най-вече мързел. Изработих си сам приспособления за регулация, поръчка на филцове от Китай и кво ли не. Смених всички бели покрития на клавишите, че бяха яка шитня, пълна регулация след това, дупчене, рязане, пробиване, изработка на алуминиева релса, която да държи всички сензори, кабеляци, безсънни нощи. Ето малко снимки: Тръгнах да си правя сам един дълъг IDC34 кабел (да, на флопитата едно време беше същия), който да е с 18 куплунга по себе си, ама нещо го обърках на 4-я, та ми писна и реших все пак да пробвам дотук как е концепцията само с две от платките (общо 10 клавиша), но на практика няма значение, защото кодът ми за сканира е финалният и просто смята че несвързаните платки са ненатиснати клавиши, така че скоростта ще е същата. BTW, мислех, че съм се осрал със захранването и питах за стабилизация/регулация в една друга тема, но май ще се окаже, че няма нужда, понеже съм имал бъг в кода си: при смятането на логаритмичната крива на скоростта на клавишите на едно място double се преобразува до int и от там ми се омазва цялата динамика. Оправих го това и нещата заспаха с айфонското зарядно, което по измерване има 5mV p-p ripple. Клавиатурата без много да ѝ бая е изключително динамична и не мисля, че отстъпва много на Ямахата ми. Единственият проблем е, че цялата ми клавиатура харчи 2А, а айфонското зарядно дава 1А, но ще го измисля, може с две такива, мен дизайнът ми позволява да разделя захранванията поотделно за всеки модул. И ей го днес едно леко демо на 10-клавиша, скоро ще окабеля и цялата клавиатура: В началото снимано с айфон отблизо, звук през микрофона на телефона от говорителите на лаптопа. След това вече директно насложен WAV-експорт от софтуерното пиано и микс с бекграунд шума, за да се чуят и чукчетата
    9 points
  26. Много хора във форума са запознати с дейността на KD във форума, някои дори имат от неговите китари, така че може да ви е интересна статията за него в "Капитал": https://www.capital.bg/biznes/predpriemach/2020/02/07/4025925_maistorut_i_strunite/
    9 points
  27. Здравейте фенове на шестструнния инструмент. Това е моят първи опит за членство във форум и се надявам да не разочаровам нито един от останалите членове. От дълги години съм страстен почитател на китарата, и не минава и миг в който да не си тананикам някоя мелодия сътворена на този инструмент. Като нов член на клуба реших да споделя моята “скромна” колекция в тази секция на форума. Едва ли има по-добро място да поскромнича:) ! привет на вси! 1) Гибсън лес пол стандарт 2) Гибсън лес пол традиш/стандарт 3) 58 хистрорик Гибсън лес пол от 15 години съм собственик на Гибсън и се надявам да помогна на фенове с информация от моя личен опит с китарите. Блсгодаря за вниманието Боби
    9 points
  28. Витаят някакви слухове, че имам хронично TC.A.S заболяване (TCelectronic Acquisition Syndrome), ама... Не им вярвайте! Прилагам и доказателство:
    9 points
  29. Айде че не съм се хвалил скоро... Fender American Ultra. До сега не съм имал електрически Фендер.
    8 points
  30. Пиша този пост с цел да споделя лична история защо според мен китарните процесори вършат работа само в определени случаи. Тази тема е дъвкана много пъти, споделям личен опит … както казват мъдрите люде, всеки знае как да бъде нещастен, останалото оставям на вас. В “кариерата” си на хоби музикант съм имал честта да озвучавам различни банди, да свиря в различни банди, къде с backing track, къде с живи хора, като цяло предимно кийборди, но и малко китара, да настройвам и бъзикам различни китарни апаратури и процесори. Под банди, имам предвид хоби проекти из разни мази, читалища, театри и прочие, да не си помислите, че свиря с Ерик Джонсън и Чик Кърия. Чисто стилово съм се занимавал с поп / фънк / блус / малко джаз / рокендрол и малко метъл. Мечтаният китарен звук Всеки от нас е гледал кой от кой по-големи големци, та който и от тях да пуснеш, всеки се слави със следното: обем на китарния звук да ги няма тия режещи съскащи пластмасови високи динамика - volume pot-а от 1 до 10 има осезаема разлика обем в ниските среди потенциална възможност за желан feedback tonestack-а истински променя сигнала и характера на усилвателя пробиваш над останалите членове на бандата свириш добре или поне даваш всичко от себе си (то това трябва да е май на първо място … ама айде, темата е за звук, не за пръсти ) да е силно и готино Началото Бих върнал лентата в зимата на 2010 година. Гледам аз из YouTube разни клипчета за процесори, Vox ToneLab ST, Behringer X-V AMP, Digitech RP155 … всеки ми обещава светло бъдеще, как за 150 лв. ще звуча като любимеца си, гледам дема, едни засукани сола, едни чудеса … мисля си “Майко, ей сега избихме рибата, взимам едно такова нещо и ще надвия системата.” Речено, сторено. Digitech RP80 Подариха го на един приятел. Първото нещо, което ми направи впечатление беше, че готовите preset-и бяха със съвсем различни нива на сигнала … едни супер глухи, други ще ти избучат ушите. За кабинетни симулации и дума не може да става, толкова бяха гадни, че по-добре без тях … Старателно скролирайки из всички присети, открих един обемен overdrive с Delay и започнах да го tweak-вам. Първото нещо, което ми направи впечатление, бяха съскащите пластмасови високи, рекох си, “Окей, ще ги изрежа от EQ-то”, дадох пълна газ на middle-а, баса също, нали трябва все пак да изкараме някакви ниски среди, ужким да си представим, че свирим през истинска лампова апаратура. Смея да отбележа, че chain-а е следния: китара -> процесор -> DI BOX -> PA До тук добре. Процесорът имаше една готина функционалност, че ако държиш един тон с пръст повече време, тона преминава в октава отгоре … колко яко, почти като жива истинска лампова апаратура с провокиран feedback от кабинета, мега яко, ще си кажете вие, нали? Да видим … И така, ровейки из всичките amp-ове и ефекти, до които успях да се докопам, имаше 1-2 тежки amp-a, които стават, един clean и няколко симулации на камиончета, които бяха окей. Почесвам се аз по главата, tweak-вам с часове, ровя из настройките, докарахме го до някакво ниво “Gary Moore - The Loner”. Рекох си: “Край, избихме рибата.” И така, явяваме се на някаква изява, аз свиря кийборди, моят човек с проца, директно в PA. Свирим “The Loner”. Всичко мина супер, овации, награди, прашки летят, всички доволни …. рекох си: “Еха, гати кефа, колко са били заблудени тея преди нас, дето дават по 2K за ампове, надвихме системата.” … “Да, ама не”, както казва българският журналист Петко Бочаров. Причината да мине номера, беше следната: PA системата беше наистина добра и озвучителя разбираше какво прави Моят човек си беше научил партиите добре и се представи на ниво Извадихме чиста доза късмет Работата беше обаче, че тия спомагателни средства не ни бяха много известни и решихме, че сме открили вековна панацея и всичко е решено. И така, започвайки с godlike изпълненията, решихме да се появим на следваща изява в същия формат. ОБАЧЕ: тоя път PA системата беше отврат човекът зад пулта не беше на ниво … както и предполагате, нямахме доза късмет Навярно става ясно, че това участие не завърши с особено успех … ужким се чува китара, ама потъва зад всичко. Казахме си, ще сменим процесора, от него ще да е. И така, следващата сапунерка, над която се спря съзнанието ни беше следната: Behringer X V-AMP Окей, тук технологията е малко по-нова, кабинетните симулации са по-реалистични и може да се изкара горе/долу сносен крънч. Все пак, всичко е мега глухо и пак, ако PA системата е ок, китара се чува, в противен случай … мътнее и глъхне. Тогава ни стана ясно, че само с процесор, номера няма да мине, нужен е и амп. Vermona 25-G1 + Behringer X V-AMP Тука вече лека полека започнахме да се доближаваме до ключа от палатката. Макар и с този непретенциозен, транзисторен, ГДР-ийски усилвател и още по-непретенциозен немски евтин процесор, китарата изплува най-после, независимо на каква самодейска изява се бяхме явили и кой беше озвучител. И отново стигнахме до godlike заключение: “С тая Вермона и Берингер-а ще пометем света …” “Да, ама не”, както отново би казал българският журналист Петко Бочаров. Илюзиите ни се разбиха в момента, в който моят човек не попадна на един джем с жив барабанист и басист и както може би голяма част от вас се сещат … нищо не се чу в гюрултията от този усилвател. Окей, очевидно, за тежките стилове, ще трябва истински амп и истински кабинет. Освен това мине ли време, човек започва да намира кусури на техниката и вижда, че няма тая динамика, обем и естествен звук като на “големите свирачи”. Bugera 6260 Infinium + ENGL 2x12 Celestion Vintage 30 Пътищата ни с моя човек вече се разделиха, но по негови думи тук вече шанса, китарата да се чуе във всякакви ситуации, нараства неимоверно - клубове, мази, театри, читалища, барабанисти, басисти … Излиза, че тоя риг се чува навсякъде. Какъв му е кусура обаче? Тежи братче, 30 килограма кабинет и 26 амп, мъкнеш като магаре и то все с колата. И тая работа не войдисва. Ами добре, цъкаме в Интернет, годините са минали вече, трябва да има нови технологии, нека да се простим с тея чудовища и да вземем нещо компактно. И, разбира се, отваряме нета, правим проучване и се спираме на следния процесор: Line6 Helix LT Край мислим си ний … избихме рибата, нова технология, тъч цветен дисплей, ефектни вериги, заготовки, ампове, кабинети, микрофони, динамика на тона, балансирани изходи, няма я пластмасовостта на горните събратя, няма ги килограмите на онова чудовище … и познайте, при първия лош озвучител … Провал . Отново зависимост от PA система. Връщаме се на изходно положение и пак почваме да умуваме. Какво ще ни трябва? Дааа … FRFR монитор, че да можело да се чува процесора на сцената. Дайте да си изясним нещо. Ще купуваме FRFR монитор, че да може един куп симулации да излязат по някакъв начин, вместо да караме с амп и кабинет? Както казваше колегата Baby Thomas: Ами то май се върнахме пак на изходна позиция. Сега може би много от вас ще си кажат: “Нищо не разбираш, гледах клипче на SoungGear и Металика свирят с AxeFX, щото като сменят континентите, заради разликите в напрежението на мрежата звука на усилвателя се променя.” Да, така е. Ама нека бъдем реалисти - колко от вас гастролират из света за да свирят метъл и имат пълен картбланш от продуценти/шефове да имат техниката, която искат от перото до PA системата? Заключение Процесорите за на живо стават в случаите, когато: Процесора е добър - от ранга на AxeFx/Helix/Kemper Можем да му слагаме 3-rd party impulse responses Сме прочели книжката обстойно и знаем какво прави Сме го изръчкали целия и сме му изцедили душата Е пуснат в fx loop на амп и кабинет, а не да купуваме 12305982 камиончета PA системата е добра или е наша собствена Имаме и добър мониторен кръг, независимо дали става дума за слушалки или озвучителни тела по земята Парти група сме и искаме много различни звуци в едно устройство и сме наясно какво правим и как звучим Искаме прост chain по отношение на комутация на сигналите Искаш кристално чиста стерилна китара за jazz/world music в стил “Roland Jazz Chorus“ и не искаш грам лампови изкривявания в тона си Процесорите на живо НЕ СТАВАТ в случаите, когато: Ще ни озвучава Бай Прокопи с вехтите Вефове/Респроми и ще ни пусне на жак в някой съмнителен миксер Ще свирим метъл в някое мазе и има съмнителни тонколони, дето я се чуят, я не, и сме директно в тях Струват 30 лева Сме сигурни, че няма да обикаляме световните сцени като Металика и има шанс да свирим в мазе с Респромите на Бай Прокопи Всеки е свободен да си мисли, каквото намери за добре … дано някой припознае себе си в този пост! 🙂
    8 points
  31. За разлика от мъжeте, българската граматика има два члена - пълен и непълен или, както би се изразил титанът на родната мисъл - Божинката: "ПълниЯТ член е като непълниЯ, само че пълен." Пълен член имаме тогава, когато субектът, за когото въпросният член е прикрепен, извършва действието, за което се говори в изречението. Пример: ГолемиЯТ му член ѝ видя сметката. Тук членът се е проявил като виждач на сметки, следователно е пълен. (Или поне е бил до момента на виждането на въпросната сметка.). Непълен член имаме тогава, когато субектът се мота из изречението, ама не извършва действието, за което се говори. Пример: Тя видя сметката на големиЯ му член. Тук членът, àко и да участва в далаверата, е пасивен и не той извършва действието, което тутакси го прави непълен. И за да се изясни още по-добре всичко: пълният член се слага отзад на извършителя на действието! С това обяснение човек ще го запомни завинаги и никога няма да обърка двата члена и ще знае къде да го тури.
    8 points
  32. За да завърша сагата, ето и готовия деск. В момента върви окабеляване... за което ми е жална майката Но пък очаквания кеф е голям Да сме живи и здрави, да е мирна следващата година, и да си лекуваме душите с много музика! Амин
    8 points
  33. The Redneck Twang Fury Masher, aka RTFM, nicknamed Twang Fury. Както се оказва, допаднаха ми тез дребни лампови педалчета и спретнах още едно, което мина през доста итерации на експериментална платка, преди да завърши в кутия. Схематично е базиран на предусилвателя на Dr. Z ZWreck, който е базиран на Trainwreck Rocket, който е един вид подобрен Vox AC30 и отгоре на цялата тази генеалогия съм добавил няколко модификации най-вече поради факта, че ни липсва крайно стъпало, което във всички изброени предшественици играе важна роля в крайния резултат. Не на последно място идва и известния подбор на съответните типове елементи на конкретните им места, но да не изпадаме в прекален технически детайл. Целта на упражнението беше постигането на определен тип звук, най-вече предназначен за употреба с Телекастър, както и забележителната динамика и взаимодействие с потенциометрите на китарата. Малко звук и снимки в едно (Телекастър - всички тракове + представения преди време усилвател Benson Monarch със солидно количество spring reverb от усилвателя. Няма никакви корекции по време на записа от ефекта или усилвателя):
    8 points
  34. Да се похваля и аз с едно антично парлорче,произведено от A.MONZINO & FIGLI през 1907 година. За звука нямам думи , китарата резонира с всяка нейна частица.
    8 points
  35. Правилният Дизел - 212FC Front Loaded Както казват на запад... This bad boy kicks some serious ass!!!
    8 points
  36. За поврче инфо за ефектите, както и схема, може да посетите сайта ми и да си свалите най-долу на ТАЗИ страница, PDF файла с диаграма на чейна ми.
    8 points
  37. Аре ся да не кажете нещо че не се работи по въпроса...
    8 points
  38. Charvel model 4 ‘86 - сбъдната детска мечта, в разкошно състояние. Уникална китара е това, звучи точно като оная в магазина зад ЦУМ, която нямаше начин да имам навремето. Имам чувството, че цялата любима музика от 80’те и 90’те е записана с тази китара, толкова характерно звучи!
    8 points
  39. Проблемът на златните уши е, че са нелинейни в златно сечение и съответно чуват всичко, което не се чува, но най-често не чуват това, което се чува. И така ние, обикновените хора с чугунени или стъклокерамични уши, най-много от неръждавейка, изслушваме много за вътрешните терзания, душевните оргазми и цялата палитра от недостижими за нас чувства, които апаратурата поражда в душата на златночувателя, но това твърде често остава за нас един красив разказ за един съвършен свят, до който ни се напомня, че никога не можем да се докоснем, за да почерпим с пълни шепи от неговата божествена сладост.
    7 points
  40. Един портокал си взех, че от доста време ме сърбеше. Яде ефекти за закуска. Признавам си - за дуум го взех, а се оказа че умее всичко.
    7 points
  41. -Скъпи, искам за 8-ми март нещо лъскаво, цвят металик и да вдига от 0 до 100 за 4 секунди! И той й купил кантар...
    7 points
  42. Още веднъж - за да звучи два пъти по-силно - трябва (при един куп равни други условия) мощността да е е 10 пъти по-голяма. Т.е. 100 вата звучат два пъти по-силно от 10 вата, 50 от 5 и т.н. Зависимостта не е линейна.
    7 points
  43. -Днес ми дойде! -Ама ти си мъж бе, Евтиме!!! -Не това, бе, дойде ми миниусилвателят KYRO AUDIO DULO 830!!!! -------------------- Реших да го купя, понеже изглежда интересно, миниатюрно е, правено е в България, даже май от наш съфорумник. Ревютата в нета не са твърде много, но има някои обещаващи. Та реших, да го купя и пробвам. Пък и винаги е добре, да имаш 50-ватов китарен усилвател в задния джоб, за всеки случай. Усилвателят дойде в хубава кутия: След разопаковането й, вътре имаше разни благинки: Захранването е 24V / 2.7A, което ще рече, че наистина трябва да може да отдава 50W в 4 ома. Все още нямам възможност да го пробвам, но уикенда ще намеря време. Разбира се, най-добре ще е, да е поне на репетиция, но това - чак когато отворят репетиционните.
    7 points
  44. Още една точка от bucket list-a е изпълнена. Присъедини се поредния самурай, Ibanez Jem7vwh от 1995г. Китарата е позната и идва с златен хардуеър, но аз лично съм повече фен на версията с черен.
    7 points
  45. Здравейте, Няма да кажа колеги, щото не мога да свиря Но записах уроци по китара миналата седмица и живот и здраве с труд и постоянство се надявам да си развия хобито, което винаги съм искал да имам и с години само отлагам. (Казвам хоби щото на 34 с full time job, повече от хоби няма как да е) Ta реших да се похваля какво си взех: ESP LTD EC-256 Black Satin.
    7 points
  46. - Това е трака, който желае да се включи
    7 points
  47. Здрасти, не съм чул още албума ти но ей така ми хрумват на първо четене следните неща. Брат, ти живееш в Англия. Тези хора там са измислили рок музиката. Виж как го правят те. Ти имаш супер предимство с това, че можеш да видиш как се правят нещата (във всяко едно отношение) от мястото, където тези неща се случват! Използвай го. Пращаш съобщения до медиите. Защо? Искаш критика. Най-истинскатата ти критика е от публиката. Музиката е за нея а не за медиите. В reverbnation има специална услуга хора, които слушат стила в който е твоята песен да я изслушат и да ти дадат критика. Това е ако нямаш нито един фен който да попиташ. В смисъл ти кой искаш да те харесва? Публиката или медиите? Ако търсиш публика, защо през медиите? Има си 1000 по-добри начина, като социални медии например. Ти сериозно ли искаш да променяш хората? Хората са твоята публика, твоите клиенти. Единици са фирмите, които променят пазара а не се нагаждат към него. Ако го направиш ще получиш нобелова награда със сигурност. А сериозно ли искаш да промениш и медиите? Замисли се, тези новини, които цитира и другите, които не цитира им носят пари. С други думи те си имат пазар, познават го добре, знаят какво чете и му го дават. Това, което не им носи пари не го публикуват. Много е просто. Я се постави на тяхно място. Ти продаваш яко и идва някой и ти казва "Пич, не свири това, свири нещо друго". Няма ли да му отговориш същото? Това с духовната пустиня е много пресилено. Най-малкото музиката според моите разбирания не е в духовния раздел. Честно казано не знам дали ще чуя албума ти. Не ме грабна с нищо това, което си написал. Оплакваш се - ОК. Ама тук всички се оплакват. Предлагам ти да помислиш как да накараш мен и други такива да чуят албума ти. И така е, вината си е в теб. Но не защото си ти а защото не си потърсил причината. Музикалният пазар е бъкан с професионалисти, не професионалисти и аматьори. Да си намериш мястото не е лесно, но ти живееш в Англия човече! Там ако не се научиш - не знам къде. Успех! П.П. Прочети подписа ми.
    7 points
  48. 7 points
  49. Благодарения на съвети на съфорумец се сдобих с това американско бижу от 90-те в супер качество: Peavey classic 20 кристален звук
    7 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.